1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581367 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 13/14

1608844 · » Till forumet


Sv: Silly Season 13/14

mikenomad: Njaa jag är schkeptischk...

En pajkastare fattar ju att vi kvittar Bergmans lön mot en ny spelares i det fall vi löst ut Bergman vill säga vilket jag förutsätter då han inte är kvar fysiskt. Vad kan han realistiskt haft för lön? 50-60 brak? Högst. Vad får vi för det? Inte en Brendl-typ iallafall.

Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
Timrå Icon: Ja att du skojade betvivlade jag såklart inte. Frysboxen i tyska andraligan? Hmmm....dags att fira nästanvärvningen av Pavel Brendl igen? Förra gången det begav sig var det ju ett jävla partaj, vill minnas att Smokey höll igång uppåt en vecka...
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
mikenomad: Ja självklart. Jag skojade ju bara för böveln. Nu är man så svältfödd på förväntan att man nästan skulle hoppa högt av att någon hört något rykte om någon som sitter i frysboxen i tyska andraligan
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
Timrå Icon: Nä...Sonnies hockeybravader mår bäst av att vila i frid. Men visst vore det lite småintressant att få ta del av ett litet pytterykte om tänkbart forwardstillskott..
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
Timrå Icon: Guldstjärna!
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14

bobrov: Dags att damma av den här tråden innan El Macidonken kommer med pekpinnen över fingrarna.

Jag tror personligen det är större sannolikhet att få se Sonnenberg köra dumper vid brobygget än att se honom i Bbcat-dress

Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
Boyce, Boyce, Boyce :)
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
Och där satt 4-1!
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
Raggaren Putte:

Invasion Umeå i mitten av februari kanske - vi krossar Löven såväl på isen som läktaren. Fan, vad jag älskar den här serien i nuläget - fuck SHL!
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
Raggaren Putte: Undrar hur många busslaster med lövensupportrar som just nu står på bortastå i Ljungby och sjunger "varför sjunger inte ni?" Eller kanske hockeyfebern lagt sig lite i äckelumeå...
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
Dream Team: Syns att grabbarna har fått upp självförtroendet, kul!
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
Löven verkar starka idag också. Det känns riktigt bra.
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
3-1, wunderbar! Oscar Johansson!
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
Pettersson, 3-årskontrakt tack!
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
Vargher85:

Samma här egentligen. Han gjorde ju inte många glada senast. Det man minns mest är väl det där hjärnsläppet när han drog iväg pucken rakt ut i publiken... Dåre!
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
DJ Hemp: Själv klarar jag mig alldeles utmärkt utan Crippe i laget. Tycker att han är för gammal och han har väl ingen Pelle Hallin-attityd heller.
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
Kvitterat, 1-1.
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
1-0 Nils Bergström, härligt!
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
El Maco:    Den hær kan væl bjudas in till provspel / træning. Ær ju ingen Romresa direkt !
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
Men han passar nog egentligen bäst i bobcats. Jag kommer inte på vilken forward han petar hos oss. Men i Gärde skulle han få dra ett tungt lass. De behöver en sån som han.
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
T T: behöver Italien Bergman? Jag byter gärna rakt av.
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
T T:

Så vi kan förvänta oss en comeback i rödvitt i det snaraste?
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
DJ Hemp: Till Sörberge antar jag.
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
T T:

Från Italien hem till vad...?
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
Crippe är på väg hem...
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
Laken: Svårt att tänka mig det. SAIK har en förstemålvkat i Markus Svensson. Jag tror att man kommer att satsa på honom och förse sig med en back-up.
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
Enligt SVT tappar Skellefteå Henrik Karlsson till KHL. Undra om Norja är med på listan över aktuella ersättare? I så fall hoppas jag vi kräver riktigt bra betalt. Men bara spekulationer från min sida.
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
Fan, HV snor varenda spelare på Nubbens lista.
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14

Med tanke på det ekonomiska läget så tycker jag att man ska tänka efter både en och två gånger innan man förlänger med Oscar Johansson. Jag skulle vilja drista mig till att säga att en förlängning inte ska vara aktuell om han inte tar plats i någon av de två första femmorna. När resurserna är knappa måste man vara rädd om varje krona, liksom.

Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
Skarin: Ja...jo...vi vet. "Vad är det jag sagt?!" Och det är väl inget chockerande i det Nollan nu förmedlar. Inte kan man opponera sig särskilt mycket mot det heller om man ser till rådande perspektiv. Möjligen då som sagt att denna info, som man lite till mans förstått och fått sig till livs via inofficiella källor, blir offentlig och lagd på bordet 2 dagar innan seriestart.
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
Vargher85: Ooouuhh....nu var du ute på tunn is..;)
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14

Förövrigt är det trist att det här beskedet kom elfte september. Nu kommer jag alltid förknippa det här datumet med något negativt.

Kommentera

Sv: Silly Season 13/14

Jag tänker såhär: Synd att det inte blev ytterligare något nyförvärv, för det hade åtminstone jag räknat med. Men finns det inte pengar så finns det inte, och det är skönt att se att Timrå har lärt sig att rätta mun efter massäck.

Sedan är inte del lag vi har för närvarande värdelöst på något sätt. Visst, det skulle ha behövts en spetsvärvning, men det var i mina ögon för att vi skulle kunna vara med och utmana på riktigt. Nu kommer det att bli svårare att nå den där sista play off-platsen, men det ska inte vara någon risk för att vi blir ett bottenlag.

Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
*visslar*
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14

Bragd-Birger: Det är en svår balansgång det där. Lars har kanske varit lite för generös i sina uttalanden om nyförvärv, spets e.t.c. I synnerhet i det läge föreningen befinner sig i är det jätteviktigt att inte lova mer än man kan hålla. Bygga trovärdighet i ett läge som detta är enormt viktigt. Det gör man inte med uttalanden om spelare in, som inte kommer, även om man på ett ganska snyggt sätt faktiskt kan 'försvara sig' eftersom det inte kommit in tillräckligt med pengar för att fullfölja det man lovat.
Men Nollan tar matchen mot dem han lovat detta. Han viker inte ner sig, plockar in ytterligare en spelare, för att inte svika sina supportrar. Han har gjort bedömningen att detta är det bästa för stunden, och det hedrar honom...ÄVEN om det skapar ett visst mått av besvikna supportrar. 

Lars är väl också relativt ny på den position han har. Även om han haft rätt höga positioner i sina tidigare arbeten så är detta den högsta position han haft, sett hiearkiskt. Förhoppningsvis har han lärt sig något i och med detta och att det kan vara bra att inte ge för stora förhoppningar, i alla fall inte till hängivna supportrar som suger upp allt som sägs och väntar på att det infrias.

Kommentera

Sv: Silly Season 13/14

Snacka om att seriestarten, och framförallt hemmamatcherna, kommer att vara viktiga under rådande situation!! En offensiv, speedig hockey där laget "överraskar" och dörren är öppen för publiktillströmning...och i förlängningen en möjlig förstärkning. Nu tror jag visserligen att laget har kapacitet utan den tilltänkta förstärkningen. Men visst skulle man vilja se en spelare med i a f liiiite spets.

När det gäller Nollan (och föreningen i allmänhet) tycker i a f jag om den öppenhet man startat med. Att gå ut med vilka orosmoment och hur situatioen är - inger förtroende. Annat mot den förra ledningen...

Den nerv som jag känner inför denna säsong var det läääänge sedan jag kände. Har tyckt att laget de senaste säsongerna kommit allt längre ifrån oss supportrar och där har självklart ledningen varit delaktig. Men nu känner jag som sagt "nerv" och en blandning av förhoppning och skräck... Helt underbart!

Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
250kg kärlek: Vackert inlägg! Du är precis så nyanserad som jag önskar att jag kunde vara. Håller med dig om allt.
Nollan är exemplariskt rak i sin kommunikation. Det borde 'andra' i organisationen också vara. Timrå är på rock bottom, och det tror jag inte folk har problem att förstå och acceptera. Förtroendet är inte heller direkt på topp. Då ska man inte fresta med spetsvärvningar osv om man inte säkert vet att dom blir av.
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14

Jag tänker inte försvara någon eller något i rådande stund. Men däremot tycker jag att Lars resonerar klokt då han utifrån de pengar som kommit in till föreningen mot den budget som är lagd väntar med ta in fler spelare mot bakgrund av det. Han säger ju också att man inte handlat för de 10 miljoner man avsatt till spelare utan att det finns pengar kvar där för ytterligare en spelare. Just detta tycker jag pekar på en förnuftighet, nämligen att man är noggrann med att den pengapåse man har räcker. Om inte intäkterna blir som man räknat med, ja då får man dra ner på kostnaderna. Ganska sunt tänk, tycker jag.

Vidare så anser jag, som säkert flertalet av er andra, att truppen skulle må bra av spets. Det har märkts rätt tydligt under försäongen att vi också i år har förtvivlat svårt att sätta pucken i mål. Naturliga målskyttar har varit, och är även i år, en bristvara i Timrå IK.

Men, jag nöjer mig ändå trots löften om fler spelare in, att acceptera det faktum att vi var milimeter från att inte ha ett lag att ställa på isen i år och att det naturligtvis ger detta en helt annan dimension av förväntningar och krav på spelarköp. För hur mycket man vill se Timrå IK vinna matcher, spela i högsta serien, kanske till och med se föreningen vinna ett SM-guld under sin livstid så får man inte äventyra hela föreningens existens genom att shoppa loss för pengar man inte har.

Det dyker ju upp oförutsedda kostnader också som man kanske inte riktigt räknat med. Bara kylanläggningen som rasade i somras i samband med hockeyskolan har ju kostat föreningen närmare miljonen. Det är kostnader man måste prioritera i första hand. Och om det blir på bekostnad av spelare så fine.

Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
mikenomad: Jag tycker att budgeterat publiksnitt legat högt från start, oavsett nivå på värvningar. Min gissning är att det ska till en eller flera overkliga värvningar för att höja upp snittet mer än marginellt. Då tänker jag värvningar som inte görs i AS.
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14

TikAlltid: Det är väl klart att spelarutbudet blir sämre och sämre. Dock är det nog mest spelare som ändå ligger ovan vår prisklass.

Finns en poäng i att vänta som jag ser det. Det är väl inte bestämt vilka spelare som får plats i NHL/AHL och där kan man kanske fynda något till rätt pris. 

Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
dr-nix: ja där är sanningen, inte som Nubben försöker myta ihop det " vi har ingen brådska för vi vill hitta en perfekt spelare, det finns massor av bra spelare kvar sent" bla bla.

Klart som fan spelutbudet blir sämre och sämre.

Dom försökte mörka detta hela vägen (hade lyckats om försäljningen gått som den skulle) nu var dom tvugna att förklara vart fan den sista spelare är nånstans.
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
Bragd-Birger: För någon månad sedan var jag rätt säker på att budget avseende årskortsförsäljning skulle nås med lite råge. Hur försäljningen på marknadsidan sett ut har jag däremot givetvis inte haft nån koll på.

Men sen hände nåt och jag tror att i takt med att matcher förlorats och värvningar uteblivit så har modet sjunkit och köplustan avstannat. Det känns en aning krystat och tillgjort när man knyter näven i fickan och tänker "Nu jävlar ska vi visa hockeysverige!!" Har svårt att uppbåda en känsla av trovärdighet i samband med det.

Sedan tror jag att den här informationen hade tjänat på att bli offentlig långt tidigare. Att den sista värvningen helt hänger på i vilken omfattning publik och sponsorer är beredda att satsa. Nu har nog de flesta trott att den ska komma ändå och mest känt frustration när så inte skett.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 13/14

mikenomad: Ja, det är ett skitläge. En aviserad spetsvärvning som aldrig blir av och en försäsong som gått i 4 nyanser av brunt har väl inte direkt boostat massornas hockeyfeber.

Sen kan man ju fatta att försäljningen gått lite trögt. Jag avundas icke dom som ska sitta och ringa runt och sälja. 'Tjääna, det var från Timrå. Trist det där med ackordet och att du torskade en massa pengar, men vi tänkte höra om du var sugen på att hoppa upp på hästen igen?'.

Hualigen. Jag avundas dom som längtar till nedsläpp. Själv bävar jag redan.

Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
dr-nix: Här har vi det där moment 22-läget. Jag kan ju föreställa mig att en el två värvningar hade gett skjuts åt försäljningen och att avvaktandet är en anledning till att det gått trögt. Jag vet inte, men i min värld känns det som att om priset är detsamma betalar folk mer gärna för en produkt som ser bättre ut än en som ser sämre ut.

Samtidigt är det spekulationer och är det nåt Timrå inte har råd med så är det att spekulera fel. Vår existens står på spel så då är väl det klokaste att sejfa.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 13/14

Okej då har vi fått förklaring till varför man inte värvat den sista forwarden ännu. Medans man har utrymme i spelarbudgeten så är det så att försäljningen (årskort, reklamplatser etc.) gått sämre än förväntat och man är ovilliga att chansa eftersom man blir av med elitlicensen om ekonomin inte är i balans den här säsongen. 

Det låter dock som att den kan komma senare under säsongen.

Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
mikenomad: Fast den lokala förankringen har sina poänger iofs, han är ju Malmöpåg..
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14
Herminator: Svesse kan nog bli nyttig i AS men man förstår skillnaden mellan ligorna när ett förväntat topplag ser honom som en kanonvärvning.
Kommentera

Sv: Silly Season 13/14

Jimmy H har många poänger idag i sin blogg bla det här:

"Nu är det svårare att placera Timrå. Jag skrev mitt tips i går och det gjordes enbart utifrån hur jag bedömer kvaliteten på lagen. Det som är svårt är att jag tror att många tankar hos mig sitter kvar i Elitserien. I Malmö jublar de över Björn Svensson medan jag skulle vara skeptisk om han var den sista förstärkningen här. Det kanske är för att min tanke inte helt är hemmastadd i Hockeyallsvenskan än. Min bild av honom är elitseriespelaren och de brister han har där och jag har svårt att se att han skulle kunna vara en helt annan spelare i Hockeyallsvenskan."

Kommentera


Sv: Silly Season 13/14
Svesse är klar för Malmö. Han får tröja 91. Undrar om dom har blandat ihop brorsorna?
Kommentera

1608844 · »