1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 603505 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 12/13

Sv: Silly Season 12/13
Per HApps: Det här tar vi!! *host* Saik menar jag.....

Timrå Icon: Haha, ja han var allt annat än glad:)

jå1: Såg ut som en rabiessmittad Jämtin

Timrå Icon:Undra hur det hade sett ut om båsdörrarna hade öppnats utåt *visslar*

Kattgubben: Som ett flipperspel ;-)

Timrå Icon:
Hade den båsdörren varit på WITI-baren hade den bara tiltat ;) 

Per HApps: Precis! Men då hade man kunnat välta planen mot målen....

Hahl Bundy: Jag lever på hoppet

Piros & Harju, vad tror ni om dom i TIK ?

Gorkyman:för dyrt, tror jag! Harju lär väl dessutom vilja spela utomlands. Har svårt att tro att han går från Luleå till en annan svensk klubb. Piros vore iofs en fin ersättare till Bremberg.

Gorkyman:  Och kanske Tim Heed ?

Gorkyman: Tim Heed? Nej Nej Nej o åter Nej.

Hahl Bundy: Okej !!!!

Gorkyman:!!!!!!!!!!!!!!!

Gorkyman: uff, ingen Tim Heed tack.

GurraG: Är det bara jag eller känns Crippe överskattad? Känner inget behov av att ha tillbaka honom hit. Dessutom tror jag att han vill ha ganska mycket betalt.

"– I princip kommer vi kräva att alla är här på plats, säger Norberg." SKÖNT! Så jävla viktigt att alla är med från början och att Timrå IK kan övervaka träningen. Där är mycket vunnit!

Så till Sillys stora fråga; Hur många finnar kommer vi att se i Timrå nästa säsong? 1? 0? 3? Vad tror ni? Nubben har ju shoppat med framgång där tidigare.

Kerstin_k:
Med Chrippe känns det som att han har passerat zenit.  

Kerstin_k: Han kan nog växa i en större roll.
När det gäller finnarna så är jag lite skeptisk. Den ligan har drabbats ännu hårdare av khl, och har sjunkit rätt rejält i kvalitet. Numera är det inte ovanligt att spelare som går från Elitserien fördubblar sina poäng där borta, med Ryan lasch som senaste exempel.
Fina det ens några finska poängmakare i elitserien idag?

Redigerad kommentar

Per HApps: Tycker det känns som om att man tittar på Crippe eftersom han är här ifrån först och främst. Det känns lite konstigt.

Hubbenorlen: För fyra - fem år sedan hade ju nästan samtliga lag i ES en finsk målvakt och minst en anfallar och back. Nu är det ju något mer sparsmakat med finnar här. KHL är väl en stor del i det. Dom som är duktiga i finska ligan sticker till KHL istället för ES.

Men jag tror, och hoppas, att vi får se nån finsk hockeyspelare i Timrå IK anno 12/13.

Per HApps: Av det jag sett av Chrippe i år så väljer jag nog hellre en yngre förmåga även om denna inte har Timrå som moderklubb. Kanske att han kan växa om han ges en större roll men ifall han då inte presterar blir han väl snarast en belastning med tanke på förmodat lönekuvert. Har vi råd med flera halvdyra chansningar?

Kerstin_k: Man ska inte underskatta betydelsen av hjärta. Utan hjärta hade vi förmodligen spelat i allsvenskan nästa säsong. Det är nog så nubben resonerar.

40-50 poäng i den finska ligan innebär runt 20-30 i elitserien idag skulle jag tro. Generellt.

hubbenorlen:  Ingen DIF spelare aktuell heller, lite synd för de har ju några bra unga spelare.

Redigerad kommentar

Kerstin_k: Crippe? För nåt år sen....JA.

Nu är jag.....schkeptisk.

jå1: Får hoppas att Monten övertygar Nubben om att värva från DIF ändå :)

jå1: hoppas går ju men dom lär vilja ha bra betalt...

stoff: Alla spelare i detta lag kan ju inte spela för kaffe pengar heller:)

Kerstin_k: Undra när vi får se Tommy Andersson ersätta Christer Ericsson då.....?

Timrå Icon: Det måste ju vara en som kan snacka med media....annars blir det....som det blir. :)

Hahl Bundy: Näää det sköter Nollan :-)

jå1: nästan:), det är kaffepengar alla kommer få i "lön":P detta år

Förläng med Torp nu, innan han hittar på nåt dumt! :

fbremberg profile

fbremberg @NTorp fixat din lägenhet om du vill till Sthlm😃 pic.twitter.com/EnLVzRE9 2 hours ago · reply · retweet · favorite

NTorp profile

NTorp @fbremberg finns det hiss så tar ja den! :))) 2 hours ago · reply · retweet · favorite

Redigerad kommentar

Kattgubben: Lugn nu.  Torp verkar ha blivit någon slags 'Caslava' här  inne. Han är lika mycket medelmåttig som han var i Hv71. Punkt slut.

Mackelito:Medelmåttig? Tycker han tog stora kliv när det började gälla nånting (KS). Och du har väl sett passionen? Hjärtat? heck - ett gryende timråhjärta ffs. Ska vi slarva bort ett sånt? Har vi varit bortskämda med såna själar på senaste tiden tycker du? Nej, jag röstar för att han ska stanna - nu när Nollan klartgjort att Timrå IK ska tillbaks till sina rötter och allt passar han väl utmärkt här.

Redigerad kommentar

Mackelito:Hallå har du haft skygglapparna på under avslutande delen av säsongen samt kvalserien. Torp har lätt varit en av de bättre backarna, och framför allt så är han fortfarande utvecklingsbar och vill en sån kille stanna här så bör man nog ta den chansen. ´för inte tror jag det är allt för lätt att få ngn som är bättre når det skall satsas låg budget..

Timrå Icon: Du kan ju börja med att föreslå det till valberedningen. Sedan går du på årsmötet och röstar. Det alternativ som presenteras då är ju den kandidat som har för avsikt att tacka ja om han eller hon blir vald. 

Förutsättningen för att få rösta är att man är registrerad medlem i Timrå IK, glöm inte det.

uhahl: Han verkar ju inte bara ha en klubb som är intresserad. Antar att den som betalar mest proriteras, han sitter nog i ett fint förhandlingsläge för en fin löneförhöjning. :)

uhahl: Jag skulle till och med drista mej till att säga att Thorp var Timrås bästa spelare under kvalserien och de sista 6-7 omgångarna av själva serien. Att hålla honom som en medelmåtta, får mej att undra om Mackelito öht såg några matcher från februari och framåt?

Dessutom tror jag att han var det absolut gladaste spelaren efter leksandsmatchen, när kontraktet var säkrat!

Redigerad kommentar

John K: Ja men nu sa jag ju aldrig att det var mitt personliga huvudalternativ

Mackelito: Erkänn att du skojar? Alt att du hörde kvalmatcherna på radion. Torp/Hedman/Robinson är TIKs bästa backar sett över hela säsongen. Punkt! 

Alla 3 är därför i min värld perfekta att ha i laget 2012/13. 

Kevin O Shea: Jag håller med om att Torp var mycket bättre under kvalserien. Precis som många andra. Men om man ska vara helt ärlig så beror det inte bara på att dessa spelare lyfte sig och att vi fick ordning på försvarsspelet.
Timrå IK som lag fick lite mer tid på sig att passa, försvara och anfalla än i Elitserien. Den extra tiden gjorde att de kunde spela sitt eget spel på ett helt annat sätt.
Att Murley helt plötsligt kunde dribbla sig igenom ett helt försvar, och att Torp helt plötsligt slutade slarva, beror ju inte på att de helt plötsligt blev 100 procent bättre.
Hade vi mött lag från Elitserien i Kvalserien så hade vi sannolikt spelat i Allsvenskan nästa år. Det är i alla fall min synpunkt.

fredriko74: Ja nog borde vi försöka att förlänga med Torp, inte till vilket pris som helst såklart dock.

GurraG: " Timrå uttryckt sin önskan om att få behålla Fleury men spelaren i fråga ska ha tackat nej till en fortsättning "

tycker det är konstigt att vi överhuvudtaget gett honom ett kontraktsförslag. isf måste det vara BILLIGT. Fluery håller inte superhög klass, han sjönk över i klass ju längre han var här ifs kan det spela in med att han inte trivdes här men jag bryr mig inte om flurran drar. en som kom och gick typ utan att man höjer på ögonbrynen.

Blizzard: han är ju en tvättäkta målskytt! Tråkigt om den där bloggen har rätt.

Blizzard: Ja än en gång förundras jag över hur olika man ser på saker

Joakim Rodhin (brynäs) och Patrick Cehin tror jag kan vara nått för TIK.

Ser gärna att Rodhin förlänger samt att Cehlin kommer till BIF i stället, men som det verkar är Cehlin inte aktuell och Rodhin kan få svårt att få plats av alla yngre under ifrån så där bör ni verkligen satsa! =)

Bagarn är iaf inställd på att fortsätta även om definitivt besked lär dröja till juni.

Frella: Det tåkiga med Bagarn hockeymässigt, är ju att det han har varit fenomenal på - att täcka skott, är det han nu bör undvika helst av allt. Han lär bli hämmad i sitt spel.

Redigerad kommentar

Anonymous: Ja, den ekvationen är svår att få ihop för mig med. En Bagare som inte är helt hänsynslös mot sig själv...funkar det? Tveksamt.

Sen, en sen kommentar i Crippe-diskussionen. Är ytterst tveksam till att ta in honom. Är inte alls imponerad av det jag sett av honom under säsongen + slutspelet. Han är provocerande icke-rejäl i sitt agerande.

Kollade in hans stats i slutspelet. Den med näst sämst +/- i Skell är - föga förvånande - Hynning med -5. På ohotad megajumboplats ligger Crippe, med -11. Det är fan inte bra någonstans. Nä, in med någon som har framtiden för sig i stället.

Redigerad kommentar

Bragd-Birger: Hade det varit inför säsongen som gick hade jag tagit emot Crippe med öppna armar då han slutförde fjolårssäsongen på ett imponerande sätt. I år vet jag inte vad han gjort men särskilt bra har han inte varit, milt uttryckt. Jag ser hellre två yngre förmågor där kanske en kan blomma ut och överraska än en någorlunda dyr Crippe där vi mest troligt får en ny Hagos...

« · 1491548 · »