1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581397 inlägg · 6216 ämnen

Skellefteå - Timrå IK 2008-12-26

1103236 · » Till forumet


Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-12-26
Nyaste hejarramsan, uppfunnen på bussen av en trevlig herre:
"Vräk in pucken, och fort ska det gå, go go go! Brynäsjävlar åt helvete nu, go go go! Och fort ska det gå!"
Hahaha, så jävla skön. Finns på film, kanske blir en youtube, men jag måste fråga om lov först :)

TACK till alla som var med till Skellefteå, grymt skön stämning hela vägen. Massa beröm fick vi av alla där uppe också :)

TACK Timrå IK, helgen är räddad. Nu tar vi LHC av bara farten på söndag. "Och fort ska det gå!"
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-12-26
jens_88: ja, pärssinen är kung ! och skogs tar sig mer och mer han kommer bli en viktig spelare i morgondagens timrå =)
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-12-26
TobiasThyr: Jag gillar verkligen Skogs, hoppas att det släpper för karln snart så han kan komma tillbaka till sitt riktiga spel... Och ja RJ sätter max 1 av 10 open ice tacklingar på en match :P Det måste bättras!!

Men man måste älska Timo Pärssinen som klev in och pucklade på Marttinen när han trodde han kunde hålla på som han ville mot Timrå spelarna
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-12-26
TobiasThyr: Det var julmaten :O
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-12-26
jens_88: försätt med det du =D trivs bäst i skuggan där jag kan vråla bäst fan jag vill utan att det måste låta gör vackert :P höhö, men fyfan vilken skillnad det va på laget idag, undra om det är styfens återkomst kanske ? känndes mkt stabilare i försvarsspelet och skogs va riktigt grym, enda som va sådär va väl jonsson som missar alldeles för många open ice tacklingar :P
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-12-26
TobiasThyr: Hahaha jo folk ringde i period pauserna och sa att dom sett mig :P Men faaan det bjuder man på bara man har roligt medans man gör det
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-12-26
jens_88: nä det va bra att du gjorde det. hade jag vart lite mer linslus hade jag kunnat stått där på en pall och styrt uttafan :P men antar att man blir ganska uppmärkasamad av kameror då ^^
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-12-26
TobiasThyr: Det behövs någon som går in och styr upp det hela i klacken.. Jag försökte så gott jag kunde idag när jag stod där nere vid trumman och vifta med armen så gott jag kunde.. Men det är defenitivt ingen omöjlighet!!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-12-26
jens_88: kan bara hålla men, vrf låter vi inte så där på hemmamatcherna, tänk om allt folk på västra stå skulle kapa som vi gjorde idag då skulle det vara sån sjuk stämning så man skulle få tårar =D
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-12-26
Nyss hemkommen från resan/matchen. OERHÖRT bra match måste jag säga! vilken insats! skellefteå hade stundtals inte mycket att sätta emot!

Jag älskar wandell.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-12-26
250kg kärlek: Va inte djurgården de också 04/05?
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-12-26
Nyss avstigen från en av bussarna från Skellefteå.. Vilken jävla stämmning det har varit hela vägen till och från matchen!!! DETTA ÄR HOCKEY!!

Kapten Styf visade vägen idag helt klart!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-12-26
De e ju klart att Styf ska styra upp lägstanivån. Har på känn att vi slipper totalfria fall, som 08 affärerna, med Pärra tebax på skutan. Tomten är röd o vit som sagt.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-12-26
Enormt viktig och skön seger. Äntligen får vi känna på hur det är att ligga på slutspelsplats igen. Det var ett tag sedan.

Det bästaste från matchen var nog ändå Pär Styf. Äntligen har vi en fysisk hockeyback igen. Det var ett tag sedan.

Nu tar vi SM-Guld av bara farten......eller nåt.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-12-26
Berglund: Tja, det går väl på ett ut.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-12-26
Ivanhoe: Jag byter din T-röd mot min Lacknafta :)
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-12-26
Ivanhoe:

Bortskämda med vinster mot SAIK är vi förvisso på sistone, men satan vad skönt denna seger satt ändå! Vidhåller att hockey är en jävligt konstig sport. Jag menar, nu har vi slagit topplagen LHC och SAIK på bortaplan ett par gånger trots att vi är så usla utanför Medelpads gränser. Samtidigt är vi helt värdelösa varje gång det kommer till så kallade sexpoängsmatcher i 08-området.

Har sett till att förse mig i tid denna jul. Såg tidigt i kalendern att det inte skulle bli helt lätt att införskaffa alkoholhaltiga drycker i dessa dagar. Men nu är det bara att besöka lagret i källaren vid behov. Jaji...
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-12-26
DJ Hemp: Ja nu är det mesta slut, går nu in på en flaska T-röd som låg kvar i bilen. Men det är det värt. En meriterande bortavinst på min ära. Det är vi inte bortkämda med.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-12-26
Ja, det var den julen det. Fan, vad den rann iväg. Önskar så mycket att man hade fått tillfälle att hänga med till Västerbotten idag, men det kan la inte vara många förunnat att kunna dra iväg så där en annandag jul? Fick nu bara se några glimtar i SVT Sport och visst var Wandells förarbete till Lehtonens ledningsmål underbart att beskåda. Grymt som fan med ännu en seger mot detta SAIK! I vilken månad låg vi senast på slutspelsplats? Läge för en del firande ikväll därmed. Vin, glögg, vinglögg...
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-12-26
mikenomad: Det långt mellan gångerna men nu kom det något vettigt från dig också. Kul. Fortsätt så!
Men ta för sjutton inte rygg på mig för den skull.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-12-26
Dunc: Carlsberg är en j-a PR-bluff, Tuborg är överlägset godast!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-12-26
The Fat Bastard: Sån jävla skit pytsar man inte i sig frivilligt. Det är för hästkuskar o lappjävlar. Näe tacka vet jag en Tuborg, vher gang. Skål ta mig faan!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-12-26
För bättre kvalitet (dock utan musiken) gå till tik.hockeyligan.se
Kommentera


Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-12-26
dr-nix: ja då .. stabil insats av styf . stabil match över huvudtaget . lotvonen gör väl kanske ingen höjdarmatch .. skit i de . 3 friska poäng
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-12-26
Tack för att ni slog Skellefteå så att vi gick upp i serieledning.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-12-26
Dunc:

Är det Carlsberg i dom är det kanon! :-)
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-12-26
The Fat Bastard: Dom där jävla plastbackarna är bara själva faan
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-12-26
Johnny Hazard:

I dag är vi glada och backen vi har duger, i morgon när huvudet värker vill vi ha bättre backar igen.

God fortsättning.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-12-26
Roligt att Timrå vann idag, satt på bussen så det fick bli radiosporten för mig. Tyvärr var jag tvungen att lämna efter drygt 5 spelade minuter i 3:e så jag visste inte hur det gått (när jag lämnade radion stod det 1-1) när jag kom hem någon timma senare. Väldigt trevliga 3poäng. Har läst några rapporter som säger antyder att Styf varit bra.

Någon som följt matchen närmare än mig som kan ge en rapport angående Styf, har själv längtat tills hans comeback nämligen.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-12-26

Femte raka mot Skellefteå. Önskemotståndare i kvarten?!

Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-12-26
mikenomad:Runt Bunsta vågar man inte traska sena kvällar!Kan ju komma nån Bunsta dåre i nån rostig gammal Zetor eller nån jävla trimmad Grizzly på grusvägen!:)
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-12-26

Klacken får beröm från Skellefteå:

"all heder åt eran klack!
det är inte alla gånger man kan stå och prata vettigt med motståndar supporters i pausen!
och klacken hejade på sitt lag istället för att hata motståndarna, det är stort!
många lags supporters borde lära sig av er!
grattis till segern ni ville mycket mer än oss ikväll!"

Saxat från Hockeysverige.se

Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-12-26
Jamen där snackar vi sköna tre poäng! Grymt viktigt. Vi kommer garanterat att passera BIF inom fem omgångar. Sedan kan BIF och Rögle lira kvalserien, som jag tippade för två månader sedan.

Det är tuffa matcher framför oss, så varje pinne blir extra viktigt.

Tyckte att SAIK var lite tyngre än oss, men att TIK spelade smartare och stod upp bra. Nått som var oroande var väl typ att vi hamnade ute i hörnen, vilket har varit den bärande gemensamma nämnaren för våra skitsäsonger i ES. Positit var att Wandell ar precis så bra som man kom ihåg pch att Lehtonen måste vara en av världensgrymmaste skyttar.

Stort tack för en väl genomförd match. Tycker inte att det direkt sprakade om laget., men det såg snarare ut som att det var vi som ledde serien och defilierade hem en dag på jobbet och SAIK låg nere i skiten

Skål kamrater!!!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-12-26
John K: inga problem. jag ska ju ner och kolla .. jag brukar ha en jävla tur med mina live matcher .
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-12-26
John K: Tack du, jag har full koll på "mitt" Bunsta...går förbi där titt som tätt serru...
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-12-26
Johnny Hazard: Åfan...kom Skärgårdsdoktorn från Njurunda. Tänk va, det är idel storheter som har sina rötter sprungna ur Njurundas bördiga mylla....:-)
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-12-26
mikenomad: Bunsta är inte lika med Njurunda. Bunsta är en liten by halvvägs mellan Njurundabommen och Öjestrands golfbana.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-12-26
mikenomad: Haha, jo denhäringa Bunsta Petter var snäppet värre än cykelreparatörerna vi har idag som kallas för doktorer. Kanske så hade t o m Styfen varit spelklar efter redan en månad om Bunsta Petter hade levat och kontaktats.

Hela Timrå IK:s stab kanske skulle behöva läsa om denna Bunsta Petter och om hans metoder. Jag saknar en riktig kuckelgubbe inom organisationen.

"Huset var vedeldat. Det fanns fem kakelugnar och två vedspisar i huset. Det fans ett väntrum på nedre plan med ett mottagningsrum innanför dit patienterna fick komma.

Petter hade en städerska, som hette Ester Johansson, Hon var hushållerska hos Borlings, ”en annan bonde i byn”. Hon kom och städade en gång i veckan på mottagningsrummet och i väntrummet. Petter var mycket noggrann. Hans motto var, ”var sak har sin plats”. Detta kom igen överallt i hans verk, både i jordbruket och i hans läkargärning.

Petter förde bok om allt rörande patienterna, namn, ålder och adress. Vilka mediciner som han hade rekommenderat. Han skrev på stora ark i ett rutsystem. Han skrev smått så att många skulle få plats på samma ark. Han var noggrann för att han skulle vara garderad ifall han vart anmäld av någon.

Då skulle han kunna bevisa vad han hade givit för recept.
En gång var det nära att han skulle bli anmäld, det var doktor Skärgård, en legitimerad läkare på orten, som frågade anhöriga efter en avliden patient som hade varit hos P.A och vad han hade varit där för. Men allt var i sin ordning.

Han hade fått ordinerat en tesked ”karlsbader- salt”, som är ett medel mot gaser i magen, och det hade inget med hans död att göra. Doktor Skärgård hade inte något gott öga till Petter, han tyckte att han tog hans patienter. Denna episod har pappa fått berättad av anhöriga till den avlidne och det vart inget av det, sade hans dotter. (Svea 2006-05-24)."

Här kan ni läsa fortsättningen om Bunsta Petter, för nu ska jag ut och svira, fira vinsten och att vi gick förbi MoDo i tabellen:

www.familjeliv.se/Bloggar-7-6/b19141.html?change_background=4
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-12-26
Härligt att Styfven är tillbaka och "visar vart skåpet skall stå". Nu får vi hoppas att vi kan snuva Linköping på poäng också.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-12-26
Johnny Hazard: Vilket underbart stycke Njurundahistoria du delade med dig av där! :-)
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-12-26
Johnny Hazard: Bunsta=Njurunda eller..?
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-12-26
John K: Skojade bara, har druckit ett par roliga pilsner för mycket ikväll och då blir jag på det här jävla skojsamma humöret, plus att Timrå gick och vann på bortais, det är man ju inte precis bortskämd med den här säsongen.

FroZzZza Timrå...!

Det är bara jordkällaren kvar där kuckelgubben Bunsta Petter bodde och där bor inte jag.

Hans namn var Petter Arvid Berglund född 1882 – 1940, gift med Ester Katarina född 1893. De fick tillsammans tre barn, Helge f.1918, Sigurd f.1919 och Svea f.1922. Familjen bodde på en gård två mil söder om Sundsvall i Njurunda socken. Byn heter Bunsta.

Där av kommer namnet Bunsta Petter. Han var enda sonen och tog över gården efter sin far. Efter faderns död kom Petter att bygga det hus som numera finns på gården, en stor mangårdsbyggnad. Året var 1928. 1933 byggdes ladugården.

Gården drevs som ett jordbruk med kor och mjölkproduktion. Vidare fanns bryggstuga som numera är flyttat till en annan ort. Där bodde Petters fru, Ester, efter Petters död. Bagarstugan byggde Petter. Det enda som finns kvar av den gamla bebyggelsen är jordkällaren och en gammal vedlada.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-12-26
Johnny Hazard: Kul, då vet jag exakt vart det är.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-12-26
John K: Jag bor i huset som Bunsta Petter bodde i under en kort period.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-12-26
Johnny Hazard: Vart nånstans i Bunsta bor du då?
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-12-26
SM-Guld, SM-Guld, SM-Guld...

Det syntes direkt att Styfen var med på isen, vilken j-la chef!

Nu saknas det bara en klassback till.

Vilken god fortsättning det nu blev.

Ha en fortsatt heljävlig julhelg alla.

Synes!

/ Bunsta Johnny
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-12-26
Nu äre bara att hoppas att det blir mycke folk på söndag mot LHC, det brukar ju inte vara så mycke folk när vi möter dom vanligtvis.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-12-26
John K: Känns säkert härligt för Timrå när dom glider in på isen när man har ett så bra stöd på läktarn!Bra jobbat alla som var där!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-12-26
Skönt med en seger som äntligen innebar lite tabellklättring!
Kommentera

1103236 · »