1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604417 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
RTS: Gahn?? ,..som är fullständigt passe..Johan Andersson betydligt bättre än Simmons o på väg uppåt inte neråt som Gahn.

Nu är det dock dags att få till en riktigt het första kedja! jag vill se många mål av Timrå IK nästa säsong

Bragd-Birger: Håller med, han får slåss om centerplatsen i 3:e eller 4:e.

Nu väntar man bara på att 1-2 centrar av klass ska ansluta till truppen + en ytterforward eller två av högsta klass.

Bragd-Birger:
Instämmer...
LHC måste vara ett uselt lag att spela i för den som vill upp.
Strikt toppade första och andraline med en mycket liten chans att fö ökad istid.
Andersson är nog en bra värvning. Det finns fortfarande plats för något/några toppnamn i truppen.

andyo: Eftersom Nubben uttryckligen sagt att man ska ha en vass förstafemma - dvs motsatsen till vad man hade i - är det väl ingen högoddsare att anta att Johan Andersson är tänkt att spela någon annanstans än där. Däremot tror jag knappast att man redan nu spikat att 'han ska spela i tredje'. Poängen med att satsa på unga/lovande spelare är givetvis att spela dom efter hur dom lyckas/utvecklas.

Spontant känns det här som en bra värvning. Ska man rycka talanger i ingenmansland någonstans ifrån ska man göra det från lag som LHC, där de första formationerna är bromsklossar. Visst sänkte han Timrå med två strutar i någon match?

dr-nix: Tror Johan Andersson kan vara en rätt bra spelare för Timrå, om det nu är tänkt att han ska lira i 3-4'e femman. Rätt stor och tung spelare, det gillar vi! Hoppas han tränar som bara fan i sommar!

Nu vill jag se spelare som ska producera mål i kommande säsong. För det är väl inte tänkt att Johan Andersson ska göra 30 poäng 06/07?

Rayman: hoppet är det sista som överger en sägs det men HV lär som sagt inte vilja släppa Erik. Han skulle dock vara väldigt välkommen till TIK om han skulle vilja ansluta :)

dr-nix: Håller med. Tror definitivt att Johan duger som center till en tredjefemma. Verkar vara jobbig och möta o med en grym inställning. 22 år gammal vilket borde innebära att han fortfarande kan blomma ut..

Kan inte Nubben locka hit lillebrorsan Erik också? Erik har stor potential och har gjort en kanonsäsong i HV. Tror knappast att de vill släppa honom, men kanske kan storebror locka med honom. Dessutom känner han Strålman sen J-VM. Det sociala ÄR viktigt.

Hoppas kan man väl? :)

friskan: Och?

65selander: Inte ett dugg. Vi var i Mellanmjölkens land i år. Det vill säga halvljummen hela säsong. Visade inget större prov på vårt hockeykunnande, vare sig på isen eller läktaren. Så hade de bara varit insatserna mot Mora som varit dåliga hade jag kanske kunnat vara bitter men när vi nu inte kom upp i normal standard så är det svårt att peka ut enskilda matcher och lag som tjura omkring för det.

Och min bitterhet mot Simons ligger betydligt längre bakåt i tiden. Han visade inte ett smack i Timrå. Jag kräver att man presterar i den här föreningen annars kan man fara åt.....

Det kravet tycker jag man har rätt att ställa på nyförvärven.

ernie eagle:
Nu har du lagt till ett namn (Janne).

friskan: Du vet mycket väl att jag har rätt. Utan Thomas och Janne hade klubbat konkursat i början på nittiotalet.

Spelarnas löner frystes inne, spelarfacket SICO kopplades in, bussbolagen medgav ingen kredit och i bokföringen var siffrorna illröda och läget såg till synes hopplöst ut.

Utan deras återhållsamhet med likvida medel finns det inte en chans att klubben varit i den situation de befinner sig i nu.

friskan: Givetvis! Spelare utan attityd, inställning, moral och vilja är ingenting att ha.

Är man inte beredd att stämpla in på kontoret varje dag för att ge sitt yttersta, är man definitivt ingen spelare för Timrå IK.

Vårt signum är lagandan och spelare som inte är beredda att ställa upp på den filosofin gör sig icke besväret att spela här.

Och så snett ute vad det beträffar saker och ting är jag inte, jag har mina poänger!

Hur skall man annars tolka omstruktureringen av lagbygget och storstädningen på juniorsidan?

Tänka sig, att det man skriver ibland kan ta skruv :)

Intressant kommentar till er som har fått för er att JA värvas till första femman..

"- Värvningen av Johan Andersson ingår i vår strategi att föryngra laget, att få in unga och utvecklingsbara svenska spelare, säger Timrå IK:s sportchef Kent Norberg."

ernie eagle: Fortfarande bitter att Mora var bättre än er?

ernie eagle:

Nu är du däruppe igen...............

Timrå IK fanns före Thomas och kommer säkert att finna efter Thomas också.
Apropå ditt "varenda spelare vi värvar behöver inte vara landslagsspelare eller fixstjärna" så undrar jag bara lite försynt.

Det här med "primadonnor, ballerinor, girigbukar, gnällspikar och annat löst folk som vi enligt dig värvat ska vi strunta i dem också?

Andersson klar för två år.

RQT: Jag kallade inte Mora ett skitlag, det var bara mitt sätt att säga att LHC är ett grymt lag. Jag har heller inget emot Simons

RTS: Som vanligt skall det sågas innan någonting är klart och innan ens spelarna ifråga fått en ärlig chans att visa upp sig.

Du tror inte det kan vara så att killen har potential han inte fått ut hos LHC men kanske finner i TIK?

Jag blir mörkrädd när jag läser vilka krav vissa har på Timrå. Har ni alldeles fullständigt tappat omdömet, blivit fartblinda och drabbats av storhetsvansinne?

Varenda spelare vi värvar kan inte vara en landslagsspelare eller fixstjärna! Vi måste inse att ekonomin är viktigast av allt!

Innan lånet på arena är fulllbetald så kommer vi både att få gasa och bromsa oss fram. Det är den verkligheten vi lever i.

Högaktar Thomas Johansson för det. Han har en stenhård disciplin och ett sinne för affärer och ekonomi.

Utan Thomas hade inte Timrå IK existerat idag - GLÖM INTE BORT DET!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

dr-nix: Då hade det väl varit bättra att behålla Gahn.

dr-nix: Vilket lag kallar du "skitlag", och nu är det så att Micke har spelat i ES och inte någon snnanstans de 2 senaste säsongerna..

Kerstin_k: Vad skall man då ha han till?, Skillnaden mellan LHC och de andra stora mot TIK är att de kickar en fjärde center och värvar en första center.

RTS: Err Johan Andersson skulle jag nog knappast kalla en ny Mikael Simons. Till att börja med så lirar Andersson i ES inte i AS och inte i ett skitlag heller utan LHC.. Okej detta är nog inte en lirare som kliver in och dominerar men nog fan borde han duga till en 3:e femma..

RTS: Detta kan inte stämma? Timrå kan inte värva en Ny Mikael Simons.
Nej detta måste vara ett sent Aprilskämt.

RTS: Håller fullständigt med!

RTS: Varför får man känslan att Tik alltid skall göra stjärnor av Div1 spelare?.
Hade trott att Tik skulle ha högre ambitioner, Är detta Nielsens efterträdare?

RTS: Fast han lär väl inte få någon större roll i Timrå heller. Känns inte som så. Förmodligen spelar han med dom unga killarna i 4:e kedjan här också. Man hoppas förmodligen att miljöombytet skall ge honom en push framåt.

Kevin O Shea: Verkar riktigt konstigt att värva en spelare som harvat i fjärdefemman med begränsad Speltid om man siktar mot slutspel.

björne: öh enda gången han har har varit rigtigt bra var mot Colorado i Globen. Fast Ferdinand var ju också bra en gång.

Fast han var ganska krallig i Frieburg/CH när jag tog kort på honom. Hans första turnering med Brynäs

björne: Johan Andersson kontra Andreas Falk / är det någon som har någon uppfattning vilken som är den bättre av dom - skall vi vara glada om det går i lås - eller ledsna att Falk hamnade i Jerusalem?

65selander: Ja kan han göra sådana matcher som han gjorde i 2 av kvartsfinalerna för några år sen mellan Brynäs - Färjestad så är han ju nästan aktuell för OS-truppen 2010

65selander: Nu ska du inte vara sån, jag garanterar att han dyker upp i en ask nära dig i vinter...

Ambroo: Läste jag rätt så är Soling ett rykte också ;-) Grattis....

htikare: Ryktet om Anderssons vara eller icke vara späds på en aning...

Se länk;

Kevin O Shea: Kan inte annat än hålla med. Riku känns som en riktigt bra 3:e center. Jag hoppas Nubben har några ess i rockärmen, annars kan det bli en lång vår...

Kevin O Shea: Denna statistikgör mej inte speciellt förhoppningsfull när det gäller Riku Hahl som center till en producerande 1:a lina:
1998-99 HPK Hameenlinna FNL 28 0 1 1 0 8 0 0 0 2
1999-00 HPK Hameenlinna FNL 50 4 3 7 18 8 0 0 0 2
2000-01 HPK Hameenlinna FNL 55 3 9 12 32 -- -- -- -- --
2001-02 Hershey Bears AHL 52 6 17 23 16 -- -- -- -- --
2001-02 Colorado Avalanche NHL 22 2 3 5 14 21 1 2 3 0
2002-03 Hershey Bears AHL 28 7 7 14 17 -- -- -- -- --
2002-03 Colorado Avalanche NHL 42 3 4 7 12 6 0 2 2 2
2003-04 Colorado Avalanche NHL 28 0 1 1 12 7 1 0 1 2
2004-05 HPK Hameenlinna FNL 44 8 13 21 12 10 2 6 8 2
2005-06 Davos Swiss- 41 8 17 25 22

Ambroo: Det är nog bara att konstatera att Voutilainen är klar för Jerusalem 71 - att inget är officiellt har väl att göra med samma omständigheter, som att Pärssinen och Kokko var klara för TIK långt innan det offentliggjordes!
Hahl känns ju inte riktigt som en förstecenter - ser honom främst som en defensiv (jmf Hagos) center. Men det är väl kanske huvudspåret just nu.
...det känns oroväckande!

eloff: Känns som ett långskott, men dock ett intressant namn... Som du skriver så är det förmodligen NHL i första hand som han hoppas på? Gick visserligen sent i draften, men årets statistik imponerar säkerligen på Rangers.

Ambroo: På HS (Mora) en länk inlagd från sign. Puvenkl. 20.43...

htikare: i vilken gästbok, här på HS hittar jag inget, är det i deras officiella?

htikare: Måste vara nåt fel på den uppgiften..han står för kontrakt till 07/08 på
e.p för Lhc...

eloff: På Moras gästbok finns det nu en länk med en hänvisning till en elithockeylänk kl. 00.02 där påstås det att LHCs center Johan Anderssson är klar för tik!
Är det sant å är det en bra center för 3-4 kedjan isåfall återstår att få tag på en toppcenter till första..

htikare: Ja Tik har ju hämtat några från HPK (även Pärssinen har spelat där). Det kan bli Keinänen (Nubben har ju uttalat sig om honom tidigare) men enligt uppgift är även Frölunda intresserade.

HPK är den klubb i Finland som har utvecklat flest bra spelare den senaste 10 års perioden. Ingen rik klubb, varje år tappar de sina bästa spelare och måste ersätta med nya mindre kända. Ändå tillhör de toppklubbarna, vunnit en gång, tvåa en gång och trea 7 gånger de senaste 18 åren. I år blir det guld? trots avsaknaden av Aalto och Laakkonen (eller tack vare, kanske).

eloff: Bra förslag..el. Janis Sprukts i HPK...el. Janne Lahti också HPK...

Ambroo: Det står 2-1 i matcher till HPK där Voutilainen nu spelar slutspel
så inget lär göras offentligt förrän slutspelet är över i SM-liiga..tror de spelar i bäst av fem matcher.. han hade en assist i dag igen.

Ambroo: KIM HIRSCHOVITS, center skulle eventuellt passa bra i Tik. Han kommer att lämna HIFK, men har kanske chans på NHL?

eloff: Hoppet har inte gått ut än, det står iaf inget på nån annan sida och då definitivt inget på HV:s officiella.

andyo: sirito kan översättas med flyttning. Tidigare dagar har det stått att han skall flytta till Sverige, i dag står det HV så det kan nog vara bekräftat.

Timrå_penko: Härligt med utförliga svar... Så vad menas med ditt påstående? Vilka är på gång??

Det måste iaf var några grymt OKÄNDA lirare eftersom ingen annan har hört nåt...

« · 709847 · »