Sputnik: George är här igen och lugnar ner. Hör dunkadunka från Brännbollsyran från min lya. Vilken back vill ni ha in? Ni verkar inte ha nån fantasi...
mikenomad: Har hört lite smaskiga rykten att en riktigt bra back med NHL/AHL rutin är på väg in. Vågar inte gå ut med mer info än men hoppas det stämmer! Behövs verkligen.
*1921*: Haha, kliv ner från den där omotiverat höga piedestalen nu gubben. Om vi skulle ha ett dussin frekventa trådspammare som nappar på minsta grej i er bok, skulle vi kunna gå in och hävda exakt samma sak.
Skillnaden är väl att vi inte har lika stort behov att hävda oss :-)
*1921*: Vi har nog vänt ut och in på vårt redan. Det är den där sistabacken, som kan dröja, annars är det klart. Det är baksidan med ett stabilt, färdigt lagbygge redan på försommaren. Det blir lååååååååångt till september
empa11: Blir det inte ett underbetyg till Timråfansens engagemang om det är så enkelt för oss fabriksluktande Döviks-imbeciller att stövla in och få ert forum att handla mer om oss än om er? 😉 Upp till kamp, timråiter! Gå samman och skriv så mycket om Timrås lagbygge att Modofansens inlägg omgående drunknar i flödet!
*1921*: ”Inte alla modoiter” Tills Hockeysnacks-ombudsmannen kommit igång med alla förtalsmål får du nog acceptera att ”Modoiter” i mitt tidigare svar avser flera personer som hejar på Mådå, och inte alla personer som hejar på Mådå.
empa11: Vän av ordning vill nu ödmjukt belysa att Modoiter inte är något slags telepatiskt sammanlänkat myrkollektiv och att det inlägg du besvarar var det första jag någonsin skrivit här inne.
Väl talat. Respekterar MoDo, men är innerligt trött på att följa deras silly season överallt. Som du skriver är vår egen silly närmast ointressant, så jag uppskattar att bland annat du skrivit om helt andra saker (musik) härinne även om vi inte delar smak.
Hockey_21 har i alla fall HS:s allra gulligaste presentationsbild, det vill jag ge honom 💐
hockey_21: Trött på diskussioner som liknar depp-VM ^10 i din egen bok förstår jag. Du får ursäkta oss om du gick miste om det där reptilsnabba: ja-men-du-rå-svaret, som jag förstår att du förväntade dig.
Men livet i den här gästboken har sedan säsongen tog slut varit färgat av förstärkningar som alla i stort sett redan visste om. Just därför orkar nog väldigt få lägga ner någon större energi just nu på att diskutera om hur ert lag förväntas se ut om x antal månader. Där är jag iallafall. Men jag fattar om det är kalsongskott en kväll där ni landar både Sam V och Ruohomaa.
Sputnik: Fick svar från Timrå att jag kan få två bortastolar för en om jag kommer ner med tåget. Slut i spelarbudgeten hörde jag. Lovar att gå ut och köpa paprikachips flera gånger under matchen och bortaderbyt i träladan i vinter!
Costanza: Karlins påsar under ögonen kommer aldrig ha varit så stora som efter era 15 raka torsk. Spänn fast säkerhetsbältet och ladda upp med Sobril i medicinskåpet!
JanneH: Haha. Får jag tala för mig själv så kan det få dröja lite till om det är så att Kapanen träffar rätt med sista backen in så att säga.
Det skulle dock vara skönt om Kapanen kunde sätta truppen så man kan släppa hockeyn ett tag nu framöver och tagga SCA guld sen när försäsongen är igång. 😁
Sputnik: När de andra sportcheferna avvaktar markanden för att se vad som blir över från NHL så skrattar vi åt dem och säger att de är lurade men när Kapanen gör samma sak är han ett geni... rätt eller fel av Kapanen låter jag vara osagt för stunden men rätt eller fel av oss är det jag finner lite intressant.
Om du tycker: FEL = "vi är hycklare" - ja då blir du beskylld att vara en gnällspik RÄTT = "vi är bra fans som sluter upp bakom vårt geni sportchefen" - då kommer du få Modano på dig 😆
Sputnik: Presentera backen o målvaktstränaren innan midsommar nu. Så kan man få en härlig semester o slippa gå in hit förrän till slutet på augusti nångång. Tack på förhand…
JanneH: Tror inte vi får höra ett ynka rykte förens vi byter till vintertid igen ens. Sen lär det sluta med ett antiklimax deluxe när vi suttit i en evighet och inväntat vår spetsback. Westerlund kommer tillbaks..
mikenomad: Har hört lite smaskiga rykten att en riktigt bra back med NHL/AHL rutin är på väg in. Vågar inte gå ut med mer info än men hoppas det stämmer! Behövs verkligen.