1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

576240 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 2021-2022

2240253 · » Till forumet


Sv: Silly Season 2021-2022
Kan vi inte starta om silly season? Vi börjar om och bygger nytt tack! :P
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
innekillenskomp: tryck upp en t-shirt med den texten!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
snushane: "och hela den biten"
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022 Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Nooky: Känns ju dessutom helt i sin ordning att det är IKO som drabbas hårdast eftersom de antagligen är det lag i Sverige som har Corona att tacka allramest hittills. De hade med stor sannolikhet inte varit ett SHL-lag idag utan pandemin
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
bar mofftak: ja, det känns rätt korkat. Man kan ju tycka att det borde vara klackarna i taket över beskedet att det efter 1,5 år får bli publik igen. Men: "Ja, det är väl kul, men våra två matcher innan restriktionerna hävs då???11"

Tycker vi har fått nog av hattigt spelschema och omflyttningar efter fjolårskaoset. Kan vi pretty-please bara köra enligt plan nu?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
bar mofftak: Jo och sen kommer det säkert behövas flyttas om pga det.. bättre låta det vara som det är nu och se hur det arta sig. och behålla att man har möjligheten till att ändra spelschema om det skulle dyka upp några fall igen inom trupperna.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Nooky: Att flytta fram matcher för att eventuellt kunna ta mer publik senare känns en aning riskabelt då restriktionerna snabbt kan komma tillbaks om det här går åt helvete igen.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Nisse på Mon or: Tycker Timrå ska säga nej. Vi behöver komma igång nu. Får hoppas på kompensation. Så här många hemmamatcher har lagen INNAN 29/9 med risk att förlora intäkter (info från Luleå sidan)


4 matcher
IK Oskarshamn

3 matcher
Luleå HF
Växjö Lakers HC
Frölunda HC
Brynäs IF
Leksands IF
Örebro HK

2 matcher
Färjestad BK
Timrå IK
Linköping HC
IF Malmö Redhawks
Djurgårdens IF
Skellefteå AIK

0 matcher
Rögle BK
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Nisse på Mon or: Tycker man ska fortsätta med hur matcherna är upplagda just nu.

jag håller med Malmös sportchef lite där med att ingen har kunna göra en budget efter full läktare ändå för detta år. så varför ska vi flytta några matcher och göra det till ett stort clusterfuck deluxe , hade vi inte nog med det förra året?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Nu börjar vissa shlklubbar vilja flytta hemmamatcher till efter 29/9. Malmö säger dock nej. Synpunkter? Tycker Timrå också sks säga nej.
Kan bli jävligt rörigt...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Hahl Bundy 2.0: Ser att Fredrik Söderström fått jobb som tv expert i hockeyallsvenskan (ersätter Mike Helber). Passar utmärkt!. Då får vi hoppas att han kommenterar Oskarshamns matcher där nästa säsong efter deras degradering.

Eller blir det som han själv tror/hoppas att Timrå åker ner igen.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Hahl Bundy 2.0: Uppesittarkväll på Timrås hemsida på torsdag med Hamrin och co. Hoppas på lite frågor runt det som diskuterats härinne efter Luleåmatchen. Hoppas också att Fredrik och Ante svarar lite mer konkret än svänger sig med begrepp som ”process” och ”karaktär”. Jag skulle fråga om varför vi ser så temposvaga och trötta ut. Det är det som bekymrar mig mest.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Hörni! Det var en generalrepetition i går som sket sig...Vi förlorade inga poäng öht... det var den sista försäsongsmatchen. När man läste härinne trodde jag nästan att vi hade åkt ur SHL. Nu ska jag ett lugnt o djupt andetag... på lördag börjar allvaret. Då kanske jag oxå kan gå upp i falsett och få ett psykbryt de luxe vid förlust o skitmatch.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Zäta75: Didrik är inte alls klar till på lördag om jag förstod Freddan rätt.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Zäta75: Fast jag undrar om Rajaniemi hade gjort det bättre igår ? Nån puck kanske han tagit
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Zäta75: Didrik har väl som jag förstått det några veckor kvar innan han är aktuell för spel. Tim borde vara spelklar om det nu endast är biverkningar av vaccinsprutan som hållit honom borta. Annars har det mörkats. Likaså bör Alvarez, Westerlund och Blomqvist vara aktuella om det som sagts stämmer
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Andersson: Hoppas att Strömberg är spelklar tills på lördag. Och även Exet. Är rätt säker på att Rajaniemi står i kassen.

Forza Timrå IK!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Gött med en sista mys-match innan Ångestsäsongen drar igång igen.
Lite segt med så många borta dock. Intressant att se Olofsson i 1a. Misstänker att han inte kommer att spela så högt upp i hierarkin på överskådlig tid framöver, även om jag givetvis hoppas att han ska komma ut som en revanschsugen iller och slå oss alla med häpnad.

Hur väl kan man stå upp mot Lule? Tja, fortsätter passningsspelet på samma nivå som tidigare lär det bli riktigt svettigt. Lule är bra i press-spelet, och vill nog gärna mala skiten ur oss med återkommande och långa anfall.

Hoppas på lite positiva besked från Hanzl-Rattie, och en stabil JJ längst bak. LaLeggia-Zajac fattar jag inte alls, lär bli tydligt i den här matchen huruvida dom kan greja defensiven.

Men men. Snart drar det igång på allvar. För jävla mysigt att restriktionerna verkar vara på väg bort. Inget bakslag nu, förihelvete. Lär fira med att åka upp och se Timrå gnugga så fort det bara går.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
EXTRA EXTRA!!

Lapp på luckan och kö från Birsta redan.
”Aldrig varit med om något liknande”
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
med nya regler
går att köpa biljetter?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
nice
efter 29 sept.
👍👍👍
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
SHL hockey och obegränsat med åskådare. Publikfest! Nu kan man börja åka hockeybuss igen o dra ett par bira. Finfint!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
mikenomad: Det chansas nog ingenting så här nära seriestart.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Sputnik: Har för mig att han också tog andra sprutan häromdagen. Kan vara förklaringen
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
FH - avdammad: Vet inte vart Johansson är, men hade kanske varit intressesant att få se han i omgivningen med Hanzl och Rattie.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
mikenomad: Jag tycker att det är rätt tydligt. Alvarez är skadad, därför Olofsson på den platsen. I övrigt små förändringar i kedjorna förutom att Liljegren kommer in. Backsidan får ju vaska runt rejält pga alla skadorna.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
mikenomad: ajajaj ... ja försöker ju
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Nisse på Mon or: Både Erixon och Westerlund har känningar. Erixon efter vaccinationen och Westerlund någon lättare kroppsskada.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Återigen en lite märklig laguppställning och det i genrepet. Måste säga att jag inte ser nån riktig linje i Freddans matchande
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Nisse på Mon or: Märkligt. Och ingen OJ 🤔
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Lorgalis: Få se nu, Växsjö i hemmapremiären. Så var det 18/19 också vill jag minnas. Hur som, hur jävla übertaggad kommer man inte vara på att få komma in i arenan igen och se hockey. Världens mest underbara sport!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Lindström och Erikssen? Två juniorbackar i uppställningen?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Lorgalis: Timrå-Luleå 30 september, lapp på luckan!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Nisse på Mon or: Gissar att det kommer vara galen stämning första hemma-matchen, med fullsatta läktare. Så jävla kul!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Tom Topp: Yes, riktigt kul!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Jalapeno: Är sedan gammalt när man gick i grundskolan och jag av ngn outgrundlig anledning var modoit. Var i slutet av 70 talet och då vann väl Leksand ngn match och efter det sitter det bara i. Synd att man inte kan släppa det, då våra klubbar har liknande historia och förutsättningar.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
YES YES YES! Äntligen! 👍😄
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Nisse på Mon or: fyfan vad underbart!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Nisse på Mon or: Underbart!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Publikbegränsningar tas bort fr.o.m. 29/9 enl presskonferens just nu...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Gorkyman: Vad har Leksand gjort dig? :( Glöm inte vart Lodin är fostrad från 0-16 år...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
josha840: Ja alla har sina egna formler för vad som avgör känslor till andra lag. Allt från att det finns någon spelare eller ledare de ogillar av någon anledning, generell spelstil över tid eller någon specifik händelse för en massa år sedan som dömt ut klubben för all framtid. Jag är nog rätt simpel, bryr mig egentligen bara om sportslig framgång för Timrå och baserar resten på det. Så just nu är vem som vinner SM-guld högst ointressant för där kommer vi nog inte vara en utmanare denna säsong. Två lag ska vara bakom och ett eller för den delen båda får gärna vara någon av stordrakarna i SHL så scenariot blir detsamma som förra året. De ekonomiska förutsättningarna bland klubbarna få gärna jämnas ut lite mer :)
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
josha840: Vill inte att Färjestad, Leksand, Brynäs, Skellefteå, Djurgården, Frölunda, Linköping vinner SM-Guld. Övriga är ok för mig
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Andersson: Det är lustigt det där med vilka lag man kan acceptera vinna guld. För mig är Luleå inte ett sånt lag. Dom får gärna missa slutspel. Rögle kan jag unna, kanske mest för att deras förening lite påminner om våran egen. Växjö har jag inga jättestarka känslor varken för eller emot. Frölunda är ett lag som jag brukade tycka gärna kunde få vinna, för jag missunnade dom inte det direkt, så hellre dom än nått annat lag. Men nu med Rönnberg i spetsen är det roligare om dom förlorar.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
Zäta75: Om nu vi mot förmodan inte vinner guld i år , hu så hemskt , så unnar jag just dagens motståndare Luleå att äntligen lyckas i slutspelet . Unnar med glädje herr Gallo att få ett guld också
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
kulltorp: Håller med, för mig tänker jag lite mycket tillbaka på Pääjärvi årsmodell 2009 med galler i Timrå. Högt tempo och oförutsägbar i anfallszon, han har gått ifrån den rollen lite de senaste 10 åren...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
TiKTenkrat: Jag tycker inte att ngn av dem är vad vi skulle behöva just nu.
Ska man värva ngt nu så tycker jag att det ska vara riktig spets med fokus på målskytte
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
TiKTenkrat: de skulle säkert vara en tillgång, men några målskyttar är de ju inte.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2021-2022
TiKTenkrat: känns som Frans letar efter äventyr. Magnus har jag ingen koll på vad han har för planer.
Låst ämne

2240253 · »