1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580476 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 2023-2024

« · 2513743 Till forumet


Silly Season 2023-2024
Hata Örebro.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
100% säker jämnare bättre lag bästa år
dags o förlänga sina årskort👍
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Ni kan nog få låna från Modos damlag till nästa säsong! :)
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Knylan: Älska Timrå!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Inget ont om Kinvall, men kan han verkligen tillföra nånting? Känns som han ska vara nere i HA
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
UbbeNils: klart han kommer kunna de. Han är fortfarande ung och har bra säsonger bakom sig.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
X-Län: Ung vettefan....30...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
mikenomad: Kinvall är väl bara 25? Född 1997.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
mikenomad: Kinnvall är 25, om det är honom du syftar på.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Sputnik: Däremot gör vi bort oss rejält på att skeppa Alvarez och behålla EA istället. Ja eller jag behåller Lundin alla dar i veckan före EA med. Där gör Kapanen bort sig.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
mikenomad: nä de är han icke
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
roger_sundsvall: Spelarbetyg Timrå IK 22/23

Målvakt

Jacob Johansson: 3.5/5,

Backar

Per Svensson: 2.5/5
Tim Erixon: 3,5/5
Joonas Lyytinen: 4.5/5
Jacob Stenqvist: 3/5
Didrik Strömberg: 3.5/5
Elmeri Eronen: 3,5/5
Axel Rindell: 4/5

Centrar

Erik Andersson: 1,5/5
Albin Lundin: 2.5/5
Anton Lander: 4.5/5
Robin Hanzl: 2/5

Forwards

Jonathan Dahlén: 4/5
Emil Pettersson: 3/5
Magnus Pääjärvi: 4/5
Robin Alvarez: 3/5
Erik Walli-Walterholm: 3.5/5
Panu Mieho: 3/5
Sebastian Hartmann: 3.5/5
Anton Wedin: 3/5
Olli Palola 3/5
Jeremy Boyce 2.5/5

Till nästa säsong

In
Tim Juel
Filip Hållander
David Bernhardt
1 klassback
1 center för 3e-4e

Ut
Olli Palola
Elmeri Eronen
Erik Andersson
Robin Hanzl
Robin Alvarez
Albin Lundin 50/50 beroende pä vad man hittar för centrar

Notera att jag vill ha kvar Stenqvist trots en ojämn säsong. Han var grym i slutspelet när det gällde som mest och är ung och utvecklingsbar
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Sputnik: Alvarez måste ju bort såklart. Men EA…. seriens mest anonyma spelare? Lundin före som 4e center alla dagar i veckan.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
kattan: Jo men om man får jämföra så behåller jag hellre Alvarez till och med. Även om jag inte anser att vi bör behålla någon av dem.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Sputnik: Är det nån som har hockeyöga så är det Kapanen, känns som att vi kommer få ett slagkraftigt lag även nästa säsong.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
X-Län: Sant, jag svamlar. 25 så det är ungt ja
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
RunarUp: Exakt. Älska. Kommentera hockeyn. Vad som är bra och inte. Sakligt. Men. Älska. Hoppas Funny håller med, kändes ibland så ikväll med orden om Timrås tredje period.
Grattis säger jag ikväll till Timrå som gjort mer än många trodde på för ett år sedan. Och sedan grattis Frölunda. Hoppas de krossar Växjö. 3-2 till Örebro efter 3-0 ikväll är pga ett Timrå med igen med tveksamma utvisningar. Backa in i Timrå ger utdelning t ex. Örebro fick ett ett mål på turlig styrning. Det är en del av spelet jag kan acceptera. I tredje perioden med 3-0 var Timrå dominant. Typ bara Timrå. Så fint se. Stod upp i vardagsrum och klappade på slutet. Följt detta fina lag varje spelvecka i mer än tre år nu, parallellt med livskris och depression, som Timrå hjälpt mig ta mig uppåt i. Att då få höra: Vi är Timrå, vi ger aldrig upp! DET är så bra för mig höra i all skit. Varje sekund räknas. En i taget. Efter tackar man för stödet till alla som stöttat. Tack fina nu: Timrås många krigare, på isen, på läktare, och var ni än befinner er.❣️🤗💪
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
stenqvist har fått mkt skit,även från mig
tycker man ska förlänga med honom
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Zäta75: skeppar man Hanzl behöver han ersättas med nån tänkt hyffsad 2a center..inte nån center för en tredje fjärde.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Karlsson74: Skrev fel där här kommer det igen

Spelarbetyg Timrå IK 22/23

Målvakt

Jacob Johansson: 3.5/5,

Backar

Per Svensson: 2.5/5
Tim Erixon: 3,5/5
Joonas Lyytinen: 4.5/5
Jacob Stenqvist: 3/5
Didrik Strömberg: 3.5/5
Elmeri Eronen: 3,5/5
Axel Rindell: 4/5

Centrar

Erik Andersson: 1,5/5
Albin Lundin: 2.5/5
Anton Lander: 4.5/5
Robin Hanzl: 2/5

Forwards

Jonathan Dahlén: 4/5
Emil Pettersson: 3/5
Magnus Pääjärvi: 4/5
Robin Alvarez: 3/5
Erik Walli-Walterholm: 3.5/5
Panu Mieho: 3/5
Sebastian Hartmann: 3.5/5
Anton Wedin: 3/5
Olli Palola 3/5
Jeremy Boyce 2.5/5

Till nästa säsong

In
Tim Juel
Filip Hållander
David Bernhardt
1 klassback
1 center för 2a och ev 3e

Ut
Olli Palola
Elmeri Eronen
Erik Andersson
Robin Hanzl
Robin Alvarez
Albin Lundin 50/50 beroende pä vad man hittar för centrar

Notera att jag vill ha kvar Stenqvist trots en ojämn säsong. Han var grym i slutspelet när det gällde som mest och är ung och utvecklingsbar
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Karlsson74: Hanzl kan ju oändligt mer än det vi sett denna säsong. Är det den nyfödda som pajat nattsömnen eller vantrivs han utan nån landsman i laget? Skulle han komma upp i nivå är det inte lätt att hitta en ersättare men som det sett ut i år får det inte se ut ytterligare en säsong. Dessutom tycker jag inte han riktigt hittat nån kemi med nån av de forwards han spelade med, utom möjligen Wedda då.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
JanneH: Men Hanzl är ju inte en hundvalp, vadå ”saknar landsman”? Han får en helvetisk massa pengar för att spela hockey på högsta nivå. Han presterar inte i närheten av vad hans lönecheck kräver. Vi har fan inte råd att låta honom fika en hel säsong till i Timrå. 30 poäng på denna säsong är väl inte uselt men man måste väga in slutspelet. Vilket betyg han än får för grundserien så måste slutspelet väga minst dubbelt så tungt.

SHL är en lite för brutal liga för att ha råd med sentimentalitet. Hanzl var hjälte mot DIF. Lundin och Svensson var hjältar när vi klev upp. Alvarez klev fram mot DIF och har gjort en helt ok säsong. Alla ovanstående måste lämna för att Timrå ska kunna ta nästa kliv.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
När Kinnvall nämns är sista matchen mot IKO på näthinnan där var en gigant, man grämde sig över att man skulle behöva se honom spela någon annanstans när slutsignalen gick. Det är väl inte helt orimligt att han kan komma tillbaka till ett bättre jag i en avsevärt bättre miljö här nu än vad HV och BIF gett honom sina skrotsäsonger?

Jag menar jag hade vart först att skicka Erixon åt helv... förra säsongen med huvudet först när han var en katastrof under Freddan brevid Bohm, nu satt man precis och saknade honom som fan i en match 7 i ett slutspel ?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Propagandus: Nja sorry, låter som när man e fylle kåt och inbillar sig själv att den där ugglan i hörnet duger på krogen.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Propagandus: Återigen så har Kinvall faktiskt hållt sig kvar i SHL med hv och gjorde 40 poäng som back. Ett par poäng fjuttigare än Dahlén. Resten av säsongerna i rriktigt dålliga lag som sagt. Potentialen finns.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Sputnik: Är det verkligen en sån back vi behöver? Tänker att Rindell och Bernhardt är dom två offensiva pjäser vi kommer gå med sedan plus Lyytinen bakom där bakom, och Kinnvall är ju inte direkt känd för sin defensiv. Nä in med en annan spelartyp tack.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
UbbeNils: Glöm inte vår finske scout dessutom, kan bli bra!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
kattan: Nej det är en annan femma. Känner bara att det fått lite stora proportioner kring hur dålig Kinnvall är.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Sputnik: "Det är skillnad på att vara glad och stolt. Jag förstår inte varför man ska vara nöjd när det är så nära."

Kaptenernas kapten. ♥️🤍
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Zäta75: Men skeppa Erixon 👎 ingenting o ha jävla guldfisk!!!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Kerstin_k: Ja vi har verkligen kaptenernas kapten. Nästa säsong får övriga SHL lagen hålla i hatten!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
JonteD: Tråkigt då att man förlängde med honom 🙈👎
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
JonteD: Också tycker man folk överdriver ibland när de hånar HS för nivån..
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Jag tror på en utveckling de närmaste 5-6 åren som den Skellefteå hade på 2010-talet, vi kanske går till semi nästa år, och sedan förlorar någon final innan det äntligen är vår tur.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Simmalugnt: Så länge vi håller oss LÅÅÅÅÅÅÅNGT ifrån ingemansland och negativt kval så skiter jag i vilket
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Dubbeld: Fast det kan ju aldrig mer bli vår förhoppning. Vi kan inte nöja oss med det.

Framåt. Uppåt. Bättre.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
empa11: Men han e ju dålig e bara att inse han har gjort samma misstag i egen zon gång på gång de finns bättre backar o hitta men tydligen har man förlängt med han! Vi får väl se nästa sässe hur han agerar då 🇺🇿
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Kerstin_k: Tack, precis vad jag tänkte skriva.

Tror inte Lander siktar på ut i kvarten nästa säsong.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Olle: hur mycket pengar tror du vi har över till andra spelare om vi ska köpa ut Svensson och Hanzl? Vi är inte Hv med deras ekonomi
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
X-Län: Inte så väl insatt i hur man skriver kontrakten men det lär väl inte vara frågan om att köpa ut Hanzl utan det ska väl vara om man kan få en klubb att ta över hans kontrakt alternativt om man kommer överens med spelaren om att bryta? Kan ju vara så att han vill hem/bort också. Svenssons kontrakt kan inte kosta mycket, han kanske man kan deala ner till en allsvensk klubb och stå för halva kostnaden?

Eller så behåller vi Hanzl och han gör en kanonsäsong men ingen av spelarna har ju åldern för sig heller.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Olle: kommer att tänka på D Corso, ?varför ska jag lämna pengar på bordet ? Hanz har gjort ett underkänt slutspel men helt ok säsong enligt mig.
Anledningen till slutspelet hoppas jag kommer fram. Nästa säsong när han för centra Wedin och Hållander blir det PB för våran goda tjeck!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Olle: nåt man ofta glömmer är att alla kan nån gång ha en sk "mellansäsong" där saker o ting inte stämmer av olika anledningar.
Ibland ska man kanske inte vara så snabb att döma...... är väl bara kolla på förra årets syndabock Alvarez som exempel på spelare med "mellansäsong" som kom tillbaks ordentligt i år.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
X-Län: i Hanzls fall skulle det väl i så fall snarare handla om att nån klubb vill ta över kontraktet snarare än att vi köper ut han? Har hänt förr och kan hända igen..
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Olle: jag tror ju att Svensson blir perfekt som sjunde åttonde back nästa säsong! Om han får logga 12-15 minuter max per match så tror jag att han gör det bra.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Olle: Ja här köps faan inte ut något (ja utom till Småland då). Om inte ett fett schweizermark bud ramlar in så ser jag att vi startar säsongen med Hanzl (om han själv vill). Ser han fortfarande tveksam ut kring oktober uppehållet så kan man väl försöka hitta ny klubb åt honom undersäsongen. Nackdelen med det upplägget är att duktiga 2e centrar, av SHL klass växer inte på träd och de växer än mindre på träd mitt under säsong.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Summerat för säsongen kan väl ingen vara missnöjd med utfallet. Försvarsspelet har väl varit upp och ner, och det fattas en riktig klippa defensivt.
På tal om att skeppa spelare på kontrakt. Kapanen har en plan och han avbryter inte kontrakt lättvindigt. Vad jag vet så bryts inte Boyce kontrakt, och då bryts nog inget annat heller.
Han har nog med jobb att fundera över de som inte har kontrakt över nästa säsong och deras framtid. Alvarez, Andersson, Lundin och Walli. Den enda givna att tacka av torde vara Palolla, som startade bra men försvann. Eronen och Stenqvist tror jag lämnar. Både Lyytinen och Rindell vill jag se ytterliggare förlängningar med.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
BlackBay: fast alla tre herrar, Svensson, Hanzl och Alvarez har ju alla kommit upp i en respektabel ålder där man kan anta att deras form går skapligt utför härifrån och framåt. Med åldern kommer dessutom skador. Hanzl ska ju vara spets, dom andra är ju utfyllnadsspelare som vi bör kunna ersätta med yngre spelare som har en större potential.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Tom Topp: Svensson blir nog perfekt som 7e back ja. Han var bra i slutet av säsongen när han spelade just det och loggade 5-10 min per match kom in och körde lite boxplay och så. Han är ingen 25-30 min back i SHL.

Erixons svaga spel då och då får vi nog leva med då han har kontrakt. Han är en stabil defensiv back mer är det inte. Han lär bli lite bättre när han tar bort helvisiret iaf.

Känner atg vi behöver få in en till riktigt bra allroundback för att kunna hävda oss ännu bättre. Bernhardt är välkommen tror han komner att lyckas i rätt omgivning i SHL, vilket jag tror att Timrå är

Väl mött till en spännande silly
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Zäta75: när det gäller Bernhard så får väl Ante lära honom vad som gäller, i Timrå jobbar vi för varandra och åker buss!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Tom Topp: Det enda jag känner mig säker på är att Palola och Karolus inte får förlängt
Låst ämne

Sv: Silly Season 2023-2024
Zäta75: Du räknar inte med slutspelet va? För där va han KATASTROF.
Låst ämne

« · 2513743