Din laguppstälning ser onekligen bra ut. Finns inget att anmärka i backparen eller på målvkatssidan. Även Första femman, tredje och fjärde ser mkt intressanta ut.
Men visst skulle det se bra ut med ytterliggare en klass forward i andra femman. Men vem det skulle vara vete skjutton, men skulle inte fallet bli så, skulle jag i alla fall inte hänga läpp. För laget ser betydligt bättre ut än förra året och spelare som Wennerberg och Nilsson speciellt har nog en väldig revanch lust inför det komma skall.
Jag tror att laget kommer bli ett grymt lag inför nästa säsong.
Pricken över i:et skulle väll vara om Maderville dök upp i November och fick vinna SM-Guld med vårat kära Timrå för de är Albertas Finest värld.
Per HApps: Då skulle man på rent jävelskap kunna värva dom spelare som t.ex Modo hade under artistkontrakt för att dom skall åka på en skattesmäll menar du?
rödovithockeydy: Vad händer om Svoboda skriver på för HV71. Han var väl här på sk artistskatt. Kan Timrå få betala full skatt om HV ser till att han är här för länge....
Rolig nyhet här till höger, Oksa lämnar Mora.... bra koll på SVT....
Ambroo: Ja jag såg pressmeddelandet efter jag skrivit inlägget. Nu är det bekräftat att han får ut viss lön utan att behöva spela, för du är väl inte så naiv att du tror att han accepterade att Tik bröt kontraktet utan en kompensation i form av ett antal 100 tkr.
Det går ju på ett ut om Tik stått för halva lönen till den nya klubben eller om Oksa får ut det från Tik och begär endast 1/2 marknadsmässig lön från den nya klubben.
RocknRolf2: Om Tik betalar 1/2 lönen kan nog Saik var intresserade. Lämnar Honken och Krizan kan nog både BIF och Modo bli intresserade av samma upplägg. Det finns i och för sig några klubbar i SM-liiga som är utan målvakter än och de accepterar nog en billig lösning.
Hur var det Asplund, ingen seger under 2005/06? svårslaget rekord eller......Hoppas Backlund kan stå samtliga 55 matcher.
JimmyH: Stort tack! Det var egentligen en annan bild jag hade sett (med Backlund i förgrunden), men det spelar ingen roll. Det var tifot som var viktigt.
Alltså, jag försöker att hitta en länk om Backlund, men går bet. Det är en bild på ett tifo som Leksandssupportrarna ordnade, där det står något i stil med "Stanna, Backlund!", eller något sådant. Kan någon hjälpa mig?
Man höll på att få en halv hjärtattack när det stod pressmedelande på första sidan! Nu blev det en glad nyhet i alla fall, även fast det inte var något nyförvärv.
Ambroo: Jag kan mycket väl tänka mig att dom ältar det, dom har ju en relativt hög procent på att artikeln blir sann senare, då kan dom stoltsera att dom minsann hade skrivit det först av alla.
Men jag hoppas innerligen att dom har rätt den här gången :)
Frella: Frågan är vilken tidning som far med osanning. Expressen som påstår att han är klar, eller sundsvallan som går ut med att Timrå dementerar uppgifterna? Nån av dom har ju rätt. Själv hoppas jag att den förstnämnda har rätt, mycket häftigare innehåll i den artikeln :)
Men jag tror också att det dröjer innan Hedström presenteras, om han nu gör det över huvudtaget, som nyförvärv.
Men Halh lär väl bli officiellt tidigare. Förmodligen när VM är färdigspelat. Björn Svensson har väl också spelat klart, har det intresset svalnat eller arbetar man fortfarande med att knyta honom till Timrå?
Om vi nu ska värva ytterligare någon spelare av klass efter det att eventuellt Hedström och Halh är klara känns det lite crazy att inga andra rykten florerar. Inga namn utöver Hedström, Halh och Svensson nämns. Men Timrå kanske nöjer sig med dom?
Belthor: Även om Hedström är klar skulle man såklart gå ut och dementera detta iom att man inte får förhandla med spelare i NHL under pågående säsong. Vet inte riktigt vad som händer om man skulle bekräfta innan säsongen är slut, men jag antar att det bli ett jävla rabalder =)
Talangscouten: Ibland undrar man om det inte räcker med det?!
Kolla på AB's Silly Season-sida, den är ju skrattretande...
Journalister skriver om vilket skit som helst ibland, bara dom får fylla en sida eller två.
Jag tror iofs helt klart att Jonte går till Timrå, och att det är klart, så det är nog inget fel i artikeln, men att dom har någon säker källa, det tvivlar jag faktiskt på...
Skulle dom ta en källa från denna gästbok så är det ju helt sjukt. Då kan jag skriva att Wayne Gretsky ska göra comeback o spela för TIK. Nästa dag så är det löpsedlar i Expressen. Nä lite mera kött på benen måste dom väl ha, eller?
Talangscouten: Räcker väl att dom läser här i boken för att få info att skriva om. Behöver ju knappast vara någon som läckt för att journalister ska börja skriva artiklar..
Tror du på fullt allvar att ett hockeyproffs väljer klubb utifrån att han "blir sur" över silly- season-rykten?
Typ....
Hmmmm! Jag har fått ett kanonbud från den klubben, trivs skitbra där, har vänner och frugan vill gärna bo i stan... Men eftersom ryktena går så väljer jag en annan klubb där jag egentligen inte vill spela, frugan kommer att få knoster på alla frireligösa och kommer att vantrivas! Jag känner inte en käft men jag gör det för att ryktet går!
Pärssinen har imponerat på mig. Hedström också. Då har vi tre spelare som imponerar verkligen. Känns grymt bra. Men vi ska nog inte ta ut segern i förskott, ännu.
Talangscouten: Bättre än Jönssonligan, återstår att se. Klart är i alla fall att det torde vara en duglig förstakedja. Halh har imponerat på mig, de få matcher jag har sett honom. Så han borde passa bra där. Hoppas att Hedström kritar på för oss.
Dream Team: Han lär säkert göra bra ifrån sig där borta. Hoppas också att hans inställning till Timrå sitter i tills den dag han verkligen väljer att flytta hem till Sverige igen. Han är mer än välkommen tillbaka vilken säsong som helst!
Precis som väntat kan vi avskriva Niklas Nordgren inför kommande säsong. Dock så var det lika väntat att Timrå hade varit hans första alternativ om det hade blivit spel i elitserien.
Det är bara att önska Niklas lycka till i Schweiz och Rapperswil!
Belthor: Trevligt. Får kanske köpa tidningen för att se vad som sägs i den då. Det står inget på hemsidan i alla fall. Det är som du säger, först när det står på Timrås hemsida är det klart.
Kerstin_k: Ja, det var idag, brorsan ringde precis och berättade det, men jag tror inte på det förräns det står på timrås hemsida. Men det vore trevligt.
Hej, jag är 12 år och bor i Stockholm och jag vill verkligen gå på matchen mot Djurgården i början av December. Min brorsa fick bara en biljett till borta stå, och jag skulle gärna ville gå med honom. Har någon en borta stå biljett ... | Läs mer
Din laguppstälning ser onekligen bra ut. Finns inget att anmärka i backparen eller på målvkatssidan. Även Första femman, tredje och fjärde ser mkt intressanta ut.
Men visst skulle det se bra ut med ytterliggare en klass forward i andra femman. Men vem det skulle vara vete skjutton, men skulle inte fallet bli så, skulle jag i alla fall inte hänga läpp. För laget ser betydligt bättre ut än förra året och spelare som Wennerberg och Nilsson speciellt har nog en väldig revanch lust inför det komma skall.
Jag tror att laget kommer bli ett grymt lag inför nästa säsong.
Pricken över i:et skulle väll vara om Maderville dök upp i November och fick vinna SM-Guld med vårat kära Timrå för de är Albertas Finest värld.