1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581448 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

« · 684317 Till forumet


Silly Season inför säsongen 2006-2007
Timo Pärssinen - REDAN KLAR FÖR TVÅ ÅR ENLIGT ST!!!
Jonathan Hedström
Niklas Nordgren
Nicklas Danielsson
Johan Ryno
Jukka Voutilainen
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Laken: Tycker du borde ta dig lite lugnt med Silly Season. Man vill ju kunna "smälta" denna säsong först. Det är ju trots allt några matcher kvar som folk vill åka och ta avsked av Timrå IK.
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
LingaN: Tja, tror inte det blir nåt korståg vare sig till Luleå eller Brynäs. Flera av spelarna borde skämmas. Flera andra borde vara väldigt glada att de fick ett friår i eliten, där de inte alls hör hemma.
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
RocknRolf2: Nej, de två matcherna som är kvar är av mindre betydelse. Hade det varit en hemmamatch kvar hade det varit annorlunda. Men nu är det två bortamatcher. Men enligt Kenta är det ju viktigt att få till en snygg avslutning.

Själv längtar jag oerhört tills det att Silly Season drar igång på allvar för Timrå. Otroligt roligt att se vilka spelare som kommer och vilka som får gå. Spekulationerna här inne brukar ju också nå oanade höjder, en fröjd helt enkelt.

Nu är det dags att fokusera på vad som, trots allt, varit bra den här säsongen. Själv vänder jag mig till mig själv och tänker på glädjen när vi tog två raka bortasegrar och indirekt säkrade nästa års kontrakt. Sedan behöver, i alla fall, bara jag tänka på alla vinster i år för att finna en gnutta glädje. Att Dagbladet redan börjat med Silly Season rykten (Jukka Voutilainen) gör ju också vardagen lite roligare, lite drägligare.
Visst har det överhängande varit en negativ säsong, men glöm inte bort att det faktiskt finns höjdpunkter i år också.
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Kerstin_k: Det som varit bra är att Timrå trots allt hållt en spelmässigt helt okej nivå under merparten av säsongen. Med några producerande spelare och en stabil målvakt från början bör vi ha ett slutspelslag igen nästa säsong.
Sammantaget är det positivt att vi trots allt inte är ännu längre ner i tabellen med tanke på vilket lag man startade säsongen med. Nu är det läge att rensa ut, jag förutsätter att nästa års trupp kommer bli betydligt starkare.

Av nyförvärven får Warg och Strålman plus. Regin också godkänd.

Voutilainen och Pärssinen är två kvalitetsspelare, båda klart bättre än det bästa som presenterades inför den här säsongen. Det vore en bra utgångspunkt. Men målvaktsfrågan är såklart allra viktigast, prioritera där och satsa pengarna som behövs.
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
LingaN: På tal om Silly Season...o nystart ..Skulle det inte också kännas bra o förnyande om Matchstället 06/07 blev lite OM-designat!
Såg en supportertröja på modomatchen i torsdag modell några år på nacken men med snygga vita axelrevärer hela vägen ner från axeln till arm..
dessutom med två tallar på bröstet (mycket snygg i mina ögon) fast tallar kanske är att önska förmycket iallafall.

Tycker TIK skulle begära in olika desigförslag från kunniga sådana.. (inkl. nödvändig reklam )... och sedan fråga sina supportrar om önskat favorit- alternativ..tror modo gjorde något sådant inför tröjbytet senast.

Inte jätteviktigt men trevligt ändå om så skulle ske!
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Jahapp. Då var det klart att Aalto inte får något nytt kontrakt i TIK. Ganska väntat faktiskt. Helt enligt mina beräkningar i alla fall. Han är rätt så bra offensivt men alldeles för lättläst. Defensivt håller han absolut inte elitserieklass.

När det gäller backarna så blir jag inte särskilt förvånad om dessa blir kvar i laget till nästa säsong:

Pär Styf
Sanny Lindström
Anton Strålman
Kalle Koskinen

Största skrällen här är väl Koskinen. Men jag tror han kör ett år till i klubben. Spelar han som han gjort sedan comebacken får han hemskt gärna stanna.

Svedberg, Hansson och Carl-Johan måste alltså tillsammans med Aalto lämna laget.

Kan möjligtvis finnas en liten chans att någon av Hansson, Calle J eller Svedberg blir kvar som sjunde back. Men just Hansson vill säkerligen ha istid hädanefter, och det får han inte här.

8:e back blir så klart Moe.

Det behövs alltså minst två nyförvärv på backsidan. Här pratar jag klassbackar.

Vi ska nog inte vara så främmande över att vi kommer få se en hel förstafemma med landslagsspelare till hösten.

Det är kul med Silly Season.
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
htikare: kolla in mittfilarkiv så får du se en matchtröja som utformad med axelrevärer av Popkonstnären Christian Beijer på uppdrag av Timrås styrelse men valdes bort pga av ett kommande kvalseriespel och värvning av nya spelare osv osv. Du/ni andra nyfikna kan även läs lite mer om Beijers tankar kring utformningen av tröjan på min presentation ( ganska långt ) Det här är enligt mig och många fler..en riktigt snygg tröja !!!
Timrå hade som krav att det skulle vara en örn på magen men jag och Granloboy har modiferat och satt ditt lagets klubbmärke.
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Skarin: Både Kalle och Svedberg har väl ett år kvar? Räknar med att iaf en av dem blir kvar. Förmodligen Svedberg då han lär vara betydligt billigare. Och att man då ser sig om efter ett nytt första backpar.

På nåt vis skönt att det händer grejer runt TIK redan nu. Däremot känns väl den finne som ST skriver om något tveksam. Men gärna Pirnes då =)
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
iggy: Den var Kanon...Nåt sånt skulle jag gärna se till hösten!!
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
iggy: Kanske du kunde/ville skicka TIK en bild på det här matchstället i fråga.. till kansliet el. vem som nu sköter om dyl. (marknadsavd.)
då kanske tanken väcks redan nu att detta Beijers förslag vore nåt att göra verklighet av..
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Skarin: Kanske Kalle skulle passa bredvid Moe..äldst o yngst.. rutin i komb.
med undomlig glöd.
OM nu Kalle blir kvar..
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Frella: Sant. Tyckte att Voutilainen, som Dagbladet skrev om, kändes mer spännande än den 30-åriga finne som ST skrev om i dag. Det lät ju inte som om Pirnes ens var i närheten av att spela här i Timrå.

Skönt med rykten och spekulationer, man måste älska silly season!
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
htikare: kan jag väl göra, men när jag skrev om detta och på Hs då det var aktuellt så tog man bort mitt inlägg tre gånger på raken.... nån...? ville inte veta om detta då.....men nu när man inte har köpt några dyra spelare denna säsong (ironi) och har gjort massor av "tjänstefel" (skratt) och massor av pengar kvar...så kan det vara läge för en ny tröja...!
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Frella: Kalle K passar också in i en andra- eller tredjefemma. Jag tror Nubben väljer Karl Koski före Svedberg just i detta fall. Men som sagt. Den sjunde backplatsen är fortfarande vakant.

Det finns många detaljer kring sådant här. Wennerberg är ju exempelvis mycket billigare än Magnus Nilsson. Jag tror inte klubben vill behålla Nilsson av lite olika anledningar. Dels med tanke på prislappen men framförallt därför att han inte är tillräckligt bra. Jag klarar mig utan honom. Det är för få gånger som han har imponerat med sin tunga stil.

När jag tagit upp backarna så måste jag väl även gå in på forwards.

Följande tror jag klubben förlänger/behåller:

Robban
Hallin
Regin
Wennerberg
Warg
Nielsen
Jantunen (Mycket tveksamt här, men jag hoppas Nubben försöker förlänga iaf)

Nielsen är på tok för dålig för att åka över till NHL redan nu. Han behöver nog bevisa en hel del här först.
Med Jantunen är det som sagt mycket tveksamt om han blir kvar.

Följande spelare får leta annat jobb:

Nilsson
Sloan
Ström
Gahn
Sheriffen
Rosa

Utan Manderville i laget denna säsong tror jag vi hade tillhört Kvalserie-lagen nu. Han har betytt overkligt mycket för TIK under sina år i klubben. Vill han stanna så får han göra det så klart. Men det är inte särskilt troligt.

Repetition bland backarna.

Får stanna:
Sanny
Strålman
Styf
Koskinen

Måste lämna:
Aalto
Hansson
Svedberg
Carl-Johan


Så där ja. Då är det ju bara att börja handla då ;)
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Skarin: Varför måste Hansson lämna klubben ??
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Härligt med en massa olika listor.
Välkommen i klubben, allihopa! ;-)
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Skarin: Mycket trolig o logisk sammanställning..Hansson är egen produkt
men har tyvärr stagnerat helt i utvecklingen . Inget fysiskt spel inget skott
hade han haft nåt skytte hade det möjligtvis gått att skola om honom till forward som man provat honom emellanåt.
Finns minst 6-7 backar i allsvenskan som skulle platsa före honom..
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
iggy: Kan inte förstå att man tog bort detta??
Men det kanske hade med örnen att göra då. Men nu vore det väl läge för TIK att prestigelöst titta på detta. Skulle Med glädje se deta snygga matchställ tom. med en örn på framsidan om det är ett måste för varumärket timrå. Men hellst klubbmärket!!
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Skarin: Varför måste Nilsson lämna?
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
htikare: Det hade ingenting med örnen att göra...för på C. Beijers orginalversion så fanns det en örn på magen. Montaget med tallarna är gjort nåt år senare. Varför man tog bort mina inlägg var nog för att man ville inte få en onödig diskution om en grej som styrelsen då hade skippat och ej presenterat utanför styrelsens sfär. Men nu kan det vara läge att saluföra denna idé och ta en diskution med marknadsföringsavdelningen. För denna tröja skulle även funka som en tredje fanströja. "Tallisarna" ibland fansen skulle hoppa jämnfota och föreningen skulle kunna dra in en hel del extrakulor. Se SAIK, Färjestad som tar sin "gamla" fans på allvar
och har kopplingen bakåt.
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Kommer det hit några Timråiter i morn?
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
iggy: Timrå IK tycker att gamla fans är...ja, gamla!
Örnen tänder ungdomen!

Fågelinfluensan är vårt enda hopp!
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Laken: Enligt viasat 1 skulle Niklas Danielsson vara klar för Djurgården.
Hoppas det INTE stämmer, honom vill jag se i TIK:s 1:a el. 2:a line..
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
General_Moisio: Därför att han kanske inte är tillräckligt bra med tanke på prislappen t ex. Finns andra som kan göra hans jobb lika bra.

Gurra: Därför att han kanske vill ha istid t ex. Det är svårt för honom att få det här som du kanske vet. Han går inte in på 6 backar.
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
orion: Konstigt..... för ser man på medelåldern bland styrelsen, ledarna osv
så borde dom ha nån slags förståelse...inte är det 3-17 åringarna som starka plånböcker.....det är väl ändå dom vuxna som pröjsa huvuddelen a allt fansstoft...inte vet jag...jo det gör jag...fanns det ett större och bredare utbud så skulle man kunna få in ännu mer pengar och nöjdare fans ! ATT det ska vara så svårt att lyssna in på fansens önskemål.....
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Skarin: Föga troligt att man vill lägga ut kostnaden för Koskinen då han går skadad 25 matcher per säsong. Då får nog Hansson stanna. Inget ont om Kalle men han är för dyr för att ha på skadelistan.
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Robban: Visserligen kostar han väl just inget då han går skadad. Inte för TIK iaf =)
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Sanny, Strålman, Styf, Hansson och Svedberg får stanna. Två kannonbackar värvas och Eric Moe flyttas upp som 8:e back.

Av forwards tror jag dessa stannar:
R. Carlsson
P. Regin
M. Wennerberg
F. Warg
P. Hallin
(Alla ovan med kontrakt)
M. Nilsson
P. Rosa (Man kan ju alltid hoppas att TIK kan locka med goda familjeförhållanden)
K. Gahn. (Han får avsluta sin elitkariär som 4:e center p g a att TIK sattsar pengar på målvakt och Rosa.)

Nielsen sticker över atlanten.
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Frella: Inte är han gratis i a f. Ska det satsas på målvakt, center och två till tre forwards så får nog Kalle stryka på foten.
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Robban: Finns ingen anledning att behålla Gahn, gammal och dyr. Sitter väl på ca 80 000 i månaden har jag för mig. Det enda han är bra på är BP-spelet. Och där har vi andra som är dugliga. Ser då hellre att man ger exempelvis Lindström chansen som fjärdecenter. Bara på en sån sak så frigör man ju x antal tiotusentals kr, och kan satsa på två ordentliga femmor som kan producera.
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Aalto verkar vara på gång till Bern.
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Peja: Förmodligen en vettig liga för Aalto där hans defensiva tillkortakommanden inte lär märkas lika väl som i ES. Om jag förstod det hela rätt så verkade det som att Aalto ska förstärka Bern redan nu i slutspelet?
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Dom flesta verkar vara överens att satsa på två producerande femmor, en cheking line, plus en kedja med yngre (talangfulla) spelare. Så även jag, man får hoppas att nubben tänker likadant.

Av årets misslyckade trupp så är det en hel del som man ej vill ha kvar(nielsen, nilsson, svedberg, C-J, GAHN med fler...) men tack vare att vissa har kontrakt så får vi nog dras med spelare som Franz Nielsen, Johan Svedberg ytterligare en säsong.

Spelare som är gjutna nästa säsong av årets trupp:

Koskinen:

Ett litet frågetecken för alla skador, men när han är frisk så är han given på två backpar. Bör få ett ettårskontrakt.

Styf:

Denna säsong är bara att glömma för Styf skadad nästan hela säsongen, vi får hoppas att det var en engångsföretelse o att han får hålla sig frisk i framtiden, bör få minst ett 2 års kontrakt.

Lindström:

Kaptenen är även han given. Trots en hel del misstag under säsongen. Kanske dags att Sanny börjar spel ett enklare spel igen? Har kontrakt över 06/07


Strålman:

Blivande storback en ny eldebrink? , har kontrakt nästa säsong också, men det är redan dags att skriva nytt kontrakt gärna på 3 år. Vi får hoppas att han inte gör en Svedberg bara o får ett sämre andra år...


Hansson:

Bör få ett kontrakt med viss tvekan, när han väl har fått chansen har han gjort det bra, men ibland lyser svagheterna igenom. Framförallt det obefintliga skottet. Dock en egen produkt som inte är alltför dyr. Plus också för att han kan användas som forward.


Det var backarna som jag vill se nästa säsong. På forwardsidan ser det ut så här:


Carlsson:

kontrakt över nästa säsong, gott så.

Regin:

Största överaskningen denna säsong, när han fick flytta till centerpositionen så har han varit riktigt bra. Killen är bara 19 år. Det är lätt att man glömmer det. Får han bygga på sig några kilon till nästa år blir han guldvärd. Given som 3:e eller 4:e center.


Hallin:

Skön lirare/kämpe viktig för laget med sina psykningar mot motståndarna. Tyvärr har han en för låg lägsta nivå. Kontrakt nästa år.


Wennerberg:

Anledningen är att han har kontrakt nästa år, plus att han kan ta över Nilssons jobb( som jag ej vill ha kvar). Wennerberg måste dock gå för fullt varje match om han ska ha en plats( tackla stenhårt i varje byte).


Manderville:

Sheriffen är given mer än någon annan på denna lista. Men tyvärr ser det ut som han vill flytta hem. Skulle han mot förmodan komma tillbaka, gör honom till Kapten!

Warg:

Det tredje lyckade nyförvärvet förutom Strålman, Regin. Warg hade man minst förhoppningar på. Men han visade att i sina bästa stunder så håller han landslagsklass. Måste få upp lägstanivån, kontrakt nästa år räcker än så länge.


Asplund:

Om ha vill stanna, så är han en bra backupp.



Dessa spelare borde få stanna, resten är upp till nubben...
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Det är många som har synpunkter på Nilsson, med all rätt.
Min åsikt är att han behövs i Timrå, med sin styrka och tuffhet tillför han energi i truppen. Tyvärr har han i år bara visat de "rätta" takterna vid några enstaka tillfällen, men det är inte bara han som har haft en "mellansäsong". Jag hoppas verkligen att Nilsson blir kvar och att han känner sig revanschsugen inför nästa år...
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Talangscouten: har också funderat över Hansson som forward är alldeles för svag fysiskt för backjobbett men som forward utan skott blir det nog samma sak det händer för lite.
Han måste nog kraftigt förbättra dessa saker fysiken och skottet om han skall vara elitseriemässig på det sätt timrå behöver..årets säsong har verkligen visat behovet av höga spelarkvaliteer!
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Baker: I Allsvenskan finns en liknande Nilssontyp´..22-årige M.Jonassen
A-tuna .Har riktig styrka o vilja (100 kg:s kille med bra skridskoåkning) ung. som Nilsson men dessutom ett bra skott.
Han är under stark frammars o kanske kunde ersätta M. Nilsson om han inte blir kvar!
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
htikare:

Hansson som forward är bara om andra spelare skulle vara skadade, en ren backup alltså.
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Oj oj oj !!
Man undrar ibland om skribenterna i ST och DB är riktigt med i svängarna.
Kallar man Aalto för stjärnback så måste det ha hänt något allvarligt.
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
htikare: Ja han verkar intressant...

"Marcus Jonasén
BORN: 1984-01-12
AGE: 22
NATION: Sweden
POSITION: LW
SHOOTS: R
HEIGHT: 193 cm / 6'4"
WEIGHT: 98 kg / 216 lbs
DRAFTED: Selected 2002 by NY Rangers round 3 #81 overall

A big winger. Many were surprised when the NY Rangers drafted Marcus in the 3rd round of the NHL Entry Draft, but so far Jonasén has been performing very well.
He is a powerful and explosive player. He has an edge to his game and likes to use his body. Jonasén is tough to beat along the boards and in the corners. Taking his large frame into consideration his skating is very good.
Offensively Jonasén has proved to be a capable scorer."
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Frella: Han är nog redan på väg. Ingen Aalto i kväll, alltså.
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
-Gurra-: bra framåt - bedrövlig bakåt - Håller med om att stjärnstatusen är lite väl överdriven, mer som ett framlyse på cykeln med taskig dynamo alt dålig glödlampa....

Men Bern, Tappara, Kärpät m fl ser väl antalet passningspoäng och då är han ju en Stjärna, i alla fall bland Timrås backar.....

Nån som vet hur det gått för Oksa där nere...
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Teamreux: Visst kanske han har defensiva tillkortakommanden. Men icke desto mindre har han producerat poäng för vårt Timrå, precis som det var tänkt att han skulle göra. Två sköna säsonger med honom har vi fått i alla fall. Stjärna eller inte låter jag vara osagt.

Lycka till i Bern Aalto!
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Intressant om Pärssinen från en hockeyblogg:

"Timo Pärssinen lär hamna i Timrå nästa säsong. Skriver tidningarna i Sundsvall att det blir så får man utgå från att det stämmer.

En schysst värvning. På pappret iallafall. Timo är en klasslirare i sina bästa stunder. Men killen är ganska labil och kräver stort självförtroende för att producera.

De två senaste åren har han varit helt under isen. Ifjol mycket på grund av skador. I år har det mesta gått snett när han satsade på spel i Schweiz och inte kom igång alls och mest har trampat vatten hela säsongen.

Men när Pärssinen är som bäst har han också haft schyssta lekkamrater. Folk som tänkt hockey på samma offensiva härliga sätt som honom själv. Som när han lirade med Hentunen och Kapanen i HPK. Eller med Kuhta och Harkins i HIFK. Folk han omgående funnit kemin.

Frågan är om Timrå kan skaka fram rätt playmates att lira Pärssinen med. Vill inte kalla Timrås nuvarande anfallsuppsättning för dålig, men bortsett från de senast inkomna killarna - Jantu och Rosa - finns det ingen som skulle kunna få Pärssinen att få ut max av sitt spel. Inga som tänker hockey på samma sätt som Timo.

Men jag räknar med att Nubben har fler gubbar på ingång. Även om nu Timo förstås kostat en bra slant."
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Kerstin_k: problemet för Aalto i år var ju att han hade ingen Aki Berg vid sin sida. Tänker man efter så var ju Aalto ganska hyfsad även bakåt ifjol och jag tror att årets säsong blev som den blev mycket beroende på att självförtroendet åkte ned till bottenvåningen på de flesta av spelarna när oförmågan att göra mål blev så påtaglig.
Sen måste man ju försvara backarna med att det varit ideliga omkastningar bland backparen och att Styf och Kalle Koskinens skador betytt mer än vad många tror. Aalto är nog en sån spelare som behöver en riktigt skicklig defensiv back vid sin sida...

Timrå har ju inte hittat den där vinnande mentaliteten i år så med tanke på det lag vi haft + att KS var ganska nära ett tag så tycker jag att de förtjänar ett godkänt men inte mer inkl Teemu Aalto.

För övrigt så höll Oksa nollan i en match den 17 februari för Lugano....
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Teamreux: Ja Det är ju precis det som har varit Aaltos problem att han inte har nåt "EGET"..defensivt spel utan är beroende av andra.
En bra powerplayback måste ju även ha en hyfsad defensiv o inte hela tiden bli på efterkälken i skridskoåkningen tex. så att han måste haka osv. osv.
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Teamreux: Ytterligare en sak man faktist bör beakta när det gäller den kritiserade backsidan är statistiken. Timrå har - med en match kvar - släppt in sex kassar mer än man gjorde under fjolåret. 14 mindre än man gjorde under den magnifika säsongen 02/03.
Detta trots minst sagt bekymmersamt målvaktsspel. För att inte nämna centersidan, som måste betraktas som 'något svagare' med Warg/Nielsen i de två första, jämfört med Krykov/Lind 02/03.

Jag vill påstå att det egentligen inte är backarna som felat. Snarare lagkompositionen i övrigt, och den avsaknad av timråspel som detta medfört. Alltså det spel man med framgång nyttjat de tre föregående säsongerna, och till vilket den i princip intakta backsidan anpassats.
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Bragd-Birger: Det stora problemet som jag ser det är sättet vi släpper in mål på med tanke på den minst sagt svaga målskyttet. När målskyttet inte fungerar och vi släpper in slarvmål blir det extra tungt... För visst har det varit ganska billigt bitvis? :/
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Tycho: Av de 124 mål som man släppt in skulle jag nog utan att överdriva vilja påstå att säkert 70 av dem är rena bjudningar från TIKs sida. Som Birger är inne på så har det inte varit det Timrå vi vant oss vid i år. Många nya spelare har visserligen tillkommit. Målvakterna har varit osäkra. Men även vid dessa faktorer så borde man efter 50 omgångar se någon tendens till grundspel. Något sånt har inte jag sett i år iaf. Blir intressant att se ifall Kenta kan locka fram det med lite bättre spelare nästa säsong. Något kul ska väl denna säsong ta med sig, och det ska väl isf vara att vi nog kan se fram emot den roligaste Silly Season på mycket länge.
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Frella: Grundspel har det nog funnits. Misstagsminimering. Våga-under-kontroll (men inte så mycket, eftersom ni är så uschla framåt).
Med total avsaknad av snipers och backar som absolut tjänar på att vara defensiva högre upp i banan - parat med en enda bra tvåvägscenter (Warg) så...ser det nog inte roligare ut än så. Obekvämt, virrigt och ängsligt.
Frågan är om det var the only way to go. Jag tycker personligen att Kenta har tendenser till både hängslen och livrem, något som manifesterades övertydligt när han fegspelade Timrå ur kvarten förra året.
Kommentera

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Bragd-Birger: Att vi (inkl.backarna) inte släppt in så mycket mål tror jag också delvis beror på att dom haft hyfsad hjälp av en del forwards..vi har några slitare..
som jobbar bra typ Robban, O spec Manderville som hjälpt till oerhört med sin checking ..i år har han varit bättre än någonsin!!
Backarna har också "slitit" bra det är inte där bristen är utan nog har de varit arbetsvilliga! men de har inte räckt till rent spel o skicklighetsmässigt. Därför behöver backlinjen 06/07 kraftigt förnyas o förstärkas.
Kommentera

« · 684317