1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608968 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 2026-27

Sv: Silly Season 2026-27
{9374}: Nu handlar ju det om Leksand åker ut, då bryts alla kontrakt.

Smörgåsen : Nu svarade jag på Brag-Birgers inlägg.stod inte nått om dom skulle åka ut.

{9374}: Det tar man väl för givet att han menade? Inte sitter folk här inne och tror att vi kommer ta spelare som har kontrakt haha

Smörgåsen : Finns spelare som lämnar som har kontrakt. Men är ju inte så vanligt haha

{Orr}: hade du tryck på ”sv:” på Bragd-Birger’s inlägg och sedan fortsätta trycka ”sv:” då hade du tillslut stött på patient X :)

”#3005637 · mattias - 74 · 0x20-logoleksandsif.gif · 3 timmar sedan
RYGG HANS: Skulle Leksand mot all förmodan åka ut tycker jag ni skall gå för Vejdemo eller Stevens”

Hur i helvete kan inte Timrås bragdvändning i kvalet mot Karlskrona vara med på den listan!!?? Faaan vad less jag blir. Bojkotta Expressen!!!

Marodören: Timrå hade ändå vunnit Hockeyallsvenskan på ett dominant den här säsongen. Vi sopade banan med Leksand och vann i tre raka matcher i den hockeyallsvenska finalen. Kanske spelar detta in i hur man väljer att ranka lagen?

Sen håller jag försås med om att den finalserien sticker ut bland alla andra som den vassaste prestationen av något annat lag att komma tillbaka och vinna tre raka måstematcher från att mer eller mindre varit helt uträknade. Men bye-bye KHK, er såg vi aldrig mer på den här nivån igen.

Rip Kirby: Fråga: Om vi ramlar ur SHL... kan jag då ta min gamla "Vi är tillbaka" t-shirt och bara tejpa över ordet SHL?

Marodören: Vi var ju dessutom rankade rätt lågt av de flesta "experter" inför den säsongen? Nog borde vi fått vara med på nåt hörn i den rankingen!

Rip Kirby: Jag vet inte om vår prestation glömts bort lite också pga att det var just KHK vi mötte, parentesernas parentes i SHL-historien. Skummar man snabbt igenom avancemang genom åren så ser det nog bara logiskt ut att de åkte ur. Historisk matchserie i svensk hockey, det finns ytterst få exempel på lag som vänt 1-3 i matcher men det är bara vi som vänt 1-3 och vunnit sista på bortaplan.

Edit: inte ens ChatGPT fick med serien mot KHK när jag frågade om matchserier där lag vänt 1-3 till 4-3. Så pass bortglömd är den.

Hallquisth SSK backen som inte spelar just nåt, är det våran back?

TD: Ja iaf enligt Expressen och ST..

TD: Kanske går att låna ut till sundsvall hockey

Rallarn: Hoppas jag har fel, men får lite Stadin vibbar över Hallquisth.

Men kanske har han en oanad potential.
Nånting säger mig att de hoppas på en ny "Freij"

Montén Python: har visst varit en stor talang! Status idag? Borde vara extremt billig iaf.

Knylan: Jag frågade ChatGPT om vem som var Timrås främste spelare genom tiderna och fick till svar att fansens svar troligtvis skulle bli Per Hallin. När jag frågade vad den tyckte om Lill-Strimma fick jag svaret att nu snackar vi nostalgi. Leif "Lill-Strimma" Strömberg ses av de äldre supportrarna som den absolut störste.

AI-Say no more

steveroper: Inte Lennart Svedberg alltså ;) AI är inte klockren direkt. En fluga säger vissa som jag känner :)

Montén Python: Potential i Hallquisth finns. När HV var uppe i Timrå för nåt år sedan var han riktigt bra. Visade upp en skridskoåkning och puckhantering (där och då) som imponerade väldigt mycket. Sen vette fan vad som hänt senaste säsongen med hans utveckling. Men nog fan finns det mer att hämta från en JVM-back osv.

steveroper: ChatGPT måste vara en av de sämsta AI.
Geminis svar på vem den främste är blir Jonathan Dahlén och på frågan om vad man anser om Lill-Strimma blir svaret att han Timrå IKs största ikon genom tiderna. Och att den fattar dessutom att han heter Lennart Svedberg

Smörgåsen : låter hoppfullt! Vi får se vad Gathen kan få ur honom!

Smörgåsen : förhoppningen är ju att SSK blev helt fel adress då de haft en strulig säsong. Sen har han säkerligen bänkats i förmån för spelare som inte lämnar till nästa säsong.

steveroper: Haha, ja man får sannerligen sila. Men svaren man får består ju ändå av ett snabbt ihopkok av befintliga skrivna källor och den där KHK-serien har helt enkelt inte fått den uppmärksamhet den förtjänar. Men nu har jag ändå argumenterat med ChatGPT om den där matchserien så antagligen lär den dyka upp när någon annan ställer liknande frågor i framtiden.

Rallarn: Har du lite sorg idag nu när din kille som du har som profilbild har tagit evig pension?? 😭😭🇱🇸

JanneH: Frågade Claude och då blev svaret Håkan Loob, och störste ikon Niklas Fogström, så det var ännu sämre

JonteD: En legend har gått ur tiden.
Chuck Norris flyttar upp till himlen. Nu får Gud flytta sig från sin tron..
Uppladdat:

500x0-bgf8f8f8-flat750x075f-pad750x1000f8f8f8.jpg

Montén Python: Åldern tar väl ut sin rätt även om det handlar om kanske hjältarnas hjälte i actionvärlden. Den allra första film med "Chucken" jag såg var Mission in action 1 från 1984, på en bussresa till Finland med Timrå IK´s ungdomslag.

När ordet episkt inte på långa vägar räcker till.

Uppladdat:

500x0-signal-2026-03-20-154131.jpeg

Rip Kirby: Läge att byta nick? Rip Norris.

JanneH: Den som finner nöje i alla memes som finns har fredagkvällen räddad!

Uppladdat:

500x0-file00000000cbb0720a8521f9f9926d13cd.png

Marodören: Den säsongen var laget tippade på 13:e plats av Mike Helber. Bara en sån sak. Gör horhus i lunken kommer etta, slår ut Leksand i HA-finalen 3-0 i matcher och vänder 3-1 underläge mot KHK till 4-3 och går upp i SHL. Herregud vilken jävla säsong det var. Man minns match 6 än när man var på plats.

Hockeydynamit97: och även match 7 när man åxå var på plats :-)

Hockeydynamit97: Det bästa med match 6, förutom Diddes dykpass som leder till omställningen som... ja, and the rest is history.. är förstås "experten" i TV-studion för kvällen Arto Blomsten. Utan att säga det rakt ut så, ja, han målar väl upp Timrå som rätt å slätt chanslösa att kunna vinna matchen, än mindre vända hela matchserien.

Okej, time to fucking wake up, Artoo!

Hockeydynamit97: Med en medelålder på 22 år. Den där truppen blev man förälskad i. Var som att hela truppen var ens egna barn som gjorde det omöjliga. Stolta glädjetårar förekom.

Vejdemo nära Djurgården vid degradering enligt Expressen, föga överraskande.

Maktankan: Ja det blir intressant vad vi landar.

Inte för att det gäller center, men hoppas innerligt inte de ryktena som folk nämnde härinne om Kopacka stämmer. En rätt begränsad spelare i min bok.
Då skall vi få in en kvalitets-center deluxe som väger upp det.

Men men, kan inte minnas när vi hade en sån här intressant silly senast!

Montén Python: Finns det några uppdateringar angående Pärssinen? Vad jag kan se har han varken spelat i NHL/AHL senaste 3 matcher? skadad? petad?

Maktankan: stor plånbok.

Sakic: I fallet Vejdemo ingår nog även hemlängtan.

Maktankan: Gillar Vejdemo och han har gjort en bra säsong, men man måste också inse att Leksands svaghet den här säsongen är brist på offensiv spets och att Vejdemo ingår i den problematiken. Han är en jättebra SHL-spelare men han är ingen förstacenter. Ni borde försöka med Curry från Kalpa.

Peja: Tanken med Vejdemo var 2:a C här dock.

Smörgåsen : Säker på att Nubbis skulle tänka så? Är väl vi på forumet som har dom tankarna isf

Gorkyman: Ja känner mig ganska säker på det. Vejdemo kostar ju inte som Emil Pettersson direkt. Vi har pengar att värva en mycket bättre 1:a C för.

Smörgåsen : Ja det är min tanke oxå. Nu är jag glad att det inte blir Vejde även om det är en duglig spelare på SHL-nivå, men hade varit orolig att han isf skulle vara tänkt som 1:a. Litar inte på att Nubben även gått på något vassare isf.

Gorkyman: på tal om annat än nyförvärv, är verkligen natt & dag på hur Malmö vs Timrå spelar. Ett lag som konstant är aktiva def och off medans Timrå spelade så avvaktande och stillastående

Gorkyman: Tror vi skall passa för att hamna i budgivning med spelare från SHL. Det finns ju ofta en anledning att klubbar släpper dem.

Joaqino88: riskminimering var väl Samuelssons grej! Det passade väl inte en del som kom hit för att spela inyourface hockey!

Tom Topp: Dock tror jag inte in your face hade sminkat över de flesta nyförvärven ändå.

Framför allt så har vi inte en backsida som förmår det spelet. Hardegård och Sundin är väl två backar jag har svårt att se klara av ett ännu snabbare tempo med snabba beslut med puck.

Förhoppningsvis så är Barkemo en fullträff dock!

Då kanske vi har 2 backar i Freij och Barkemo som har en styrka i att sätta igång spelet snabbt ur egen zon. Md. Jag anser att vi behöver en till back av god SHL-klass utöver det!

Montén Python: Någon till back tror jag vi bara kan drömma om. Däremot tror jag att både Heikkinen och Lilja hade passat bättre med Jokinen-hockey. Heikki är jag faktiskt jäkligt spänd på att se vad han kan prestera under Gath!

cloon: Gäller knappast för en spelare som Vejdemo. Lagkapten och 18 mål. Sen följer väl ingen förutom typ Knuts med ner i HA.

« · 3005818 · »