1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582574 inlägg · 6215 ämnen

Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21

« · 2568686 · » Till forumet


Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Dubbeld: Jag hade i allafall känt en uns av lättnad om Ante gått ut och sågat de 2 insatserna totalt utåt och sagt vad vi alla andra ser.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Dubbeld: Hur länge blir Didde borta? Spelar Hartmann på lördag? Lyytinen? Frågorna hopar sig. Kapanen kommer att få jobba nu...
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Dubbeld: Men herregud allihopa, ta det lugnt. Det har gått tre matcher, säsongen är lång. Folk börjar prata att det är något fel i föreningen, Lander har tappat gnistan osvosv. Skärp er för fan. Ge det 10 matcher åtminstone innan man börjar gnälla om alltihopa. Shl kommer vara svår iår, finns inget dåligt lag i ligan. Vi kommer garanterat vinna hockeymatcher, men vi kommer garanterat förlora matcher också. Hellre att det kommer några förluster nu i början än när det verkligen gäller något. Jag VET att ingen i laget är nöjd över dom här två matcherna, men vet ni vad? Jo vi kommer igen, det är ingen fara. Skärpning alla nu
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
mikenomad: Höj priset på varmkorven ännu mer så får vi råd med en back ..... ?
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Olle: Man ser det rätt tydligt nu när man inte bländas av "seriens bästa topp 6". Att det här laget är ett jävligt mjukt lag med stor ovilja att riskera rispor i sminket. Det bygger helt och hållet på vår superduperspets och dito målvaktspar. När de sistnämnda är mänskliga, alltså inte dåliga men under nivån överjävliga stå på huvudet-målvakter och superduperspetsen inte är så superdupig då är det inte mycket kvar.

Jisses vad tunna vi ser ut
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
kulltorp: Låt dom hållas, säsongen är lång. Verkligheten brukar komma ikapp, speciellt för dom som är kroniskt förblindade av högmod.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Vi tappade 2 spelare och helt plötsligt ser spelet ovanligt kasst ut.

Lyytinen grinade illa om handen nu i slutet av 3e, så vi lär ha en till back borta inför lördagen.

Dahlén har inte gjort ett piss förutom att vara ett av skälen till att vi släppt in mål.

Lander ser helt förstörd ut.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
kulltorp: Självklart. Modo ligger före i tabellen. Käften å bakbena. Det enda som går på dom.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Sigge: Japp, nu har stjärt of hockey vaknat på riktigt. Ödmjukheten själva.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Majbrasan: vi har spelat mot 3 (kanske 2) förmodade topplag och vunnit en match, det är ingen katastrof. Däremot finns det två gigantiska orosmoln som kan leva kvar i många omgångar framöver och det borgar för fler torskar. Sen kan jag bara tala för mig själv men jag hade ganska stora förväntningar på den trupp vi ställt på isen. Just nu spelar vi som det lag som tippades i botten inför förra säsongen, inte i närheten som det lag som tippas topp 5 i år.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Sputnik: Vårt sprudlande PP har ju varit en snackis. Det är ju Molinder som är ansvarig för PP nu för tiden!..
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Saik-Småland: det är inte att vi förlorar som är frustrerande, utan hur vi förlorar! Vi bjuder ju inte upp till kamp!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
falconuggla: Nu får du andas lite
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
kattan: jahapp, ska man börja bli orolig för lördagen nu eller? Återigen går tankarna till hur Rögle var ett topplag förrförra säsongen för att sedan ha det riktigt jobbigt förra säsongen. Deras fans hade nog också räknat med att fortsätta vara ett topplag precis som vi gör inför denna säsong.
Och förhoppningsvis var det sista jävla gången jag drar upp detta...
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Sputnik: Det som verkar vara en grej med Ante är att han kan vara rätt envis. Nästan så att han inte vill splitta på vissa om det är en stor snackis i media till exempel.
Emil. P och Dahlén förra säsongen var ju en stor följetong.
DHL får derbyt på sig att bevisa nått. Annars måste det vaskas!

Sen är Wedda mer än välkommen tillbaks, man minns ju att han blev en injektion förra säsongen när han kom in och var en av få som själv kunde driva upp det offensiva spelet.
Innan laget började kugga till slut.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
mikenomad: Vill ha timråskölden på bröstet, sedan stripes med tallar över axlarna/armarna. De där ränderna som finns nedtill och på sidan nu ser helt malplacerade ut. För plottrig tröja.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Tikarn97: Satan vad extremt stora växlar fans drar två matcher in i säsongen :-D Känns som att folk glömt bort 5:an före 2:an i antalet matcher som ska spelas.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Tom Topp: Ok Vi vann matchen! Men det jag reagerar på är att ingen klaga på domarna i ert forum här Det kallar jag för riktiga fan! Våra grannar uppe i norr inte varje men nästan så är det domarnas fel att de förlorar jag tycker ni är lite för negativa det har ju bara gått 3 omg!!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Karlsson74: Kapanen lär ha en del att fundera på. Blir det inte en snabb vändning på spektaklet är det nog risk att nån av våra topp spelare får lämna till förmån för en eller flera backar. sviker publiken ryker licensen. Hörde jag insamling?
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Kerstin_k: Det finns en del usla lag i den här serien. Tycker vi kan hålla häften angående hur Modo kommer klara sig eller inte. Folk har snackat tillräckligt mycket.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Tagga Allsvenskan nästa säsong, Östersund-Timrå, vilken jävla match.

Som det ser ut nu så är det så jävla lojt så hälften vore nog, ingen jävel tror på det och defensiven är ihålig..

Livet som Timråit, underbart.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Sigge: Fattar såna här människor vad de utsätter sina supporterkamrater för? När de går in och hånar så här tidigt efter man vunnit EN match.

Det kommer endast bidra med en ström av tillbaka-hån sedan när den bittra verkligheten kommer ikapp. Så att de som faktiskt inte gjort något får ta del av det.

Jaja. Inte så shysst av dig bara.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Ja, det såg ju inte allt för bra ut ikväll. Men tänker avvakta med att dra för stora växlar. Har för mig att vi harvade nere i botten förra säsongen någon gång i oktober, innan det började repa sig mot det bättre.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Hahl Bundy 2.0: det är vi värd!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Vi ligger sist nu va?!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Men måste ändå slänga in den här om tröjorna. Alltså det här är nog den i särklass fulaste Timråtröja jag sett faktiskt
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
mikenomad: Sjunger alla med på Timrå Hej på lördag så vinner vi matchen och Dahlén gör ett hattrick!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Blir nog en bitter kamp för att slippa kval om detta mönster och inställning ifrån spelarna inte ändras snabbt...
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Sigge: Ja, för Modo lär säkerligen hålla över tid. Luftslott tenderar ju att göra det...
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Tom Topp: Allt är som vanligt.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
kattan: men det är väl så här det ska kännas att hålla på Timrå! Ner med oss i skiten bara!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
kattan: SHL blir tufft för Timrå i år. Men jag kommer heja på er i kvalet mot Torskars. Var så säker!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Sputnik: Man kan inte vinna matcher med OJ, Forsmark, Sjöholm, Melander eller Boyce. Ingen av juniorer platsar i SHL. Första kedjan helt bedrövligt också. Man behöver Didde + en ny back och Svensson 7e back. Man behöver en vass höger forward i laget. Omgång 3 och 10 insläppta mål (inte roligt) ingenting framåt. Vi var inte bra mot Frölunda heller då utan vi hade tur.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Olle: Exakt så. Oroande är också att Lyytinen är långt ifrån den han var ifjol? Levde han på ruset när han kom in? Tycker det ser ruggigt ihåligt ut över hela truppen.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Torskar mot Mordor på lördag om detta spel fortsätter, Ante lär inleda med "Skellefteå är ett bra lag. Jag tycker om att laget står upp för varandra. Vi måste bara få fler avslut på mål. Jag tycker vi gör en bra match."
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
kattan: Precis som du och många andra har sett så håller inte Forsmark nej. Hoppas att även Ante och övriga laget har sett det och vågar agera. Vi behöver in en ny back nu när Didde gick sönder. Detta håller inte. Vi känns otrygga i defensiven och litar inte på varandra. Det sprider sig i hela laget. Detta är tyvärr sanningen. Man måste agera och det nu.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Men funkar inte spelet så måste man börja grisa! Inte åka omkring och peta med klubban på motståndarna! Tryck till dom och lägg ner puckjäveln djupt!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Sputnik: nu är Valli sjukt saknad!

Hartman borta, Didde borta Walli borta Alvarez borta…

MPS och Svensson som använder fysik offensivt!

Resten är mjuka sköna Osprey vandringsryggsäckar…

Ingen smäller på! Ingen tar för sig! Tama som kattungar…
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
mikenomad: haha.. nej verkligen inte. 🎯
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Zäta75: Samtidigt pulveriserade Timrå Frölunda i premiären. Framför allt i första. Så nog finns det kvalitet där. Och förmågan.

Ser dock sjukt jävla risigt ut i de två senaste och första kedjan är sämre än samtliga fjärdekedjor i hela SHL. Möjligtvis sämre än alla kedjor i Allsvenskan också.

MEN. Säsongen är ung. En vinst på lördag - som definitivt inte är helt orimligt - och några poäng vardera från DHL och läget kan ha vänt.

I min värld låser laget in sig efter den här matchen och rensar luften. Kapanens "det är nu vi ska spela in juniorer" är bara en rökridå för att köpa sig tid att värva en back. Han har ju agerat offensivt tidigare...
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Definitionen av att sitta REJÄLT i skiten.

Två förnedringsförluster, bottenlags-karaktär på spelet.

Förlorar vi på lördag så:
- Kommer inte laget att tro på detta längre
- Publiksiffrorna på hemmamatcherna kommer sjunka som en sten
- Intäkterna går åt helvete
- Supportrar och klubb går i clinch och den kultur som byggts upp i närtid raseras.

Ingen press grabbar.. Ingen press.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Ja man kan ju konstatera iaf att introlåtar och tröjdesign inte är våra största problem f.n
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
sargad: Ja jag känner inte igen Lander varken på isen eller utanför. Han visar inte sin normala pondus. Något verkar vara fel
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
kommer bli stökigt på lördag,
tyvärr
-skulle haft kvar stenqvist, han kunde ju åka skridskor
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Karlsson74: Varenda Timråspelare ska väck från mitt Fantasy-lag. Vilka jävla sänken....
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Nisse1: Forsmark har problem ganska ofta. Håller ej. Måste in med en back. Trodde jag inte att det skulle vara så här ihåligt. Vi har nu spelat ynka 3 omgångar och 2 av dom har varit fullständigt urusla. Lika låg lägstanivå som ifjol om inte sämre. Lite jävla knytnävar och stake på lördag annars är vi riktigt riktigt illa ute.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Greven: har också den tanken! Biljetter köpt, bra platser men det känns inte lockande nu! Det får bli några öl i tältet för att samla kraft och mod!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Sånt här bajsspel på lörd oxå
då ere kört
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
sargad: Reagerade också på det. Mycket dålig känsla av den intervjun
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Bara tre matcher spelat men laget har varit helt under isen två i rad nu. Känns som när det var som sämst förra året - inget drag i vändningarna och forwards som chippar ner i hörnen och blir mosade ute vid sargen.

Plus för OJ, Hanzl och MPS.

Tycker Lyytinen förtjänar en hårtork idag, maken till loj insats av en etablerad back får man leta efter.
Låst ämne

« · 2568686 · »