1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601492 inlägg · 6212 ämnen

Skrällarnas VM?

Skrällarnas VM?
För er som inte följer ishockey-VM kan jag berätta att blåbärsnationen Danmark leder med 3-1 mot USA efter en spelad period. Danskarna tog ledningen genom Bo Nordby-Andersen efter 6.06, Kim Staal ökade på till 2-0 mindre än fyra minuter efter första kassen. Matchuret stannade på 12.21 då Jesper Damgaard satte 3-0. Ryan Miller i den amerikanska kassen fick nog och lämnade över målvaktssysslan, danskarna drog på sig utvisning och vips hade USA reducerat.

Timrå kanske skulle sondera danska spelarmarknaden innan de tar hit en transatlant?

Sv: Skrällarnas VM?
Johan J: Det har nog Modo och MIF redan gjort... =)

Johan J: Ja....tänk så det kan bli,men jag tror Lettland med Curre Lindström i spetsen tvålar till Tre Kronor ikväll med 5-2.....

Danmark har ju Jens Nielsen :)

SMÅLAND: Hoppas sifforna blir ännu större så att Hardy Nilsson får gå. Så länge Zetterberg sätter Tre kronors kassar är jag nöjd.

Johan J: Hade inte Zäta varit med då vet i f-n om jag tittat på VM,men nu börjar det se intressant ut.....Nu gräver vi GULD......

Jag gillar inte heller Hardy......titta laget.....det skriker STOCKHOLM......Var är Niklas Nordgren???

woo 1-4 :)

SMÅLAND: Skriker Stockholm? Är väl bara Tellqvist,Nilson,Tjärnqvist, Tärnström och Hannula som har som har Stockholmsanknytning?

Frella: Räcker inte det?????Konstigt att inte älsklingen Björn Nord är med!!!!och Niklas Falk och Niklas Wikegård i båset....USCH!!!

Skottstatistik första perioden USA-Danmark 24-5

Kanada-Vitryssland har dragit igång också. I Vitryssland #24 Dimitri Starostenko. Snart startar diskutionerna igen.

SMÅLAND: Tycker inte det är konstigt att de är med iaf, Vem ska vara med istället för Tellqvist? Istället för Tärnström och Tjärnqvist? Nilson och Hannula behövs oxå med sin arbetskapacitet.

Jimmy: Jag säger Peter Hirsch och USA-spelarna får rysningar....

Dream Team: Hur förklarar man detta?

50.28 2 min DEN 24. TRUE, Soren HI-ST
47.33 10 min DEN 24. TRUE, Soren CHE-B
47.33 2 min DEN 24. TRUE, Soren CHE-B

Slängde han ut klubban i från utvisningsbåset?

Jimmy: Aha sista 2:an ändrades nu. Var visst Sverigebekanta Lasse Degn som fick den. Appropå Sverigebekant så gjorde Kim Staal nyligen 2-5 (spiken?) till Danmark assisterad av Morten Green och Jens Nielsen.

Jimmy: Vart följer du matchen?

« · 274344