1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604361 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
mattias - 74: okej! ..säger du grattis uppriktigt för att han har kapacitet eller...

htikare:

Här har du ett tidigare inlägg från leksandsboken ang Lotvonen!

Sv: Leksand - SSK!!

mattias - 74:

Kimmo drar till TIK nästa säsong enligt masken om jag inte hörde fel.

norrland @ Stockholm/Falun 2006-04-03 19:51

htikare:

Läs mitt tidigare inlägg.. Tror knappast Masken kläcker ur sig sånt i webradion annars!!

Laken: Ja du laken om din önskeuppställning slår in måste timrå vara en guldkanditat. hoppas du får rätt. men ser det inte lite dött ut nu på värvningsfronten?

mattias - 74: Klar.. skämtar du aprillo el. har koll??
Och vad är din uppfattning om Lotvonens kapacitet o spel?
Har sett så lite av honom själv.

Fet-Ecke:

Inga spekulationer ang Lotvonen. Masken erkände för över 1 vecka sedan att Lotvonen skrivit på Kontrakt med TIK. I Web Radio dessutom.. Klantigt.....

Grattis säger jag bara!!

Kevin O Shea: Namnet Fredrik är väl det enda de har gemensamt... I övrigt så är skillnaderna som natt och dag;

Eriksson är stark i kroppen, bra på rören och väldigt duktig defensivt, lägg till att han inte är någon fjärdelinare och att han dessutom matchas frekvent i boxplay.

Kör inte fast vid att han inte gör speciellt många poäng, då han är en perfekt rollspelare som ger stadga och balans i ett lag. Ok att han inte är ett förstaval, men han är definitivt ingen dålig ishockeyspelare.

Så var ser du likheterna?

Att sen påstå att Crippe gjort sitt i TIK är urlöjligt, han kommer tillbaka och han kommer att komma tillbaka bättre än någonsin tidigare. Det var som jag skrev igår, att matchas i en fjärdekedja tillsammans med Ström/Sloan Gahna är som att spela ryskroulette, vem klarar det förutom Frank Andersson?

Till sist så vill jag påpeka att Moe absolut kommer att bli en elitspelare, och det oavsett 8-9 kilo mer i muskler. Killen har det mesta som en klokt spelande back ska ha, vad det är behöver jag väl knappast gå in på. Det finns bara en Magnus Johansson, men snart kommer Moe!

Laken:

Fy fan vilket lag du har satt ihop, det laget skulle jag gärna vilja se! =) Kanske med Jens Nilsson som extraspelare också?!

Tänk vad tråkigt det är med människor som ska klaga på precis allting. Tragiskt!

Stå på dig, Ernie! (Du får gärna messa Wikegårds svar till mig).

"Nomineringsmöte imorgon för övrigt och jag kommer högst troligt bli tilldelad en nyckelroll och jag är laddad till hörntänderna."

Allra minst bryr sig nog Wikegård om ovanstående citat. Jag menar, det är bra att ernie ställer upp för supporterklubben (hoppas jag), men det är knappast så att Wikegård helt plötsligt börjar darra och ändrar sin åsikt. En stor gäspning och en kopp kaffe är nog hans sunda reaktion.

Ja tyvärr har nog Wikegård rätt om man ser till truppen ser ut nu och med
3-4 linenare då är vi 9-12 som jag stack ut hakan och sa för några veckor sen

Hej och hå! Hur går det med Kimmo Lotvonen- ryktena? Har han inte signat än? Det skulle väl vara klart med Timrå vad jag förstått?

General Lee: För att citera ditt inlägg...

"Spekulerade lite i centerförvärv från finland, hittade dessa namn tycker jag nubben borde kolla på. (vet inte om dom har kontrakt och så)

Centerar =

Tommi Santala
www.eurohockey.net/players/sho ... cgi?serial=5239
Petri Pakaslahti
www.eurohockey.net/players/sho ... .cgi?serial=791

Målgörare =
Timo Vertala
www.eurohockey.net/players/sho ... .cgi?serial=690"

Från SVT Text:

ISHOCKEY HV71 har skrivit tvåårs-
kontrakt med finländska duon Timo Ver-
tala och Pasi Puistola från Tappara.
Vertala beskrivs som som en skridsko-
stark anfallare och Puistola som en
allsidig back.

Kevin O Shea: Du kan inte dra alla fjärdelinare över en kam!

Ok att fredrik sundin var ett botten napp helt klart men jag gillar fredriks spelstil, han gillar att smälla på och ger allt för laget.

Håller med dig om Moe, Backar ska vara stora och starka men det kan vara bra med "smarta" backar också sådana som hittar dom där goa passen och är smidiga inga LHC backar ala Pihl :)

Timrå_penko:

Söderström vill jag inte ha tillbaka! Han må vara duktig på skridskorna men producerar fortfarande alldeles för lite.

Fredrik Eriksson hörde jag redan i vintras att han var på gång till Timrå ifrån släkt i Karlstad...

Laken: Ja skulle vi få denna trupp skulle man verkligen jubla

Kevin O Shea: Eller Mikael simons

Timrå_penko: angående Eriksson: "ung, visar stor vilja och är utvecklingsbar.
I mina öron låter det som en tidigare fjärdelinare från FBK, Fredrik Sundin - no further comments!
Crippe har gjort sitt i TIK, och Moe kan nog bli en elitseriespelare om 8-9 kilo.

Talangscouten: Nja håller med dig, det är nog mer av en önskeuppställning (dock inte helt orealistisk)... Men intressant är den. Vad tror ni andra?
Här följer den ifrån min profil:

Johan Backlund
Johan Asplund

Sanny Lindström - Kimmo Lotvonen
Per Hallin - Jukka Voutilainen - Timo Pärssinen

Petri Kokko - Pär Styf
Niklas Nordgren - Fredrik Warg - Jonathan Hedström

Anton Strålman - Kalle Koskinen
Magnus Nilsson - Riku Hahl - Robert Carlsson

Johan Svedberg - Erik Moe
Johan Ryno - Peter Regin - Oscar Sundh

Extraspelare:
Jonas Lindström - Henrik Österholm - Oskar Johansson

Jag tycker att truppen ser riktigt spännande ut om alla transfer rykten slår in, sen vill jag bara ge 3 tips till Timrås ledning:

1. Satsa lite på unga talanger som Eric Moe

2. Köp tillbaka söderström då han visat i färjestad att han håller hög klass.

3. Jag gillar Fredrik Eriksson i färjestad, han är ung visar stor vilja och utvecklingsbar Perfekt för timrå!

vill veta vad ni tycker om mina "värvningar"

ernie eagle:

"Uppfostrar du ungarna med lögner också? Då är det inte konstigt att samhället i stort ser ut som det gör idag om inte ens småkidsen får lära sig effekterna av dubbelmoral och lögner"

Kul att se att du även behärskar barnuppfostran..............

Det gjorde inte jag, det ene blev Timråsupporter och den andre blev en sådan där som "Stenkarn" som studerar på Universitet.

Vad gjorde jag för fel?

Talangscouten: Däremot skulle du kunna bli talangscout! Gud har ju försett dig med en gåva som gör att du kan avgöra en spelares (ett nyförvärvs) kvalitéer på mindre än 3 min... ;-)

ernie eagle: Om det nu är så löjligt att Tippa tabellen varför mailar du då Wikegård ? Du pratar om Hyckleri/kritik , blev du sur när han tippade oss i KS.
Jag lovade att inte kommentera dina inlägg men du är bara för mycket.

ernie eagle: Det är bra med all slags kritik, men det är viktigt att den också är nyanserad. Om man ger kritik i form av en stor fet käftsmäll så är det inte säkert att den/dom kritiken riktas mot tar åt sig på rätt sätt.

ernie eagle: Det var väl ändå kritik mot "Laken" och inte mot dig?
Eller är "Laken" ditt alter ego? Föresten så är väl kritik bra, eller?

ernie eagle:

Vet inte om du ritkar kritik mot mig. I så fall har du framfört det till fel person.

Laken brukar hylla en spelare ena dagen till skyarna o såga honom vid fotknölarna nästa dag. Därför skulle Laken inte passa bra som sportchef.

Ex: Ena dagen vill han värva 4 skellefteå spelare bara för att han sett dom gjort en bra match. Nästa gång kanske han vill skicka samma spelare till sibirien...

Däremot håller jag med dig fullständigt i ditt inlägg att man måste kunna vara mera kritisk.

Talangscouten: Vad är det för fel på att köra med raka puckar och raka rör då?

I Timrå överlag (då pratar jag om hela kommunen) är vi så fruktansvärda känsliga för kritik. Vilket jag tycker är väldigt märkligt. Man får tydligen inte framföra en synpunkt oavsett om det handlar om idrott, politik, kultur etc.

Hyckleri är det någonting som tydligen folket varmare om hjärtat än sanningen. Man skall gå omkring och klappa varandra på huvudet, stryka sig medhårs och ägna sig åt kvalificerat rövslickeri bara för att passa in i den stora massan. Är man avvikande och är av en annan uppfattning än majoriteten som vill man knappt ha någonting med den personen att göra.

Varför anses bättre att hålla käften än att dela ut en brasklapp och lite kritik då och då?

Har personen/erna ifråga inte levt upp till högt ställda förväntningar eller varit bristfällig i sitt uppdrag oavsett vad det än må handla om, så skall man likt förbannat låtsas om ingenting hänt och tiga ihjäl problematiken?

Personligen tycker jag att ett sådant ledarskap stinker fördjävligt! Varför sänka en människa med en onyanserad bild av vardagen och låta någon leva under förespeglingen att allt är okej?

Uppfostrar du ungarna med lögner också? Då är det inte konstigt att samhället i stort ser ut som det gör idag om inte ens småkidsen får lära sig effekterna av dubbelmoral och lögner.

Laken:

Det skulle nog inte vara så bra om du var sportchef, med tanke på att sågar spelare ena minuten o hyllar dom i nästa.

Annars var det ett bra förslag i alla fall. Men realistiskt tror jag inte det är...

Fet-Ecke: Det låter bra..visste inget om hur skicklig Fys-Johansson är men den posten är oerhört viktig numera.
Läste nyss om nåt lag i allsvenskan som hade tagit in en fys-kille med bakgrund både som tyngdlyftare o naprapat.. bra att kunna bygga sig stark
o samtidigt känna maxgränsen..så att det inte blir överträning för kroppen.

Enl. Brynäsladet sportextra verkar de intresserade av Johan Backlund somm backup till Honken..
Tycker Backlund är för bra för att vara backup...inte märkbart sämre än Holmqvist o blivit tydligt bättre o bättre utvecklats kanonbra
.Nej han tror jag skulle hålla väl som
1:e målvakt i tik. Finns alla möjlighetr han håller jämbördig klass med nämnde Brynäskeeper.
Ibland kan det också bli övertro på utländska namn utan att de visar sig bättre än de som redan finns här..

htikare: Kan tänka mig att han blir "bättre" tränad i Timrå (Fys-Johansson är grym!) och på så sätt kanske står emot skadorna bättre.

Väntar bara på bekräftelse att det är klart!

Fet-Ecke: Du har rätt..det verkar riktigt bra..det handlar nog huvudsakligen om senaste säsongen. Vi får hoppas han snart är här och att han får vara mer skadebefriad framöver. det känns inte dumt iallafall med en så stabil o välväxt back.

htikare: Stats för de senaste åren vad gäller K.L:

Lukko Rauma SM-Liiga 97/98 46 5 9 14 0 63
Lukko Rauma SM-Liiga 98/99 49 2 7 9 -6 46
Lukko Rauma SM-Liiga 99/00 40 3 8 11 +12 14 4 0 2 2 +2 2
Lukko Rauma SM-Liiga 00/01 49 4 9 13 +10 28 3 0 1 1 +1 2
Kärpät Oulu SM-Liiga 01/02 54 1 8 9 +4 68 4 0 1 1 -3 6
Kärpät Oulu SM-Liiga 02/03 48 1 7 8 +1 42 13 0 2 2 +3 4
Kärpät Oulu SM-Liiga 03/04 21 2 8 10 +5 12 15 0 2 2 -3 12
Kärpät Oulu SM-Liiga 04/05 54 0 12 12 +7 28 12 0 0 0 0
Kärpät Oulu European Champions Cup 04/05 3 0 1 1 +1 2
Leksands IF Elitserien 05/06 12 3 1 4 +5 20
Totals 571 32 112 144 +68 433 63 1 9 10 0 32

Cirka 40-50 matcher/säsong ser ju inte allt för dåligt ut!

htikare: Det går nog väldigt fort att få ett rykte om sig att vara "ständigt" skadad när det blir 2 ggr på en säsong. Inget att bry sig i tror jag!

Fet-Ecke: Det som kan oroa i hans fall.. (K.L)är uttrycket som Hockeycentralen använder "den ständigt skadade backen"...hoppas att det inte varit så ofta tidigare utan mest den senaste säsongen de menar..

Frella: Är han inte svindyr tror jag att det kan vara ett alternativ, men i första hand skulle jag nog vilja se ett lite bättre namn. Ett par spelare till med rejäla spetskvaliteter. Det känns inte som att Skröder är en av dom, även om han är på gränsen.

mikaelkarlsson: Och även Burström..

Frella: Skröder verkar vara på gång till Modo...

Per Åge Skröder kanske kan vara ett alternativ. Var väl på gång lite ifjol, men ansågs väl då vara för dyr? Han lär iaf inte fortsätta i SSK.

Friman SR: Det är ju en del av tjusningen  :)

Fet-Ecke: Ja just det, spekulationer = Silly Season.;-)

Friman SR: Det är ju ändå bara spekulationer. Hoppas att det är sanning!

mikaelkarlsson: Länk?

Fet-Ecke: Kimmo Lotvonen
klar för Timrå

ISHOCKEY/LEKSAND

På läktaren satt den andre som skrev ett tvåårskontrakt med nedflyttningsklausul inför kvalserien, Kimmo Lotvonen, sjuk.

-Jag bestämmer mig den här veckan, berättar han, utan att vilja gå in på om det lutar åt att stanna i eller lämna Leksand.

Timrå?

-Det är en av klubbarna som visat intresse.

Enligt uppgift till tidningen sent i går kväll ska Lotvonen vara klar för Timrå.

Enligt dagens Falukurir

mikenomad: Nää, det är ju bara dit jag kan hänvisa angående Ryno så man får nog ta det med en nypa salt!

Kevin O Shea: Bara Lovtonens sjukdoms- och skadebekymmer är över så är den en kanonförstärkning på backsidan!

Laken: Kan vi gissa att det dyker upp en nyhet imorgon eller på onsdag, att Kimmo Lotvonen skrivit på - då Knätofsarna spelat färdigt för säsongen?

mikenomad: Felet förra säsongen vara inte att lagbygget var klart tidigt, det var de spelare som försvann sent...

Talangscouten: Ja, tänk om ändå jag vore spoortchef... ;-)

« · 705772 · »