1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598559 inlägg · 6213 ämnen
« · 5387 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Trots allt rätt nöjd...
Vad är bättre?? Vad är en bredare trupp?? Vem tar över efter Huss?? Vem blir nästa backklippa?? ( Tänker du till- kan du det...)

Vad är det som kan bli roligt??

Vad är det som är genuint??

Du får TYCHA vad du vill bara du svarar mig: Vad är det som blir så roligt, genuint, som är bredare, bättre, och den TIK- anda som du talar om??? TIK- anda har vi.... Men sen då???

Du som kan: Förtälj mig sanningen!

Känns ganska bra inför säsongen ändå... Jag tycker att vi har både ett bättre och ett bredare lag än vi hade förra året.
Det kan bli en riktigt rolig säsong det här.. Sen när den genuina TIK-andan genomsyrar nyförvärven kan vi bli en obehaglig överaskning för många lag i ES.

GO TIK!!

Jag hade ialla fall varit betydligt mer orolig om Timrå krossat allt motstånd hittils. Man SKA inte vara bra den här tiden på året. Det är nu man ska vara relativt nertränad och öva in passnigsspel, box och powerplay osv.. Femmorna som existerar idag lär väl heller inte vara de som ställs på isen inför nedsläpp i seriepremiären.

Att det spelas många cuper på bortaplan tror jag är bra för lagandan, det är nu grabbarna ska lära känna varandra och bli ett sammansvetsat gäng med bra stämning i truppen!

Jag är inte ett dugg orolig, det är som det ska vara och jag är övertygad om att säsongen kommer bli rolig och bjuda oss på minst lika offensiv och fartfylld hockey som ifjol!

Just nu är det bara roligt att se laget spela och på allvar börja vänta på premiären...

När släpps biljetterna till första matchen? Någon som vet?

Jag tror såhär: Eftersom TIK kör med nytt upplägg i år med Qi Qong så tror jag dom kör med att maskera målskyttet nu på försäsongen för att sen då serien börja skotta på som satan.

Jimmy: "De senaste säsongerna". Blir lite nyfiken på vad du grundar Tiks marginaler på??

Tycker inte att vi har haft marginalerna på vår sida.
Bara ett jävlaranamma som är få förunnat!
Det är inga marginaler som tagit oss tillbaka till eliten. Förklara för mig!

Har du sett laget i år Jimmy? De ser väldigt starka ut. De går in i hårdträning nu. Att dra för stora växlar på alla dessa försäsongs
matcher är naturligtvis dumt, oavsett om man i sin kaffesump skådat slutspel eller kvalserie. Själv är jag överlycklig för ytterligare en säsong i elitserien, det räcker gott. Som inbiten Timråit så är man såklart glad för ett nytt kontrakt.
Många av nyförvärven är klara förstärkningar på sin position och som sagt så ser laget lite mer luttrat ut i år.

Kongo mfl:
De senaste två åren har TIK vunnit det mesta på försäsongen och har oxå sedan haft mkt lyckade säsonger... Men jag håller med om att de kan bli allt från fyra-femma till Kvallag, så som jag ser det så är bara FBK, DIF o MIF som kan känna sig säkra på att gå till slutspel i år o som sagt det är små marginaler... O TIK har väl de senaste åren oftast haft marginalerna på sin sida, det kanske vänder nu (lite som det blivit giffarna)... Så jag tycker inte att vi ska undvika att tänka oss en jobbig Kvalserie i slutet på mars, början på april... men som sagt vi kan ju lika gärna spela slutspel då... Men vad som än händer så kommer det sannerligen innehålla en hel del nagelbitande....

Sv: Biljetter 18/9
Jo det brukar va måndan för...:)
klacken blir kvar på västra stå va? :)
så man inte köper fel...det vore ju förödande!
TIK rulez!

Spana in bilderna från Skelleftematchen så ser man örnen hängandes i taket.

Frasse:
Inget svenskt lag rår på GAIS i dagsläget.
Skulle vara intressant om Grönsvart fick hoppa in i guldstriden med omkring 30 poäng.

Jag, Lilla gumman; Normalt sett så släpps biljetterna måndagen veckan före match.

Om det är samma sak med premiären är jag osäker på, prova att ringa Värdshuset...

Jag: Du känner dej "efter", det har vi andra förstått lääääänge. :)

Gais är bajs, Kongo är mongo!

Kongo: GAIS må vara superettans bästa lag för tillfället men de rår knappast på BAJEN i dagsläget!

Jimmy:
Tänk på att försäsongen ska inte vara för bra.
Håller med om att man känner sig lite säker inför säsongen, men när man funderar så känns det som att Timrå kan sluta allt från fyra-femma, till näst-jumbo.

###
GAIS mosade idag Gefle hemma med 4-1 inför drygt 3 500 åskådare. 9-1 på två senaste, 5 mål av Gravem. GAIS är utan tvekan sveriges bästa fotbollslag för tillfället.

ohhh man tackar, bara biljettfrågan kvar då! hehe

Jag: Örnhuvudet kommer att hissas upp i taket...

Jag: Kolla in länktipset så får du se.

Surströmming och jävla cuper
PEO testar spelsystem, backpar och sportdryck i en salig smet av cuper och jippobetonade träningsmatcher.

Vissa supporters följer varenda felskär i slowmotion.
Som utsvultna blodhundar så vädrar dom den nya säsongen... Med abstinens och rastlöshet som får inlåsta volymknarkare att framstå som lugna filbunkar så massakerar/analyserar dom varenda nedsläpp och byte.
Inget går deras rödblodsprängda TIK-ögon förbi.

Själv har man bara blodsprängda ögon på grund av surströmmingspremiären... Oskars fick 4 plus!

Tidningsmurvlar gräver i hockeyspelares bilhanskfack i bris på hockeynyheter och isbrist.

Sundsvalls hockeyfans är precis lika patetiskt och smånyfiket avundsjuka som vanligt.

Allt är sig likt i väntan på nästa elitserie. Ishall efter ishall får ny fin is. Första nedsläpp kommer snabbt närmare.

Fotbollstöntarna börjar komma tillbaks till det rätta virket.

Tur att man själv är lika skadad som vissa andra... Även om man mer och mer börja snegla mot SCA-cupen och annat trams...

Vissa missbrukar mer än andra.
Några går på dåliga droger... Björklöven, Sundsvalls hockey... Listan kan göras lång. Men vi som älskar Timrå IK är givetvis ofelbara...

Örnhuvudet hissas upp i taket...

Biljetter 18/9
När släpps biljetterna och kan man ringa till värdshuset (eller nån annastans) och beställa eller måste man åka dit? skulle va bra att veta så man är beredd.

också har jag en fråga, var kommer vi göra av örnhuvudet från entrén ställas när dom kommit ut ur den?
Hmmm känner mig efter på nått konstigt vis....

Jag måste säga att jag INTE är nöjd med vad TIK har presterat så här långt på försäsongen. Bara en vinst (jippomatcherna ej räknad)och det på straffar mot ett kraftigt reducerat Brynäs... Man har bara gjort 7 mål (straffar ej inräknade) på 4 matcher o det är inte godkänt, man har visserligen skjutit en hel del skott men det gäller att sätta dem oxå... men men det är inte nu de ska va som bäst men man får gärna prestera lite bättre i de matcher som är kvar innan serien börjar så man inte behöver bli alltför oroad...

Och om den där hissen så kan jag säga att jag tycker att vi inte ska invagga oss i nån sorts falsk säkerhet, det kommer att bli en jämn ES o TIK kan mkt väl hamna i en kvalserie... Det är små marginaler...

Jag håller med actionleif. Än finns det inga tendenser på hur serien blir. Det är för tidigt att dra några slutsatser. Det är fortfarande bara augusti.

nu ska vi ju inte vara så blåögda att vi tar för givet att timrå kommer att tillhöra den över halvan , visst de ser starka ut men kolla in vilka värvningar bla de två nya lagen gjort, detta blir en tuff säsong

:)
Herrens vägar äro outgrundliga....inte sant micke helleflott? elle....
TIK rulez!

MICKE!!
glömde GÅ I FRID

mvh gud

MICKE!!
TAR du inte i när du skriver att TIMRÅ IK skall åka ner?? har du provat att ÄLSKA inte HATA??? så lilla gubben ta nu o gå lägg dig o sov!! så känns det bättre i morgon!!
med kärlek!!
mvh gud

Micke hellecopt: hmmm... jag tror du e inne på fel GB...du måste tro att du är hoss LHC elle SSK....?
lessen att säjs det men den enda hissen vi ska ta är inte åt ert håll!
TIK rulez!

Micke Hellacopt: Vilken hiss,vi ska ingenstans..??

Tja, själv är nöjd med seger i MC.
Leksand - betydligt bättre i år än ifjol. Dessutom saknade vi fyra ess i cupen: Tomas Forslund, Sami Ahlberg, Greg Brown och Chris Govedaris.

Fjolåret var en mardröm av sällan skådat slag. Tragiskt, då allt gick åt helvete. Presterade max 80% av vår kapacitet.

Men den här säsongen - då djävlar. Vi ska tillbaka. Och hoppas förresten att vi möts i hissen, då ni är på väg ned dit ni hör hemma.

Var där och såg matchen, och inte blev jag imponerad av "Indianerna"!
Visst, ni vann, men målen tillkom i Pow play, för övrigt ganska slätstruket. Men ingen av lagen har väl toppat formen inför mästarcupen!? Det blir annan fart på TIK när det gäller!
Nu har laget visat upp sig och det ser mer lovande ut nu än förra säsong upptakten.
VF femma i ES, TIK sexa mitt tips!

Sv: Mästarcupen
Dj Hemp!!
håller med dig o Frimans frispel!!
han måste ha varit ute o gjort göteborg osäkert innan??

så första tränings turneringen är klar!! o vårat gäng
kom 4!! inte så pjåkit ändå!! dom har fått testat dom
nya pojkarna,fått prova nya femmor!! skall bli intressant
att följa våra HJÄLTAR i vinter!! OCH vill passa på att skriva
att TIK031 har börjat att röra på köttet så om det är någon som
vill bli medlem så maila [email protected] så fixar vi det!!
den nya TIK031 hemsidan kommer under vecka 34
FORZA TIMRÅ

mvh gud

Frimans bärsärkagång i natt var bland det roligaste som hänt TIK:s och GIF:s gästböcker på länge... Jag utnämner härmed "Frippe" till en djävulsk Kung!!!

Segern mot Brynäs var underbar! Men en fjärdeplats i cupen känns INTE godkänt... Timrå producerar för lite mål på för många skott, precis som under förra säsongen... Det jag gillar är att TIK kör vidare med sitt offensiva, roliga spel! Samt att nyförvärven förekommer frekvent i poängprotokollet... Men att torska mot VF så här känns inget vidare, det var ju ett lag vi spelade mycket jämnt emot i elitserien i vintras och det hade varit ett skönt styrkebesked om vi kunnat spöa dem idag...!

Nutte: Såg du matchen idag,och isåfall...hur var den??

Mästarcupen
Nyss hemkommen från Norrtelje och mästarcupen. Jag måste säga
att jag är lite imponerad av Timrås spel. Imatchen mot TPS så
hängde man lätt med finländarna. Igårdags kvällens match mot
Brynäs så var det en jämn tillställning i två och en halv period.
Sista tio minuterna fanns det bara ett lag på banan nämnligen Timrå. Man ska väl iochförsig inte dra för stora växlar av den här
tuneringen .Men det är ju roligt som supporter att se att laget verkar vara på rätt väg.

alldeles rätt actionleif, men alla vinster bygger upp självförtroendet och det betyder en stor del i idrottens värld

Och naturligtvis skulle det där stå under tråden Kultur...

Tror vi är ganska många som tycker betydligt bättre om tallarna än örnen. Skulle vara väldigt intressant om webmaster skulle vilja ha det som en av frågorna man kan besvara: Tall eller örn?

VF Rob : de e juh trots allt försäsong å de e väl då förlusterna ska kommar eller ?? <:)

Ja ni kom fyra..bra gjort...Men mot Frölunda hade ni inte mycket att hämta. Men jag tycker ändå att Timrå spelar en rolig hockey..fortsätt med det

tjaaa .. vi kom ju fyra iallafall då ...

Trots allt rätt nöjd...
...med veckans resultat. Tror att PeO fått svar på många frågor. Ska bli kul att få se matcherna i Brunflo cupen.
I kväll blir det surströmings premiär för mig. Klämma,Öl, snaps, "virre" och kanske en Amaretto(stavas det så?) Härligt. Naturligtvis är det Oscar´s och mandelpära som gäller. Skål och en trevlig helg.

LOVE PEACE AND ENTERTAINMENT

Sv: Njurunda Comments
The Great One: Trevlig resa dårå du kan ju alltid sjunga en ramsa åt mig då=)

Bo "wasa": Är du vaken, nu drar vi snart till Norrtälje...

Yeeeessss, I'm back to life again....
Men hur skriver man då nya oberoende inläggg i gästboken..?
Hur faaaaaan gör man? Helt trivialt är det INTE...?
Hursomhelst är det så här...! TIK kommer att gå till slutspel!!!!
Oroa er inte om en eventuell avsaknad av målskyttar. De finns och de kommer att finnas till hands när det väl barkar igång...
Djurgårn har inget kvar av truppen...
Malmö har Bäcikis men inget nytt....
Brynäs rosar inte alls...
AIK är utan klubbkänsla......
HV71 reder sig men trupppen kommer aldrig att hålla.....
Färjestad vinner tyvärr......
Linköping har ingen kultur....
Södertälje försöker göra en Timrå.....
Luleå har looosat allt......
Vem kommer att göra Frölundas mål.....
Modo, Danmark är ju duktiga eller......

Ja, vore det enbart mitt tips som gällde så skulle TIK
lätt ta sig till slutspel. Men tyvärr så har jag ju sällan helt rätt...

Däremot så har jag en jävla sympati.........FORZA TIK

51-21 i skott till TIK.... o 3 ass av zäta

Nu blir det 3:e pris match mot VF, tack vare inbördes möte tydligen...

Madde: Brynäs siffror först: 0-1 6,07
1-1 8,25
2-1 12,53
3-1 37,53
3-2 41,28
3-3 44,36
Ordningen på målskyttarna får du via tidningen :-)

Sv: Flaggor
SK: Ni kan ju börja sälja drakar formade som loggon för snorungarna! Då skulle svansen göra sig rätt. Kongo skulle säkert köpa en då eftersom han verkar vara en stor svansofil.

Nä men ska bli kul att se hur flaggorna kommer se ut.

Hälge; Tack, då kan jag lugna en orolig Timråsupporter vars dator kraschat... Att få tid för målen kanske vore krångligt...?!

« · 5387 · »