1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581412 inlägg · 6216 ämnen

Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21

2569033 · » Till forumet


Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
JanneH: Jag väljer att ge EP godkänt med viss tvekan. Hanzl och MPS har varit riktigt bra tycker jag. Men deras insatser försvinner lite givet ”allt annat”.

Detta tål dock att repeteras:
54: -5
51: -4
29: -5

Inte nog med att de inte gör mål, de läcker som såll (mest i laget). Lägg till att de är första PP enhet och inte spelar BP så är det helt enkelt uselt med alla måttstockar.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Stryparn: Kan ingen - MED BEHÖRIGHET - redan nu skapa en matchtråd inför matchen mot Modo imorgon?
Så slipper vi rabbla på en massa om en match som ligger framför oss, i en tråd som gäller en match som nog alla helst av allt vill lämna bakom sig?
#baraentanke
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Stryparn: Jag tror de pallar hela matchen, tikare är kända för sitt goda omdöme och förmåga att säga "Tack det är bra för mig, jag har fått tillräckligt"

😂
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
mikenomad: Kan ev behövas reserver till klacken i morgon, några som kan rycka in i andra när öltältsbiran kickat in på startklacken
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Spanskaryttarn: Precis! Det måste vara slut på krusiduller och att försöka slå den där fantastiska passningen! Gör som Pääjärvi, gå på mål och upp med den i kryllan!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
mikenomad: Nä! Men har han hyfsat läkkött borde det funka!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Tom Topp: Imorgon släpper dom på handbromsen, full fart mot mål!!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Tom Topp: Vet vi status på Hartmann?
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
JanneH: Imorgon släpper det! DHL kommer att tjura till, Hartmann kommer tillbaka och spelar lite grishockey, plus att övikarna är uppe i det blå och har tappat lite ödmjukhet!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Patrick Polly: ja jag var inne på det igår och jag säger det igen - det är inte laguppställningen på pappret det är fel på utan felet verkar sitta i skallarna på de som finns med i laguppställningen. Av de sex spelare vi kan mönstra i topp två kedjorna så är det väl bara Hanzl och Pääjärvi som får godkänt.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Nucky: Du man behöver inte vara Norrlänning för gilla hockeyn där upp jag är smålänning jag har varit Skellefteå-Fan i över 60 år.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Zäta75: Ja man får hoppas att de samlat breven på hög och att när väl leveransen kommer så flödar det över..
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Sputnik: Ja bara kör gå på instinkt. Har en känsla av att när det lossnar kan det lossna rejält för DHL-kedjan. Hoppas det inte dröjer alltför länge.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Tom Topp: Ja en bra insats på lördag och känslorna kan ha vänt. Framförallt så har jag nog landat i att spelarna nog får mycket inställning "gratis" på hemmais med publiken och adrenalinet i ryggen.

De måste börja våga skita ner sig på bortais är känslan.
Framförallt spelare som Hållander som egentligen bygger mycket av sitt spel på just inställning och hårt jobb.
Han hade ju hyffsade stats i AHL och vad han kan på SHL nivå vet vi ju egentligen.

Sluta fundera och kör ner skallen och bara kör!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Vulgata: Kan det bli hockeybråk i Luleå efter match kan det bli det även i Timrå, speciellt med tanke på säsongsinledningen och om det blir ytterligare en förlust. Hoppas att jag har fel dock. Bråk hör inte hemma inom hockey eller någonannanstans.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
mikenomad: Totalvägrar också det priset när jag bara ser ett lags matcher.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Vulgata: Är det grabbarna med vita t-shirts ni syftar på?
Låt oss för helvete hålla sånt skit undan hockeyn..
När man ser hur mycket folk brinner för hockeyn häruppe i norr blir man lite lokalpatriot. (då syftar jag på hela norrland)
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Nucky: Jo det kan det mycket väl bli. Har ju varit en del incidenter under hockeyallsvenska åren. Det är ju också ett derby vi ska ju inte hålla varandra i hand och sjunga we shall overcome.

Timrå anordnar dessutom uppladdning från klockan två så nog kommer det här kunna bli hetsigt.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
mikenomad: Visserligen 7 år sedan sist, men brukar väl aldrig vara problem med bråkande fans i surströmmingsderbyn?

Hoppas på bra match imorrn!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Sputnik: Det känns som mycket viktigt att studsa tillbaka nu!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Tom Topp: Ja alltså jag trodde ju inte vi skulle vara i närheten av 6 raka torsk som förra säsongen. Jag är inte så säker längre.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
pingvin: Ja, åren dom går...
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Det får gå som det går. Huvudsaken vi vann SCA-cupen! Det var ju ändå 50-årsjubileum…
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Greven: Jo men det lär ju vara någorlunda genomtänkt med avspärrningar och poliser i samband med ankomst för modos bussar. Öltältet är ju enbart öppet innan och fram till 2a periodpaus. Det har aldrig bråkats med några vanliga julgranar under min livstid så där bör det inte vara några problem.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Vinst imorgon och vi kan ändå ge laget godkänt för säsongsinledningen, trots uselt spel i två matcher. Förlust och det är en katastrof, och en svacka som jag tror att det kommer bli tufft att ta sig ur!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
kattan: Nej Öltältet är ju utanför huvudingångarna ut mot E4 och där är väl ingången till bortastå också? Dessutom lär det ju vara ett hundratal Modo-fans som inte ens går in på bortastå
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Zäta75: Chansen att det drabbas samma är väl inte så stor? Modos supportrar är på andra sidan av arenan och är mer eller mindre inburade. Utanför arenan lär det krylla av avspärrningar och poliser runt ingången till bortastå.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Peter Jansson: Jag påstår att du har fel. På pappret har vi en av SHL främsta forwardsuppställningar sett till våra två scoring lines och jag skulle vilja påstå det bästa målvaktsparet. Men det som saknas nu är framförallt karaktär och vilja.

Den totala bristen på hemjobb vid 3-1 från DHL där SAIK kommer 4 st mot 2 Timrå försvarare var så flagrant uselt att orden inte räcker till.

För övrigt så håller jag inte med om att SAIK spelar grishockey, de var bättre än oss igår. Punkt.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
mikenomad: Risken för bråk imorgon är överhängande som sagt. Speciellt om vi förlorar. Hoppas att vi slipper se det. Var ju hockeybråk med Rätta virket vid förlusten i Luleå senast. De lär säkert vara på hugget imorgon också,
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
kulltorp: Sa f.ö upp mitt TV4 abbonemang nu. Får se om jag uppgraderar igen längre fram men just nu kändes 549kr/mån för förnedring inte kompatibelt med min sexuella läggning
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
mikenomad: Mm, man ser rubrikerna redan nu.
Derby, modolider timråiter, öltält, fylla.

Håll nationella insatsstyrkan i beredskap säger jag.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
mikenomad: Ja jag undrar hur man egentligen tänkte där ang öltältet...😲
Det är bara att hoppas vi vinner då för det känns i alla fall lite "säkrare"...😬
För vi har ändå vart skyhöga favoriter o är väl kanske fortfarande favorit om än i mindre grad.
Men vid förlust så lär ju inte MoDoliderna va sena att provocera Timrå fansen o då kan det mycket väl braka loss...💣
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Lomond: Klart vågat med öltält var min tanke också. Och från 14 dessutom, i strålande sol och 17-18 grader. Finns risk för ganska vältankat Västra stå när matchen börjar och då kan besvikelser mot just Modo bli problematiska att hantera. Hoppas verkligen att både representanter för oss och Modo håller sig i skinnet, vore tragiskt om det blev bråk och jävulskap. All negativ publicitet som följer med det är verkligen inget vi behöver nu
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Zoogin62: OJ’s största meriter i Timrå IK kommer vara att han är snabbast på löpbanan på försäsongen. Han lär spendera stora delar av karriären i HA.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Lomond: Det gör ont i ögonen att se hur Timrå spelar hockey just nu, Med några öl i kroppen kanske det ser bättre ut? Som att en 5/10 kan bli en 10/10 klockan 03.15?

Nämen det är otroligt många frågetecken kring timrås spel just nu. Det är så otroligt jävla dåligt. Längesen man såg såhär dåligt spel i SHL. Finns inte någon plan alls i spelet och ingen som tar för sig. Vi skjuter puck och hoppas på det bästa.

Vi har absolut potentialen för att bli ett toplag men verkar vara en så otroligt värdelös spelplan som byggts upp då det inte är något alls som funkar. Päjäärvis intervju igår där han prata om att det är två anfallande lag och spelas mycket i båda zoner är en riktig modifikation av verkligheten. Skellefteå gör riktigt snygga anfall i vår zon, Timrå blundar och skjuter i hopp om att pucken ska hitta in men i själva verket träffar dom en motspelares benskydd 9 / 10 gånger. Vilket resulterar i en snabb och farlig kontring.

Hoppas det inte tar allt för lång tid innan det lossnar och dom hittar ett spel som fungerar... Så otroligt tråkigt att sitta och kolla på den här hockeyn.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
kattan: Mm, har läst här inne om hur bra OJ spelar. Det enda jag ser är en spelare som åker skrillor och tappar puck.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Zäta75: Blev lite förvånad när man såg ang öltältet. 😁🍺
En lika skral insats igen o det kan braka loss efter matchen tyvärr...
Men för att undvika det får nu laget på ren svenska banne mig skärpa sig!
Tror helt enkelt man fick lite hybris med tanke på en bra försäsong o uppskrivna som man blivit.
Ödmjukheten är inte vad den borde vara.
Har ju alltid vart så sen 70-talet att när man vart lite favorittippade har det barkat därhän tyvärr...
Men nu är det hög tid o komma ner på jorden!💪

Nu finns inga ursäkter längre! DHL kedjan har ju vart bedrövlig som man mycket riktigt belyste på hockeykväll också och frågan om den är intakt imorgon?
Men Ante är ju ingen som ändrar i första taget(under match aldrig) så lär väl spela ihop imorgon men fortsätter det på samma sätt då måste det hända nåt.

Tror dock det blir ett helt annat Timrå imorgon vilket är ett måste för att bärga hem segern.
MoDo har ju inlett starkt så kommer bli kamp därute. Och just kamp vill jag nu se betydligt mer av👊💪.
Dahlén o Pettersson o även många andra måste våga sig in i skiten mer nu o smälla på lite o fullfölja vid närkamper.

Upp till bevis imorgon nu o visa att ni är ett bra hockeylag! Har inte råd med detta alibispel nåt mer. Nu åker vi mot 3 rödvita poöng!🏒👍
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Laget är så jävla överskattat topp 8 kan man glöma när man är så fysiskt svaga och ligans sämsta backsida. Ageras det inte där får man svårt att undvika 13-14 platsen. Ante måste väcka spelarna få vara slut på glida skita i det som gör ont i hockey. Ser det lika illa ut imorgon då är det skandal och ta Timeout tidigt inte när det redan är kört
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
mikenomad: "Var gäller OJ så är jag ledsen men jag ser inte det många andra ser. Fortfarande. Jag har ännu inte sett någonting öht som ser ut som en storspelare i vardande."

Håller med. Han har fart och fläkt, men ingen spelintelligens.
Kommer igenom ibland och sen ger han bara bort (tappar) pucken.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
DenRöda: Ja backparen måste göras om. Som det är nu är det felbalanserat och vi verkar inte lita på varandra för fem öre och då sprider det sig genom hela laget. Så problemen börjar bakifrån så att säga. Får vi till defensiven så kommer det se bättre ut framåt också med uppspelen. Back to basics som mot Frölunda. Hög forecheck och ett jäkla gnuggande och intensivt spel. Mycket står på spel nu. Kan vi göra det utan Didde och Hartmann? Kanske men tveksamt. Hoppas iaf att Hartmann spelar på lördag. Vi behöver en rightare som också går in framför mål och stökar.

Rundblad lekte hockey igår. Hans 2-0 upp i nättaket var grymt snyggt. Modo blir ingen lätt nöt att knäcka som det var för oss på försäsongen det ska gudarna veta.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
DenRöda: På lördag väntar derby hemma mot Modo. Ett perfekt läge för laget att ladda om och skada av sig två tuffa bortamatcher.

– Det kommer bli en härlig match med bra inramning och mycket på spel, så det blir nog en rolig match och mycket känslor, säger lagkaptenen Anton Lander.

Öltält och allt. Lär kunna bli fylla och slagsmål om vi förlorar speciellt. Vad tror ni?
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
DenRöda: Sedan måste någon be Ante att ta det lugnt med grabben sin. Sätt ner han som tredjecenter tills dess han hittar formen.

Dahlén - Lundin - Hållander. Enkelt. Smart. Back to basics.
Pettersson - Hanzl - Pääjärvi. Låt vara intakt!!
Mieho - Lander - Hartmann. Tungstenskedjan
4e kedjan tycker jag har sett bra ut och EA mer rapp än förra året. Boyce hjärta. Rulla på Värmhed och Johansson.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
DenRöda: Bra där, tror du har helt rätt om honom. Jag har nog helt enkelt fel förväntningar
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
kattan: Det är det jag vill få fram med OJ. Släpp drömmen om att bli producerande i toppligorna. Hans potential är att bli en ruskigt bra shutdown-spelare. Fart och fläkt redan nu. Utveckla sin styrka på isen ytterliggare och reta skiten ur motståndarna.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
kattan: Var gäller OJ så är jag ledsen men jag ser inte det många andra ser. Fortfarande. Jag har ännu inte sett någonting öht som ser ut som en storspelare i vardande
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
DenRöda: Enig med backparen du ställer upp. Dom funkande förra säsongen. Förstår inte varför man inte bygger vidare på det som fungera 22/23.

Många som gillat OJ än så länge, men jag tycker han hamnar på utsida varenda gång han får pucken.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Saik-Småland: Nä ni spelar inte grishockey, ni spelar en form av totalhockey som imponerar massor på mig. Ni är jävulskt svåra att komma igenom och passar i synnerhet oss väldigt illa. Vi kör helt enkelt fast mot er, gång på gång
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Zoogin62: Du menar att Skellefteå spelar grishockey! Vad är grishockey för dej?? Nä Vi spelar gladhockey.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Erixon-Lyytinen
Forsmark-Eronen
Svensson-Rindell

Vet inte alls hur Ante tänker med dessa backpar. Första backpar är absoluta toppen. Resten är botten.

Erixon-Rindell var ju jättebra förra säsongen.
Svensson-Eronen var ju klart bättre tillsammans än hur det ser ut just nu.
Strömberg lirade ju med Stenqvist, så sätt Lyytinen-Forsmark tills dess att Didde är tillbaka.

Det är felbalanserat.

Alvarez, Palola och Walli har ersatts av Värmhed, Johansson och Hållander.

I år har vi ingen gris-spelare. Hartmann ja, Panu är det i grunden men har fått en annan roll.

Säg åt OJ och Värmhed att checka from behind nö. In och spotta mot motståndarbänken. Spela fult! Just nu är dom Alibi-spelare.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
empa11: Inte för att jag vill ursäkta insatsen igår, men vi har "alltid" haft svårt för lag som spelar "grishockey" ala Skellefteå, Luleå m fl.
Kanske till och med är så att dessa 2 lag gör upp om guldet till våren?
Men hur som helst, DHL måste börja leverera eller splittras!
Jonte är väldigt osynlig och Lander går som sagt inte att känna igen.
Jag tror Dahlen - Hanzl - MPS/Hållander skulle va spännande att testa.
Framför allt i första PP. Hanzl ser hetast ut av alla våra forwards för tillfället och vinner ju "alla" tekningar, som ju är så jävla viktigt i framförallt PP.
Dessutom måste våra "primadonnor" hjälpa till bakåt också och inte bara åka och vänta på smörpassningar.
Hoppas Hartman är tillbaks imorgon, vi behöver någon som kan göra en "Alvarez", böka och brunka samt skymma målvakten.
Ja, jag saknar Alvarez också, han var riktigt bra när han var i rätt omgivning.
Spännande match imorgon, vinner vi inte mot m0d0 blir jag riktigt orolig!
Låst ämne

2569033 · »