SKRIDSKOSKENAN: Intressant värvning, men inte gjort supermycket mål han heller. Med Kivenmäki in så behöver vi en målspruta av rang om vi inte ska passa in pucken i mål kommande säsong..
JanneH: vette fan. är lite ”chockad” just nu 😅 gillar värvningen då han dels är en bra spelare men också lite ”symbolvärvning" då han garanterat haft andra bud o det visar lite att timrå inte kommer lägga sig platt.
men kommer inte vara exalterad förrän jag vet vad som mer kommer in
Eftersom Växjö är ett så sjukt jävla tråkigt lag att titta på har jag inte sett en enda match med honom, förutom de mot oss. Så har ingen tydlig bild.
Men spontant så känns det hyggligt intressant. Ingen wowkänsla, men inte heller något bajskänsla. Tror inte det blir pannkaka av det, däremot får vi se hur mycket uppsida/potential som faktiskt finns
Tonymontana: MEN, glöm inte, att vi fortfarande kommer att åka ur nästa år. Viktigt nu att vi bibehåller den negativa framtidsbilden....oavsett vad som värvas in.
JanneH: tror jag svarar mig själv där att han inte kan vara artistkontraktet då jag läser följande i texten "amerikanen ansluter till vårträningen". Artistspelare måste väl lämna landet direkt säsongen är över och hålla sig borta i 6 månader va?
JanneH: kan inte tänka mig att det kommer en till center, så han är nog räknad som förstacenter för oss. Dock gillar jag denna värvning, har alltid tyckt han varit bra när han spelat mot oss
SKRIDSKOSKENAN: nej den kom verkligen från ingenstans. För 10 sekunder sedan läste jag att han var aktuell för Blötröven och sedan dimper han ner som klar... för oss. Är detta artistkontraktspelaren tro?
kaofl: Oj, den här var inte väntad, men roligt att det var någon som inte ens cirkulerat i media! :D. Stabila säsonger i Växjö, kan få större roll här och spela hockey! Inte den där jävla tråkhockeyn som Växjö abonnerar på.
JanneH: ja det stämde. Ganska nyligen också. Hade missat detta då det var flera länkar. Men förstår att fler föll för honom. Rätt ålder för att ta ett utlandsäventyr i slutskedet på karriären. Producerar bra. Fått byta mellan olika lag.
”3016440 · Puckat · 0x20-logotimraik.gif · 2026-04-04 15:35 Någon av dessa kan jag tänka mig som förstecenter Länkar: David Gustafsson - Stats, Contract, Salary & MoreVinni Lettieri - Stats, Contract, Salary & MoreNils Åman - Stats, Contract, Salary & MoreWilmer Skoog - Stats, Contract, Salary & MoreEmil Bemström - Stats, Contract, Salary & More”
Håkkybåkky: Toronto och Detrot är inte så långt ifrån varandra så någon kontakt skulle kunna finnas där också genom Zäta. Typ en sån här kille hade kunnat fungera enbart på EP scouting. Men i liknade stil.
Andersson: Tänkte nästan säga "ge oss en ny Daniel Corso" men enligt EP så är han ju bara 178 cm och 86 kg. Mkt rätt i övrigt dock, så som center, kanadensare, gjorde 44p på 49 matcher, läxade upp Adam Larsson. M a o ge oss en storväxt version av Daniel Corso
Red Bulls: Nej tyvärr inte, enbart hört transatlant troligtvis jänkare och att det är en tilltänkt 1:a center. Så jävligt lösa boliner.. Hoppas Nubben presenterar ngt i stil med Brian O'Neill i Lule, det hade smakat mumma
Håkkybåkky: Spännande med amerikan. Finns inget mer än så att gå på? Grand Rapids har ju två amerikaner, men båda har kontrakt över 27/28. Tänkte ifall det kan finnas någon koppling mot mäster Z.
En stilla undran. Varför körs det en negativ runda till om Forsell? Vi vet redan att han, Barkemo och Kivenmäki kommer att representera oss kommande sässe.
Om lagbygget hittills så tycker jag att det är en spännande backsida, oerfaren men spännande. Målvaktssidan oroar mig, dom är för ojämna. Yttrar är yttrar, får dom en duktig center så kan dom lyfta. Och då till det primära, där måste det in en toppcenter! En som leder laget och gör dom andra bättre! Då får det kosta!
Barkemo blir sista backen in. Förmodligen.