1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581151 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 2023-2024

2669593 · » Till forumet


Sv: Silly Season 2023-2024
JanneH: Ingen mening ha förhoppningar om avancemang, inget talar för en plötsligt infunnen formtopp igen. Med vårt usla hemmafacit är vinst borta i första troligen ett måste men vår oförmåga knyta ihop säcken i en enda matchjävel nuförtiden talar inte för det heller...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Wilhelmsson: Vilket rivalmöte syftar du på att det var riktigt ödmjukt inför? Och hur gick det i det mötet?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Frebog: Inför ett rivalmöte så var det riktigt ödmjukt, he he he
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Per HApps: ja vilka vi möter är av underordnad betydelse just nu. Både mot LHC och LHF spelar vi tillräckligt bra hockey för att vinna men när man är sin egen värsta fiende och hela tiden bjuder på billiga mål bakåt kryddat med lösa avslut mitt i magen på motståndars målis så spelar det ingen roll om vi får Rögle, Örebro eller Modo.
Kollar man in omgången så ser det upplagt ut för hemma segrar och i s f blir det Modo i 8 delen.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Frebog: Jag tror att motståndarna likt rovdjur kan sniffa sig till rädsla och Timrå IK säsongen 23/24 är ett ängsligt lag med mjuka psyken. Så jag tror han läser det rätt när han spelar på det
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Per HApps: Men när det väl gäller tror och hoppas jag att Timrå kan steppa upp ett steg och förbättra iaf någon av våra svaga punkter under säsongen. Det borde räcka för att vinna. Men vi ska spela om det också. Inget är givet i ett slutspel.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
tisd,tors,lörd,mån hockey
kan de bli bättre?
nu vill vi se timrå tagga till rejält
slutspel är ett krig
hoppas svensson är tbax,han behövs
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
mikenomad: Okej, jag tror mer på ödmjukhet än att ge tändvätska åt motståndare. Men det är min filosofi. Finns inget bättre än att slå någon som tycker dom är bättre än en. Som Timråspelare skulle jag bli ännu mer taggad efter ett sådant citat.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Per HApps: Mental fördel? Skulle säga taktisk fördel är nyckelordet. Motståndarcoachen behöver ju enbart ta gå igenom spelet utan puck.

För timrå utan puck måste vara det absolut sämsta sedan vilda väsbys dagar
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Frebog: Varför ska han vara ödmjuk? Han vet att vi skiter i brallan inför ett möte med Modo och spelar naturligtvis på det. Helt rätt
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Wilhelmsson: Haha finns flera sätt att säga saker på.
Så man kan inte tro på sitt egna lag och uttrycka sig på ett ödmjukt sätt?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Wilhelmsson:
Blir det Timrå - MODO i slutspel har Modo fördel. Å andra sidan har alla lag en mental fördel mot oss just nu.

Det är ju bara att kika på backbesättningen , PP-spelet.
Rögle , Modo eller Örebro i bäst av tre ? Skulle inte tro det. Men har gärna fel.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Frebog: Vad ska han annars säga? att Timrå är bättre och att Modo inte kommer att fixa det? Givetvis tror han på det egna laget.
Låst ämne


Sv: Silly Season 2023-2024
kulltorp: ja, det känns väl tryggt, som gamla tider i Timrå🙄.

Jaså, det finns såna problem med greken...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Nisse på Mon or:

Ja, jag lutar alltmer åt det hållet. Rögle hade kunnat vara ok för min del rent geografiskt, men arenan ligger inte direkt vid Ängelholms station. Hade varit perfekt med Malmö, men den drömmen gick i kras ikväll.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Zäta75:

Ja, det bästa vore ju att kunna gå för vinst samtidigt som Rögle gör sitt. Voilà - MoDo eller Örebro. Så kan Luleå och Rögle få slåss om den andra kvarten.

Oavsett om vi skulle vara chanslösa i en kvartsfinal ser jag naturligtvis helst att vi tar oss dit. I alla fall Växjö har vi ju visat oss kunna bemästra tidigare. Hade varit coolt att spela bort dem från SM-pokalen.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
DJ Hemp: Örebro verkar helt under sen. Hellre dom än Modo.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
DJ Hemp: Kan bli en läggmatch ja. Leksand lär väl spela med juniorer för att inte riskera skador inför slutspelet...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Zäta75:

Om matchen inte redan är körd får vi ”lägga oss” i Leksand om MoDo går mot seger, vilket jag förvisso inte tror, i Ängelholm. Örebro eller Rögle känner jag inte för att möta. Tar hellre risken att genomlida en pinsam torsk i ett derby som vi lika gärna kan vinna.

Å andra sidan kan detta vara ett gyllene tillfälle att ta en snabb revansch för fjolårets kvart mot Örebro.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
JanneH: För att slippa Rögle och få möta Modo verkar det som om vi måste ta minst 2p mot Leksand som inte inte har något att spela mot på tisdag.

Men om Modo vinner mot Rögle får vi möta Modo om vi förlorar mot Leksand istället...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
kulltorp: Greklands kändaste alkis?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
erathoo: Du menar han Bakistvådagarirakis?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Vad tror ni om den där Grek-Canadicken i Kalmar?
Theocaridis....Kanske vore en bra ersättare till Rindell, visserligen Leftare....men ändå...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
SMÅLAND: Ja powerforwards och powerbackar skulle vi behöva. Märks t.ex att Hartmann är borta även om han inte är 100% en powerforward.

Om vi inte förlorar mot Luleå så blir vi 7:a iaf. 8an lär få Rögle eller Örebro. 7an har iaf chansen att få Modo om de skulle överraska och klara sig till play-in. De möter Malmö imorgon, Rögle har Linkäping och Örebro har Oskarshamn. Modo-Rögle i sista omgången lär kunna avgöra vilka vi får. Om nu Modo lyckas vinna mot Malmö.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Säsongen börj ta slut å dä jävla på tin att Kappan å JOKKI ge fan i sommaruppehålle å skaff ett par powerforwards å Powerbacka 💪💪💪
Igår märks dä så klen vi ä nä Lhc kött sönder åss...
Nä dä ä upp tä bevis tä hösten.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
SMÅLAND: Hoppas Sheriffen tar det försiktigt och inte kör på för hårt och får bakslag. 🙏 Bättre han är helt återställd till play in(eller om vi mot förmodan sprattlar oss till topp 6 och Kvartsfinal)
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
SHERIFFEN trän mä ett specialskydd på freta ha ja hört ifrån en säker källa 💪💪💪
Ska försök var mä på Leksann på lillörta!!!💪💪💪
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳
HALLELUJA 🙏🙏🙏
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Pinaceae:

"
Lyytinen spelklar! Vi ställer för första gången den här säsongen upp med en full trupp imorgon"

Wow!

Vem blir skadad imorgon? Wedin?
"


Jaha, nu har vi svaret.
Underbart är kort.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Lyytinen och Rindell till Leksand?
Hade gärna haft kvar båda men så klart inte för vilka pengar som helst!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Skulle sitta fint med tre poäng idag på Kolan-tisdagen.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Va kul det ska bli med hockey igen .... för det blir väl kul ?
Timrå möter sin svåraste motståndare , nämligen match 1 efter uppehållet
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Labban: Hade nog kunnat tänka mig Pääjärvi ner och OJ kvar i första faktiskt.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Lite synd att OJ flyttas ned. Tycker han passade fint i första. Men EP är väl inte en sådan man håller utanför toppkedjorna.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
The great one: Förutom en sak, Lyytinen som 7e back. Nu är det naturligt efter en lång skadeperiod, han är ju med i laget men 100% är Lyytinen inte 7e back i min bok.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
The great one: Det som jag reagerar på är att Bojjan varit 13 forward vid full uppsättning nu är det Mieho.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Dubbeld:

Optimalt lag och laguppställning för första gången denna säsong.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
LAGUPPSTÄLLNING: FRÖLUNDA HC - TIMRÅ IK
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
mikenomad: Du skulle passa till 💯% med ditt kunnande om Timrå 💪
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
JonteD: Vila i frid Kirrie! Han har det fint i Valhalla.

Rödvit hockeydynamit snart!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Zäta75: En bra o rolig galning 😎😎🇺🇿
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
SMÅLAND: Lilla farbrorn laddar oxo 😎🇺🇿 men har en tråkig dag har tagit ner min äldsta hund som blev 14 år
men de blev nåra whisky innan så de gick riktigt bra o tror han sprang över regnbågsbron till Valhalla med lätta steg!! Vila i frid Kirrie 😭😭 Men ikväll blir de röd o vit HOCKEYDYNAMIT!! Ha de bra alla glada TIMRÅITER 🤣
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Zäta75: å jag hoppas på att någon/vemsomhelst förutom Patrik W är kommentator ikväll och alla kvällar! Han e bara för mycket!!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
SMÅLAND: Förvånad, nä inte ett dugg🤣
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Villervalla: Ja mä 🎉🥳
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Villervalla: Du bör ha vassa griller om du ska åka på de där 🤣🤣🤣
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
mikenomad: Japp.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
kulltorp: Den tjänsten är min!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Spanarn: Det beror på att de hade garanti/försäkring på förra rekryteringen och eftersom JS stannade mindre än ett år kan Timrå välja på 1) Gratis rekrytering från de som misslyckats tidigare eller 2) Betala och hitta ny rekryteringspartner som då kostar ca 200.000 kr.

Troligen når det väl samma "talangpool" så tycker Timrå gör rätt här. Sen kan man tycka det är "lathet" att inte uppdatera annonsen och jag hoppas de tänkt igenom processen och ändrar nåt där..
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Villervalla: Njurundahallen?
Låst ämne

2669593 · »