GurraG: Är det bara jag eller känns Crippe överskattad? Känner inget behov av att ha tillbaka honom hit. Dessutom tror jag att han vill ha ganska mycket betalt.
"– I princip kommer vi kräva att alla är här på plats, säger Norberg." SKÖNT! Så jävla viktigt att alla är med från början och att Timrå IK kan övervaka träningen. Där är mycket vunnit!
Så till Sillys stora fråga; Hur många finnar kommer vi att se i Timrå nästa säsong? 1? 0? 3? Vad tror ni? Nubben har ju shoppat med framgång där tidigare.
Redigerad kommentar
Per HApps: Tycker det känns som om att man tittar på Crippe eftersom han är här ifrån först och främst. Det känns lite konstigt.
Hubbenorlen: För fyra - fem år sedan hade ju nästan samtliga lag i ES en finsk målvakt och minst en anfallar och back. Nu är det ju något mer sparsmakat med finnar här. KHL är väl en stor del i det. Dom som är duktiga i finska ligan sticker till KHL istället för ES.
Men jag tror, och hoppas, att vi får se nån finsk hockeyspelare i Timrå IK anno 12/13.
Redigerad kommentar
Förläng med Torp nu, innan han hittar på nåt dumt! :
fbremberg @NTorp fixat din lägenhet om du vill till Sthlm😃 pic.twitter.com/EnLVzRE9 2 hours ago · reply · retweet · favorite
NTorp @fbremberg finns det hiss så tar ja den! :))) 2 hours ago · reply · retweet · favorite
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Timrå Icon: Du kan ju börja med att föreslå det till valberedningen. Sedan går du på årsmötet och röstar. Det alternativ som presenteras då är ju den kandidat som har för avsikt att tacka ja om han eller hon blir vald.
Förutsättningen för att få rösta är att man är registrerad medlem i Timrå IK, glöm inte det.
uhahl: Jag skulle till och med drista mej till att säga att Thorp var Timrås bästa spelare under kvalserien och de sista 6-7 omgångarna av själva serien. Att hålla honom som en medelmåtta, får mej att undra om Mackelito öht såg några matcher från februari och framåt?
Dessutom tror jag att han var det absolut gladaste spelaren efter leksandsmatchen, när kontraktet var säkrat!
Redigerad kommentar
Mackelito: Erkänn att du skojar? Alt att du hörde kvalmatcherna på radion. Torp/Hedman/Robinson är TIKs bästa backar sett över hela säsongen. Punkt!
Alla 3 är därför i min värld perfekta att ha i laget 2012/13.
Joakim Rodhin (brynäs) och Patrick Cehin tror jag kan vara nått för TIK.
Ser gärna att Rodhin förlänger samt att Cehlin kommer till BIF i stället, men som det verkar är Cehlin inte aktuell och Rodhin kan få svårt att få plats av alla yngre under ifrån så där bör ni verkligen satsa! =)
Redigerad kommentar
Anonymous: Ja, den ekvationen är svår att få ihop för mig med. En Bagare som inte är helt hänsynslös mot sig själv...funkar det? Tveksamt.
Sen, en sen kommentar i Crippe-diskussionen. Är ytterst tveksam till att ta in honom. Är inte alls imponerad av det jag sett av honom under säsongen + slutspelet. Han är provocerande icke-rejäl i sitt agerande.
Kollade in hans stats i slutspelet. Den med näst sämst +/- i Skell är - föga förvånande - Hynning med -5. På ohotad megajumboplats ligger Crippe, med -11. Det är fan inte bra någonstans. Nä, in med någon som har framtiden för sig i stället.
Redigerad kommentar