1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598510 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 13/14

Sv: Silly Season 13/14
mikenomad: Klart jag förstår att folk vill vidare. Tyvärr är det vi supportrar som står kvar när sånt har händer. Det är vår värld som rasar. Spelarna går vidare till andra möjligheter o inkomster.
Kvar står vi när dammet lagt sig o ska försöka lappa ihop såren. Det är vi som är hjärtat.

Timrå Isstadion: Ja...det är ju den aspekten också...

mikenomad: å andra sidan gör detta att kk kanske kan undvikas.

Hahl Bundy: Rohdin till LHC och Hedman "hem" till Modo. Jaja...så är det ju och jag kan å ena sidan förstå det här. Klubbhjärta är i 1:a hand nåt som supportrarna står för. För de spelare som för tillfället representerar laget i ens hjärta handlar det om den egna karriären i 1:a hand. Och så länge den gynnas av klubbhjärta kommer de göra allt för att visa sånt. Men såna här gånger kan jag faktiskt förstå att man siktar vidare. Å andra sidan kan man ju fundera över det här med att kontrakt automatiskt blir ogiltiga vid degradering, att de som är direkt skyldiga slipper ta konsekvenserna utan bara kan smita från allt ansvar...

Knylan:
"Jag ser det inte som en omöjlighet att vi kliver in till kommande säsong med fler sålda säsongskort än inför föregående säsong. Det vore mäktigt."

Ja, det vore grymt!! Absolut ett mål att sträva efter! Upp med en stapel på hemsidan hur många årskort som såldes förra året och en likadan för kommande säsong. Vi SKA slå den siffran!

P.S. Ut och köp souvenirer nu, så kanske vi klarar ett plusresultat denna säsong (på gränsen som jag förstått det)! D.S.

Pjernut:Det kan du fetglömma,nu stavas kontrakten "Pengar"och inte klubbhjärta som gammalt tillbaks och TIK kan knappast matcha nåt lag i norden och ahl vad gäller "lönen"det är det hockeyn går ut på det är bara att önska samtliga spelare lycka till oavsett var dom hamnar i för lag

mikenomad: Sebbe är klar för vårt nordligaste SM final lag liksom Bello.
De enda med klubbhjärtan nuförtiden är vi supportrar. De övriga är legoknektar som står sig själv närmast. Få med klubbhjärtan bland spelare. Lander är en...Hallin kan bli en.

Jag vet vad jag skriva om honom om det blir som så att han stannar. Det blir inte här utan på ett annat ställe som börjar på P och slutar på snack.

Hahl Bundy: Ja, så mycket kärlek kan han inte nobba.

mikenomad: Sen får 250 sätta sig på honom. Den känslan....

250kg kärlek: Och mjuknar han inte då så hotar vi med ett informellt möte med Greven...

ersson: Ungefär som det kändes inför KS tänker du? Farlig känsla....

Knylan: Jag tror inte heller att det är omöjligt att det säljs fler säsongskort tills nästa säsong. Känns som att det är ett sug hos alla jag pratat med. Nu jävlar! känslan har börjat leta in sig hos de flesta. Mäktigt var ordet.

Det är det man längtar mest efter nästan. Känslan av att åka till arenan och känna att, fan, idag är vi stora favoriter. 

Knylan: Hallin, vår allas hjälte <3 Stanna förfan

ersson: Självklart, Hallin vore en fjäder i hatten att behålla. Jag ser det inte som en omöjlighet att vi kliver in till kommande säsong med fler sålda säsongskort än inför föregående säsong. Det vore mäktigt.

Så fort folk vädrar en möjlighet att få lämna arenan med en go' känsla i magen så vill man gå på hockey. Så är det. Oavsett om vi möter Färjestad eller Karlskrona.

Knylan: Ja, lär sluta med att det blir så. Skulle vilja säga att man blir mer sugen på säsongskort om Pelle skriver på. Det låter mer som jag tänkte! Försöker dra med mig två vänner, så kan bli två extra! Hehe..

ersson: Jag förstår hur du menar, men självklart ska du köpa säsongskort även om inte Hallin blir kvar. Köp två vettja.

Knylan: tänk om vi haft en lika stark supporterskara i Timrå IK som AIK har. Då hade vi kunnat lyfta fram mikenomad, Iconen och Hahl Bundy (t.ex) som hade kunnat stämma träff med Hallin på någon obskyr bakgata i Tallnäs. Där hade de kunnat göra klart för Hallin att det minsann är svårt att spela utan knäskålar. Samtidigt hade man kunnat presentera ett kontraktsförslag: 5 papp i månaden, livstidskontrakt i klubben.

Do or die liksom.

Knylan: Skriver Pelle på så blir det säsongskort för mig iallafall, helt jävla klart. Aldrig varit så taggad inför en säsong tidigare! Carlsson ska tydligen också vara kvar i staden.

Den mer och mer tillförliga twittraren "Timråkollen" levererar intressanta nyheter:

"Per Hallin bekräftar för Timråkollen att det förs en dialog med Timrå IK om en kontraktsförlängning."

Hahl Bundy: Dom kan ta bra många TIK- spelare dom går till minst semi nästa år med en riktigt bra ledarstab med Anders Forsberg i Spetsen.

Timrå Hade denna säs. den sämsta ledartrojkan sen vi gick upp i Elitserien 2000

bobrov: Dom ingår i en plan att få ner Modo till lite derbyn mot oss.

Laken: Det är alldeles för mycket spelare som är aktuella för Modo Sebbe-Oskar och Pelle,det är minst två för mycket

Redigerad kommentar

Kostiainen: Nej, det är inte min ensak.

Laken: Enklaste sättet är väl bara att skicka Nolander ett mail och fråga? Skulle tippa på att han hjälpt till, blandannat i somras var väl t.om Z med på några av sponsor mötena?

Kostiainen: "Han har nog gjort mer än vad vi kan ana bakom kulisserna."

Jag tror det när jag ser/hör det.

Laken: Han har nog gjort mer än vad vi kan ana bakom kulisserna.

Vad skall han säga i Media mitt under brinnande NHL säsong som redan nu är stressigare än vad den brukar vara? "Det är synd om Timrå men jag har övertalat alla här i Detroit Red Wings att skänka deras årslön till Timrå samt att vi ställer Grand Rapid Griffins på isen nästa säsong så alla i ordinarie truppen kan åka över och spela upp Timrå till Elitserien igen."

Och till er övriga neggopeggos.

Vi är där vi är, vi var där vi var. Vi har nått botten och kan bara blicka uppåt.

Vi är just nu djupt under ytan, men ni ska alla få se, att om några år/årtionden är vi tillbaka i finrummet. Sluta se så jävla kortsiktigt på allt!

Nu börjar det röra sig i truppen. Bagarn till Troja, som väntat.

mattias - 74: Var det inte Lule det ryktades om?

250kg kärlek:

Bellisimo klar för Es klubb , jag gissar på Lakers nu när Norrena slutar.

Väldigt oroande också hur det kommer att gå med den fortsatta satsningen på juniorerna (J18 & J20). Undrar vad det kostat att dra runt exempelvis J20 säsongen som gått. Det måste handla om miljoner.

Laken: Håller med om Zäta " lilla fridolf " som inte öppnar lädret och köper upp hela klubben. Lär hamna i ögles ficka om emma ryter till ha ha.

Laken: Ja, du får väl återkomma lite nu och då och upprepa det då. I det fria ordets namn.

T T: Det har jag aldrig skrivit. Jag skrev bara att han sjunkit i anseende hos mig.

Laken: Vad tyckte du då? Att Zäta är en skitstövel?

T T: Jag kommer alltid orka skriva vad jag tycker.

Laken: Att du orkar.

Greven m.fl: Ja självklart. Z bestämmer själv hur han vill använda sina pengar men hos mig har han sjunkit helt i anseende!

Han har inte skänkt någonting i någon insamling (vad jag känner till) och inte ett ord i media (vad jag känner till) trots att klubben åkt ur och riskerar konkurs...

yngwie: Nääää hans pengar ska vi köpa loss Detroitspelare för ju

Timrå Icon:

Ni har ju Z, han har väl tjänat nog mycket pengar så han kan undvara lite. Om inte så kan han väl låna ut? 

Timrå Icon: bara det inte blir något politiskt maktspel där de olika partierna försöker fiska röster på att dra fram hur pengar prioriteras. Nu måste även kommunen ta ställning och antingen sluta upp i enad front eller så konstateras att kommunen inte kan hjälpa till. Inget halvdant för att fiska röster.
Kan kommunen t.ex. ta över driften av arenan igen, rent juridiskt? Man har ju till stora delar efterskänkt den med den förmaningen att Timrå IK sköter driften på den. Kommer kommunen att överleva det faktum att föreningen går i konkurs och arenan ligger i händerna på bankerna som inte lär ha något större intresse att driva den. Köper kommunen då tillbaka arenan?

På något sätt inbillar jag mig att arenan måste finnas kvar i någon form och då är min känsla att kommunen måste se till att den kommer i deras ägo, på något sätt, igen. Att föreningen går i konkurs och kommunen köper tillbaka arenan av banken/bankerna eller innan man konkar hjälper till på något sätt för att undvika konkurs? Vad är mest ekonomiskt, eller orsakar minst ekonomisk skada?

Mycket som går runt i huvudet just nu.

250kg kärlek: Nä precis. Kommunen har ett intresse i att ha laget kvar.
Rätt eller fel som sagt

Timrå Icon: frågan är hur mycket Timrå Kommun liknar Leksands dito? Tror att kommunen inte kommer att lägga sig platt om det skiter sig med bankerna. Sedan huruvida det är rätt eller fel får någon annan svara på. Jag tror bara att det styre vi har i kommunen inte kommer tillåta en konkurs.

mikenomad: Ja tänk att ett lån på 20-25 mille kan avgöra vår existens.
Kan inte Foppa låna ut lite fickpengar?
De ville ju så gärna ha oss kvar i es....

mikenomad: The ultimate final. Inga fjantiga plåtmedaljer med guldplättering utan med existensen på spel, Timrå IK vs BANKEN

Timrå Icon: Spännande dag i morgon. Nästan mer spännande än gameday....

Berglund: Ja precis. Jag missade knappen på skittelefonen och sedan var det för sent att ändra

Timrå Icon: Drygt 26 miljoner va det här årets "tv peng" per Elitserielag. Viasat gav 1 miljon per klubb för Allsvenskan. Viasat avtalet ska omförhandlas i år dock tror jag så man kan ju hoppas på mer.

superfalle: Frågan är ju isf hur många det är som åker 30 mil för att se en match kontinuerligt?

superfalle: Nä det är väl så det är :-(

« · 1576368 · »