1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580610 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 2016/2017

« · 1773977 · » Till forumet


Sv: Silly Season 2016/2017
Enligt Madhawk.
Kommentera


Sv: Silly Season 2016/2017
Vad tror ni om Lauritzen? Tycker det känns lite riskabelt. Han har väl varit ordentligt skadedrabbad de senaste säsongerna. Om han kommer tillbaka till gammal god form så är det en ordentlig vinstlott, men om den nedåtgående kurvarna fortsätter ner så har jag inga större förväntningar där. Tyvärr så tror jag nog på det senare. Någon som har någon statusläge på honom nu?
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
66 Mattsson (60 Ohre)

54 Dahlén - 24 Molinder - 81 Lööke
2 Westin - 63 Westlund

16 Lauritzen - 23 Boyce - 10 Persson
51 Nielsen - 9 Strömberg

57 Wedin - 21 Johnsson - 41 Nilsson
28 Björkung - 3 Dahlroth

25 Westin - 14 Pettersson - 11 Stene
4 Nilsson - 12 Garpenlöv

Extra: 7 Hardegård, 22 Berglund
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
lungan: Framför allt så borde det gå att hitta två bra PP-femmor ur detta och nöta in dem ordentligt innan seriestart. Det finns en oerhörd mängd poäng att hämta in om vi får ordning på PP-spelet.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
En bredd som heter duga har Timrå IK i år. Och det är främst på forwards sidan.

Man får ju bra kedjor hur man än pusslar ihop laget.
Ett angenämt problem, helt klart.

Har svårt att se att man kommer hitta rätt formationer direkt, dessa 7 träningsmatcher behövs.

Nedan ett axplock på spännande kedjor

Dahlén-Pettersson-Lööke
Wedin-Boyce-Nilsson
Lauritzen-Stene-Persson
Westin-Johnsson-Berglund
Lauritzen-Molinder-Persson
Wedin-Stene-Nilsson
Dahlén-Lauritzen-Lööke
Lauritzen-Johnsson-Persson
Boyce-Johnsson-Nilsson
Stene-Molinder-Boyce
Johnsson-Pettersson-Lööke

Så här inför, är det för mig Berglund/Westin som får tampas om 13:e platsen men dessa två herrar kan likaväl blomma ut rejält. Lossnar Westins skott och Berglund blommar ut likt sin far, ja då kommer det bli konkurrens så det räcker och blir över, lägg sedan på en del 97:or från J -20 så kan detta räcka långt.

Hoppas laget på pappret presterar lika bra i praktiken.

Från dessa 5 herrar lär det bli en del poäng!

Dahlén
Lauritzen
Lööke
Nilsson
Persson
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Över 2000 på ispremiären. Då blir det många årskort i år.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Hälge: Förbaskat fin siffra. Börjar komma lite vind i seglen nu. Hoppas brisen håller i sig under vintern för att övergå i lätt kuling till våren 💨
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Ser jäkligt bra ut med denna trupp möjligen en pp back som saknas men säsongen är lång kan ju dyka upp någon på resan mot SHL
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
palleparling: Ja, 2101 var siffran som annonserades ut iaf.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Herminator: Ingen PP back då enligt Nubben, eftersom man la dom sista pengarna på Lauritzen. Det är väl det enda man saknar så här på förhand. Dock så kan ju både Jonathan Nielsen eller någon av de tryoutande visa sig besitta dessa egenskaper.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Stämmer det att det var 2100 personer i NHK Arena ikväll? Sjuk siffra isåfall!
Någon som var på plats som kan bekräfta?
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Sputnik: Lauritzen målar i strafftävlingen :-)
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
GurraG: Ok vad härligt! det är ju så grymt svårt att höra vad speakern säger emellanåt på sändningen i ST.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Sputnik: Jodå, han var med!
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Sputnik: jodå Molinder är på plats också.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Sputnik: Jo nog fasiken var Molinder med?
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
dr-nix: grymt med Lauritzen, men ingen Molinder eller missade jag honom bara?
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
dr-nix: Det blir en rolig vinter nu! :)
Kommentera


Sv: Silly Season 2016/2017
Lauritzen presenterad.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Rip Kirby: Haha, väldigt roligt.

Det finns mycket att säga om hela den här Mittmedia-lösningen och hur den lokala förankringen mer och mer går förlorad, men det finns också positiva saker att nämna och Adam Johansson är verkligen en sån. Han är hela behållningen med Hockeypuls-avsnitten och sköter TIK-bevakningen med bravur, trots att han bara jobbat kring Modo tidigare. Rolig dessutom.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Tjalle: Jag tycker det låter som han försöker finta bort oss. Jag tror han presenteras ikväll!!!
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Sputnik: har det största förtroendet för vår ledning. Jag blir glad för ett kontrakt då det är en duktig spelare med lokaö förankring men lika glad för ett nej då TIK då inte gått utanför ramarna för att möta lönekraven. Win-win!
Uppladdat:

450x300-image_8.jpegimage_8.jpeg

Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Rip Kirby: Pendla? Måtte det inte bli Modo bara för då spyr jag! Hoppas det är pendla till Timrå han menar. Dock så är det väl inte så troligt att man är så sugen på att pendla till Övik varje dag, men Man vet ju aldrig ;)
Kommentera


Sv: Silly Season 2016/2017
P.S. Dela inlägget på er Facebook alltså. D.S.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Puckat: Jag "styr" inget avseende Timrå IK på Facebook och Twitter.

Däremot uppmanar jag er ALLA att dela inlägget om ispremiären IDAG eftersom det gynnar klubben i mitt hjärta, Timrå IK. Ju fler vi kan få till arenan, desto bättre! :-)
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
JobbaPuck: Twitter och Facebook är det väl Laken som styr?
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Puckat: Med tanke på att nån kör twitterkontot mest hela tiden (förmodligen även fejjan) så skulle jag säga som så att ingenting är klart.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
lungan: Att det inte skickats ut något pressmeddelande är ju för att de inte har någon anställd medieansvarig som sköter hemsidan.. Kommer väl under veckan kanske när någon har tid att skriva ihop något.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Sputnik: så lär det bli.

Dock skulle Molinder kunna presenteras han har ju ändå redan bekräftat. Sedan är det som sagt både väntat och oväntat om Lauritzen skulle krita på. Inget är klart förrens det är klart. Så helt säker är man inte men man hoppas. Att släppa detta om det är klart några dagar innan skulle skapa lite förstämning inför ispremiären, och förmodligen även skapa mer snack runtom laget inför, både i media men även kring alla supporters på sociala medier och mun mot mun.

En presentation på en ispremiär för att skapa total lycka som ingen förväntar sig skulle vara PP-backen.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Sputnik: Borde vara klart då tror det är det redan hört det.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
lungan: OM Sune har rätt angående Lauritzen så är det väl inte helt omöjligt att han presenteras till ispremiären. Aja den som lever får se.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Verkar inte bli några pressmeddelanden denna vecka.

Vet någon om Dahlén och Lööke hinner hem till ispremiären?
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Sputnik:

Han är klar ja.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Sune: det kallar jag skräll! Anger lade btw av 2012. Ett par år för sent.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
lungan: Marcus Hardegård
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Sune: Näsan växer på den kommentaren!? Om du nu syftar på Linkan Brembergs kompiss.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Sune: Vart är den där Lauritzen som din initierade källa sa var klar??
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
lungan:

Det är Niklas Anger, kommer att presenteras på isträningen på Måndag.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Någon som har koll på gruppbilden från trambuildingen? Det är 21 spelare och Dalhén & Lööke är iväg på J-20 landslagsläger. Detta blir 23 spelare. Ink Molinder som ännu inte presenterats är truppen 22 spelare det blir en för mycket!
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
Alltså wow vilken bredd vi har nu på forwardssidan
Kommentera



Sv: Silly Season 2016/2017
lungan: Nu har ju Molinder sagt att det bara är Timrå som gäller om han ska spela i HA.
Nä... Molinder o Lauritzen, låga odds för mig att dom är klara... knappt spelbara. Inte på isen dock....
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
lungan: Tveksam till Axelsson. Tyckte inte han tillhörde de bättre förra året när han var här. För mycket chansning. Ska vi ha rutinerade spelare i slutet av karriären ska det vara säkra kort tycker jag. Lauritzen får räcka i avdelningen skadedrabbade veteraner.
Kommentera

Sv: Silly Season 2016/2017
kulltorp: Ja, hann skulle inte vara helt fel! Anton A alltså, dock är detta tyvärr något Modo skulle kunna haffa, skulle jag tro.

Molinder skulle iofs också kunna gå till Modo!

Axelsson eller Molinder Konkurrerar om samma typ av roll, dock är Molinder center som väger mer i min bok.

Matushkin får gärna bli 9:e backen!

Matushkin
Lauritzen
Molinder/Axelsson

Jag vill sluta spekulera kan inte dessa bara presenteras nu😃
Kommentera


Sv: Silly Season 2016/2017
lungan: Molinder presenterades precis i månadsskiftet förra året och lär så även göras i år, kanske redan idag? Chanserna för det är stora iaf. Precis som det tidigare spekulerats kring så är väl tipset att även Lauritzen glider med på ett hörn. PP-backen lär det nog dröja innan vi får se. Matushkin står dock fortfarande utan ryskt kontrakt.
Kommentera

« · 1773977 · »