1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601454 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 2022-2023

Sv: Silly Season 2022-2023
lungan: Mycket konstigt i så fall då Madhawk brukar ha snudd på 100% rätt när han går ut med grejer.

Men Eronen har ju dock kontrakt med TPS sen innan men med out för SHL som han då skall valt att ta med Timrå. så tills nått är officiellt så är han ju TPS spelare.

Rattie var ju Aftonbladet och Ros/Abrahamsson som sa sig veta mer än de hade fog för.

lungan: Eronen har varit reggad på TPS Åbo ända sen ryktet kom upp, och mdhawk sa att han var klar.

Spinner vidare på Dahlen "ryktet", närvarar idag i Timrås omklädningsrum under deras materialprovning, ihållandes en klubba (annan bild)... Jag väljer att tro att han är klar och är med o testar utrustning till nästa säsong som dom andra i laget gör😉
OBS fri tolkning!
Uppladdat:

500x0-screenshot20220505-114415instagram.jpg

lungan: Jobba jobba Nubb… visst ja!
Jobba Jobba nya sportchefsgänget!

Skulle det kunna vara så att man värvade Stenqvist istället för Eronen ?

lungan: Finns dock ingen källa på att han har förlängt länkad på EP (som det brukar), så betyder ingenting egentligen.

lungan: Ja vore det klart hade han naturligtvis presenterats vid det här laget

hockeyärnice: Man måste även ha i tanken att Djurgården inte var bra, vi måste leva till hoppet att JJ blommar ut ordentligt.

På EP ligger Eronen nu reggad på TPS för 22/23.

Jag väljer att räkna bort honom 100%, hans rykte känns lika trovärdigt som Ratties som sen inte gick i lås.

Truppen klar Max 2-3 spelare till ska in, nja börjar tvivla på att detta faktiskt stämde.

Sputnik: Ja så kan det vara men jag tror och hoppas vi förstärker baksidan såpass bra att vi håller några nivåer högre samt att vi kryddar till forwardssidan så kanske vi inte är i samma behov av att ha ett målvaktspar som håller på den övre halvan. Även om man såklart vill ha allt givetvis. Men jag tror kvalet gav Johansson självförtroende som kan ta han ett steg till.

hockeyärnice: Yes men risken är att vi har kvalet som nån slags måttstock och att vi sentimentalt överhypar våran prestatiom.

Vi mötte trots allt SHLs näst sämsta lag i bäst av 7.
Det är en helt annan grej med en säsong över 52 omgångar när övriga lag i SHL ser ut att satsa rätt gårt med. Jag står fast vid att jag tror vi kommer ha det sämsta målvaktsparet och att det kan bli våran svagaste lagdel.

hockeyärnice: Ja Johansson tog oss upp och höll oss kvar och är säkert lååångt ifrån klar i sin utveckling, så finns ingen anledning att inte lita på honom. Sedan får vi väl hoppas att Rautio är riktigt jävla spelsugen i de ca 15 matcher han får hoppa in ;-)

Sputnik: Jag tror på Johansson ändå, vi hade det sämsta försvaret på vadå? 20 år i SHL under stora delar av grundserien. Ingen målvakt hade räddad oss där och då. Under kvalet blev försvaret sjukt mycket bättre likaså Johansson.

Olli Hahl: Jag är lika osäker som dig över målvaktsfrågan. HV ser ut att landa Furch till exempel.

På pappret och på förhand kommer vi nog ha det svagaste målvaktsparet och förstemålisen i SHL. Jag tror vi lär vara ute och jaga målis em bit in på säsongen faktiskt.

JJ och hans spel i kvalet i all ära. Men när set kommer till en serie med 52 omgångar är jag lite mer osäker på om det duger ifall vi skall ta nästa steg. Även om vi kommer ha bättre försvar framför honom denna säsong.

Olli Hahl: Så är det. Som jag Påtalat flera ggr, dåligt försvarsspel dålig målvakt! Bra försvarsspel bra målvakt!

Olli Hahl: Jag personligen känner mig lugn med JJ som förstemålvakt, han kommer ta ytterligare kliv om han får ett fungerade försvar till hjälp.

Olli Hahl: Vi hade sämsta försvarsspelet i ligan förra säsongen. Vi var liksom kvar på HA-nivå. När väl alla spelare hjälper Johansson så han får lätta skott på sig så tar han dom, och det visade sig när Ante tog över. Tidigare var det knappt något styrspel, backcheck, forecheck och massa jävla trafik framför vårat mål vilket gjorde att Johansson knappt såg något och fick stå på huvudet hela tiden..

Man borde inte vara det men är det bara jag som är lite frågande o rädd när det gäller vårt målvaktspar?
JJ har ju bevisligen klarat av det här men är det kanske bara det miserabla försvarsspelet ifjol som gör att man känner som man gör just nu?

Frans Nielsen lägger skridskorna på hyllan, kan han vara ett namn fört sportchefsrollen, eller en assisterade tränare?

Vill väll till Sundsvall?

Woody Jokinen: Go Norrland!

JonteD: Hyfsad boost på Emanuelsson. Vackert, Lule!

RunarUp: Nä så bra e dom inte men jag menade vart är de billgast att åka ume elr Jönköping beroende på vilket lag som blir kvar i HA!!😇😇

roger_sundsvall: Sket Wikegård på sig nyss vid luleås friläge med 2 min kvar ?

4-4 💩

Jåkkinen: Har jättesvårt att tro att han skulle bryta kontraktet med Luleå men vad vet jag?

p.p fbk
m.lindkvist ramlar lätt

roger_sundsvall: Nej verkligen inte, jag var rädd att jag skulle uppfattas så. Det är aldrig några problem att förstå dina inlägg så kör på du! Men jag var verkligen genuint nyfiken, jag är väl yrkesskadad men just skrivande är nåt jag noterar. Jag har på riktigt funderat på om det är en medvetet sätt att uttrycka sig för dig. För det är väl inte direkt fel, det blir som att man lägger in konstpauser i meningarna. För mig blir det så

Olli Nomadinen :
måste man skriva 100% korrekt?
tack för tipset 👍

Olli Nomadinen : Undra om han kommer göra några till i Timrådressen nästa sässe

Jåkkinen: Härligt, jättesnyggt mål 👌

Olli Nomadinen : Din favoritspelare gjorde precis årets mål 😂

Andersson: De blir trötta väldigt fort i matcherna.

Peacedog: Rätt uselt av Luleå att ha 1 skott på mål i andra . Kanske dags att anfalla lite ?

Andersson: FBK-spelarna ser inte roliga ut precis, man vill ju bara slå dom lite och se ifall de inte är robotar trots allt.

...........

Olli Nomadinen : Håller inte med. Punkterna håller läsaren på tå, och gör tillvaron på HS ack så mycket mer spännande… Mike

Olli Nomadinen : Är själv lite åt det hållet, blir lite för mycket ibland 😀

Orr: Lite Sture över det hela.......

Orr: Jo det....förstår jag också. Jag tycker bara att de......är.......lite malplacerade.

Olli Nomadinen :punkter betyder att meningen ej är
slut....det kommer mera😁

roger_sundsvall: En fråga, en ärlig undran och inte illa menat; Varför gör du mellanrum med upprepade punkter mellan ord i dina meningar? Har verkligen funderat på det. Ska det där läsas "nu vill vi se *konstpaus* nyförvärv"?

roger_sundsvall: Vi vill se .... Lule vinna

nu vill vi se...nyförvärv

{297}: Jaha aaa 😂 Jag tror inte vi har råd med chansningen. Vi behövde isåfall få ut mycket mer av honom i alla lägen än färjestad. Det intalar jag mig själv med diverse HA-fynd iaf...

Presidenten vänder hem!! Dahlén har skrivit på ett kontrakt som sträcker sig över kommande 3 säsonger.

Så kan det låta lite senare i sommar.

{8760}: njaaee ja jag menade mer ”varför kommer han inte till oss” 😅

{297}: Tänker att Björklund är FBK:s JP. Chans på bra bang for the bucks, ingen ekonomisk chansning men bra chans på schysst breddkompetens

{297}: Helt klart värd en ny chans i SHL. Vad han ska göra i SHL? Förmodligen lira runt 12 minuter per match, BP eller in/ut i PP

Olli Nomadinen : aha! Vad ska han göra där, bära trunkar? Ska han få speltid i Färjestad?

« · 2342545 · »