En skön grej igår från matchen var när S. Erixon i slutet av matchen var nära och tokproppa Svartvadet vid blå ! Lander snackade lite skit och Svarten vart hellt jävla galen ! Så jävla skönt att se våra junisar gå in å köra...
Kan Timrå skicka på Kokko en monsterlön ?? Han ska va kvar !!!
John K: Jag lider också med Modosupportrarna. Jag skulle vara vansinnig om jag höll på Modo när de visar upp det spel de gör. Det finns antagligen ingen som håller på Modo som inte känner frustration, besvikelse och en viss uppgivenhet när man ser det man ser. Det finns betydligt fler än Cyklob som försöker hålla diskussionen här i Timrås gb och även på Modos, på ett bra sätt. Sedan finns det avarter både i Modolägret och bland oss. Det kommer vi aldrig ifrån.
Någon som vet någon sida där man kan ladda hem matchen från igår (var på den live) :) ? såg att den visades på C+sport2 men har bara C+sport1. Eller är det NÅGON som har spelat in HELA från i går på kanal9 :) ?
dr-nix: Det går inte att sticka under stol med att Timrå har spelat förbannat bra och samtidigt inte gett Modo några som helst chanser. Det var jämt i första matchen, men i de övriga två har Timrå spelat ut Modo.
Timrå har uppträtt oerhört fokuserat och målmedvetet. Precis som du säger har man också fått utdelning på sina chanser i en större utdelning än i grundserien. Man går på mål, man skjuter och man bryter in. Och det värsta (eller skönaste) är ju att man faktiskt också gör mål då.
Citerar Listan från Hockeysverige, ganska skön läsning:
"1) Timrå Håller på att slå ut självaste mästarlaget och har, de säg sju senaste perioderna spelat drömhockey. "Sen när blev Hynning en bra passningsspelare? I didn´t get that memo", sa Jante till mig igår. Sen gick Hynning ut och levererade en gång till. Förarbetet fram till Styfens 2-0 var en uppvisning i kyla och spelsinne. Fortsätter Timrå spela den här hockeyn, så kan man vinna hela skiten. Dom är som i trans, när dom gäller som mest. Sånt är livsfarligt. "
250kg kärlek: Ja, visst går du händelserna i förväg, dock med all rätt att spekulera men ta det försiktigt!
Nedan finns kopia av ett inlägg som jag gjorde på Modo's HS för en stund sedan.
"Wayne Gresky: Väldigt låg nivå på HS hos Modo. Dock kan jag förstå Modofansens besvikelse och frustration inför det som håller på att hända.
Jag är ingen vän av skadeglädje och tycker därför uppriktigt synd om supportrar med ett så ofokuserat gäng lirare som Modofansen har. Det är troligen underskattning som gjorde att man valde Timrå i kvarten och nu får smaka på hur det kan gå när ödmjukheten och respekten saknas. Detta gäller både Modo's spelare och supporters som både under grundserien och inledningen av slutspelet har varit allt för kaxiga. Dock finns ett undantag och det är signaturen Cyklob som uppträder både sportsligt och sansat i sina inlägg. All heder till dig för det!
En sak till, den omröstning ni har för närvarande är ett bevis som styrker mina åsikter, för också där saknas det sportsliga alternativet. Nämligen att Timrå faktiskt kan spela Modo ur slutspelet."
dr-nix: det där med utdelning ser jag att jag uttryckt lite oklart, det jag menade var att man fått utdelning på sina chanser (inte maximalt men bra) och det har man varit dålig på tidigare.
250kg kärlek: jag tror det är en blandning, visst har MoDo vikt ner sig lite och underpresterat men samtidigt har Timrå varit riktigt bra och fått lite utdelning på sina chanser (det man har varit rejält dålig på).
Så jag tror inte att Timrå är så bra resultatet visar men samtidigt skulle jag inte vilja möta Timrå om jag varit HV71 supporter t.ex.
Bragd-Birger: Om jag går händelserna i förväg och tittar på en eventuell motståndare i semin tror jag att Timrås spel talar för en annan motståndare än HV71 (som bör vinna mot Skellefteå). Det spel Timrå visar upp måste verkligen inge respekt hos de andra lagen. Om denna matchserie blir kort tror jag att det kan ha positiva effekter inför fortsättningen.
Det är långt kvar, detta kan vända även om det inte finns några som helst tendenser som pekar på det. Jag tycker att Modo vikit ner sig och verkligen underpresterat de 3 matcher som spelats. Om det är Timrå som gör Modo dålig eller om det är Modo som gett sig in i fighten på ett utomordentligt dåligt sett. Ja, det är svårt att säga.
Denna matchserie som den utvecklat sig är någon man bara kunnat drömma om, men som en vis man sa innan slutspelet började "De blir bara 4 matcher mot MoDo" och visst han verkar få rätt, för MoDo verkar totalt ha lagt av nu.
Jag blev så förbannad igår när jag såg vad "Fröken Wernblom" håller på med, alltså hur dum får man bli? Detta bevisar ju att han inte ha några hjärnceller. Skönt dock att han inte spelar nästa match ,för vad kan hända om MoDo ligger under med ett par mål i slutet? Han kan ju skada nån för livet. Slå av nån armen eller nåt. Så oerhört positivt att han inte spelar.
Jag måste säga vilket fruktansvärt tryck de var i hallen igår, de var nog de bästa på många år. Roligt även att vågen gick runt ett par varv. RIKTIGT SKOJ!
TACK FÖR EN UNDERBAR LÖRDAGS UNDERHÅLLNING!
Nu reser vi till MoDo och gör slut på deras lidande en gång för alla!
250kg kärlek: Tror inte heller Wernbloms frånvaro får någon större negativ modolideffekt. Han har varit ganska menlös spelmässigt, och degraderades ju sist till fjärdekedjan. Skön manöver dock av Andersson, när han flög upp i ansiktet på Wernblom visste/hoppades han att det skulle smälla. Ridå Werner.
Annars känns det lite märkligt just nu. Dagen efter, liksom. Serien känns smådöd. Hoppas nästan på att Modo ska sprattla till i morgon och sätta lite press. Nästan. Mest av allt hoppas jag på en klinisk avrättning och omladdning för semi. Ur det perspektivet vore det bra med lite längre återhämtning. Dessutom ökar givetvis respekt-kontot inför semin. Att smiska upp mästarna i fyra raka skickar sköna signaler.
3 Fantastiska matcher i rad av TIK, helt otroligt hur bra vi kan spela och vilken förvandling om man jämför med grundserien. Är det verkligen samma lag?
Matchen igår var ju fullkomligt fantastisk, vilket tryck på läktarna!
TENKRAT är i världsklass just nu. KOKKO är i världsklass just nu. HAHL är i väldsklass just nu. PYERÖLÄ är i världsklass just nu.
Hela laget är f-n världsklass!
Men nu måste vi fokusera på nästa match och komma ner på jorden lite. MODO har nu två raka matcher hemma. Vinst i dom båda för nolaskogarna så har vi en enorm press på oss i nästa hemma match för att vi inte ska få uppleva en avgörande match i swedbank igen. Så detta är inte klart på långa vägar.
* Wernblom är en idiot
* Om det är någon som har matchen inspelad på DVD med HELA sändningen från KANAL9 så har ni en köpare som betalar bra, riktigt bra till och med.
* Hörde att Ingvar "putte" karlsson hade varit på matchen, den mannen måste älska Timrå.
The great one: Nja. De brukar vara ganska trasiga och kladdiga av kaffe, snus och läsk efter matchen. Några ska vi återanvända, men det mesta kommer kastas bort.
dr-nix: Även om Wernblom i sina bästa stunder är en bra spelare så kanske hans avstängning mer hjälper än stjälper Modolaget. Jag menar, så huvudlöst som Wernblom agerat de senaste matcherna kan det inte vara en tillgång att han en sån spelare i laget.
Läste just på ab.se att Werners straff ändrats till det gröve Match Penalty efter han först fått game misconduct. Med andra ord är Wernerblom borta på måndag.. Hade missat det själv..
Icing-Ove: Jaja.. så kan det ju vara, men i slutändan blir det 'pojken å wargen..' eh, ja.. iof, inte mej emot, så att.. Mkt bra Swartchz! *inte ironi*
Simmalugnt: Avsiktligt eller inte.. Det gjorde säkert ont, men snälla lilla Svarvadet.. TACK för att du visar för hela Sverige hur ont det gör å sen spelar ca. 3min. senare.. mkt fint! *ironi* =)
Fy fan va gött man mår i dag, inte ens gårdagens x antal whisky känns betungande.
Spontana reflektioner från matchen:
Det kändes så häftigt att se Timråspelare bara trampa igenom och spätta upp den i taket, det är sådana mål som Färjestad, Frölunda, HV 71 gör, men inte Timrå. Fast nu gjorde de ju det.
3-0 i matcher. Det känns konstigt. Det måste komma en reaktion snart, Modo vaknar, Timrå är inte ett lag som seglar genom en matchserie med 4-0 i matcher, Det är sådant som lag som Färjestad, Frölunda, HV71 gör, fast inte nu.
Hockeyns svar på Pelle Fosshaug verkar ha vaknat till liv, Nu känner man igen Magnus Wernblom. När han får kortslutning, med idiottilltag som följd och fansen älskar honom för det i stället för att inse han bara förstör för sitt lag.
I rättvisans namn ska väl sägas att Per Styfs knätackling på Svartvadet inte såg alltför vacker ut vid första anblicken, sedan huruvida det var avsiktligt eller inte det får personer som var nyktrare än undertecknad vid incidenten diskutera.
Det känns som att det bara finns ett enormt flow i laget, vilket är precis vad som behövs för att gå långt, titta bara på våra nuvarande moståndare och hur de såg ut förra säsongen.
ralus: Hehe! "Efter matchen vägrade Wernblom att uttala sig. Han gömde sig i stället i Modos spelarbuss. När SPORT-Expressen sökte kontakt med honom där skrek han: - Vad fan gör ni här?! Inga journalister på bussen."
diffe: Jag har läst ditt inlägg men det du inte tänker på är att folk oftast säger/skriver saker dom inte menar när de blir frustrerade. Jag brukar själv släppa sådant, men du gör självklart hur du vill.
Ann: Otrolig stämning igår. Jag trodde knappt det var sant då vågen började rulla runt i hallen. Gåshud tamefan! Såg matchen igen nu i morse och det var otroligt grymt tryck över hela matchen. Världsklass.
Vissa har lagt ner ett otroligt jobb på montering av flaggor och har varit på hallen flera dagar i streck. Städningen gick ganska fort tack vara publiken som tog med sig flaggorna och slängde de på anvisad plats. Tack för det annars hade vi varit kvar där än och städat.
Har tänkt på en sak, under året så har flera av er här inne på HS mer eller mindre dömt ut tex Tenkrat, ni har stoppat in han i samma fack som Blake Sloan mm.
Under en lång tid så har Tenkrat haft motgångar trots det har han slitit kämpat för att till Slutspel bli den han kom hit för att vara. =) Maskinen Tenkrat.... DÅ!! Kryper alla hockey orakel ner under sina stenar, inte ett ljud om att Citat: Skicka hem honom, inte en till Sloan.....
Skit smittar av sig på oss andra...!
Nu är han en hjälte minsann! Ta och ransaka er nu och be honom och alla andra som ni kastat åt vargarna om ursäkt.
Jag gillar hockey, jag gillar Timrå och det gör säkert även ni, eller?
Så till er alla Hockey Orakel knip igen ett tag nästa Säsong va!!! Håll en hög niva på den här sidan, kom med kritik, men döm inte ut spelare men framför allt häng dom inte......
Jag vill gå in här och läsa hålla mig uppdaterad om vad som händer, dela med mig av saker och ting inte läsa massa gnäll som om jag var på Modos HS...
En sak oroar mig lite nu, modo har tydligt inte varit motiverade.
Men vad händer då om Timrå går vidare och då möter ett lag som troligtvis är betydligt mer motiverat. Kommer de tro att allt ska gå på räls som det gjort hittills, slappna av (tänk matcherna mot ex Luleå) och istället köra rakt in i kaklet?
Sen en sak som är väldigt tråkig. Den sportchef som byggt detta underbara lag arbetar idag för en konkurrent. Kanske kommer aldrig Timrå att få uppleva etta lag som detta igen :(
Ann: hehe jo det låter som en rolig kväll, själv blev det lite lugnare så jag är bosatt i Umeå atm så det blev tvn för mig. Men vi var en trio iaf som satt med en brasa i öppna spisen och en rejält spännande match på tvn.
Det är i lägen som dessa man saknar årskortet (ståplats)...förhoppningsvis hittar jag jobb i S-valls trakten så jag kan flytta hem till Timrå igen snart dock..