1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598872 inlägg · 6213 ämnen

Slaget om Västernorrland 2008

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Mysigt med seger faktist.
Man blir lite fundersam på hur den blonda killen i Modoklacken kommer hem så småningom. Först ge sig på domaren och sedan kasta en puck i huvudet på en liten pojk (som dessutom var modosupporter) är riktigt starkt gjort.

actionleif: haha .... vilken stjärna, tog bengen han???

actionleif: Gav sg på domaren.....??!!

Berätta.....

Måste bara passa på att berömma "Tjockisen som slutade le". Han var riktigt cool.

willysson: Jag hade faktiskt närmare till fosterställning, snyftandes med ett droppintag av Jack Daniels kopplat i armen under stora delar av matchen :)

willysson: Han fick åka med farbror blå.

Shadar: Såg inte hela situationen utan bara slutet, men då var han omringad av poliser samt guljackor som drock honom ifrån domargången ..

Härlig match !!!! Bra trycka på läktarna ! Tenkrat var jävligt bra ! Varför var det inte fullt ?!?! 5600.... Skandal

Shadar Logoth: Efter alla rödvinsfilosofiska nätter vet jag att man inte kan vara säker på någonting. Så det är fullt möjligt att du är jag. Grattis i s f, ety då mår du jävligt gott. Eller jag.

Natti natti, my fellow tikare. Låt oss sova den mest njutningsfulla av sömner. Hockey är en av de bästa uppfinningar mänskligheten mäktat med.

Olle: lyckost

actionleif: Jag hoppas innerligt att den killen åkte fast och att man meddelar personens namn till MODO Hockey. Han skall bannlysas från Swedbank och alla MODO:s bortamatcher.

så jävla härligt, sussar gott ikväll. trodde modo skulle promenera hem segern efter 2-0. riktigt starkt att vända och vinna.

Sjöberg måste vara sämsta domaren i elitserien, har för mig att han dömde nån match ifjol också, bedrövligt då också.

Modoiterna förnekar sig inte.

Efter matchen var det en Modoit som fick handfängsel på sig. Efter att ha sparkat och attackerat domaren. Kastat en puck i huvudet på ett litet barn som fick hjärnskakning och spydde.

Till på köpet hade han en Modotröja.

actionleif: dom är smarta i bland.... vi har haft nåt guldkorn genom åren vi med.... men våran klack är nog den enda som haft kalsongtifo i globen;)

ralus: Tyckte att Sjöberg var riktigt bra....

Poffa: Ja, det är tur det finns bra modofans också.

willysson:
Och stripptifo i Bofors :)

Per HApps: Det tycker jag vi ska ha på torsdag ;)

Shadar Logoth: Det är du nog bra ensam om... från båda lagens perspektiv...

Foyn: Undra jag med. 5600???? Va fan är det????

actionleif: Det kan säker bli skit för TIK med så låg säkerhet att folk från läktaren kan komma åt domaren.....

Per HApps: det var inte ett6 tifo, bara en ärlig och naken hyllning till vårat lag som tog sig tillbaka...

kommer heller aldrig glömma tomas sandströms min när han kom ut på isen när vi var i mittcirkeln heller:)

nixXz: det är klart

willysson:
Strimmlorna, det var tider det. :)

nectis: törs du??? jag har redan gjort det, jag har inget mer att bevisa;)

sedan har vi en kyckling i micke sandgren som lovade en gång i tiden att han skulle göra helikoptern på isen om timrå gick upp i elitserien.

för det gjorde killen i nyköping, i mittcirkeln innan matchen... dom gick vidare med, var det ett omen???

Per HApps: kul var det iallafall:)

Per HApps: han är ju ingen typisk MoDo-anhängare:
han är ett typsikt pucko! (Jävla skillnad!)

Per HApps: Det är tragiskt att det ska behöva gå så långt att folk förstör och attackerar folk. Nä jag hoppas jag med att denna person verkligen rapporteras till Modo och han stängs av på livstid från Modos matcher samt givetvis från e-on arena med. Skamligt helt enkelt.

Per HApps: grattis Modo

Någon fler än jag som tänkte på att Fredrik Andersson inte stod i MODOs bås idag? Eller har jag fel? Kan kanske dagens tidningsartikel vara sann tro.

orion: Jag var stjärna i rättstavning i femman!

Bosco86: Jag tänkte på det också....

Bosco86: Om man ska tro det jag hörde från Modo håll så är Freddan sjuk låg nedbeddad i feber. Men man vet ju aldrig.

Idioternas moder är ständigt gravid ;)

Shadar Logoth: brynäs, vem fan bryr sig om det en sån här dag

Per HApps: "Till på köpet hade han en Modotröja."

Den måste han ha stulit. Det märks ju tydligt att han är kriminell.

Annars så var matchen mycket lungnare en fjolåret. Då small det i varje byte och efter varje avblåsning.
Angående domarn så är det bara konstatera att vi inte har bättre i Sverige.

hentoa: Jag har inte surrat om Brynäs....vad fan får då det ifrån...?

NuMo:
Barnet som fick pucken i huvudet av en modosupporter bar en modotröja.

Shadar Logoth: Freddan ligger nerbäddad med influensa. Står långt ner i länken.

Per HApps: Jag antar att tikare kastar puckar i huvudet på varandra även om de har en modoit i närheten att hellre träffa.

Per HApps: Fel av dig, han bar en blå tröja, men visst var han modoit. Tittar man på svt:s höjdpunkter så ser man honom för en kort stund i mitten av modoklacken. Undrar om det är någon HS:are?

NuMo: Bara jag som misstänker att Lill-Kenta har slutspelsfrossa??

NuMo: Neh, men läskburkar... ;P

Per HApps: jag skulle kunna dansa med Cj och sedergren till denna på isen nån gång... sedan skulle jag kunna sjunga nationalsången med:)

NuMo: Det är ju rätt skönt av dig att du försöker skämta bort en sån här sak...

Per HApps: Jag och polarn satt på trappan och hoppades att han skulle komma vår väg. Tyvärr han de blåe före. Större idiot har jag aldrig skådat.

Tack för en Gudomlig kämpainsats Timrå.

Ambroo: Är det han med blå tröja med vit rand på? Mörkhårig?

Fantastisk match ikväll! Bra spel hela matchen igenom tycker jag. Chanser och missade puckar och öppna mål åt båda hållen, man satt som på nålar. Även om detta var min första match i EOn, så märktes det direkt att det var slutspel och derby. Man kände stämningen direkt när man kom in i arenan. När matchen väl var igång, vilket tryck på läktarna. Detta går inte ens att jämföra med "Wild West Support" nere i Scandinavium. Förstår inte att sportbladet kunde ge dessa WWS killar 5+ och säga att dom alltid ger allt för laget. Dom buar ju ut sina hjältar på hemmaplan så fort man förlorar.

Viktig match för fortsättningen av serien. Ska bli kul att se matchen i Ö-vik på torsdag. Keep the good work up!

NuMo: Nej det har aldrig hänt, vi har fullt upp med att stötta vårt lag.

NuMo: vill bara framföra ett tack....

Du bara bevisar alla mina fördomar om dig:)

Min tjej tycker jag är konstig bara för att jag blir sugen på "mys" när jag lyssnar på denna låt...

denna låt tillägnar jag alla modoiter....

« · 1003490 · »