Jag har hört talas om en aktivitet där 22 st människor springer runt och jagar en (1) rund sak av läder i syfte att få den bakom en linje som vaktas av en kille, in i ett stort nät. Det tråkiga är bara att de så sällan lyckas, i synnerhet utövare på våra breddgrader. På sin höjd sparkas ett antal grästuvor sönder och samman...
Icing-Ove: Haha.. Wennerberg har varit ihop med min gamla högstadiekärlek under hela den aktuella perioden, tror jag iaf. De senaste åren i alla fall. :) Kanske är Jessicas fel att han blivit så mjuk?
shinzawai: Okej! ..då får han nog träna på distansskott också..även om det är bra att ha en spelare som vågar gå in framför målet o stå där trots smällar..
htikare: Wennerberg har väl blivit lite äldre, skaffat tjej och börjat inse att det är en rätt meningslös syssla att åka runt på fruset vatten och försöka knuffa in en gummigrej i en metallbur och sedan trycka till andra som också jagar gummigrejen...
shinzawai: Den säsongen han gjorde 17 mål (tror jag) i Modo hur var han då spelmässigt? kombinerade han bättre sitt hårda tacklande med att skjuta oftare.. än vad han gjort sedan el. vad är skillnaden idag för nån tekniker var han väl inte då heller men ändå 17 strutar...
Talangscouten, Ambroo, mike: Wennerberg är en av de bästa tacklarna jag har sett. En gång när Modo tog emot FBK hemma så tacklade han 4 av 5 utespelare så illa att de fick lämna isen dubbelvikta/med hjälp. Men han verkar VÄLJA att försöka vara en mer spelande spelare än vad han är, och det anser jag är en stor anledning till att han tappat lite. Sen kanske det inte är så kul att vara fjärdelinaspelare år efter år.
Flopp i år, flipp nästa, varför inte. Men Timrå verkar ju få ett bättre lag 06/07 så risken är väl snarare att han får MINDRE istid.
Wennerberg är bara bra när han ger allt o tacklar hela tiden, kan blixtra till ibland. Men någon frälsare kommer han aldrig att bli. Mer en 4:e linare...
shinzawai: Hur du får det till att jag ser han som ett tekniskt geni är för mig en gåta. Allt han bidrog med ifjol var fysiken, sämre tekniskt kunnade hade väl endast Sloan och blir han landslagsman ska jag äta upp Eva Kaludis...
Tycker vi kan enas alla om att Wennerberg tillhörde en av flopparna gångna säsongen. Känns som att han faktiskt var bättre i Modo, åtminstone för nåt år sedan..
shinzawai: Wennerbergs fysiska styrka räcker väl till.. tycker han bäst behöver ytterliggare flås så att han hinner sätta in tacklingarna tidigare i situationerna. Han blev klart bättre i slutet av gågna säsongen och är ju bara 24 år ännu så han har säkert inte nått sitt max. Tror han kommer att vara ännu bättre förberedd till hösten inför andra säsongen..
Ambroo: De 4-5 gånger jag såg Wennerberg i år så spelade han likadant som i Modo, om inte sämre. Tycker att jag har fog för mina uttalanden. Men skit samma, han är väl ett tekniskt geni som nu kommit till talangutvecklingens högborg och spelar väl i landslaget snart. Öhh.
shinzawai: Ett utlåtande ja, men inte ett konstaterande som du vinklade det till tidigare...
Att följa hur en spelare agerar i olika klubbar och under olika säsonger är ett klart enklare sätt att se på vad de åstadkommit och ger en klarare bild på hur de utvecklas och således är då hans sätt att spela i MoDo kontra hur han spelar i TIK två skilda ting.
shinzawai: Inte i Timrå... Vad säger ordet genombrott dig egentligen eftersom det inte verkar existera i din vokabulär...?
Jaså? Om du läser vad Frella skrev tidigare så är vi iaf två som såg honom smälla på som fan den gångna säsongen. Hur många TIK-matcher hade du sett sa du?
Jaja, du får väl lite rätt angående Jonsson då, men han är ju icke landslagsback och högaktuell för NHL för inte...
Dream Team: på tal om det så kan diskussione mycket väl få fortgå. Men unvik gärna angrepp på person och annat. I övrigt är det en intressant diskussion som mycket väl kan få fortsätta. Jag var lite snabb att dra i handbromsen där.
shinzawai: Nej men han är dyr och får spela i alla landslagscuper innan VM, för att sen ratas. Alltså precis en sån värvning som de flesta supportrar vill se på en silly season.
SparXX: Har inte hungraprocentig koll på NHL och dess avtal men jag vill minnas att någon nämt att om Jonsson inte söker sig till Boston nu (dvs till nästa säsong) så förlorar dom rättigheterna över honom eller nått sånt..
Gidde: Jag skrev bara att han var yngre. Att du läste in betydelser i det får stå för dig. :) Och han är fortfarande yngre, även om det bara är några månader. ;)
dr-nix: Frågan gällde vad som händer med de spelera som inte tar plats i 1-3:e femman (kanske Wennerberg, kanske någon annan). Kommer dess lånas ut eller är det mer troligt att de tar plats i 4:e linen på bekostnad av en av de yngre förmågorna?
Under förutsättningarna att de yngre killarnai 4:e håller måttet och fortsätter utvecklas så hoppas i alla fall jag på att de får fortsatt förtroende och att, i detta fall, Wennerberg hyrs ut till någon annan klubb.
T T: tveksamt, men gör han det så vinner vi, det är ju en hockeyestetisk naturlag.
Gött med uppehåll, men mysigt att det drar igång igen. I synnerhet på bortaplan, mot en motståndare som på alla sätt bör betraktas som "bättre än oss". Läs mer
Jag har hört talas om en aktivitet där 22 st människor springer runt och jagar en (1) rund sak av läder i syfte att få den bakom en linje som vaktas av en kille, in i ett stort nät. Det tråkiga är bara att de så sällan lyckas, i synnerhet utövare på våra breddgrader. På sin höjd sparkas ett antal grästuvor sönder och samman...