1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 611816 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 2026-27

Sv: Silly Season 2026-27
Håkkybåkky: å nej ingen liten klen jävla jänkare på 1,75 m och 78 kg hoppas jag.
Ge oss (Modano) en 2 meters, 100 pannors kanadick istället!!!

Håkkybåkky: Shinnimin sägs ju lämna .......

Red Bulls: Nej tyvärr inte, enbart hört transatlant troligtvis jänkare och att det är en tilltänkt 1:a center. Så jävligt lösa boliner..
Hoppas Nubben presenterar ngt i stil med Brian O'Neill i Lule, det hade smakat mumma

Håkkybåkky: Spännande med amerikan. Finns inget mer än så att gå på? Grand Rapids har ju två amerikaner, men båda har kontrakt över 27/28. Tänkte ifall det kan finnas någon koppling mot mäster Z.

Andersson: blir ganska fullt på läktaren heter det...

En stilla undran. Varför körs det en negativ runda till om Forsell? Vi vet redan att han, Barkemo och Kivenmäki kommer att representera oss kommande sässe.

Cobbel: Känns onödigt att värva Forsell när man har en begränsad budget, den pengen borde gå till spets tillsammans med Dahléns och EP:s löner.

Nougath: Lilja kan ju dubbla poängen, då är han nästan värd lönen år 2 på kontraktet

Nougath: Haha mm det är denna säsong det händer

Om lagbygget hittills så tycker jag att det är en spännande backsida, oerfaren men spännande. Målvaktssidan oroar mig, dom är för ojämna. Yttrar är yttrar, får dom en duktig center så kan dom lyfta. Och då till det primära, där måste det in en toppcenter! En som leder laget och gör dom andra bättre! Då får det kosta!

Modano: Breddforward nummer 16-17 som ska ta nästa steg? Tänk om Pääjärvi dubblar poängskörden då är det ju luuuugnt.

Karlsson74: Nubben har blykoll hur klubben ska sälja säsongskort. Eller not...

BlackBay: ja Nubbs kanske tänker att de kanske utvecklas i ett sämre lag..där de får massor med speltid jämfört med vad det hade innan?.. Man tycker ändå att det fan får vara slut med såna 2a hands värvningar nu.

Minst tre poängspelare måste in ..och inte nån gammal avdankad Ty Rattie tack..

JanneH: Blir ganska fullt i 3-4 kedjan nästa säsong

Villervalla: Ja Forsell blir ett nyttigt tillskott... i 4:e kedjan bredvid Westfält

Modano: jo vi har en liten förmåga att suga upp andra lags rejects.... och hoppas på utveckling här trots att dom inte utvecklas på flera år i föregående klubb.

Andersson: Japp och absolut små lätta som inte kan skjuta slagskott och blir rädd när det blir fysiskt spel 💯😅

Modano: Billigt piss, då blir det jobbigt nästa säsong

Andersson: Nubben och Lilla Emil söker spelare som andra lag inte vill ha kvar billigt piss knapp allsvensk nivå på dessa Lilja Levin Heike och samma jävla mönster fortsätter vill verkligen åter till senil ALLSVENSKAN NUBBS. Redan nu har Björklöven ett bättre lag än vårat slagpåse lag noll av 21 poäng sista 7 matcherna och just nu en ändå sämre trupp heja heja heja

Barkemo och Kiwi är väl de enda som liknar spets hittills

Andersson: Känns som att vi bygger för HA!

Villervalla: mEEEN INTE MER BREDD

Cobbel: Nu har ju Westfält pratat om Forsell att han skulle vara ett nyttigt tillskott, så jag betecknar honom som klar.

Villervalla: Hade ju varit kul att få höra något skvaller snart. Det är ju helt tyst om allt. Har försökt vända på alla stenar man kan hitta, men ingen har hört nåt.

Talar det för att vi kan förvänta oss en BOMB? Eller talar det för att vi har svårt att locka till oss folk med en begränsad budget? Vill bara stilla mitt begär efter nyförvärv nu ... haha :D

FrOllik: dryga och malliga och en stor övertro på det egna laget efter ett SM-guld för länge sedan! Låter som en klubb 20 mil norrut! 😉😆

Jåkkinen: Frågan är vilka man vill ha upp. Löven kommer bidra till mer drag runt matcherna och det finns en rivalitet sedan gammalt som kan väckas till liv. Eller vill man ha Bik, de är ju en skaplig räddningsplanka nästa år för oss, men samtidigt så är det tråkigt att vara då rädd inför nästa säsong så vi ska tänka att vi behöver Bik för att hålla oss kvar.

Går löven upp så kommer man va spyless efter ett par omgångar när löven hybrisen tar fart. Deras supportrar har en tendens att tro dom är världsmästare fortfarande pga guldet 87. Dryga och malliga och svåra att gilla.

Löven lär ju dock ge oss mer publik de matcher de kommer hit.

jk: Typiskt med en dundertavla när dom väl hade löven på gaffeln.

Tom Topp: enormt förarbete på 2-1, riktigt fin åkning

FrOllik: Nog inte det lättaste att bygga så här års. Kul att Bikarna bjuder upp ikväll!

Oavsett vilket lag som går upp så lär dom behöva värva minst två nya femmor. Är inte direkt imponerad av spelet som bjuds.

Känns som nivån på HA i år lägre än vanligt.
Löven lär max behålla två kedjor och 2-3 backar.

Tom Topp: BIK har samma mål-låt som Lulä

Han är stark i sargduellerna Barkemo!

Forsell släppt av FBK nu så blir väl nästa breddvärvning in?

Andersson: Plus att fysiskt gärna klara av en tackling tuffare än pojkhockey.

Andersson: De som ska in efter honom behöver definitivt ha de poängen i kroppen.

Gathlopp: + MINST en spelare till som klarar 30

Smörgåsen : vi behöver iaf MINST 30p från honom.

Gathlopp: Så är det. Tror inte han kommer vara dominant och ösa in poäng. Men mitt hobby-öga säger runt 30 poäng här.

Smörgåsen : Näst intill omöjligt att göra en rimlig bedömning om man inte får betalt för tiden man behöver lägga ner. Man måste i så fall nöta minst 30-40 matcher där man bildar uppfattningen i vilka sammanhang han bidrar/gör det sämre. Poäng i sig säger ingenting. Krigar man in mål eller är man hjärnan bakom ett mål, vad gör motståndaren, bjuds det på ytor lr skapar han ytor, vilket tempo var det, vad tilläts i förstörande spel osv.

Det är här man skulle behöva verktygen alla klubbar och vissa journalister har. Skriva in namnet och få alla byten på video på just den spelaren. Dom får betalt för det dom gör och förkortar arbetet med 97% på samma gång.

Här har vi inte en chans, sen kan vissa tro mer eller mindre på värvningen. Det stannar ändå vid en ytterst tydlig hobbyscouting. Så man får helt enkelt tro på att alla positiva sidor hos Kivenmäki går att applicera på SHL.

Red Bulls: Ordning på Gallo. Bra grabb

Red Bulls: En väldigt märklig liga.

Ska bli intressant att se Kivenmäki nästkommande säsong. Reflekterade lite över kvaliteten i finska ligan, en sån som Vilmos Gallo har lika många poäng som Kivenmäki i slutspelet till exempel. På två färre spelade matcher dessutom.

Sjukt svårt att veta kvaliteten över ligan känner jag.

Gooode: Liten hint. Plan finns om Boyce men inget klart.

Gooode: Jag tror Boyan hade passat perfekt på marknadssidan.

Social och likeable kille. Kan nog absolut sälja in Timrå IK på ett bra sätt till "kunderna" 👍

Men han kanske fortfarande har drivet att arbeta mer på sportsidan? Framtiden får visa helt enkelt!

En sak som slog mig idag, säkert diskuterats här tidigare, men tänker på en eventuell roll för Boyce i föreningen. Kan det vara så att han tar Nordgrens plats i sportrådet? Blir nån typ av scout eller nåt åt det hållet?

Lär vara svårt att hitta en bättre kille som står upp för varumärket Timrå IK än bojjan.

Eller kanske på marknadsidan? Tycker den känns rätt trött i dagsläget.

Jag skulle har svårt att tacka nej till sponsring om Boyce kom med en bullpåse och snackade lite hockey.

Tom Topp: ja du skulle väl omfattas av de också? Haha

X-Län: Äsch, jag har ju redan köpt årskort!

Tom Topp: då hoppas jag Timrå gör något i stil med.
Få ditt årskort levererad med en signerad matchtröja av vårt senaste nyförvärv gäller dom som köper kortet fram till sista maj.

Villervalla: Ok. Ja då missuppfattade jag nog Nubben då. Inte mig emot! Vi behöver så många spetsspelare från start vi bara kan ha!

Montén Python: Äsch, tur vi har Lilja, Pääjärvi osv som kan fylla upp platserna när vi väntar på artistspelaren och eventuellt Genborg, höhö.

« · 3025304 · »