Mysigt med seger faktist. Man blir lite fundersam på hur den blonda killen i Modoklacken kommer hem så småningom. Först ge sig på domaren och sedan kasta en puck i huvudet på en liten pojk (som dessutom var modosupporter) är riktigt starkt gjort.
willysson: Jag hade faktiskt närmare till fosterställning, snyftandes med ett droppintag av Jack Daniels kopplat i armen under stora delar av matchen :)
Shadar Logoth: Efter alla rödvinsfilosofiska nätter vet jag att man inte kan vara säker på någonting. Så det är fullt möjligt att du är jag. Grattis i s f, ety då mår du jävligt gott. Eller jag.
Natti natti, my fellow tikare. Låt oss sova den mest njutningsfulla av sömner. Hockey är en av de bästa uppfinningar mänskligheten mäktat med.
actionleif: Jag hoppas innerligt att den killen åkte fast och att man meddelar personens namn till MODO Hockey. Han skall bannlysas från Swedbank och alla MODO:s bortamatcher.
Efter matchen var det en Modoit som fick handfängsel på sig. Efter att ha sparkat och attackerat domaren. Kastat en puck i huvudet på ett litet barn som fick hjärnskakning och spydde.
Per HApps: Det är tragiskt att det ska behöva gå så långt att folk förstör och attackerar folk. Nä jag hoppas jag med att denna person verkligen rapporteras till Modo och han stängs av på livstid från Modos matcher samt givetvis från e-on arena med. Skamligt helt enkelt.
Annars så var matchen mycket lungnare en fjolåret. Då small det i varje byte och efter varje avblåsning. Angående domarn så är det bara konstatera att vi inte har bättre i Sverige.
Per HApps: Fel av dig, han bar en blå tröja, men visst var han modoit. Tittar man på svt:s höjdpunkter så ser man honom för en kort stund i mitten av modoklacken. Undrar om det är någon HS:are?
Fantastisk match ikväll! Bra spel hela matchen igenom tycker jag. Chanser och missade puckar och öppna mål åt båda hållen, man satt som på nålar. Även om detta var min första match i EOn, så märktes det direkt att det var slutspel och derby. Man kände stämningen direkt när man kom in i arenan. När matchen väl var igång, vilket tryck på läktarna. Detta går inte ens att jämföra med "Wild West Support" nere i Scandinavium. Förstår inte att sportbladet kunde ge dessa WWS killar 5+ och säga att dom alltid ger allt för laget. Dom buar ju ut sina hjältar på hemmaplan så fort man förlorar.
Viktig match för fortsättningen av serien. Ska bli kul att se matchen i Ö-vik på torsdag. Keep the good work up!
Blake Slåhan: Du tycker alltså inte spelare som Freij som nyss signat ett NHL kontrakt ser spännande ut? Eller Sundin som Frölunda ville behålla? Sen är ju Svensson, Hardegård, Forsmark, Nässen rätt tydliga topp6 backar.
Man blir lite fundersam på hur den blonda killen i Modoklacken kommer hem så småningom. Först ge sig på domaren och sedan kasta en puck i huvudet på en liten pojk (som dessutom var modosupporter) är riktigt starkt gjort.