jo jg tycker det e mycket svagt av ledningen att inte lyssna på Marcus!!:( skäms på er om ni läser det här! Jag har hållit på med banner reklam och grejs i över ett år och jag kan lugnt säga att den här sidan har väldigt stor potential när det kommer till att dra in reklam pengar! Absolut inte omöjligt att få ett företag att betala säg 10,000kr i månaden för en banner plats längst upp! kan även fixa en banner rotator elle nått så man kan klämma in typ 5 sponsorer och ta 5,000 i månan från varje elle nått!:) bara förslag alltså....dom pengar jag har förslagit är bara hypotetiska för jag vet inget besöks statistiken!:) jaja hoppas det löser sej iaf! om nån vill höra fler förslag så fråga ...har en masa!:) föresten! modo-tik 1-4!! TIK Rulez!!
Håller med om att det blev trevligare med bannern. Synd bara att den inte inbringar några pengar. Tycker att det borde skötas bättre med souvenirer. Har flera gånger hört att det klagas på TIK på bland annat på världhuset, att de aldrig får in ny grejor när det är slut. Det är ju synd eftersom de drar in mycket pengar. Folk köper ju bara det finns. Själv sitter jag här med musmatta, kepsar, matchtröjor,pins, och nyckelringar. Och jag tror att det är fler som har det likadant. Nej mer souvenirer år folket=o) !!!!
Instämer, det ser trevligare ut, men lite sorgsen blir man allt över de uteblivna intäkterna, särskilt som man får asociationer till GIF Sundsvalls missskötta marknadsföring (och dåliga resultat).
Så är man äntligen hemma efter en fullspäckad Stockholmsresa med TIK-match (Brynäs), Gamla stan och Skansen. Matchen på fredag kväll föregicks av 5 tim buss, 1 tim pendeltåg och 6 mil bil så man var rätt mör vid nedsläpp. Här följer ett sammandrag av en TIK 08 match: TIK-08 på plats: Ja ca 25 stycken var de till slut. Bla Oraklet, Torbjörn H med dotter, Niklas W. TIK-08 sånger under matchen: Ringrostigt var ordet men visst lät det riktigt bra i tredje. TIK-08 fylla: Nä int na, men det var lika trevligt för det. TIK-08 klädsel: Helt enligt reglementet och en TIK-flagga ger plusbetyg.
Vad hände under kvällen: · Oraklet gick kaxigt ut innan matchen och skröt om hur enkelt han skulle vinna prickskjutningen i andra pausen, jag citerar: ”Leksandstjejen har ju såphala skor på sig, TPS-killen är ju en liten pojke och Brynäskillen är ju en flaggstång, lätt match”. Ja hur det gick vet ni kanske, SISTA PLATS! · Ingvar Oldsberg (LIF-fan) poserade med TIK-keps på scenen. · Den måttligt nyktra Leksandsfanet som ”hjälpte” oss i klacken. Väldigt trevlig kille som pådyrade att han minsann var fullast i TIK-klacken, vilket normalt är en bedrift utöver det vanliga. · Två TIK-supportertjejer i 10-12 (?)-årsåldern som hade ramsor i massor att dela med sig. Bla en som Leksandskillen blev lyrisk över: ”Ut med domarn och in med Nalle Puh, in med Nalle Puh” osv. Den kändes bra faktiskt. · Som sagt en Leksandskille hade vi i klacken, men vad ser man då när man tittar i Brynäsklacken på andra sidan? Jo en Leksandskille i mitten som styr skeppet. Vad säger man om det? Jehovas vittnen, inga kompisarsymdrom eller…..? Matchen var en underbar tillställning och rättvisa skipades till slut. Slutet gott allting gott. Ett kraftigt manfall och ringrostighet gjorde tillsammans att betyget inte blir i topp men med den starten så förstår man att när serien börjar så är 08-sektionen i topptrim. Slutligen så vill jag tacka Thorbjörn H med dotter för liften och det trevliga sällskapet, jo även du Niklas var trevlig. Tack också till Oraklet som var min ”värd” under matchen, alltid lika trevlig. Sundsvallsfansen skulle bara veta vilken de bråkar med.
Apropå marknadstjafset så har jag i fem års tid påpekat samma brister med bla sovenirer. dags att föryngra avdelningen kanske.
250kg: Varför Censur,,, Den dagen man inte får skriva vad som är sant och det var ju det som du höll dej till,
Vill bara göra ett tillägg vad som är det största felet det är övertrampen och motarbetandet mot Marcus,,Först bli lovad och sedan händer f-n inget, varför tog han på sig det, Kan tänka mej att han frågar sig själv det, Kan även tänka mej hur j-la lurad han känner sig,,,Blir inte alls förvånad ifall han tar programvaran och drar,,skull j-lar jag gjort,,Och ingen förstår han mer än jag ifall han drar,,Och då har Dom nått sitt mål för det måsste vara det dom är ute efter, Att få sidan nedlagd, varför skulle dom annars som fega kräk stoppa huvudet under sanden och inte komma med en förklaring som jag uppmanade dom
Hälge: Vad TIK saknar är en affärsidé på marknadsnivå. Tik som lag och PEO som ledare har inget att göra med Marknads skrala insatser. Kanske hade vi fått en eller annan spelare med bättre kvalité om man som marknadskraft agerat just så proffsigt som man KAN förvänta sig på den plan vi ändå befinner oss i!
Marknad befinner sig i en jävla dvala- minst sagt. Dessutyom har många fler än mig påvisat detta, men inget har gjorts!!! Det är så att man börjar undra.....
När nästan 2000 personer dök upp i ladan inför en träningsmatch häromsistens, ja då hade man inte en aaaaaning om intresset i kommunen... Jag hade själv kunnat räkna ut det på lilltån.... De små tröjorna var slutsålda när mindre än hälften av de intresserade kommit in.... Det är dåligt! Besvikna små saker gick därifrån, utan att kunna visa upp sin förebild dagen efter... Dags att vakna upp och inse intresset för laget- inte som nu sitta som en jävla besserwisser och köpa läget?!
Marknad är det fulaste ordet i TIK, tur att Marcus räknas in där och upphåller lite ordning och reda på eländet! Det bästa för marknad i TIK vore att Marcus i ren protest klev av och överlämnade detta jätteintresse till ngn som verkar förstå.... Då brinner det... (har jag ett svagt minne av...) I och för sig på bekostnad av supporters, men det skulle vara det bästa! Jag kan leva ett par dagar till i avsaknad av hockeysnack, men snart inser jag och fler att detta är ett sätt att leva.....
S Å S K Ä R P N I N G N U !!! Ni skämmer ut en hel jävla hockeykommun på det sätt ni agerar!!!
Själv ska jag invänta en eventuell censur- med glädje!!!
Hoppas TIK fortsätter att sköta ekonomin,och inte som GIF "tappa" bort säkra pengar. Att då satsa på att få in lite reklam på nätet borde ju vara ett bra sätt att ,förhoppningsvis, öka inkomsterna.
Doktorn: Det finns säkert en förklaring det är jag helt övertygad om........men om den är bra eller dålig, därom tvistar di lärde. Kanske händer det nåt ikväll.....eller imorrn....kanske
I januari samt i mars konstaterade man att man skulle satsa på IT-projekt/ försäljning på hemsidan. Men, man kanske avvaktar ny organisation. En klubbdirektör ska väl tillträda snart.!? Är det därför man avstått från att sälja annonser? Det kanske finns en förklaring innan man beskyller folk för att inte göra sitt jobb. Men, liite märkligt är det. Frågorna uppstår som vanligt före svaren! Hoppas att det blir lite reda i detta..
Jag roade mej med att gå in på webbshopen och kolla........man vill ju bara gråta, ingenting har hänt sen i våras, det ligger olika priser på bla kortlek och paraply. Reklambolaget som tycks ska sköta detta måste ju endera ha blivit hjärndöa ELLER kan det vara så att det är marknad som sover även på supporterprylar????
Dängroth: Styrelsen har haft det på dagordningen t.om. flera gånger tror jag. Men nu är man kraftigt less. Det händer absolut ingenting på denna punkt. Det är så synd eftersom det skulle generera en hel del pengar/säsong. Det enda som stoppar är marknadsavdelningen själv.
Jag stämmer in i önskan. Om vi ska öka omsättningen så borde man väl åtminstone prova att sälja reklam på hemsidan, annars går man väl inte mot de uttalade målen som föreningen ställt upp. Styrelsen kanske måste lyfta upp det på dagordningen. Jag utgår från att alla vill föreningens väl.
Marcus: Vad har hemsidan för besöksstatistik? Hoppas detta är påtalat för ledningen. Den är vad jag förstår mycket välbesökt särskilt med nya "hockeysnack".
Reklamplats borde inte vara svår att sälja om inte någon stor sponsor satt stopp för det av någon anledning. Hoppas de betalat bra för det i så fall.
Mycket skit har man skrivit, Men!! Nu kräver vi snart ett svar av ansvarig för marknad eller styrelse, För grundregeln säger väl att sköter inte personen/er sitt arbete så är det fel person/er på fel plats, och det bör åtgärdas är så i alla företag borde gälla även i företaget Timrå ik,,, Följande saker har jag personligen hör det klagas på, souvenirerna där affärerna klagar som säljer dom att det är så himla trögt att få nya grejer som blivit slut, så dom lessnar snart,,, Internet Baner reklamen bara svagt att inte få till det, Men vänta tills Marcus blir less och ni är utan webbis också, sumpar person/er så pass mycket pengar det är frågan om, DÅ!! Skall dom omplaceras för kompetent personal finns det gott om,,,, det är väl för h-vete inte en kamrat förening,, slut med att hålla varandra om ryggen och tycka att man är så bra och duktig dags att agera nu.
Marcus: Jobba på att sätta tillbaka gif-bilden där det stod "Annonsplats"... Det var ju en sån vit ruta där i mitten förut innan WebAid kom in i bilden. Nu ser det mest bara ut som att hemsidan flippat ur...
Marcus: Lägg tillbaka det som låg där, tyckte att det såg snyggt ut... Nu ser det ju rent ut sagt fult ut... Men visst borde det gå att locka dit nåt företag med en annons, eller?
Marcus: Ta tillbaka annonsplatsen och skriv: "På den här annonsplatsen hade det varit en annons om Timrå IK hade haft en bättre marknadsavdelning." Då kanske Norrbom & Co vaknar.
Almatea: Det har alla utom Marknaden i Timrå begripit,,dom är fortfarande i Flygblads stadiet, och tror att det är bässta sättet att marknadsföra sig på,,,,Men som Eriksson kommer dom väl på alldelens för sent att det är IT och kunden som bestämmer,,,
Hmmm,,undra om dom har copiator eller om dom fortfarande kör med stensilapparat
Marcus: Det blev inte bara lite tomt det ser ju helkonstigt ut. Var du tvungen att ta bort allt. Ska det vara så svårt att få någon att annonsera där? Det må ju vara ett kanon ställe att ha en annons eller?
Visst är det Oskars som gäller i alla lägen. Aftonblodet håller även Höga kusten:s högt i år.
Annars så finns det de som hävdar att turen gynnar den förberedde. Vilket förmodligen beror på att man alltid gör lite mer 'rätt' i avgörande lägen. Vilket i och för sig är allt som gäller laget, spelet, klubben, you name it, i det här fallet.
HH och Friskan: Ni behöver inte oroa er för annonsplatsen längre. Jag tog bort den eftersom den knappast kommer att användas denna säsong heller. Retar mig bara när jag ser på den. Men lite tomt blev det nu va =)
Lydig som jag är så kollade jag in den nya länken till Hockeykultur.com. Där fick jag genast ett användbart tips om jag av någon outgrundlig anledning skulle befinna mig på en avslagen träningsmatch typ IFSH i kattladan. Nu är väl inte risken särskilt stor...men ändå..Mikael Bordin ger exempel på saker att tänka på vid sådana tillfällen: "döden, ensamhet, nihilism, neuroser, ilska, satan...".
Annars så undrar jag om de nya spelarna gjort sitt mandomsprov som det varit tradition på tidigare..ätit surströmming. Visst är det bara Oskars som gäller! Timrå IK måste ha sveriges häftigaste reklam i det.
Är det någon som vet om samma isso kommer att användas nästa säsong..där finns nog mycket av förklaringarna... Apropå det så läste jag i Expressen att Roger Melin inte lyckats se något samband i att BIF har så många på skadelistan. Försurningen kan ha många bieffekter och då talar jag inte om naturen..Annars har väl inte Brynäs lyckats så bra med att föryngra sin trupp. Det skulle inte kännas bekvämt om man var BIF supporter..
250 kg: Visst har TIK visat jävlarenamma och jag är mycket imponerad över hur de har spelat och kämpat de två senaste säsongerna jag försöker inte frånta TIK den fina insatsen. Men i dagens hockey så måste man ha tur oxå, titta på Hv ifjol hur många skador åkte inte dem på... O man kan väl knappast säga att pucken studsade Divis väg ifjol heller... Vad är det som säger att pucken ska studsa våran väg i år... Tänk om Z, Jindrich, Pelto, en av målisarna och Hautamaa skulle bli skadade men nu är väl den risken kanske liten att alla blir det men bara som exempel. Men det är som de säger Tur förtjänar man.
Och till er andra som undrar: Jag är mycket nöjd med vad TIK har värvat och laget ser starkare ut än ifjol men jag blir bara lite irreterad på de som tar förgivet att vi inte kommer att kunna hamna i en kvalstrid... Det är fler lag som värvat bra... Och jag känner precis som dr Dängroth att jag kommer att vara nöjd om vi får fortsätta att se EShockey i Timrå även nästa år...
Till de som påstår att Huss var borta så mycket ifjol o att det inte hade nån betydelse: Hur genomtänkt är detta argument egentligen, gå in o kolla hur många poäng TIK tog under perioden efter Karjala Cup då han blev skadad o fram till att han var tillbaks mot Brynäs hemma i januari o hur många poäng de tog när han var med...
Friskan: inta bara din skärm,,,Och du begär under med, ställ frågan nässta år då kanske dom börgat fundera vad den vita rutan med annonsplats är för något,,,,
Under tiden har jag ett tipps: Tag ett stycke White board penna, skriv dit ett namn,,,,,Eller små lappar,,,och tejpa fast,,varför då inte tejpa fast ett helt knippe i olika färger så kan du sitta och blädra snabbt så får du lite häftig efekt,,,,
Men White board pennan, tugga inte på den för den innehåller sprit,,JAG SA TUGGA INTE!!!!!!!!
OJ!! oroande, Friskan har fått minne, dåligt omen eller??
Och övriga har ni fått pms eller, f-n ny sässong ny giv, Hur j-la sjuk får man bli gämföra föregående sässong med en sässong som dessutom inte börjat,,,,
Eller har några gått och blivit någon j-la siare under sommaren,,,,ååååååååå jag tror jag pinkart på mej Huss och Lindholm har slutat,, Ett lag bygge består inte av en a två spelare en slutar eller blir skadad finns alltid någon som tar vid,,,Sedan är det bara att hoppas att det inte blir 6Dl Mjölk 2 ägg 2,5 dl mjöl 50 gram smör, och lite salt,,,,,
250 kg: Jag svarar en sista gång på våran diskussion för det känns som vi går i cirklar och det ger ingenting och folk blir irriterade... Vi vet juh inte hur de nya är rent ansvarsmässigt... kan juh vara någon av dem som går in och tar huss ansvar annars har vi Peltomaa och vikarierande lagkapten Karlsson som kanske ta ett steg till. Det finns dock ingen självklar ledare men situationer bygger ledare och så även i detta läge.
Lindholm var bra det måste jag erkänna men vi klarade oss utan honom också i början av säsongen...
250 kg: Helt klart har vi tappat en del... men vi har ett mer enligt mitt tycke helt ES-lag och inte bara fragment... De Rouville: ... Vi har juh alltid Freddan... han höll fjol.. :)
Jag har juh inte haft möjlighet att se dem själv live men vad jag har hört tycks det ha sett bitvis mycket bra ut på den indviduella sidan iaf. Tex Jindrich och Källarsson och även stabilt spel från de andra nyförvärven... Men så är jag en som inte ser problemen om man inte fått ett bevis på att det verkligen är ett problem men det är juh sådan jag är... Men som sagt har jag hört mycket positivt och egentligen ingen negativt än så länge iaf... Så då måste man kunna få vara positiv...
Selina: På ett sätt hade man kunnat undvara Lövenmatcherna bara för att de suger så kopiöst men det är klart man saknar chansen att se TIK på "hemmaplan". har juh två år kvar i detta helveteshål men blir det slutspel blir det pendling... *le*
Kongo: svarade väldigt direkt på det han skrev så jag tänkte inte så långt att jag behövde skriva vem jag svarade... men det händer inte igen... sorry...
Huss var ju borta större delen av säsongen och det gick ju bra utan honom den tiden även om han med all säkerhet hade tillfört laget mycket självförtroende.
Om vi tittar på laguppställningen och jämför med förra året ser vi en hel del intressanta förändringar.
Så här så till exempel femmorna ut under Mästarcupen i mötet mot Frölunda som slutade med förlust 1-3.
Målvakt: Fredrik Andersson (Philippe de Rouville).
- Spelar Andersson lika bra under kommande säsong som han avsluta slutade den senaste lär han bli utpräglad förstemålvakt och förpassa De Rouville till dörröppnare i båset.
Första femman: Robert Jindrich, Pär Styf – Robert Carlsson, Henrik Zetterberg, Henrik Eriksson.
- I tjecken Jindrich har Timrå definitivt hittat en ersättare till Elitseriens bästa back förra året, Pasi Petriläinen. Tillsammans med en ännu hårdare Pär Styf kan han säkert bli en tillgång defensivt.
Andra femman: Marcus Karlsson, Tommi Rajamäki – Christian Söderström, Juha Hautamaa, Timo Peltomaa.
- Peo och Niklas provade en "Finnfemma" och jag tror på konceptet. Det är helt rätt att låta landsmännen spela tillsammans och ta vara på de konkurrensfördelar de besitter med gemensamt modersmål. Kan inte svara på hur Karlsson/Söderström reagerar på placeringen men klart är att de gamla kamraterna Hautamaa och Peltomaa kommer tillföra mycket rutin och slitstyrka offensivt. Peltomaa var tung redan förra säsongen och kommer med sin nya landsman bilda en mardröm för motståndarna i offensiv zon. Vore olyckligt att sära på dem?
Tredje femman: Daniel Casselståhl, Viktor Wallin – Linus Fagemo, Mikael Lind, Markus Matthiasson.
- Succéparet från säsongen 99/00, Lind och Matthiasson, den senare kraftigt nedbantad är tillbaka sida vid sida och kan tillsammans med Fagemo snurra rejält i slottet och lirka in en hel del puckar. För tidigt att uttala sig om hur Casselståhl och Wallin passar tillsammans men nyförvärvet från HV71 verkar ha bra skott och är en klippa bakåt.
Fjärde femman: Tomi Källarsson, David Halvardsson – Per Hallin, Mikael Simons, Niklas Nordgren.
- Timrå följer en ny trend och provade på en "Ungdomsfemma" med Källarsson/Halvardsson som backpar framför Hallin/Simons/Nordgren. Svårt att veta hur de allsvenska nyförvärven hänger med i det högre tempot men i rätt miljö kan har de möjlighet att utvecklas. Nordgren var tongivande i Sundsvall Hockey förra året och Simons en av Moras bättre. Ett osäkert kort är dock Wallins kusin Halvardsson som jag inte har så stor koll på. Tomi Källarsson vet vi håller dock. Undrar vad han kan prestera i "Finnfemman"?
Tur att det är någon av oss som "tänker till"... Bättre är att vi detta år har bättre backar(för varken klockare eller jörgen räckte till). Vi har iår inte 2.5 hyfsade femmor och resten utfyllnad.. känns som vi har 4 kedjor och 3 backpar som verkligen håller ES-klass + avbytare som vi verkligen kan använda utan att man tappar för mycket. Huss var borta en del förra året och jag tror Peltomaa tar det ansvaret iår. Eller varför inte Karlsson??
Jag tror och hoppas på en placering runt 5-7 med stora chanser att slå alla lag både borta och hemma. Det låter väl roligt... tycher inte du det?? Hur än det är så var inställningen en av de saker som gjorde att det gick så bra ifjol och med detta menar jag TIK-andan.
Men det är väl din stil att i alla lägen vara pessimist så att du inte bli besviken...
Jag tror på mitt lag och står alltid bakom mitt lag men personligen tycker jag inte jag är blind för verkligheten för det...
TIK sladdar i elitserien, det mesta pekar mot kvalserien. Med 5-6 omgångar kvar skriver Roland Engström en krönika om vad som fattas i årets TIK. Rutin, en ledare på isen behövs. Engström avslöjar att Huss enda sen juluppehållet tränat med juniorerna, och dessutom gjort ett par träningar i a-laget. En vecka senare är nyheten officiell, Huss gör comeback! I sista omgången, borta mot Södertälje sker combacken. Förlust med 2-5, men Huss tycker "att det känns bra". Kan Timrå, med Huss rutin rädda sig kvar i elitserien?
Man ska väl inte måla fan på väggen, men det var bara en tanke som slog mig...