1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582183 inlägg · 6215 ämnen

Silly Season 2021-2022

« · 2217508 · » Till forumet


Sv: Silly Season 2021-2022
Huge: Där var det en som högg direkt! 😄
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Hahl Bundy 2.0: Lite som det brukar vara härinne då.
Klyktattare som klagar och spyr över sitt lag o ledning när det går dåligt.
Konstigt släkte... :-))
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Hahl Bundy 2.0: Liite jobbig är dom! Skulle behöva en eller två säsonger i HA!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Sputnik: Borde räcka för att ha Brunäs och ett lag till bakom oss...
Brunäsarna är annars ett konstigt släkte... dom klagar o spyr över sitt lag o ledning, grinar o snorgråter som den där personen som skrek på Yotopp... "Leave Britney alone"... när sen andra lags supportrar kommer in och antingen håller med eller beklagar... så blir dom stortokiga psykopater som skriker att alla gb:ar ska stängas, framförallt deras egen, för alla klagar över Brunäs o är inte snälla.
Buhu buhu... stackars Brunäsare. Not!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
mikenomad: Ja absolut, även forwardssidan är ju som natt och dag denna gång. Klurigt att veta hur långt det räcker ändock. vi har en förstecenter redan på förhand i Hanzl nu och Lundin lär vara bättre än den bästa centern vi hade senast och hade lätt varit vår ledande förstecenter då.

Vi har en helt annan ledarsida nu med Ante i teamet. Skulle vilja säga att vi är bättre på alla plan från sportslig ledning till 16:e forward. Hur långt det räcker får tiden uttala som sagt. 🙏
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Sputnik: På förhand har vi dock forwards (främst de du räknar upp) som har en betydligt mer kittlande potential jmfrt med de nonames vi hade sist. Sen gjorde Wedda sin resa jag vet. Och Thörnqvist var en trevlig bekantskap, Laxen kom in och robot hade sina stunder. Men Lundin, Lodin och Lööke framförallt känns som möjliga Wedin to be alla tre och utöver det har vi några mer etablerade som Alvarez, Hanzl och Rattie bl.a
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
mikenomad: Ja vår forwardssida gör en minst sagt kluven. Kollar man dock på Kim Rosdahl och Fredrik Olofsson som båda gick till Oskars från Modo och levererade i princip samma siffror i SHL som i HA kring 30 poäng.

Då kan man ju hoppas att Lodin,Lundin,Lööke och Hartmann kan ta med sig produktion in i SHL. Gör dom det då får vi nog en rätt rolig säsong framöver och att vi färhoppningsvis klarar den förväntade play in platsen med god marginal.

Mitt psyke vill helst ha en play in plats som säkras tidigt i allafall. 🙏😅
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
snushane: håller han inte så har vi Johansson! Nä, det känns tryggt på målvakt och backsidan!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
snushane: Nja, han hyllades ju som en gud främst för insatser i ett slutspel, vad var det, ca 6 år bakåt i tiden. Våra nuvarande målvakter tror jag de flesta har rimliga förväntningar på
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Tom Topp: Det var samma snack sist vi gick upp och vi hade värvat Osten Svedberg i mål. Jag ligger lågt innan jag sett han några matcher in i serien.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
mikenomad: ska bli jäkligt spännande att se Rajaniemi i mål. Känns som en som kan spika igen mot dom lite bättre lagen!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
luffaren: Play in ja, vilket får ses som ett högt mål för en nykomling och övriga hockey-Sverige ler nog lite överseende åt den målsättningen. Det krävs onekligligen att det bakåt ser ut som man kan ha förhoppningar om samt att forwardssidan överträffar sig själva. På förhand känns allt över 12:a som succé
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
JanneH: Vi får väl lita på Nubben. Slutspel är målet.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
JanneH: Hoppas att ni når slutspel. Örebro verkar i alla fall ha mest finnar i laget... jösses 😀
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Charliejfz: får vi en sån där nykomlings-raketstart i sept-okt så kan vi kanske bli 10a men så länge vi har 2 lag bakom oss är jag nöjd. Brynäs hamnade snett på det ifjol men jag tycker inte de åtgärdat problemen utan snarare gjort dem värre så det är ett lag jag har stora förhoppingar att vi har bakom oss. IKO är väl den andra kandidaten men LHC har också sett svaga ut de senaste säsongerna
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Angående tabellen nästa säsong... Tror det blir ett getingbo kring strecken. Oskars kan bli bättre nästa säsong beroende på hur värvningar presterar men borde bli ett kval lag. Möff har Westerholm x 2 och någon återvändare från AHL och kan bli kval men tror faktiskt de håller sig kvar. BiF är i riskzonen eftersom de kör med i princip samma lag som förra säsongen. Dock med ny tränare vilket kan gynna dem. Likaså kan LHC och DIF bli inblandade. Angående plats 7-10 så chansar jag att RBK, LIF, TIK hamnar där. Färjestad, Lakers, Frölunda, Luleå är givna topp 4. Saik har tappat spelare och är svårplacerade.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Timrå Isstadion: Ja, jag tror att Örebro kan bli lite besviken på den värvningen?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
sargad: svårt att se Oharde med den skridskoåkningen hinna med det snabba tempot som ändå är i SHL. i HA har han kunnat glida upp mot blå, en bakåt passning till forward och sen fått ladda bössan i lugn och ro. Men jag kan lika gärna ha fel. Hans skridskoåkning tycker jag är hans akilles häl. På Bullas tid gick det att åka i slowmotion i dåvarande Elitserien. Idag är det dubbelt som snabb hockey. Rädd att han kommer åka på åtskilliga proppar med sin sega spelstil.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
kulltorp: Märkligt att den annars kunnige MrMadhawk gör den kommentaren. Topp 3, inte mer.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
snushane: Tror att Harde blir en stabil SHL-back med tiden och det vore i så fall fint att han kan köra några SHL-sässarmed Timrå längre fram.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
BlackBay: Helt ärligt så tror jag aldrig Harde blir nån SHL spelare nån längre tid. Han har inte DET.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
kulltorp: anledningen att man kommer sakna harde har ingenting att göra med vad han uträtta på isen utan hans gudomliga intervjuer! 😂
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
BlackBay: Faktum är att hans form är så svår att förstå sig på. Ena stunden så tyckte jag att han var riktigt bra, åkte bra skridskor, fick igenom skotten och gjorde lite poäng. För att i nästa del av säsongen, vara långsam, tappa puckar, skjuta på första täcket mm mm.
Ganska höga toppar men också låga dalar enligt mig.
Ojämn
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
mikenomad: Agree! Hoppas han får spela när ÖIK möter Timrå. Lodin kmr att se till att Harde känner sig som en slalompinne på Åreskutan?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Octagon: Kicker är rediga grejer.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
mikenomad: Han var riktigt bra innan skadan men efter comebacken var han tyvärr rätt blek. Möjligtvis var han kanske inte helt återställd?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Nisse på Mon or: Nja, tror inte det var nåt sånt. Han var ju sedan långt tillbaka "klar" för HV innan det gick som det gick för dem. Tror helt enkelt att båda parter (Timrå och Harde) var nöjda och kände att tiden var inne att klippa navelsträngen. Både föreningen och han var nog i stort behov av en ny vy och jag tror att det här kan bli win-win
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
mikenomad: kanske inte Nubben kunde garantera Oharde backplats högt i hierarkin? Därför drog han till Örebro?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Nisse på Mon or: Mycket tveksamt. Utan rangordning bedömer jag följande som topp 6:
LaLeggia
Zajac
Bohm
Carlson
Strömberg
Erixon
Vet inte vem av dem jag skulle byta ut mot Harde
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
mikenomad: hade Oharde, så i efterhand med TIK's backsida klar, gått in på 3 backpar?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
kulltorp: Nu menar jag inte att Harde var dålig men att kalla honom vår KLART bäste back är så beklämmande okunnigt och ett direkt hån mot främst A. Carlson och P. Svensson. Han var verkligen inte klart bättre än dem. Han var inte ens bättre
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
mikenomad: Harde var bra, men inte oersättlig. Klart bäste back? Nä, till topp tre kan jag sträcka mig!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
mikenomad: Hahaha, jo tack. Ta mig faan vem som helst kan göra den researchen bättre?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
mikenomad: Häpnadsväckande låg nivå generellt på sportjournalistik i Sverige. Saknar en svensk variant av Kicker fast för hockey 😅.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Expressen går igenom SHL:s lagbyggen. Idag Örebro. Harde vår klart bästa back? Vafan har de rökt? Eller är det bara tröttsam, slentrianmässig okunskap?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Perreman:
Precis, Collberg var bra fram till skadan. Han var ju lite av en dribbler/playmaker. Han tappade verkligen allt efter knäskadan. Precis som du skriver nämndes det av herr Hamrin i ett poddavsnitt.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
kulltorp: Det går aldrig! Och går det så blir det inge bra. /S
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Rip Kirby: För egen del så föredrar jag väl Maple Leafs framför Penguins. Trodde Toronto hade kapacitet att gå en bit i Stanley Cup den här gången men Canadiens visade sig vara för starka och tog ju sig också mycket riktigt ända till finalen. Pittsburgh har väl nån eller ett par säsonger kvar med firma Crosby/Malkin. Filip Hållander kanske är ett av inslagen i en kommande rebuild 👍
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Rip Kirby: Bättre artikel i ämnet här och dessutom på svenska 👍 Hållander alltså tillbaka i Pittsburgh Penguins.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Toronto Maple Leafs acquire Jared McCann from Pittsburgh Penguins for Filip Hållander, draft pick.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Laken o Skarin smider planer direkt nu (live)
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Perreman: JVM guldet vanns i OT mot Ryssland genom Zibanejads legendariska mål. I ryska laget fanns stjärnan Jeveni Kuznetzov, nu mera i Capitals. Kommer fortfarande ihåg när han blir fri framför svenska målet och Chris Härenstam skriker "nej inte Kutznetzov"
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
mikenomad: Rensfeldt var helt ok. Men inte vad vi behövde. Men som sagt ingen bärande spelare. Alvarez har ungefär samma stats, men känns betydligt mer gedigen. De två forwards jag känner mig mest trygg med inför kommande säsong är Alvarez och Lundin. Jag tror faktiskt att Albin kan nosa på landslaget.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
hubbenorlen: Just Collberg var väl en stjärna på J20-nivå och var väl med i guldlaget när de vann mot Kanada i sudden. Sen var han bra i början av serien för att sen tappa typ allt efter en skada. Det är väl också vad herr Hamrin noterat i ett något poddavsnitt.

Inte lätt att bygga lag med en halvfärdig organisation och avsaknad av penningar. På förhand ser det betydligt bättre ut i år, så det är bara att hålla tummarna för att det blir "ett lag" av det också.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
hubbenorlen: Rensfeldt tyckte jag nog ändå hade nåt, sedan var det väl kanske så att han inte var nåt att luta sig mot för en brutalt nedsablad nykomling.
Alvarez tycker jag på förhand som sagt känns som en mkt smart värvning av Nubben. Omtyckt och respekterad i SHL-klubbar och verkligen ingen leftover
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
JanneH: Njae....ungefär lika mkt som de stackars plantorna jag haft i mitt våld. Innan jag gick över till Ikeas "Fejk" vill säga. De är jävligt svåra att ha ihjäl
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
mikenomad: Collberg var så vitt jag minns scoutad och omtyckt av Nubben. Guter och Rensfeldt var panikvärvningar. De levererade ungefär som jag hade förväntat mig. Det vill säga inte alls. De är inga karaktärsspelare man bygger ett lag kring. Nåt säger mig att Alvarez kan vara det. Det han sagt i intervjuer hittills tyder på att han har väntat på chansen att bli en ledande spelare i hela sin karriär. Jag tycker det känns positivt!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
mikenomad: å det gjorde han? 🤣
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
JanneH: Fast just Collberg vill jag minnas att Nubben hade ett gott öga till och värvade i hopp om att han skulle blomma ut
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
snushane: ja varken Guter, Collberg eller Rensfeldt känns ju som "Nubben värvningar", så här i efterhand men han kanske var bakbunden rent ekonomiskt. Det han värvat inför denna säsongen är ju mer hans stil.
Låst ämne

« · 2217508 · »