Dunc: Så ditt argument är att ett lag som slutar på t ex åttonde plats år ett och sjätte plats år två med lagbundenhet slutar på fjärdeplats år tre oavsett hur laget ser ut ????? "Dunc", är det ljudet när du ramlar av stolen när du skrattar åt dina egna skämt?
Tvåtallar: Jag tycker egentligen inte om att upprepa vad jag skrivit tidigare. Ni har förlorat riktigt bra spelare, Hahl, Regin, Kokko, Koskinen, Lindström och inte ersatt dem med i närheten likvärdiga. Och Hedström har ju visat sig vara ett gigantiskt stolpskott. Det är mitt argument för att ni kommer spela kvalserie denna säsong.
Och visst ser jag fram emot en riktigt spännande hockeyallsvenska i år, men.. vi är starkast i år. Här sticker jag ut käken, men i år går vi upp och sen blir vi kvar med vårt sponsorstöd och i den expansiva region vi finns. Är ganska övertygad att även Leksand tar steget upp i år.
söderbergh: Tar mig friheten att svara i Tvåtallars ställe. Statistikmässigt har ju Timrå Ik hela tiden i ES blivit bättre för varje år så vi bör alltså i sluttabellen hamna mellan första o fjärde plats. Vad gäller Mif så verkar neråtlinjen fortsätta. Tror ni får riktigt jobbigt mot Sundsvall i år.
söderbergh: Skulle vara intresant för många här att höra vad det är som får dig att tro att vi skulle vara i kvalserien till våren. Personligen tror jag att Malmö har problem att nå UPP till kvalserien i år.
Tvåtallar: Jag håller inte på Frölunda, men de känns väldigt spännande i år tycker jag. Kan t o m kosta på mig att säga att jag hoppas (men tror inte) att ni slipper kvalserien år. Jag tror att de två ES lagen som halkar dit åker ur
söderbergh: Det räcker nog inte att ta två långa fina topp skott ur våra fina stolta tallar. Typ Hahl och Nubben. Som Förlunda prövar. För att bli som oss måste man nog gräva upp tallarna med rötter och allt. Men tyvärr de fixar ni aldrig.
BlackBay: Så du är en sådan där liten äppelkindad historieonanist. Vi var bättre än Frölunda förra säsongen och DÄRFÖR kommer vi vara bättre i år igen ;-)
söderbergh: Frölunda har ju haft ett spännande lag två raka säsonger nu va?.... få se hur har det gått nurå?.....vi "bönder" har lite dåligt minne..... känns som det sportsligt gått aningen bättre här uppe vill jag minnas
söderbergh: Tråkigt att behöva berätta verkligheten för dig. Timrå har ett eliserielag, Timrå har tradition, och Timrå kommer att ha ett lag i högsta divitionen under överskådlig tid. Hur stor stad Malmö än är, och hur stor o fin arena som byggs där. Och hur många stjärnspelare som än värvas Så finns det alltid problem med kultur, publkintresse och lag känsla osv. Ett gott råd håll er till fotbollen
Blizzard: Vad blir du så upprörd över, Frölunda har en avundsvärt fin organisation och ett riktigt spännande lag. De förstår att hockey är underhållning och arbetar för att leva upp till det. Men sen har du rätt. Frölunda är inte ett NHL lag. Men i fall Timrås organisation har samma "Smalltown boy" attityd som du så har ni snart inte ens ett elitserielag
Blizzard: Ja det är ju NHL som utvecklingen av allt sker i. Ska vi hemma i Sverige skita blint i det å snöra på oss våra gamla läderskrillor och gå tillbaka till träklubbor kanske?
Jag brukar skratta åt Danskarna i skidbacken ja medan vi i Sverige har kommit långt i utvecklingen av skidkläder så vi oftast har bättre material som tål kyla, snö och is bättre än deras Jeans...
"– Tröjorna är gjorda i ett ganska tunt material och precis som många tröjor i NHL är det nät i armhålan för att det inte ska bli så varmt, säger Mats Ahdrian, klubbdirektör"
"Vi vill förnya oss. Inspiration har vi hämtat från Minnesota Wild i NHL, säger klubbdirektör Mats Ahdrian. "
Vad fan NHL,NHL,NHL och NHL dom kan ju för fan gå med i NHL, j*vlar vilken jobbig klubb.
moreten: Vilka lag har röda hemma ställ då? Jag utgick i mitt resonemang från innebandyn, där man kan få en Aha upplevelse när matchen skall gå igång och båda lagen har röda tröjor på sig. För på den nivån (12 åringar) har ingen koll på motståndarnas färger. Men som sagt, vilka andra lag har rött hemma? Då cvet vi ju vilka lag timrå måste spela med hemma tröjorna borta. Vilket jag tror med all säkerhet att klubbledningen har pail på.
JBlom: Förr var det mörkt mot ljust. Det var alltså innan färgtvn kom. Det var för S7V tvs skull. Det har nbog varit en kvarleva sedan den tiden. I alla andra sporter är det numera så att man inte får spela i samma färg, dvs. så det inte är risk för förväxling. Så skenerellt kan man säga att vi kan spela mot alla lag borta i våra röda matchställ såvida inte motståndaren har röda matchställ och det mest kufiska är att alltid bortalaget skall byta tröja. Mer lågiskt vore väl det att hemmalaget, som har sin garderob på plats byter. Men o andra sidan vet ju sammtliga lag vilka som har röda ställ, så dom anpassar garderoben därefter.
JBlom: Kan kan man väl. Frölunda spelar ju med gröna tröjor hemma vissa matcher, Djurgården har blåa. Rögle har väl vita hemmatröjor? Det måste inte vara mörkt mot ljust, enligt mig iallafall. Jag tror inte det spelar så stor roll faktiskt.
Anonymous: tittar man på nyheten om Saik-Tik så har Timrå vita tröjjer samma sak i Leksands skit cup. Det var ju röda borta vita hemma? dom spelade vell inte hemma mot Saik? eller gjorde dom de ?
Hemma från Strömsund så känner jag mig rätt nöjd trotts förlusten.
Timrå fick kanske inte ihop laget riktigt ikväll. Men många spelare visade sig på ett possitivt sätt. MPS kommer att bli en enorm tillgång. Wandell en kanon värvning. Och Hedström är glödhet Vilket humör han visade. Dom tre spelarna kommer att vara viktiga för oss i vinter
Det är ju viktigt att göra en bra försäsong! Det säger så mycket om vad som komma skall. Förra året vann Brynäs i stort sett allt på försäsongen och se!!! Dom vann ju kvalserien ganska enkelt.
Snoop: Äsch, vi har ju alltid Sundsvall Hockey, bara låna en hel femma av dem hela säsongen ;) eller varför inte AIK Härnösand när Sundsvall börjar strejka..
JimmyH: Jaha, ja har dom en massa doldisar får dom väl skriva ut hela namnet så man vet vem dom menar. Har aldrig hört talas om iaf... trodde dom menade Jonathan eftersom dom inte kan släppa honom ur sitt minne där uppe bonnlurkarna