Rip Kirby: Med er ekonomi är risken att ni också lirar där i en nära framtid, men får ni in Karlin som tränare nästa säsong så finns möjligheten att skrälla.
Han och hans bror kommer aldrig vara som vår 92 eller 34 eller 12 eller 57.
Dom har ett kroppsspråk, en hållning, en fart i allt dom gör och några av dom har ett snack som sprider energi och bygger momentum.
Det har inte EP14 eller EP40.
Vår EP14 har blivit lite bättre, mer rörelse mer förstärkt glädje vid firanden och jag tror inte vi får mer än så.
Jag skulle ALDRIG göra dessa två till ass c eller c.
Hur mycket poäng dom än gör så måste andra värden vara centrala i den rollen.
Båda bröderna kan ha en bra roll i bra ligor men det bygger på att det finns andra roller i lagen som kan ta hand om de bitar dom är svaga på.
Vancouver har en otroligt svag trupp för NHL och har ju gått rakt in i en omstart där dom ska bygga om sin trupp.
Antingen behåller dom EP40 och bygger med de roller som krävs kring honom eller så skickar dom honom och tar smällen.
Han är ju självklart välkommen hem med men det är inte så realistiskt om det inte är tal om en ordentlig jävla reboot…
Kommer han hem så är det fortfarande så att han behöver spelare som skapar ytor för honom och som kan köra hårt fysiskt för annars kommer han bara försvinna under matcherna…
Nisse1: Det luktar 1-10 i baken ändå upp i Glenns arsle. Frölunda vänder den negativa trenden och vägen till SM guldet startar idag, mot Timrå såklart.
Tommys(Timrås) siffror efter att pensionen offentliggjordes börjar vara skrämmande, 0,8 poäng snittar vi nu. ... Ante 23/24: Före 25 m 43 p = 1,72 ps Efter 27 m 37 p = 1,37 ps
Olli 24/25 Före 36 m 61 p = 1,69 ps Efter 16 m 20 p = 1,25 ps
Tommy 25/26: Före 35 m 51 p = 1,46 ps Efter 15 m 12 p = 0,8 ps
Mindre smickrande siffror att runda av tränarkarriären med.
Djingiskahn: Han var den första att sätta press på styrelse med mera om att vilja ha mer spelare och var väldigt tydlig med det under diverse intervjuer och möten i loger med mera....
Inte ens om man är uppväxt här får man ha någon form av kravställan I guess...
jk: "Enligt Expressens uppgifter kan det bli aktuellt att den sportsliga ledningen försöker bryta kontrakten med spelare för nästa säsong.
Underbart att höra att de verkar agera på den fronten. Trodde inte det, men blir vi kvar kan vi nog få se minst 2-3 brutna kontrakt till nästa säsong. Tippar på Lilja, Pääjärvi samt eventuellt Heikkinen.
Det blir en spännande silly om vi nu klarar oss kvar i SHL.
Istället för att fastna i den negativa jargongen om tappade poäng så vill jag gärna spekulera lite kring nästkommande års trupp. Nu när kontraktet är säkrat kommer Gath troligen presenteras i (senast) nästa vecka. Försökt tänka realistiskt, vi kommer inte bryta med fyrtioelva spelare oavsett hur många som man skulle velat bryta med.
EP har ju varit en av få ljusglimtar de senaste matcherna vilket gör mig kluven kring honom. När nyheterna kom att han skulle följa Dalle så tänkte jag att det kunde vara positivt då deras lön tillsammans kan vara 3 bra spelare.
Jacke/Dichow Jag tror vi står med ett starkt målvaktspar nästa år också. Frågetecken kring Dichows hälsa så jag hoppas man kan lösa något med Lidö (och utlåning till Östersund, vet att han nyss signade ett år till), skulle kunna ta över efter Jacke året därpå (Lidö/Dichow)
Freij - NY (helst rightare) Hardegård - Sundin Barkemo - Didde Forsmark - Svensson Skicka Hallquisth/Kapanen på lån till HA respektive Finland. 8 backar räcker gott och väl, sen får nån junis fylla på vid kris (eller kalla tillbaka lån). In med en toppback som kan släppa lös Freij, även om jag gärna sett en poängback in. Hardegård får ta en funderare över sommarn och komma tillbaka starkare. Jag är ruggigt spänd på Barkemo, tror det kan vara ett guldfynd.
NY - EP/NY - Genborg Heikikinen - Eriksson - NY Wedin - Lander - Hartmann (honestly trött på denna lina men wcyd) Walli - Westfält - Lundmark Levinsson Boyce får icke förlängt. Bryt med Lilja samt antingen Westfält, MPS eller Levinsson. Gillar tyngden Westfält kan bidra med i en sådan fjärdekedja. Levinsson har delvis sett bra ut under året tycker jag, men svårt att ser hur han går före någon annan dessvärre. Dessutom bara kontrakt över nästa år så bör vara enklare att bryta. Heikki ger jag gärna ett år till under ny tränare och högre upp. Han har ju presterat ungefär enligt sitt poängsnitt iår (när man inte är SAIK-dopad).
Dahléns lön skulle alltså behöva räcka till två spetsiga spelare. Känns enklare att hitta 3 högkvalitativa spelare från Dalle och EPs lön. Sen hoppas jag verkligen man kan spara in lite cash från färre tränare, brutna kontrakt och att Erixon inte varit helt borträknad så man kan få in en back som går in i iaf top 4.
Mina ramblings, som nämnt vad jag tror kan vara realistiskt. Sen vet jag ju inte riktigt vad Gath vill ha eller hur han vill spela. Vi är jävligt tunna på rightare överlag så nyförvärven hade mått bra av att vara det. Räknar iskallt med att alla junisar blir kvar. Florida plockar inte Linus när de är i cup-window, Detroit chillar ett år, Freij väger fortfarande för lätt.
Sorry för en bok boys, men orkar inte tänka mer på denna säsong utan jag blickar framåt.
Smörgåsen : Eriksson tror jag absolut kan vara en fullgod 2:a center nästa år. Wedin - Lander - Hartmann får väl ändå fortfarande ses som en stark 3:e kedja på SHL nivå. Realiteten är att vi inte kommer ha en fantastisk topp 6, men förhoppningsvis blir det en bra förstakedja och sedan en middle-6 som håller bra SHL nivå.
Men ja, Heikki - Eriksson - X beror ju väldigt mycket på vem X blir. Behåller man t.ex Lilja istället för att värva något från en högre hylla så blir det ju en nattsvart kedja.
Smörgåsen : inget som kittlar offensivt iaf..dels för att Heikkinen inte kan driva en lina eller är en sån typ av spelare som gör andra bättre .. tror Eriksson behöver två lite bättre än Heikki brevid sig.
jk: Känner att Eriksson måste få bättre spelare bredvid om han ska axla en 2a center. Sätter nog hellre Wedin där. Han kommer nog vara i topp6, tills han blir skadad. Tänker att Heikkinen hade frigjort lite kulor jämfört med Lilja osv.
Smörgåsen : Yeah asså middle-6 är en wash med vilka som spelar vart tycker jag. Kan absolut köpa att Wedin går in där istället och petar ner t.ex Heikki. Hoppas ju iofs att värvningarna för topp 6 är folk som kan driva en kedja, vi letar ju trots allt spelare på högsta hyllan.
Jag tycker Silly känns spännande, det kommer säkert bli ångest men i dagsläget känns det spännande.
Montén Python: Nej, jag förstår inte varför den kedjan bara testades i typ 2 matcher i höstas för att sedan gå tillbaka till Hartmann. Kollar man på Expressens lista över löner så sticker ju några kontrakt ut som bang for the buck att bryta (förutsatt att någon är villig att ta över det så man inte blir ersättningsskyldig), jag har lagt till kontraktslängd
30 - 49.999 kronor i månaden Ludvig Levinsson, forward 26/27 (förvånansvärt bra valuta för pengarna imo, trodde han tjäna som Walli)
70 - 94.999 kronor i månaden Erik Walli Walterholm, forward 26/27
95 - 119.999 kronor i månaden Per Svensson, back 26/27 David Lilja, forward 27/28 Magnus Pääjärvi, forward 26/27 <---- Marcus Westfält, forward 27/28
120 - 149.999 kronor i månaden Anton Heikkinen, forward 26/27 <---- (tycker dock Heikkinen har mer uppsida än övriga)
Att betala 95-120 för både Lilja och Westis känns ju inte helt guld heller.
Jahopp... då var vi här då. Säsongen 2025/26 är slut och att kalla det för ett haveri räcker egentligen inte. Det är också tyvärr helt oförlåtligt att inte ge supporterklubben en chans att ha tifo för Boyce redo för hans sista match i timråtröjan.
Nu börjar ett extremt viktigt arbete med att se till att utreda vad som gick fel, ta obekväma beslut och ha en plan för hur vi ska kunna revanschera oss med en värdig säsong härnäst.
Nu då.... inför nästa år, vad behöver vi göra? ________________________________ Målsättningen: Vi vet redan på förhand att vi går in i säsongen med ett markant sämre lag än i den gångna säsongen. En rimlig målsättning för nästa säsong är väl att undvika kval medans vi försöker hitta något att bygga vidare på. Men risken är väl att det i realiteten blir ett kvalspel, som man dock i alla fall kanske kan vinna.
Klubbledning: Styrelsen MÅSTE rensas. Det sitter så mycket destruktiv inkompetens i vår klubbs styrelse och på ledande positioner, och detta måste vi få bukt på så snart det bara går för annars så går tyvärr tåget bara rakt ner i Allsvenskan igen.
Obekväma beslut: Vi har flera spelare i laget som inte på något sätt håller måttet och som vi MÅSTE göra allt vi kan för att låna ut eller sälja av till andra klubbar. Av de som har kontrakt även 26/27 så hoppas vi att följande spelare INTE representerar Timrå även nästa år: - Simon Forsmark - Per Svensson - Anton Heikkinen - David Lilja - Magnus Pääjärvi
Erbjud inget nytt: Vi har några utgående, dessa spelare har i många fall redan annat klart enligt rykten. Men av våra utgående ska inte dessa förlängas: - Tim Erixon (givetvis) - Linus Nässén - Lukas Pilö
Klargör roller för: I laget har vi några spelare som behöver omvärderas om de ska kunna spela vidare i laget. - Sebastian Hartmann, har inget i en toppkedja att göra. Ska husera i en brunkarlina långt ner. - Marcus Westfält, ska vara fjärdecenter. - Anton Lundmark, ska även han spela som bäst i en energikedja. - Albin Sundin, 6e eller 7e back. ________________________________
Spelarbetyg på laget: X = Usel, XX = Underpresterat, XXX = Godkänd, XXXX = Bra
#30: XX #31: XXX #4: ej aktuellt #28: X #34: XXX #7: XX #25: X #16: XX #9: XXX #2: XX #23: XXX #54: XXXX #12: XXXX #18: XXXX #94: XX #26: X #51: XXX #27: XXX #10: X #92: XX #14: XXXX #91: X #72: XXX #57: XX #19: XX _________________________
Nästa år sitter man här igen och lider... vi ses då. Jag uppdaterar om jag får klartecken från frugan att ta min cykeltur!
sikth: Tack för print screenen (och det är allvarligt menat). Sedan är jag inte överdrivet imponerad över Aftonbladets hockeyjournalistik, eller deras journalistik över huvud taget. Det är inget nytt under solen, spekulationerna känns grundlösa och ambitionen att bryta kontrakt verkar ha förbigått skribenten.
Vargher85: Kollar man på listan så hoppas jag ändå att vi tackar av Ilari Kapanen. Egentligen borde vi inte signa Hallquisth heller. Utan hålla i alla dyrbara pengar vi kan. Och värva in en riktig backgeneral, gärna en tvåvägsback som är bra på att transportera puck, sen får Freij sköta de mest offensiva uppgifterna i samma backpar.