1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598439 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 14/15

Sv: Silly Season 14/15
Nubben har väl försökt värva hem Lauritzen en massa säsonger. När han väl lämnar Brynäs så misstänker jag att vi inte är ett alternativ. Örebro har det väl ryktas om, tror jag.

El_loco: Tror inte han är intresserad av att återvända till Allsvenskan framför allt.

dr-nix: Förhoppningsvis blir det inte så många fler nyförvärv. På forwardssidan ser jag gärna förlängningar med Hult, Nisse, Oscar Johansson och Emil Pettersson, och då har man tolv till antalet. Det skulle visserligen vara bra om man fick tag i en skaplig målskytt, men jag förstår om pengarna inte finns.

På backsidan är det väl bara en plats kvar nu, och det lär väl bli ett nyförvärv som tar den. Jonathan Carlsson ryktas påväg bort och jag kan inte tänka mig att Moe blir kvar. Som sista back så skulle jag vilja ha en storväxt, defensiv typ. Det känns som om det saknas.

Målvaktssidan, syvene om sist. En av finnarna blir förhoppningsvis kvar, och sedan får man väl skaka fram en andramålvakt från någonstans, för jag tror inte han finns i juniorlaget.

Knylan: Och altt som gör Leksingar sura gör oss glada :-)

Timrå Icon: Man stavar inte så bra efter några GT märker jag.....

Timrå Icon: Vi välkomnar Mattias till Den Vackra Klubben. Inte bäst.
Men snyggast.

mikenomad: Bäst kan alla bli.
Snyggast är ett fåtal förunnat

Timrå Icon: Precis. Om det handlade om att vara bäst hade man ju kunnat heja på SAIK eller Växjö(!). Eller FBK.

Och hur själlöst vore inte det?

mikenomad: De tre fulaste tröjorna och orterna i hockey-Sverige!
Ja förutom en då kanske.....

DJ Hemp: Leksandsback? Det är ju Visbypöjk vi fött..host host ;-)

Timrå Icon:

Tänk vilken olika smak man kan ha. Själv tycker jag att SAIK har de snyggaste tröjorna och att FBK blivit avgjort mycket snyggare efter att ha bytt från lila till grönt. Även Växjö har godkända tröjor tycker jag.

Fula är t ex Frölunda, Linköping och HV71 om man ska hålla sig inom SHL. Och det finns gott om fulingar längre ner i seriesystemet också...

mikenomad: Skellefteå o Växjö? Nu snackar vi NHL lag här. Sansa dig.

SMÅLAND:

Det är fint i Visby. Jobbade där en sommar och mådde riktigt bra den tiden. Ja, jag älskade fan den stan och folket på Gotland. Leksand däremot, vad är det? Ett övergångsställe...? ; )

DJ Hemp: Ja Visby är fint dä :-) Ja var där o campa me kärringa min i somras o stänkte o för ett par år sen hade jag ett gök i Hemse ett tag och Leksand..kan man int äta dä? ;-)

SMÅLAND: Ja en fåraherde hehe🐏

SMÅLAND:

Ja, vad är det man brukar kalla dylika lag... Brö'gäng eller?

hoppas han stannar...
vill ha kvar honom som en ny pelle!

DJ Hemp: Leksand är en uthyrd trottoarkant. (c:

SuperMupster: Bedrövelse, även om jag förstår att intresset för honom bör vara hyfsat stort. Dock inte så pass stort att det ska behöva vara omöjligt att behålla honom. Fan. 

2-3 nyförvärv till alltså. 

Man märker hur ryktena drar iväg. Jag har hört att Hult verkar blicka mot USA och nu visar det sig att han är där på semester och kommer komma hem igen. Hans brorsa driver väl någon restaurang där, Robert Pettersson på Hockeysverige gjorde en intervju med honom. 

Knylan: Klart han kommer hem. Men var han spelar nästa säsong vet han inte. Han hoppas på Timrå men det gäller att komma överens oxå. Säger en som vet hyfsat i Hult fallet.

Knylan: Problemet sitter i att våra unga spelare inte är riktigt lika billiga i år som ifjol? Hult och Pettersson blir kvar och man plockar in två unga spelare likt Nilsson och Jansson? Känns inte som vi kommer bli särskilt mycket vassare framåt i år iaf. Vi har nog inte råd med att några får det svåra andra året den här säsongen :)

Frella: En pålitlig offensiv kraft vore inte fel, det man brukar kalla "spets". Vet inte om jag påtalat det tidigare, om inte så gör jag det nu. Jag tycker Nubben ska värva nån som kan skjuta i mål och även passa pucken till andra på ett så smart sätt att de skjuter i mål. Det är vad jag tycker.

mikenomad:

Ja, man behöver fan inte göra det mer komplicerat än så. Ishockey är ett spel som går ut på att passa pucken mellan spelare i samma lag och slutligen till någon som kan skjuta in den i mål. Basta!

Kommer du på bollsparkningspremiären i morgon förresten? Fotboll är ett spel som går ut på att passa bollen mellan spelare i samma lag och slutligen till någon som kan skjuta in den i mål. Basta!

Och på läktarna sjunger och klappar vi och är glada. Inte hata - bara älska. G*I*F!

Ogge!

Kongo: Hahaha. Vilken blåsning från ST!

DJ Hemp: Tyvärr jobbar jag ju i morgon. Inte för att jag hade gått annars men ändå. När det gäller GIF får man vara ganska kreativ för att hitta nåt att älska. Men går det bra framåt höstkanten och Allsvenskt spel finns inom räckhåll så kanske jag pallrar mig iväg på nån match. Men det är långt ifrån säkert.

Kongo: Djävulskt bra besked. Djävulskt!

Kan vi möjligtvis vara en av tre intressenter?

mikenomad:

Aha, på det viset. Med mig är det ju som vanligt, så jag lär dyka upp på IP som ett säkert vårtecken i solgasset på Norra Sitt. Ja, jag sitter numera. Har tröttnat på att stå och sjunga samma ramsor säsong ut och säsong in. Visst, ibland kan man stämma in i kören och klappa lite, men jag föredrar att totalt fokusera på spelet och inte riskera att hamna i några långdragna konversationer med grannarna nuförtiden. Har noterat att upplevelsen blir större då.

Trevligt nog sänds många bortamatcher i kanaler man har, så det blir mycket Superettan i vår. TV4-koncernen gör en storsatsning och det är bra för sådana som jag.

Men du får ha en riktigt bra arbetsdag i morgon! : )

DJ Hemp: Detroit, CCCP och nu Hästen. Alla stjäl vår unika dress.:)

Timrå Isstadion:

Jaji, och CCCP knyckte ju även epitetet The Big Red Machine av oss...

Kom att tänka på att vi vann över saik med 8-0 för bara fem år sen. Kollade på videon. Blev lite ledsen. Kollade på fler videor från vår storhetstid. Blev deprimerad.
Vi måste bara tillbaka. Slutspel är sjukt jävla roligt. Bara positiv spänning. Det var ett tag sedan man kände den känslan.

John Westin ? Jon Palmebjörk ?

Hälge: Henrik Eriksson i Troja, kan inte det vara nånting om dom ryker i sista omgången?

John Westin klar tydligen, enligt Timråkollen på Twitter.

Knylan: Är det en bra värvning isf?

Det bör väl bli den första brödrakonstellationen sedan Johan och Erik Andersson. Det gick väl sådär, visserligen var Erik skadad i stort sett hela tiden. Nästan mer vårdslös med sin kropp än Bagarn. Täckte skott genom att slänga sig med fötterna först, inget som helst konsekvenstänk.

dr-nix: Känns som en rollspelare. och visst. Jag menar Molinder har kontrakt och är inget offensivt hot. Däremot har han en del defensiva kvalitéer. Kanske kan en brunkarkedja eller något...

dr-nix: Jag har inte den blekaste aning. Statistiken säger ju i stort sett ingenting heller.

Undra vart Kim Lennhammer tar vägen förresten. Ser man enbart till siffror så bör han vara intressant för väldigt många klubbar. Vi skulle väl inte må så dåligt av en stor högerfattad back med offensiva skills heller, men vet inte det står allra högst på priolistan.

Knylan: Denna post från Jens Westin där han skriver: "En fredagsöl och välkomnar broder till Timrågänget" talar ju mycket för att det är sant. 

Samme "Timråkollen" som fått fram den bilden. Vem står bakom den Twittersidan egentligen? 

Knylan: förhoppningsvis så har Nubben bra koll på honom hur som helst, han har inte lirat så jävla långt bort så..

I övrigt undrar jag om man väljer att satsa på Iilahti eller Norja eller kanske ännu viktigare (för bägge två är bra målvakter tycker jag) hur tränar-konstelationen ser ut till nästa säsong. Det känns viktigt att få ihop ett tränarpar nu som kan stanna ett tag och bygga upp laget på lite längre sikt. Det går inte att byta tränare efter varje säsong och förvänta sig framgång.

Roger Forsberg?

T T: Lajkar den!

T T: Säger mig ingenting. Hoppaa bara att det blir bra.

T T: Bra gräv av Nubben, känner förmodligen karln också. Får intrycket av att Dahlén dragit ner honom till Jönköping från Jämtland och Dahlén och Nubben är väl bundisar sedan länge. Just det, att Forsberg kommer från Jämtland gillar jag jävligt starkt.

Mycket intressant namn, helt rätt väg att gå, säger jag utan att ha den blekaste aning förutom det uppenbara vi har framför oss. Jämtland och svensk mästare med ett juniorlag som kommer till ett allsvenskt lag där en hög procent spelare som är alldeles färska i seniorhockey. Familjen i närheten, och allt det där. Lysande, på pappret.

Bigthelin: Det undrar vi alla. Han (vilket jag förmodar att det är) har växlat upp lite nu det senaste dagarna. Hoppas ryktet stämmer.

jon8506: Om John? Det stämmer säkert....särskilt hoppfull känner jag mig dock inte. Slätstruken värvning isf...

Knylan: Håller med, känslan är bra. Att han vunnit SM-guld, låt vara på J20-nivå, känns jäkligt bra. Den här klubben behöver vinnarmentalitet mer än något annat.

T T: Forsberg känns rätt på nåt sätt bara. Är också en av dem som inte känner till han alls. Men för vårt unga lag så krävs det ju en tränare som gillar och är duktig på att driva unga spelare framåt. Hoppas på Emil Pettersson också. Om nu inte Rolf förstört förtroendet för Timrå bara. Helt ofattbart att han bänkades så mycket hela tiden. Så fort han fick spela skapade han ju nått. Kanske skulle joakim lundström vara något för målvaktspositionen eller vad tycker ni? Läste någonstans att han står utan kontrakt. Lundström är också en spelare som jag tycker bänkades på ett konstigt sätt. Gjorde nästan alltid en bra match när han fick stå. Men så envisades monty med flaxisisimo(bellisomo) som kunde göra en en superräddning ena stunden för att sedan falla ihop totalt.

« · 1618686 · »