1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582101 inlägg · 6215 ämnen

Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21

« · 2568816 · » Till forumet


Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
solbacken: Vigge gör lilldalle och lander till frimärken på sargen imorgon..
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
RunarUp:
Du har rätt. Det är nu vi måste ställa upp för laget, knäcka Modo från läktaren och lyfta TIK, så att alla i laget lyfter mot skyarna.
5-1 Till Timrå.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
mikenomad: Hur pissigt vi supportrar än mår idag, är det nog en västanvind jämfört med baksmällan spelarna vaknar upp med.

Så det ligger faktiskt ett ansvar på oss imorgon att leva fullständigt rövare i SCA och blåsa Modo av.rinken med blotta läktarvolymen.

Och ni som tar varje spelares misstag som en personlig förolämpning., glöm inte klassikern.

Älska mig som mest, när jag förtjänar det minst.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
mikenomad: Det är riktigt efter faktiskt. Måste ju gå mot människans natur och biologi egentligen att självmant utsätta sig för något som kan påverka humör och psyke så negativt.

Men precis som det kan vara så här illa, kan det ju vara helt jävla euforiskt fantastiskt med. Jävla skit.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Dagens fråga!
Ä dä konståkning vi börjat mä???
Sett ut så i två matcher nu!!
Att mann int kan ladd om på 5 dar efter Lule..
Åk upp tä Skellefte å snart få vi kall in Missing People!!
Nä skärpning nu för fan!!
Imorgon ä dä bar seger som gäll!!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
empa11: Inte trodde man att man skulle få damma av den här gamla texten men redan efter match 3 dök den upp. Förunderligt!

Man hade nästan glömt bort hur det känns att bli förbaskad o frustrerad.
Annat var det förr... då var Bergmans filmer höjdpunkter som man var tvungen att titta på för att uppleva glädjen i all ångest man hade efter att ha sett Timrå spela.
Sen fanns det nån jugoslavisk Svartvit film som hade en lång Svartvit scen på 7,8 minuter som svepte över ett kargt landskap i obygden med gamla damer som gick o matade höns till elakt violingnäll... filmen i sig var 2 timmar lång... ingen sa nåt men violinen gnällde desto mer.
Den slog man alltid på för att känna riktigt glädje i ångesten som låg som en svart filt över huvet.
Inte ens antidepressiva tabletterna var till hjälp nedsköljda av byxvarm Explorer!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
empa11: Ja det är ju fan att man ska bry sig så in i helvete om nåt som egentligen inte påverkar ens liv rent konkret. Att nåt sånt styr hela måendet i den utsträckning det faktiskt gör. Jävla förbannade kuktimrå
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Dä ä slut rabbuslingar!
Dä bli spel mot Clemenäs, Burträsk, Pajala å Övertorneå näst säsong!!
Vakna i hamoschen imorse å insåg!
Vi ä int bättr!!
Ja hopp dä ha massor mä gravdricka i Kåtan vid Sydkraft imorgon för dä behövs mot Wernholm å Sture!!!
Världsmästare på försäsongen å mot Indianerna!!!
Efter pansarvagnarna ifrån norr stå graven öppen!!
Bolage å Apoteke öppna snart å ångesten släpp!!
Ja hopp ha ha fel men dä känns fan int bra dä här rabbuslingar!!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Godmorgon!
Hoppas alla får en bra dag. Jag har en jävla kukmorgon, och kan härleda allt till gårdagens skådespel. Vi hoppas det släpper successivt, ny match på lördag.

Tog fram en låt för morgonens humör. Fredag till trots:

Melodi: Mange Schmidt - Glassigt

Jag vaknar upp, ah
Livet suger igen
Dags för mig att gitta från lägenheten
Men först, alltid en scroll
Ser massa jävla skit, från SHL
Suger rövpung
Rö-rö-rövpuung
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
mattias - 74:
de är möjligt att ja tog i för hårt
men ta en titt på luleå,saik matcherna
hur dom agerar, är pinsamt
tror de är fel att jämföra mot leksingarna
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Peter Jansson: Jag tror att a l l a, såväl supportrar som laget själva, behöver släppa förväntningarna om att det här är ett självspelande piano. För ja, jag tror det till störst del är där skon klämmer. De skulle naturligtvis aldrig erkänna det själva men laget har gått på snacket om sin egen enorma förträfflighet. Ödmjukheten inför uppgiften de två senaste matcherna har varit lika med noll. Markkontakt nu tack, pronto inför derbyt. Annars går även det åt helvete.
Jag har tippat plats 7-10. Play in är en fullt rimlig målsättning fortfarande
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
roger_sundsvall:

Hårda krav efter 3 omgångar ;)

Du låter som majoriteten av Leksingarna innan segern igår ;)
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Gnistan har slocknat, - inte bra
upp till bevis i morrn
annars inför löneavdrag
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Ni som trodde att SCA skulle vara nån kassako får nog tänka om. De har köpt arenanamnet, inte Timrå IK som förening. Tror inte vi ska förvänta oss några allmosor därifrån utanför sponsorkontraktet för namnet
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
kulltorp: jag vet inte exakt hur alla på forumet ser på chanserna i år. Jag har tippat Timrå på plats 7. Jag inbillar mig dock att många tror att vi är bättre än vi är. På papperet är jag inte särskilt imponerad av vad vi har i Timrå. Två rätt bra målvakter har vi. Sen då? En på papperet bra förstakedja men sen är det rätt tunt. Många äldre spelare som sett sina bästa dagar och en del yngre som inte levererar. Tar vi oss till kvartsfinal får det ses som ett mirakel. Jag hoppas jag har fel och vi tar oss till semifinal. Med handen på hjärtat hoppas jag dock mest att vi inte åker ur. Tror inte det kommer gå så bra i år som många förväntar sig. Hoppas verkligen att jag har fel.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
kattan: Man känner att man är en del av det sjunde inseglet.
Jag är egentligen inte orolig.
Kanske gick försäsongen för lätt.
Kanske tror vi att vi är bättre än vad vi är.
Kanske är laget för uppskrivna.

Oavsett, jag vet att detta vänder.

Men det är mycket som inte funkar nu. Det vill jag inte gå in på. Då det är för mycket.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
JanneH: DHL får nog Modo matchen på sig, sen måste tålamodet vara färdigt.

Vid fullt lag MÅSTE man kunna få fram den där offensiven vi alla pratat om. Börjar bli löjligt hur lite leverans det är från ”seriens vassaste spets”, och då räknar jag in förra säsongen också.

Dahlén - Hanzl - Pääjärvi
Pettersson - Lander - Hartmann
Wedin - Lundin - Hållander

Kör för HELVETE
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Sputnik: Scener ur ett äktenskap?
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Olle: Om du inte mår bättre av det: Good for you!
Jag förväntar mig ingen avbön och lång intervju. Jag förväntar mig att man visar insikt.

Finns otaliga psykologiska aspekter till förståelse bara man visar insikt. Försover någon sig till jobbet kan det vara förmildrande om man talar om detta, att det blev fel. Istället för att sätta sig på sitt kontor och låtsas som inget hänt. Sen pratar man inte mer om det.

Jag tror de kommer leverera. Men en sån här urkass inledning hade fått mig lugnare ifall man själv visade att man är frustrerad, visa någon form av glöd. Eftersom man inte visar några känslor på isen, gör de då istället efter.

Vi tänker, samtalar och engagerar oss i klubben som bekant inte bara när matcherna faktiskt spelas. Många av oss tänker på det här ända fram till nästa match. Vad som helst som visar på någon form av vilja däremellan uppskattar jag.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Sputnik: Med tanke på försäsongens upplägg kan man ju också tänka att Timrå påbörjar sin "riktiga" försäsong nu, mot riktiga lag med riktigt tempo. Vi får hoppas att den är kort dock. Vi har ju inte råd att såsa på så här vidare länge. Knappt en match till faktiskt.

Det måste vara slut på ursäkta-mig-spel nu. Tillbaka till Frölunda-spelet och det fortare än fan. Trots att det bara gått tre matcher.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Sputnik: ajajaj....
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
kattan: jag trodde aldrig jag skulle behöva ställa in mig i "sära på DHL kedjan" kören efter 3 ynka matcher men de två kedjorna du ställer upp känns nästan som ett måste snart. Jag tänkte att Wedda är ett lyxproblem när han ska tillbaka in i laget men herregud vad man saknar den killen nu.
Sedan det här med våra juniorer känns lite svårt. Hade DHL trummat på som förväntat hade juniorerna kunnat slussas in utan press men som det känns nu är det väl bara OJ som känns redo för SHL.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Sputnik: sjunde inseglet?
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
erathoo: Fast å andra sidan, mot Frölunda hade vi lätt att få in pucken.
Ja inte DHL då men Hanzls line.
Hoppas på att få se samma raka anfallsspel från dem mot Mod0-lidena på lördag.
Remember Lill-Kentas mantra:
Våga + Ödmjuk = Vinn..
Jag vägrar lägga mig ner och dö efter bara 3 spelade omgångar.
Uppladdat:

450x300-modolid10_1.jpgmodolid10_1.jpg

Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
kattan: Ja det som är mest illavarslande är att jag tycker Lander ser så tom ut i blicken. Vart finns kampviljan som han visade gång på gång förra säsongen?
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
empa11: Jag vet inte, är det så viktigt att få dit Lander eller Dahlén till intervjun och så ska dom förklara vad som gick fel? Den melodin körde vi ju ett antal gånger förra säsongen. Ibland blev det bättre efter en hårtork, ibland tog det några matcher till.

Nu är det andra säsongen dom kör tillsammans och dom har börjat uselt. Personligen kunde jag inte bry mig mindre om vilken förklaring Lander har till att spelet ser ut som skit. Dom står för en stor del av Timrås totala löneutbetalningar, dom är proffs. Dom ska bara ut och leverera, som alla andra lags stjärnspelare. Det finns inga ursäkter dom kan stå och dra där i intervjun som rättfärdigar att dom just nu drar ner hela laget. Dom ska bara ut och leverera.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Sputnik: Det var liksom en evig väntan på att målen skulle börja trilla in bakåt efter vi sumpade 5 minuters PP. Man såg direkt hur vi blev mindre och mindre. Sånt måste slipas bort.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Smokey: Ber om tips om Ingemar Bergman film?
Tänkte slå på nån feel good rulle för att dämpa hockeyångesten.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
kulltorp:
Det som riktigt gör en orolig är att Forsmark är inne på minst 3 baklängesmål och gör flera vansinniga passningar i egen zon och tappar pucken på anfallszon.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Olle: Kul att du saknar Alvarez, det gör inte jag. Att våra forwards får skit efter dessa TVÅ matcher är med rätta, där finns betydligt mer att önska.

Det största problemet som jag ser det dock är spelet från bakplan, 6 & 61 som kom in ifjol och var riktigt riktigt bra är ju hittills inte alls på samma nivå på något sätt, felpass och många pucktapp som gör att vi ofta i byten hamnar i egen zon och får försöka freda oss och sedan inte har orken att vända på steken när vi väl får tag i gummit.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
erathoo: Vi har inget eget spel som gör att pucken är värd att gå in i mål, framförallt är vi inte beredd att ta kampen i någon zon egentligen. DHL är minus 5 efter de 2 senaste bortmatcherna. Uddlös offensiv och ett ihåligt grundspel.
Ja typ så.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Nu har jag missat att se båda förlusterna, kanske inte gör så mycket, men vi verkar ha svårt att få in pucken???
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Presskonferens efter matchen
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
empa11: Instämmer till fullo. Parodi var ordet!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Tämligen säker på att det kommer lossna rätt rejält på lördag. Dahlén kommer säkert ha någon 2+1-match. Men det provocerar mig nästan ännu mer!

Ska det krävas en fullsatt derbymatch för dessa att förstå att säsongen börjat?? Ska vi bara glömma de här 9 perioderna av TOTAL jävla kedjeparodi? Jag fattar att man inte kan vara på hugget jämt. Ibland studsar det mot. Men detta är så långt från det att jag inte vet vad. De ska fucking leda laget, och ser ut som JAVADIHELVETEDÅ, i 3 jävla matcher.

Det ska aldrig vara ok att vara så här loj. Och är man ändå det, då MÅSTE man ut och brösta det. Tala om att det som varit är under all kritik. Att nu jävlar ska vi snacka genom detta och visa alla.
Utöver typ 30 sekunder i ett PP idag på TREOCHENHALVMINUT, där man var riktigt nära, så måste man leta med jävla Hubbleteleskopet för att hitta något positivt. Och då tänker jag inte ens börja att klyva det nonchalanta, lata, ointresserade defensiva arbetet.

Ja, jag är i affekt och overkligt provocerad. Men fatta orosmolnen när man knappt lyckats visa något offensivt under 3 matcher, och varit ett totalt sänke bakåt. KOMMUNICERA MED OSS ATT NI VILL ANNORLUNDA! Vi fattar att ni vill det, men ibland behövs det uttryckas också.
För allt ni kommunicerar med oss nu är det ni visar på isen.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
HKN: Jag vill hävda att den här matchen var ett steg framåt, jämfört med Luleåmatchen. Offensiven var bättre och förstakedjan borde ha gjort åtminstone ett mål idag. Bäst i laget var dock Tim Juel, som egentligen var den enda som stod för en bra insats.

I övrigt instämmer jag i att backsidan ser tunn ut, speciellt defensivt. Skadan på Didrik är inte alls bra. Sedan håller jag också med om att spelet måste bli mer rejält, och det gäller samtliga spelare. Förövrigt sållar jag mig även till skaran som höjer på ögonbrynen över Mieho. Offensiva kvalitéer saknas och han inger ingen respekt i det fysiska spelet heller.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
mikenomad: Om jag ska vara noga så totalsågade jag Alvarez säsongen 21/22 men hyllade honom säsongen 22/23. Tycker han blev en helt annan spelare ifjol sen fanns ju alltid farhågan i hur mycket man kan få ut av en spelare i den åldern. Men när man ser primadonnorna vi har på isen nu, jesus. Alvarez hade platsat hur enkelt som helst.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
mikenomad: viss risk ja .....
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Andersson: Kan bli stökigt....
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
HKN: Walli saknar jag inte, han var en Alvarez-light. Palola vette fan, han var en playmaker-variant av Mieho. Blixtrar till och gör ett mål och sen borta med vinden resten av säsongen. Överlag så hoppas jag att det är totalt slutvärvat från den där finska REA-hyllan, vi har prickat dom lyckoskott man kan förvänta sig i Lyytinen.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Olle: Kanske går att väcka Dahlén med att spela honom med Pääjärvi, Hanzl centrar. Nånting bör ändras iaf. Att Wedin är så långt bort är ju minst sagt lite jobbigt.

Dahlén - Hanzl - Pääjärvi
Pettersson - Lander - Hållander
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Det ska enligt uppgift ställas ut ett öltält kl 14 på lördag utanför hallen . Spontant känns det fel med kombinationen alkohol ångestderby och arga supportrar . Har farbror blå extrabilar ute ?
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Olle: Det trodde man inte att man skulle läsa från dig, "jag saknar Alvarez" 😉
Men du har rätt, jag har tyckt hela tiden att det var ett stort misstag att inte behålla honom eftersom han stod för en kompetens laget i övrigt saknar. Det du skriver och att vara oöm inne i skiten framför motståndarmålet. Innehar han inofficiellt världsrekord i att täcka målvakter så det blir mål? Jag tror fan det...

Och ja, det finns verkligen anledning att fundera över "kompisandan" och "familjära Timrå IK"
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Olle: Alvarez och Walli.. jag skulle behålla Palola istället Miehå (åsnan)
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Tonymontana: Lite sånt här jag reagerar på.

"Timrå haft förtvivlat svårt att få in pucken.

– Vi får inte returerna, vi får inte de där enkla målen, säger Timråtränaren Ante Karlsson efter förlusten mot Skellefteå."

Det finns inga enkla mål. De enkla målen förtjänar man.
Vi lägger inte ner det hårda jobbet för att förtjäna de "enkla" målen just nu helt enkelt. Speciellt går vi inte in i skiten.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
mikenomad: instämmer. När inte våra stjärnspelare får leka runt med pucken så finns det för få som gör grovjobbet. Vi har glaslirare till stjärnor. Den enda som spelar rejält är Pääjärvi. Mieho är en stor jävla flopp. Stora tuffa finnen som skulle gå in och mosa i alla lägen, han sitter mer på röven än vad han står på skridskorna, usel balans. Han är inte inne och käftar efter en enda avblåsning. Jag skulle vilja tona ner Kapanens legendstatus gällande värvningarna. Lyytinen är bra. Eronen, nja. Rindell och Mieho är riktiga floppar.

Vi har inte ett ”lag” just nu. Vi har en förstalina av bortskämda miljonärer som åker runt och dikterar villkoren och sätter standarden för alla andra och den standarden är jävligt låg. Det kanske är en ”polare” för mycket i laget just nu? Jag vill se ante genomföra förändringar nu som främjar en positiv konkurrenssituation.

Som sagt, jag saknar Alvarez. När han var som bäst så drev han på laget och kunde vända en matchbild med sitt grävlingsspel runt sargerna.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Dubbeld: Ja men bara för man står och säger vissa saker i en intervju, så vet du inte vad som sägs bakom stängda dörrar.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Tom Topp: Svårt å göra bättre när alla backar leker '' vem är jag , var ska jag "
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
Tonymontana: Förlåt men då kan man säga det under intervjuerna istället för att hävda annat.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-09-21
mikenomad: men Juel fick klart godkänt idag! Sitter dom i kryllan så är dom svåra att ta!
Låst ämne

« · 2568816 · »