Kerstin_k: Förmodligen skulle han utvecklas mer i Kovlan eller hos Katterna där han åtminstånde skulle få lite speltid. Att sitta på bänken får nog dom flesta att byta klubb eller lägga av.
Nä låt junisarna spela i farmarlagen tills dom har blivit av med blöjorna.
Bo Bly: Jo visst. Om Moe gör det eller inte vet vi ju inte än. Det är ju bara spekulationer från vår sida. Uppenbarligen anser Nubben och Lill-Kenta att han har en chans att ta en plats, alltså är det ju korrekt att släppa fram honom.
Oavsett om han tar en plats eller inte är det helt rätt att låta honom prova att ta en plats. Han kommer garanterat att lära sig något av det, även om han inte får spela. Och förhoppningsvis utvecklas han.
Det vore roligt att se han matchas in lite under säsongen. Men jag tror att han kommer att få sparsamt med speltid.
Bo Bly: Må så vara. Men nu kan ingen beskylla Timrå för att inte "släppa fram juniorer" som det så hett debaterades här inne under den gånga säsongen. Nu har Timrå i alla fall gett Moe chansen.
Återstår dock att se huruvida han klarar av det eller inte. Har ju hänt förr att spelare har levt på spelsinne och känsla före styrka och storlek. Svårare dock för en back kan tänkas. Men kanske kan försäsongsträningen med A-laget göra susen, den som lever får se.
Bo Bly: Moe varit relativt anonym och blek under J20-slutspelet så helt klart måste han äta upp sig i sommar och träna djävulskt mycket styrke för att kunna hävda sig.
Men jag vill ändå ge honom en försäsong på sig att visa för och alla oss andra att han håller för spel i ES.
Men i dagsläget är han inte ES-mässig så dina farhågor och tankegångar kring Eric är nog inte så tokiga ändå.
Måtte vi ha fel!
Men just nu är han enbart en back för fjärdelinen!
Bo Bly: jo jag tycker det låter rimligt att juniorer som inte lyckas slå sig in i TIK's A-lag får chansen i en lägre division först. Sedan kan dom mycket väl utvecklas vidare där och hitta sin väg tillbaka till TIK.
Bo Bly: Platsar han inte i TIK blir han säkert utlånad till KIF skall du se. Men då får ni ju se till att satsa oxå. Harva på i den där skitserien ger ju inget ändå.
El Maco: Kovland har Peter Smedberg som tränare nästa säsong.Timrås 86:or ska förhoppningsvis spela där.Det är väl ett bra steg för Moe att ta att utvecklas där?
Per HApps: Det var ju Karnevalstämning mot Östersund ifjol. Synd bara att våra egna oxå blev skärrade av våran huliganklack som buade ut domaren och drack rö´tjut i kurvan (fast vi fick beröm efteråt fastän vi gapade på och blev berusade) men vansinnigt kul hade vi och i år skall vi bära fram Timrå till serieavancemang till Division 1.
ernie eagle: Dra inte in mig i det där, det var Pettzon den rackarn som lurade med mig och det det grövsta...iofs var det gratis pilsner och det dög ju;-)
lungan: Men snälla nån nu har viju kung fotboll i Medelpad. Åh nej då menar jag inte Giffarna. De är helt enkelt bara för bedrövliga. Den enda med klass i det där sketna toppstyrda laget är väl Fredde Sundfors.
Nog om detta. Jag menar såklart Micke-Patriks ifrån Timrå. Det nykomponerade dansbandet som spelar upp kring veckosluten varannan helg på Grytan. Patrik "jag-har-en-brorsa-som-är-fotbollsproffs-i-Norge" Nylund äger ju mikrofonstativet och levererar sanningar och oförglömliga citat på löpande band.
Missa för bövelen inte det här. Billigare, bättre, hetare och skönare underhållning i Timrå Kommun denna sommar med Thorssa, Micke-Patriks, Jocke "jag-bara-spelar-mitt-egna-spel-och-försöker-se-hur-långt-det-räcker" Olsson och så har vi ju Johan "äsch-vaddå-jag-för-fan-bäst-i-klassen-så-ge-hit-bollen-för-i-helvete" Melander.
Till på köpet får ni Jalla, Ambroo, Sjöstedt, Willy å de andra i klacken som dricker rö´tjut och bjuder på karnevalstämning!
eloff: Var det verkligen det jag frågade efter? Vad Hedström haft för nummer i diverse klubbar? Är det någon som tycker att namnet fram på tröjan är viktigare än namnet och siffran bak på tröjan så är det Hedström. Har inte en aning om vad dom tjötar inne på HV's forum och jag tänker inte ta reda på det heller, har ingen anledning att vara där bara för att du säger att dom kan hockey där. Det är väl för övrigt svårt att beskylla dig av att vara speciellt insatt i ishockey också, så det är väl inte mer än rätt att du läser på HV's forum i så fall då. Kom tillbaka när du känner att du lärt dig något.
andyo: Hedström hade 17 i Luleå, i Dif och i landslaget få samt har 17 i Anaheim. Jag misstänker att han hade 17 även i SAIK, men har ej kunnat verifiera detta. Det är svårt att beskylla er på detta forum att vara speciellt insatta i ishockey, bortsett från upptryckning av diverse T-shirts. På tal om det sistnämnda, vore det inte på sin plats att ha en av de verkligt stora Timråspelarna med, Bert-Ola Nordlander, som skulle ha gjort minst 250 landskamper om han inte satsat på sitt arbete och tackade nej till landlagsspel några säsonger. Nu kom han ändå upp i 195 landskamper.
Jag föreslår att ni läser HV 71:s forum, där kan ni få information om ishockey, dock ej så mycket T-skitsnack!
Ambroo: Asså jag brukar göra rätt många tabbar, misstag och fel när jag skriver inlägg på såna här forum och gästböcker...men när man läser vad eloff skriver så känner jag iaf att jag inte är värst! =)
Tycker det låter som agent ströwall blånekar hedströms varande i timrå. Kanske gör detta för att Anaheim inte ska bli så sura. Kanske är det bara just rykten. Intressant skulle det dock vara att få reda på vilka dessa oberonde källor är...
DenRöda: Endera ligger arenan kvar där den är, och då får man acceptera att klubben aldrig kommer kunna växa till någon stormakt i SHL ens i teorin, eller så flyttar man den till hamnen. Allt snack om Birsta osv. är ju bara en extremt ... | Läs mer
Har brytit sitt kontrakt med LHC - skönt de en stark forward mindre.
Hmm ngt för Timrå?