Jahapp. Då var det klart att Aalto inte får något nytt kontrakt i TIK. Ganska väntat faktiskt. Helt enligt mina beräkningar i alla fall. Han är rätt så bra offensivt men alldeles för lättläst. Defensivt håller han absolut inte elitserieklass.
När det gäller backarna så blir jag inte särskilt förvånad om dessa blir kvar i laget till nästa säsong:
Pär Styf Sanny Lindström Anton Strålman Kalle Koskinen
Största skrällen här är väl Koskinen. Men jag tror han kör ett år till i klubben. Spelar han som han gjort sedan comebacken får han hemskt gärna stanna.
Svedberg, Hansson och Carl-Johan måste alltså tillsammans med Aalto lämna laget.
Kan möjligtvis finnas en liten chans att någon av Hansson, Calle J eller Svedberg blir kvar som sjunde back. Men just Hansson vill säkerligen ha istid hädanefter, och det får han inte här.
8:e back blir så klart Moe.
Det behövs alltså minst två nyförvärv på backsidan. Här pratar jag klassbackar.
Vi ska nog inte vara så främmande över att vi kommer få se en hel förstafemma med landslagsspelare till hösten.
Smörgåsen : Littles läge är väl lite som att sent bli påtvingad att hosta en påkostad nyårsmiddag när alla butiker förutom bensinmacken har stängt. Och när han åker till macken så visar det sig att han inte är ensam om att vara ... | Läs mer
När det gäller backarna så blir jag inte särskilt förvånad om dessa blir kvar i laget till nästa säsong:
Pär Styf
Sanny Lindström
Anton Strålman
Kalle Koskinen
Största skrällen här är väl Koskinen. Men jag tror han kör ett år till i klubben. Spelar han som han gjort sedan comebacken får han hemskt gärna stanna.
Svedberg, Hansson och Carl-Johan måste alltså tillsammans med Aalto lämna laget.
Kan möjligtvis finnas en liten chans att någon av Hansson, Calle J eller Svedberg blir kvar som sjunde back. Men just Hansson vill säkerligen ha istid hädanefter, och det får han inte här.
8:e back blir så klart Moe.
Det behövs alltså minst två nyförvärv på backsidan. Här pratar jag klassbackar.
Vi ska nog inte vara så främmande över att vi kommer få se en hel förstafemma med landslagsspelare till hösten.
Det är kul med Silly Season.