1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604409 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 2022-2023

Sv: Silly Season 2022-2023
Heisenberg: samma här
jobbigt mentalt..nervöst
lättnad/glädje när de va klart

Timråit H-sand:

Btw drar Rajja och står i löven på lördag eller var det bara vid ev skador ?

Skulle vara intressant att veta hur Timrå tänker kring truppen,

Hur många backar och Hur många forwards ska värvas?

Är det 2målvakter, 9Backar, 15Forwards?

Samt kommer kontrakten på Liljegren eller Alvarez brytas, eller lånas ut?

EXPLORERSMÅLAND: Ser gärna en ny uppdaterad bild på de där 2 ihop i Timrådressen kommande säsong. 😁

Heisenberg: Vackert skrivet!

Jag tror inte att någon här inne hade känt samma eufori nu om vi puttrat oss igenom serien och landat i ingemansland. Hade det varit skönare för psyket? Ja absolut. Men den här glädjen man upplever nu, när man går från att stå vid avgrundens brant till att se landslagspelare och klubbikoner vända hem, ja den känslan är fan oslagbar.

Känner att det är dags för första inlägget sedan vi vann i lördags. Behövdes fem dagar för mig att landa någorlunda i vad fan vi lyckats med egentligen och nu känner jag mig tillräckligt återhämtad för att sätta mig ned och hylla prestationen som laget stod för under kvalspelet.

Först av allt vill jag nämna att detta är den största mentala prövningen jag genomgått hockeymässigt när det kommer till Timrå IK - någonsin. Jag fattar inte ens hur jag lyckades ta mig till Hovet och genomlida två matcher, för det är att utsätta sig själv för psykisk och fysisk påfrestning som tar tid att återhämta sig ifrån, upplever jag i alla fall personligen. I efterhand ångrar man det dock såklart inte, men det tär på en kan jag säga.

Måste nog boka tandläkartid för att införskaffa mig en bettskena snarast, för käken var konstant sammanbiten under hela kvalspelet och huvudvärken släpper fan i mig inte. Jag tror dessutom vakterna i arenan hade span på mig för att jag satt och kallsvettades och rörde och vred på mig som någon med mer tjack än blod i kroppen, när det egentligen var stressnivåer av guds nåde och panikångest som framkallade skiten.

Sedan kvalet har det varit hockeyavtändning när den är som bäst. Borde finnas rehabiliteringsanläggningar för supportrar som genomgått ett kvalspel av den här formen.

Helt sjukt hur påverkad man blir. Trots 3-0 i matcher och ledning med 3-0 i lördags var jag så extremt nervös ända tills det var 20 sekunder kvar av matchen - DÅ kunde jag slappna av för första gången den här säsongen. Som ett brev på posten slog såklart dock overklighetskänslorna till, händer det här verkligen? Det kändes som en jävla dröm och jag kan till viss del fortfarande inte riktigt greppa det.

-För bra för att vara sant, sade skeptikern inom mig vid slutsignalen.

-Käften ditt jävla hjärnspöke, dra åt helvete, svarade jag och började storböla. Inte av glädje - utan av lättnad.

Lättnaden övergick därefter i ett stort jävla leende, armarna åkte upp i luften med nävarna knutna och gåshuden reste kroppsbehåringen till sådana nivåer att jag såg ut att kunna ha tillräckligt mycket el i kroppen för att ställa mig vid E18 och agera mänsklig laddstolpe för elbilar. Om någon i sin tur skulle undra vart man ska köra in sladden för att ladda via mig hade jag svarat med att säga att det är samma ställe som Timrå IK stoppade upp 4-0 i matcher på Djurgården.

Fan vad man njöt hemma i soffan. Sedan var det dags för Antes snus att träda in i tv-rutan. Bland det bästa jag sett. När fokus sedan skiftades över till Ante blev det dock enorm känslosamt - tårarna kom tillbaka och rann lika mycket som snuset under Antes läpp. Vilken jävla hjälte han är alltså. Behöver inte säga mer.

Och LAGET - herregud. Vilken jävla styrka att kunna resa sig på detta vis, med Ante i spetsen. Inför match 1 på Hovet sade jag till min kompis att det som M Ö J L I G E N kan tala för oss i denna matchserie, det är att vi har en sak som Djurgården inte har, vilket är erfarenhet av kvalspel i form av viktiga matcher de senaste åren och att vi slår ur underläge. Jag fattar dock fortfarande inte hur eller vad som gjorde att vi kunde prestera på den här sjuka nivån i dessa matcher. Laget och ledarna förtjänar allt beröm för denna prestation. Helt otroligt starkt.

Måste även berömma klacken, vilka underbara jävla människor. Ni lyfter fan stämningen till nya höjder och är en starkt bidragande orsak till att vi spelar SHL även nästkommande år, toppklass rakt igenom!

Avslutningsvis har jag, precis som många andra här inne, kritiserat mycket denna säsong och man kan fortfarande än idag anse kritiken som förståelig där mycket var väldigt frustrerande och jobbigt under grundserien. Det är inte alltid lätt att vara Timråsupporter, men när det kommer till kritan och man kan summera säsongen i efterhand är likväl lyckan och framtidsutsikterna bättre än på väldigt, väldigt länge. Det är det enda som betyder något när det kommer kring och hur det såg ut på vägen dit hör till historien nu när vi blickar framåt.

Man ska inte heller glömma att det är de krångligaste vägarna som leder till de vackraste destinationerna och med Lander & CO i spetsen har vi vad som krävs för att leda oss på vägen dit - nu jävlar kör vi.

Schedin…Ledin….Wedin….:
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🎉🎉🎉🎉🎉🥳🥳🥳🥳🥳
Uppladdat:

500x0-eda43e1f-9029-4720-84f8-0b085c96df57.jpeg

Wedin på 5 år-check. Vi har gula ledartröjan i årets silly so far iaf! 👊

Bragd-Birger: tror Wedin skulle passa riktigt bra med Hanzl och Rattie. Tuff och hård skapar ytor och är inte rädd för att gå in på mål

Synct: Håller med att det känns tryggt med JJ!👍
Ser gärna en likvärdig målvakt så der blir lite tävling sins emellan!
Imorgon kommer Rattie presentationen...

DenRöda: Men precis. Laget genomgick ju i det närmaste en metaformos under Antes vingar i playoutspelet. Det får man inte glömma bort här tycker jag.

{3405}: JJ är bra! Försvaret har varit kaos.

KulltorpsOlli: Rattie är den jag verkligen vill se nu. Han jag är mest orolig över.

Synct: En till idag nu....please..

{3405}: Jag känner mig också trygg med JJ.

{3405}: När försvarsspelet äntligen funkade var jj hur stabil som helst . 92,4 i kvalet , o då i ytterst pressade lägen

Sputnik: Är det bara jag som känner mig trygg med JJ i mål? Inte massa farande och flamsande utan trygg och stabil. Vi får inte glömma vilket katastrofalt försvarsspel vi haft under stora delar av den här säsongen. Med ett bättre försvar, och mer tid tillbringad i anfallszon så kommer JJ göra succé.

Vi behöver absolut inte värva en toppmålvakt, dock en som är likvärdig JJ.

Bragd-Birger: Ante kommer kunna säga "ut och lek" till första två kedjorna

Helt galet! För inte så länge sen stod Nollan med kepsen i hand utanför kommunhuset och nu skriver vi långtidskontrakt med hemvändande landslagsspelare! Wow!

Grymt med Wedda! Ingen blixt från klar himmel, men jag vågar aldrig glädjas på riktigt innan det är helt klart.
Nu myser man desto mer.

Hoppas han får ordning på kroppen och kan undvika längre skadeuppehåll. Det är väl egentligen hans enda downside som spelare. I övrigt är han målskytt, kreatör och energispelare i en underbar mix. Just förmågan att ständigt hota offensivt och skapa chanser och utrymme på egen hand är ju riktigt mysig. Han kommer att lyfta sin kedja, oavsett omgivning.

Sputnik: Jimmy scoutar främst åt en nordamerikansk tidning som gör draftrankings.

Han har också gjort enstaka uppdrag för Timrå, U-landslag och andra klubbar om jag minns rätt.

McCool: fantastiskt skönt och att Nubben har lyckats med 5 säsonger på hemvändarna. Frågan är ju om det är massa klausuler inskrivna på dessa kontrakt, troligen.

Välkommen hem Wedda! Fan vad kul att du joinar världens bästa klubb igen!

Håkkybåkky: Underbart med Wedin! Vi får se om de spelar honom med Lander och Pettersson eller med Hanzl och Rattie. De får testa sig fram och se vad som funkar bäst. Räknar med många mål från Wedins sida nästa säsong. Fullsatt i premiären lär det bli!

Niikeliito: Boomschakalack

Sputnik: Fuckin’ Wedda! Snusmumriken vad taggad man är på att se honom i Timrådressen igen!

Ryktet säger dessutom att han bytt kroppslig sammansättning, från glas till granit. Addera en go sommarfys med Sandra(inga förslitningsskador på en hel sässe 21/22 är ju sjukt) så ser jag fram emot att han lirar 45+ matcher

rabon: Woooooho lets empty the tanks boys!!

rabon: Nu har AB haft rätt på alla än så länge, så jag tvekar inte en sekund på att
både Rattie och LaLeggia också är 100% klar som dom skrivit. Dem har även haft rätt på kontraktlängderna.

Jåkkinen: Yihaa! Känns som vi kommer få rätt välbesökt ispremiär denna säsong med suget som finns och alla hemvändare. 😊

WEEEEDIN

Jåkkinen: weeedin!

Anton Wedin, femårskontrakt!

Wedin klar nu!
Uppladdat:

500x0-screenshot20220407-145949.jpg

Undrar nu , vad räknas som eftermiddag ?

Gooode: Ye, Wedin!

Zäta75: Wedin lär presenteras idag & Emil P imorgon. Eller tvärtom 😊 rätt säker 😎

Tom Topp: JJ har riktigt bra högstanivå, med ett bättre försvar lär han inte bli sämre. Däremot är spelet med klubba puck rätt undermålig mellanåt och håller ofta på att ställa till det bakom mål..

SnabelA: Fiska och fiska. Tycker vi skall ta steg för steg. Topp 8 vore nice och nått vi borde ha som mål. Men om vi typ vet vi slipper kval redan i Januari typ så är det gott nog för mig. 😅

Nu går vi hem alla hemvändarna och nu borde målet vara att öka antalet medlemmar i Timrå IK och jobba på mer sponsorer etc för att ta ännu nästa steg. Verkar vara riktigt bra tryck på säsongskorten i allafall och det är ju nått som bådar för att vi kanske kan stärka upp på spelarsidan redan nu under sommaren till och med. 🙏

SnabelA: Tycker nog att JJ har en högsta nivå som är i klass med dom bästa i shl. Det han måste jobba på är jämnheten!

Zäta75: Precis. Att inte sikta så högt man bara kan nu är ett enormt jävla misstag, och kommer aldrig acceptera den jäveln som önskar att vi ska fiska efter en 11e plats istället för P6 och uppåt, vi ska inte fastna i förlorarmentaliteten av den gångna säsongen, vi behöver enorm kapacitet i målburen för att hålla oss i topp, inte i en till bottenstrid.

palleparling: Om jag får säga ngt om Bernhardt så tycker jag att han är alldeles för mycket upp och ner, och oväntat svag i egen zon.

palleparling: Ja hellre billigare med chans för bang for the buck. Skulle det visa sig det inte håller så är det ju inte lika farligt ekonomiskt heller.

Är Martinsson ett rykte eller är det bara ett namn som dykt upp i samband med önskemål?
Jag ser hellre att vi bryter med Carlson och nyper antingen Emil Andree HV eller David Bernhardt Modo, beroende på vilket lag som går upp då.

Lodin verkar få lira lite AHL med Senators farmarlag redan nu om man tolkat senaste övergången.

SnabelA: Tror du att vi har lika stor budget som topplagen i SHL bara för att vi klarade oss kvar första året?
Sen så ser jag gärna en på papperet bättre målvakt än JJ och inte en backup till honom.

DalleTIK: Jag håller med och det är lika givet för mig också! Samt att alla som har möjlighet borde bli guldmedlem! Det är inte så många medlemmar i Timrå, så ju fler och dyrare medlemskap desto bättre för klubben ❤️🤍

SnabelA: Nej, det behövs en målvakt som tar puckar i målet. Vad hans namn är är oväsentligt.

Testade vi inte med ett ENORMT namn med Mighty Svedberg? Det gick ju bra.

SnabelA: Jag känner lite som du. Skaffa en enorm förstamålvakt och sikta högt nu direkt när vi har ett så bra lag i övrigt. Målvakten en otroligt viktig post. Johansson gjorde det väldigt bra i playouten och större delen av säsongen, men någon bättre behövs. Johansson kan ändå få stå 10-15 matcher för att avlasta.

Niikeliito: Hoppas Rattie presenteras idag! De andra räknar jag redan som klara. En nyhet per dag är smart tänkt av Timrå :)

« · 2326432 · »