1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581256 inlägg · 6216 ämnen

Skellefteå AIK - Timrå IK 2018-09-22

1909109 · » Till forumet


Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2018-09-22
Jämtlandsfil: vi ska nog inte dra allt för höga växlar på de första omgångarna. Det är trögstartat på sina håll, samtidigt som Timrå har maximal nykomlingsenergi. Tyckte t ex SAIK såg lite bekväma ut i första perioden, och var inte alls beredda att göra jobbet som Timrås fart och kampvilja krävde.
Med det sagt: det känns ändå förbannat skönt att vi ser ut att kunna hävda oss när allt stämmer. Älskar att man spelar med fart och intensiv forechecking, och inte mesig backa-hem-hockey. Så länge man balanserar med ödmjukhet, så...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2018-09-22
Har nu kollat matchen i repris. Måste säga att grabbarna imponerar, detta är en bra bit över vad jag förväntat mig. Eller är Shl bara ett luftslott :)

Av nyförvärven tycker jag att 49 Collberg är den som börjar profilera sig på rätt sätt, gillar honom.
I övrigt Wedin mycket bra, Hampus Larsson likaså. OCH, ingen faller igenom.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2018-09-22
JanneH: Vem var det som stog i mål i matchen mot Mora i fjol höst när Timrå vann med 4-0.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2018-09-22
Axle San: Elddopen blir matcher mot Mora, Brynäs, Örebro, Rögle mfl. Matcher där det ändå kan finnas vissa poängkrav/förhoppningar. Oerhört tacksamma uppgifter för nederlagstippade nykomlingar att möta svenska mästarna samt SM-finalisterna sett till vilken press som läggs på spelarna.

Samtidigt ovärderligt att redan nu få med sig känslan att räcka till, att ingen uppgift i SHL är omöjlig ens för oss. Och 1 pinne samt bra spel igår kan t.om vara något av ett drömresultat för inställningen fortsättningsvis.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2018-09-22
tjobba: Risken är att det funkar i några matcher för att sedan haverera totalt, vanligt att det går så för nykomlingarna. Väldigt spännande att följa då det finns några lag som ser riktigt svaga ut.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2018-09-22
tjobba: Djurgården ser riktigt heta ut än så länge, så där lär det bli nått att bita i. Annars känns det som en jämn gegga än så länge där alla kan slå alla typ.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2018-09-22
tjobba: Nej, Färjestad lär inte komma och tro att dom kommer att få några gratispoäng på torsdag, kommer bli en riktigt intressant match!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2018-09-22
Bigthelin: Verkligen. Kan vi störa Växjö och Skellefteå så här mycket, finns det nog inget lag vi inte kan störa i SHL heller!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2018-09-22
Reign in red: känns ju rätt skönt att vi har en så pass bra 2e målvakt också. Nästan alla vi här inne har ju trott på Bratten sedan hans tid i J20 och han är ju på god väg att ge oss rätt.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2018-09-22
mikenomad: Jag minns att MoDo bjöd Väsby på 3p. Vi bjuder på mycket häruppe. Vi är ett generöst gäng. NHL brukar skicka ett julkort och 3000 kr för varje spelare som vinner poängligan och får en tröja i taket ;-)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2018-09-22
mikenomad: Tommy Samuelsson efter matchen: "Det är fler lag än vi som kommer få problem med Timrå, det kan jag garantera".
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2018-09-22
Costanza:
Skål igen. Väsby vann förresten 1 enda match i elitserien. Mot vilket lag? 🤔
Kommentera


Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2018-09-22
4 p, efter tre matcher är delmål 1 avklarat: Undvika att slå Väsbys bottenrekord 3 p totalt på hela serien.

Ja jag vet att det var på gamla 2-poängstiden men det skiter jag i. Ikväll firar jag lite extra trots det. Skål!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2018-09-22
Upphausade Rögle har inte lika kul, 3 raka förluster och 0 p, 3-14 i målskillnad. Därtill Sjögren, Bibic, Ahnelöv och Bertov på skadelistan...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2018-09-22
Tikkare: Jättestark start av er i serien. Det finns mycket att lära av ert kollektiv och arbetsmoral som lag och förening.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2018-09-22
Reign in red: fånigt att räkna skott på mål, 33 skott på mål, ja så kommer det se ut i ALLA matcher vi spelar mot nästan alla lag i serien. Vi hade också 13 täckta skott på egen blå, det och en målvakt som står på huvet är vad som krävs för att vi ska vinna matcher i höst. Karaktären på den här matchen var nästan exakt lika den mot Växjö, förutom att vi hade mer offensiv ikväll. Skillnaden var dom två individuella misstagen som Brattström och Drugge stod för, det förlorade vi matchen på. Om du räknar bort dom, hur såg det ut då? Vi var riktigt bra i mittzon, vi checkade och vann puckar högt matchen igenom, vi hade flera lägen att avgöra matchen på.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2018-09-22
Reign in red: Jag känner att jag håller med både dig och Olle. Självklart står Brattis för en klart godkänd SHL-debut men lika självklart kostar hans tveksamma ingripande oss poäng. Vill man då försöka göra en rättvis bedömning av en målvakts otacksamma uppgift bör man leta upp tillfällen i matchen där hans ingripanden var avgörande åt andra hållet. Men visst, en målvakt får inga omtagningar, miss=mål i arslet=bära hundhuvudet

Nå, det här är ett ovanligt vackert stycke saxat ur AB:
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2018-09-22
Olle: Drar absolut inga slutsatser efter två perioder Brattström spelade lika bra i tredje som i första som i andra! Bortsett ifrån att en puck smet förbi lite för lätt där är vi eniga. Men i övrigt så gör han en helt klart godkänd match om man lyckas se hans match i helhet dvs ;)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2018-09-22
Olle: Samtycker de luxe.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2018-09-22
Reign in red: efter två perioder tyckte jag att Brattström hade spelat helt ok men en hockeymatch spelas i minst 60 minuter. Om du drar dina slutsatser efter vad det stod efter 40 minuter så förstår jag att du är belåten, då ledde vi ju med 2-0. Delsegrar och goda intentioner kan jag köpa sett ur ett längre perspektiv men inte i en enskild match.

Vi spelar bättre än vad någon hade trott och vi har tagit fler poäng än väntat, det tar vi med oss, men det förändrar inte det faktum att vi hade god kontroll på SAIK i 50 minuter och sen pissade vi bort matchen på grund av individuella misstag.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2018-09-22
Bra match av oss ändå....värda vinsten var vi, två skitmål... otroligt synd att inte Törnqvist fick tysta schtaaaannnnklacken...
Det enda bra med förlusten är att risken för hybris försvann.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2018-09-22
Olle: 33 skott ikväll och SHL debut och du kallar det för att inte sättas på prov? Lägg märke till att han nästan har 91% ikväll mot saik. Sen absolut 2-2 målet kunde han ha gjort mycket bättre, men överlag så var han riktigt bra! Jag förestår att man gärna blir väldigt blind och enögd och enbart fokuserar på enskilda moment efter en sån här match men hur gick dina tankegångar om Brattström när period två var färdigspelad?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2018-09-22
Sputnik: Helt klart surt att tappa 2 målsledning till övertidsförlust. Men kolla på Frölunda som ledde mot Mora med 3-1 med 2.59 kvar att spela. Sen slutar det med 4-3 förlust i full tid. Nej finns mycket bra att ta med sig efter denna match. Säger som Mats wennerholm skrev senast, kommer krävas en del för lagen som möter Timrå i NHK att ta med sig 3 poäng därifrån!
Kommentera


Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2018-09-22
Synct: samtidigt är det mirakel och övermänsklig arbetsinsats som krävs i varje match. Kolla mora ikväll, som är lika nederlagstippade som oss. Dom ligger under med 1-3 efter två perioder och har skjutit 5 skott på mål. Dom vänder till 4-3 i tredje och gör två mål i slutminuten.

Man kan inte vara lättad efter en förlust mot något lag och jag tycker inte att vi ska stå med mössan i hand för något lag i den här serien. Vi ska vinna matcher, inte vara glada för att vi får ”delta”. Hoppas spelarna är mindre ödmjuka än vissa skribenter här inne, då kör vi över Färjestad. Om dom sitter och känner ”ja men det blev ändå 1 poäng mot Skellefteå”, då blir jag orolig.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2018-09-22
jå1: Godkänd insatts. Man såg desperationen i skellefteögonen ikväll att "vad händer?" dom fick timråstormens vindar tight in their faces. Och slut
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2018-09-22
Reign in red: Tycker inte heller som helhet att man kan klandra Brattström för poängtappet. Han var inte jättetät direkt i sista perren, men samtidigt räddade han en del tidigare under matchen som gott och väl kunnat vara mål. Första målet är dessutom till klart störst del Drugges och att kräva att målisen ska rädda ett friläge från kanten varje gång är inte rättvist.

Andra kändes klart svagare samtidigt som han hade en del missflyt. Om t ex Svedberg bara haft ett uns missflyt i förra matchen på två situationer som pucken läckte igenom honom så hade han släppt in 3 istället för 1.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2018-09-22
Olle: Brattens första SHL match. Jag klandrar inte han för hans insats. Han kommer växa in i rollen. Nu såg jag bara sista perren iof och dom 2 skitmålen. Men oavgjort i sin första SHL borta mot Skälle behöver han inte ha gamnacke för.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2018-09-22
Tycker ni blev bestulna på segern ikväll tyvärr. Först och främst av att ni inte spelade Svedberg, vilket ni får skylla på era lagledare över. Han hade aldrig släppt in två så där billiga mål. Sedan av domarna som släppte en solklar Skeåutvisning i övertid och sedan tog en riktigt hårt utdömd utvisning på er. SHL-domarna har tyvärr ingen balans i deras dömande utan det är ett ständigt lotteri där crosscheckningar i huvudet kan frias och sedan går de på en diving. Det är hur som helst en imponerande start av er och ska bli kul se mitt Luleå möta er senare. Lycka till denna säsong.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2018-09-22
jå1: Japp, 4p av 6 möjliga mot svenska mästarna och silvermedaljörerna, det känns riktigt bra efter dom två matcherna, även fast det känns lite bittert just nu att vi tappade det så hade det kunnat sett helt annorlunda ut.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2018-09-22
Reign in red: tycker inte Brattström ställdes på prov på samma sätt som Svedberg gjorde mot Växjö. Brattström gör ju faktiskt ännu en riktig tabbe som det inte blir mål på, när han missar att lägga vanten på pucken i ohotat läge och det blir kaos framför kassen. Nä Brattström klar 2:a som väntat. Målet han släpper från blå oskymd, under armen, det är katastrof. Otur, det är när man släpper en retur som studsar på egen backs skridsko och in. Målen han släpper är ofokus/orutin.

SHL är ju grymmare än allsvenskan på det sättet, man blir straffad för sina misstag.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2018-09-22
Reign in red: Brattström gjorde ju en bra match, förutom de 2 skotten. En målis måste dock hålla i 60 minuter!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2018-09-22
Bigthelin: jag är otroligt nöjd med Timrås insats så här långt. Mött 3 tunga pjäser på raken. Spöat svenska mästarna och luggat Sm 2an på en pinne. Det är inte fy skam för ett lag som vart nederlags tippat så det skriker om det. Det här gänget kommer bara bli bättre och bättre.👍👌😋
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2018-09-22
Reign in red:

Tvåan skulle han ha tagit men i övrigt gör keepern en riktigt bra match. Stark insats totalt sett, kontrollerar returer och spelet runt kassen på ett utmärkt sätt. Spelar laget och keepern lika bra som ikväll hotar ni för slutspel. Framför allt är jag otroligt imponerad av er 4e femma
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2018-09-22
Bigthelin: Japp, bara släppa o gå vidare! Det är jävligt imponerande hur laget har höjt sig på så kort tid som sagt! Hoppas laget orkar fortsätta på inslagen väg :)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2018-09-22
Olle: Brattström i min mening gjorde en väldigt bra match speciellt i dom två första perioderna! Men du verkar stirra blint på dom två mål som han oturligt fick släppa till 2-2.. Nä där säger jag emot dig totalt bratten imponerar igen!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2018-09-22
Om någon frågat mig på förhand om jag tagit 4 poäng efter att ha mött förra årets båda finallag? JA TACK!! hade svaret varit.
Imponerande spel trots att tappet av 2-0 känns otroligt surt!
Fortsätter spelet såhär ska det bli en rolig säsong!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2018-09-22
Kerstin_k: fast vadå, vi är bättre än SAIK i den här matchen. Det är surt att pissa bort 3 klara poäng i en match där vi är bättre än motståndarna, oavsett om det är Boden IK eller New York Rangers vi spelar mot.

In med den där surfinnen på artistkontrakt nu och skicka Drugge på lån tillbaka till Västervik.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2018-09-22
Yoda Marklund: O andra sidan väger Drugge 23 kg o knuffade omkull Jimmie som fick med sig en utvisning 😉
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2018-09-22
The great one: Inget fel på arbetsinsatsen.
Man är stolt över grabbarna. Synd att Collberg inte satte sitt läge. 🔴⚪🔴⚪🔴-hockeydynamit!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2018-09-22
jå1:

Vi har flyt med domsluten där, men Wingerli väger 43 kg och man borde inte ramla som en halt höna efter en närkamp med honom.

Imponerad av er, ni spelar både smart och med tro på vad ni gör. Lycka till resten av serien, spelar ni så här bra kommer ni att hota för slutspel.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2018-09-22
jå1: det är bittert men logiskt när det gäller dom individuella misstagen som avgör matchen, vi har sämre spelare än SAIK men klart bättre vilja. Över 60 min är vi det bättre laget och det är ett styrkebesked men att domaren inte hittar en enda utvisning på SAIK på dom sista 40 minuterna, inklusive den solklara interference i förlängningen, och sen plockar ut Larsson på knuffen framför mål...det är för dåligt.

Tycker vi ska vara nöjda med starten på den här säsongen. Vi visste att det skulle komma en del individuella misstag och sen får man räkna med zebror som Morgan i såna här matcher där SAIK ändå har mer puck men får med sig 100% utdelning av domarna.

Signa Printz för resten av säsongen och låna ut Drugge, han är inte i närheten av att hänga med. Brattström stärkte inte sina aktier ikväll.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2018-09-22
Surt med dom snabba målen, lite tveksamma ingripanden där från Bratten + back. Hyfsat nära två pinnar iaf, och 4 poäng mot fjolårets finalister är fanimej klart godkänt.

Stolt över insatsen och laget. Bara att fortsätta gnugga!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2018-09-22
bar mofftak: Har man tagit en utvisning på saik under hela matchen bör man inte släppa solklara sen.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2018-09-22
Woody: Samma här! Otroligt nöjd med starten. Hade förväntat mig 0 poäng efter 4 matcher. Vi har 4 efter 3. Nu tar vi Färjestad på torsdag!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2018-09-22
En jävla bra insats förutom ett par skitsituationer. Tråkigt att bli bestulna på chansen att slåss om extrapinnen av domaren bara. Pinsamt svaga bedömningar under förlängningen.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2018-09-22
Återigen, vilka krigare ❤️
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2018-09-22
Kerstin_k: Hade faktiskt ställt in mig på 6-0 förlust eller dylikt. Så tar detta alla dar i veckan!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2018-09-22
Skellefteå AIK - Timrå IK 3-2
Kommentera

1909109 · »