1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581054 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 2018/2019

« · 1890696 Till forumet


Silly Season 2018/2019
Kontrakt 18/19:
Marcus Hardegård
Jacob Olofsson
Filip Hållander
Lukas Enqvist

Ryktas in:
Patrik Blomberg
Oskar Drugge
Henrik Törnqvist
Andreas Söderberg
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Puckat: Trodde faktiskt Brattström hade ett år till. Statusen på honom?
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Puckat: Gallo bara måste förlängas med!! Kosta vad det kosta vill!
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Nisse på Mon: Han var ju tänkt att vara vår förstemålvakt nästa säsong om vi inte hade gått upp. Frågan är nu om man vill att han ska vara backup ännu ett år eller om man kanske lånar ut honom till allsvenskan för större roll? För förläng kommer man göra med honom iallafall.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Sputnik: förläng med Johan Persson och locka hit brorsan John från Mora. 👍🏻
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Blir spännande att se vilka spetsspelare vi värvar in. Kan Lander vara aktuell? Eller blir det ett nytt finnspår?
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Laken: Det är lika bra att vara förberedd på att det kommer bli ett svårt första år.
Vi kommer att få kämpa där nere i botten för varje poäng och för att hamna på rätt sida strecket.
Vi måste ha tålamod första säsongen och inte såga grabbarna efter några förluster.
Klarar vi första året kan det bli intressanta säsonger framför oss med förhoppningsvis en ny storhetstid inom kort.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Måste ändå säga... Det var tur att jag såg resten av matchserien! Jag såg bara vinster! Vi vann varje match jag såg.... fattar inte riktigt. Ha ha allt är surrealistiskt idag.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Laken: Lander vore drömförvärvet. Fortfarande bara 27 år.... Tror dock kanske han kommer stanna borta tills han fyllt iaf 30. Han har väl kontrakt i KHL även nästa säsong.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Några "spetsspelare" med utgående kontrakt:

Adam Brodecki, Växjö Lakers (www.eliteprospects.com/player.php?player=38747)
- Utkonkurrerad i Växjö men har potential att explodera offensivt bara han får chansen.

Ludvig Rensfeldt, Rögle BK (www.eliteprospects.com/player.php?player=13161)
- Ryktas till Brynäs (gävlekille) men hade varit förstecenter i Timrå.

Tobias Lindberg, Chicago Wolves (www.eliteprospects.com/player.php?player=85671)
- Sägs vilja återvända till Sverige.

Erik Gustafsson, Neftekhimik Nizhnekamsk (www.eliteprospects.com/player.php?player=5545)

Anders Lindbäck, Milwaukee Admirals (www.eliteprospects.com/player.php?player=3769)

- Gustafsson sägs vara klar för Luleå och Lindbäck lär erbjudas ett nytt kontrakt av Nashville, men skulle Nubben lyckas "värva hem" dessa herrar så har vi verkligen två spelare som skulle hjälpa Timrå att bli ett etablerat SHL-lag igen.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Puckat: Tror inte Nubben kommer lyckas kränga sådana där spelare, tyvärr :)
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
tjobba: Nu har han ju kontrakt över nästa säsong, men till säsongen därpå tycker jag vi borde försöka få tillbaks Sebbe Erixon!
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Puckat:
Varför inte Adam Boqvist? Tror det skulle bli en perfekt matchning.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Sputnik: någon som vet hur souvenirshoppen är öppen i helgen?
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Tarasov: Oj, där sa du något😍
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Undra hur stor spelarbudgeten kan tänkas bli?
Kommentera



Sv: Silly Season 2018/2019
Sputnik: Man lär ju mer eller mindre bo inne på Mrmadhawks blogg under denna silly. Kommer bli riktigt spännande. 😀
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Sputnik: Nubben på heltid blir ju inte fy skam heller! Blir det en finnkedja igen tro?
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Nr 1 lander
+ nå bra finnar..inte fel

om man spekulera. .vilka lämnar?
Lavoie+parks..
.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Vore kul o ha dahlen kvar
en säsong i shl..i alla fall
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
roger_sundsvall: Lander harcju kontrakt ett år till och har sagt själv att han kommer spela färdigt det kontraktet. Så det gäller bara att se till att hålla sig kvar denna säsong så kan det bli riktigt kul framöver.
Nu skapade ju Freddan, Thellan och Hirsch magi med denna trupp, skulle inte förvåna mig om Timråstormen fortsätter nästa säsong med och tar resten av Sverige med charm. 😎
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Olle: En liten liten souvenirshop i Birsta City nu skulle vara toppen, vi är heta nu och det finns ett sug efter prylar och det blir lättåtkomligt för alla.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Halsduken...endast röd/vit utan logo
vart säljs den? Inte i clubshop
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
roger_sundsvall: Tänk en röd t-shirts med vit text...”Timrå ik Talangfabriken”. Bara en tanke ?????
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Denna halsduk fanns till salu under en begränsad tid i Malmö Arena säsongen 2014/2015. I det läget såg det inte alltför lovande ut vad gällde SHL-avancemang för MIF:s del men eftersom det var min första säsong härnere samt att jag gillade designen kunde jag inte motstå den. Det slutade som bekant med 4-3 i matcher mot Leksand i direktkvalet och sedan dess känns denna produkt som en juste raritet. Har sett extremt få matcher i SHL hittills men det var roligt att följa Malmös väg dit.

Poängen med bilden är att ge inspiration till nya TIK-prylar.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Vet inte hur många gånger Rok Ticars namn nämnts här genom åren, flertalet är det iaf. Gjorde två juniorsäsonger i klubben och kan inte minnas att han kändes superaktuell för a-laget. Vände tillbaka till Slovenien och sen började han dyka upp som ett namn man hört förr, lite på kul sådär framåt VM. Sen spelade han i DEL helt plötsligt och nu KHL under de senaste fyra åren. Jag vill minnas att snacket runt honom var att han var en rolig jävel. Det här året har han representerat tre olika KHL-klubbar och har ett utgående kontrakt. Det vore en väldigt uppiggande cirkelslutning.
Kommentera


Sv: Silly Season 2018/2019
Sputnik: tycker värvningarna rasar in i lite väl snabb takt just nu. Ska vi bygga ett SHL-lag med enbart allsvenska värvningar? Min puls går ner när vi värvar första klasspelaren, vet vi ens vilka av våra hjältar som blir kvar?

Dahlén, Haukeland (?) Strömberg, det är (för oss) ganska tunga namn som faller bort. Vi minns alla hur det var att åka ur med ett gäng legoknektar, nu hoppas jag man bygger för att behålla den energi och kemi som tog oss upp igen och lyckas krydda med klass.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
roger_sundsvall: Inte säker men tror att det kan vara supporterklubbens halsduk.
Kommentera


Sv: Silly Season 2018/2019
Olle: Alla rykten som florerar nu känns som det är spelarna Nubbben pratade om var klara inför kvalet.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
jå1: jo slogs av samma tanke. Förhoppningsvis klarar de av att ta steget til SHL.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Olle: Angående Haukeland, så hörde jag att han bara var klar för Finland om Timrå inte gick upp, fick känslan att han skulle bli kvar.

Gallo var klar redan innan, men personen det kom ifrån sa att kontraktet måste omförhandlas nu, kan inte tänka mig att han inte blir kvar för att vi gick upp.

Vi kommer även få en ny mediakub, den blir stor :)
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
dr-nix: Han sa ju att det var 6-7 nya klar innan kvalet startade o att laget var tänkt som ett bra allsvenskt lag. Tror nog att det blir aktuellt med utlåningar alternativt att några kontrakt bryts för att kunna plocka in spets.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
jå1: Ja, det tror jag också. Visar också vilket starkt lag vi skulle haft nästa år i Allsvenskan om vi inte klivit upp.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
jå1: ja men man omförhandlar väl inte ingående kontrakt? Hamnar vi då i ett läge som (jag vill minnas att) leksand gjorde där man fick låna ut en massa allsvenska spelare och värva nytt inför SHL? Tror knappast nubben kalkylerade med att vi skulle gå upp i SHL redan denna säsong.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Knylan: Det var nog jag som tjatade mest om Ticar. Typ 2010, när han öste in poäng i Österrike.
Det var inte många som höll med mig då, men jag
tror han skulle passa bra in i dagens Timrå.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
KniveN: får man chansen att förlänga men Gallo och inte tar den, då är man jävligt snett ute. Han kan växa till en bättre variant av Per Ledin, han MÅSTE man förlänga med.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
KniveN: Media (framförallt då Hockeypuls) verkar helt besatta av att hela tiden leverera bra pushnotiskompatibla rubriker. Förståeligt, men jag tror precis som du säger att det kommer hända en del med de som varit "klara!!1" för vad det nu än är, framförallt nu när omständigheterna radikalt förändrats. Didrik däremot, där är det nog kört.

Apropå Hockeypuls. Har ni inte sett livesändningarna i samband med detta vi fortfarande är mitt uppe i så borde ni göra det. Maratonsändningen efter slutsignalen är en klassiker, framförallt materialet inifrån bussen. Som att kliva in i en riktig röjig supporterbuss. Också kul att se Ante Karlsson och Stridh smyga runt i katakomberna, väldigt måna om att hålla sig så osynliga som möjligt.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Veteranolle: angående souvenirshoppen så måste klubben steppa upp lite. Jag hittade inte ens öppettider på hemsidan. En sån här helg ska man stå på torget i Sundsvall och kränga matchtröjor, det ska finnas guldmedlemsskap för nästa säsong att köpa på hemsidan omgående och shoppen bara måste ju ha öppet. Tänk vad många ”halvfans” och dagsländor som hade spontanhandlat prylar om dom fanns tillgängliga.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Olle: Ja, Gallo är ovärderlig i mina ögon sett. Riksmedia verkar också gilla honom.så han kommer göra bra reklam för klubben. Kan bli en ny Jonte Hedström-typ i Timrå.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Olle: Skulle bli mycket förvånad om Gallo inte blir kvar. Kan dessutom tänka mig att vi nu har en situation där spelarna pratar mycket med varandra om nästa säsong. Tror att många av dem vill fortsätta spela och utvecklas tillsammans.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Olle: Som sagt så var han klar redan innan SHL, med omförhandla menades det inte att Timrå inte ville ha kvar honom, inte helt hundra på varför det måste omförhandlas men antar att det är något som behöver göras när det blev SHL.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
hubbenorlen: jo men sen kan vi ju inte kallt räkna med att det enbart är upp till nubben om spelare som kindvall och Gallo ska vara kvar. Kan absolut tänka mig att andra klubbar är intresserade. Även om vi nu får många miljoner att bygga med så har ju övriga klubbar mer pengar än oss.

Sen kan jag tycka att om vi nu ska bekosta Karlskronas fallskärm (bara tanken retar mig något kopiöst) så borde vi ha ensamrätt/första tjing på deras spelare med utgående kontrakt.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
jå1: Utlåningar blir väl lite problematiskt då man kommit överens om begränsatvmed lån inom alla HA klubbar?
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
KniveN: jag kan tänka mig att det är andra nivåer för pensionsavsättningar, lönetrappor, försäkringar osv. som gäller i SHL. Låter för övrigt som en sund bestämmelse, om kontrakt kan förhandlas om från klubbens sida då man byter division. Ur ett ekonomiskt perspektiv så känns det som en nödvändighet.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Olle: Jo, men jag menade alltså att jag tror att många av dem vill vara kvar. Särskilt så här nära inpå avancemanget, när endorfinerna fortfarande flödar. Så det gäller att smida medan järnet är varmt. Och jag skulle tro att arbetet med nya kontrakt, gällande SHL-spel, påbörjades redan under kvalet. Så det rasslar nog in en hel del förlängningar under kommande vecka.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Minns att ”Nubben” i någon intervju i samband med match 7 sa att man enbart jobbade under förutsättningen att vi skulle spela allsvenskt kommande säsong. Tycker att klubben har varit klok som hållit låg profil angående eventuell uppflyttning så att spelare och andra runt omkring (t ex vi supportrar) inte har känt sig överdrivet stressade. Förra gången vi tog steget upp kändes det ganska tidigt självklart att vi faktiskt skulle göra det medan vi denna gång kom lite smygande gör att bli allt starkare mot slutet och troligen överraskade de flesta (inklusive jag själv som är oerhört imponerad av alla prestationer och inte minst då på det mentala planet).
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Sputnik: Problematiskt? Ja, men ej omöjligt. Vi måste ju krydda truppen känns det som o då kommer inte alla få plats..
Kommentera

« · 1890696