mr_brasco: Vi har gått upp i SHL två ggr de senaste fem åren. Första gången blev det pannkaka, andra gången gick det bättre. Men först efter en grundserie där vi slutade tvärsist. Allt räddades efter några genidrag i grevens tid där laget gick in i ett p.o med helt rätt approach. Jag skulle nog säga att ovanstående är i sammanhanget ovärderlig kunskap som inget annat lag är i närheten av att besitta. Vi har erfarenhet av båda scenariona i närtid. Du kan raljera och bagatellisera det bäst du vill. Gärna för mig. Men ni gör den här resan för första gången i den moderna hockeyhistorien och naiviteten hos er supportrar är både gullig och skrattretande
mr_brasco: Modo som förening har säkert en nykter syn på hur man ska jobba för att hålla sig kvar. Det är ju självgoda supportrar som uttrycker sig som du som kanske behöver justera förväntningarna något.
Marodören: MoDo får mycket råd från en förening som haft EN bra säsong. Undantaget senaste säsongen har Timrå har sedan 2011 kvalat för att hålla sig kvar eller spelat i hockeyallsvenskan.
{9682}: tjusningen med derbyn, ni kommer säkert vara klappkassa under säsongen som nykomling men spela er livs hockey mot oss i derbyna och ta en o annan poäng mot storebrorsan. Så är det alltid nästan:) men kom ihåg att det är inte storebror ni skall ha bakom er och slå ut i ett eventuellt kval 👍
Greven: Det stämmer. Alla SHL-klubbar får friplatser i J20 SuperElit. Oskarshamn tackade nej första året, men ja andra. Man har 3 säsonger på sig att tacka ja vid SHL-avancemang.
BlackBay: Framförallt så får man ett obefintligt tillflöde av spelare från egna led. Jag orkar inte räkna eller ens titta om och isåfall hur många spelare i förra säsongens trupp som är från OINK. Skitsamma. Om det mot förmodan det nu skulle vara någon lovande OINK:are som knackar på dörren alternativt behöver mogna på sitt spel i J20-laget så får man vackert följa med ett steg ner i seriesystemet. OINK åkte nämligen ur J20 Nationell den gångna säsongen. Det var väl en riktig otur 😆😅🤣
Olli Nomadinen : Lodin fyller knappast skorna efter vare sig Soumela eller Smejkal så på den punkten gör det inte så mkt. Och tänker precis som du och många andra.... IkO kan inte snurra tonbolan varje säsong och få max utdelning..... . nån gång måste nitlotten dras och returbiljetten till HA lösas in
Jag får alltid lite panik när jag ser vad alla andra värvar, som HV, linköping, ? Men sen kommer ja på mig själv att de är ju inte så konstigt. Dom var ju kass ifjol... vi har kvar stora delar av laget som kom 5a, med en Juel & Hållander på det! Samt en toppback till, (hoppas ja på!) Nää jag sitter lugnt i båten och litar på Kapanen, gruppens & föreningens gemensamma kliv nästa säsong. 🙌 fan vad jag längtar redan!!! 1🥳
Olli Nomadinen : Det skulle ju kunna bli ett litet nytt ”hatmöte” med OINK nästa säsong. Lodin lär ju vara psykad som satan för att laget sa nej till honom och sen har vi ju vår huvuduppgift där vi ska spela ner dom till allsvenskan igen. Vi må ha pissat på dom totalt ifjol men hämnden ska fullbordas.
Vill se Mieho göra mos av Lodin till hösten. I övrigt är det bara att önska grabben lycka till och hoppas att han får ordning på sina eventuella felprioriteringar.
{10015}: Ok, Oinks hasardspelande fortsätter. Intressant att se hur länge till deras sjuka bang for the bucks-utfall kan bestå. Mitt tips är att de nått vägs ände nu och att Soumela var kulmen. Lodin dit har man ju "vetat" ett tag nu
{10015}: Oskarshamn snurrar tombolan en säsong till. Ska detta bli året då dom drar nitlotten? Det är bara en tidsfråga. Hoppas dom betalade honom riktigt bra också.
{9233}: Nä, Brynäs kommer inte ha en starkare trupp än er. Självklart inte. Men jag tror inte ni till fullo inser vad ni står inför. Och hur skulle ni kunna det? När gick ni u p p en serie senast? Hur många nu levande, ickedementa Modosupportrar har nåt att relatera till här? Vi är ju veteraner i sammanhanget, få föreningar och supportrar som är i närheten av den kunskap kring vad det innebär som vi besitter
Hoppas Westfält har det bästa i sig framför sig nu, verkar förövrigt vara en vettig och lösningsorienterad herre som snabbt rättar till något när han märker att han gjort ett katastrofalt misstag.
"Marcus Westfält lämnar MoDo för spel i Färjestad. Detta utan att ha spelat en enda match för klubben."
Jag skulle nog säga att ovanstående är i sammanhanget ovärderlig kunskap som inget annat lag är i närheten av att besitta. Vi har erfarenhet av båda scenariona i närtid. Du kan raljera och bagatellisera det bäst du vill. Gärna för mig. Men ni gör den här resan för första gången i den moderna hockeyhistorien och naiviteten hos er supportrar är både gullig och skrattretande