1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598982 inlägg · 6213 ämnen

Slaget om Västernorrland 2008

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Mattias Ek väcker tanken om Styf som ny lagkapten....

Jag är böjd att hålla med honom.

Fantastiskt Bra gjort! Oj oj oj vad man sover gott i natt. Tycker att vi gör en kanonmatch på alla sätt!!!

Just nu känns det urtråkigt att Kokko lämnar! Han går ju från klarhet till klarhet. Ruggugt bra idag och hela senaste tiden! Kampanjdags? Stanna Kokko!!!

lincoln: Vart står klacken i Swedbank? om man ska sitta vart hamnar man närmast?

Otroligt skön vinst, klacken va suverän som vanligt! :) På lördag hejjar vi på vårt Timrå till en 3-0 ledning!

Fantastisk match av Timrå, helt fläckfri! NU är Tenkrat precis så bra som man hoppats när han blev klar i höstas. Väldigt kul att se.

Annars håller jag med lincoln - Kokko är ju dominant! sorgligt om karln lämnar

jonmannen: Det blir väl sektion 201 som är närmast.

lincoln: Woho! Vilken match! Grymt skönt. Sömnen är, precis som föregående talare säger, räddad i natt.

Grymt roligt att Tenkrat fortsätter att leverera. Hynning ser också bra ut och Styf gör sin vana trogen mål borta mot Modo.

Wernblom fick hjärnsläpp i slutet. Det han gjorde på Hahl var inget annat än jävligt fult och dumt.

Kaonmatch av Timrå idag. Ruskigt grym och viktig seger. Timrå spelade bra hela matchen igenom. Viktigt med mål i PP.

Dagens bästa.

Tenkrat
Kokko
Styf

och mest till Johan Andersson, jag trodde flera gånger att han spelade back,

Kerstin_k: Jaa, och sedan gå på Anton Lander är ju skit coolt.

nectis: Han ska väl verka tuff mot våra "småpojkar" kanske? Haha rikgit pinsamt av "Werner". Borde blivit en 10-minutare.

nectis:
Den TUFFA Wernblom går på 16-åriga Anton Lander bakifrån. Tuffing

General_Moisio:

Tenkrat ? Med två helt onödiga utv kan man inte vara bäst...

Säger bara Riku. Där har vi Timrås motor.

Fast å andra sidan är de svårt att säga att nån inte var bra idag. Första perren var väl den bästa period man presterat iår, nån som säger emot ?

Kerstin_k: Till att börja med grattis till en välförtjänt seger. Sedan över till Wernblom incidenten på slutet där jag håller med om att det är riktigt onödigt och fult. Men Tenkrats pååking är ju inte heller av den finare sorten.

Men en engång grattis till en välförtjänt seger.

FM: Han är oerhört viktig. Kommer bli ännu viktigare i täta matcher.

Inge gnäll på Tenkrat. Riktigt grym idag var han.

Cyklob: Vilken pååkning syftar du på? Tänkte du den på Krizan? Isåfall håller jag inte med dig. Det händer titt som tätt under hela säsongen. Se bara vart Pirnes tog vägen efter att ha gjort 1-0 idag mot Frölunda.

Eller menar du någon annan?

FM: finns fler som tycker första perioden var grymm....se länk

Per HApps: Hihi. Han borde ha gul hjälm Lander så man vet.

Många var bra ikväll, framför allt så imponerade Finnkedjan på mig. Ett plus till Styf, två snygga mål :)

Per HApps: Wernblom i ett nötskal !!!!

Kerstin_k: Jo det var den jag syftade på, men alla har ju rätt att tycka till om saker osv. Men jag brukar inte vara den som klagar eller så men jag tycker den var ganska onödig faktiskt. Lika onödigt som wernblom agerar på slutet.

Hälge: Ok verkade ju dock ganska slutsålt där till på måndag, förståligt.... hur fungerar det om man man köper ståplats, kan man stå på timrådelen då eller är det reserverade biljetter?

Springsteen: Jag kanske är lite subjektiv nu men jag tycker att Wernblom ska anmälas för en såndär grej. Många skador har uppstått av sånna där käftsmällar när motståndaren inte är beredd på det och det hade kunnat ta mycket värre. Psykopatvarning på gnällspiken. 2+2 utvisningsminuter är ett skämt i det här sammanhanget.

Olle: Så jävla skönt att se Anton psyka Wernblom, alla vet ju att Wernblom har en diagnos och Anton psyka han ur balans, ruskigt viktig och skön seger också.

Blizzard: Ytterligare artiklar i ämnet gnäll Modo(se länk) .

FM: Näe jag säger inte emot det var en grym första "perre" jag har sett en bättre första period det var en bortamatch i samma arena förra säsongen tror vi ledde med 3 el 4 mål efter första perioden och Roland Engström skrev att det var det bästa han sett TIK prestera så länge han följt dem som sportjournalist sedan 70-talet.

Fyfaan vad skönt att åka till matchen på lördag med 2-0 i matcher vi har nu 5 chanser vi måste vinna två av dessa(jag hoppas iofs vi slipper en 7:e avgörande i Swedbank).

Nu tar vi Modo på Lördag så har vi 4 "matchbollar".

Hälge: Usch vilken hemsk match, kändes som att det gick femton Timråspelare på varje modoit. Egentligen borde man göra en parafras på den gamla "Japaner, Japaner" men det hoppar jag över. Jag får gratulera till en taktiskt väl genomförd match och ett fint utgångsläge inför fortsättningen.

riktigt jävla modigt av wernblom att hoppa på en 16åring bakifrån, han e verkligen TUFF alltså.

peter regin har gjort 5 poäng på 2 matcher nu

styf kapten nästa säsong?

Snoop: Om du sitter och säger att Anton psykar Werner får han ju för fan ta konsekvenserna.. är less på dessa spelare som ständigt använder käften på plan...

EfordeM: Och då håller du på MODO? kan inte vara roligt..

EfordeM: Ja Akke tog konsekvenserna, så vad är problemet ? Anton blev ju slagen och de är väl klart att Wernblom ska ut och att han får skylla sig själv.

EfordeM: Alltså är du less på halva MoDo? Sen är ju Wernblom rätt söt, som en liten teddybjörn som hoppar på de minsta i klassen liksom. Är han lika gammal som Landers farfar också?

Paddan: Tack för det.

Ja, visst ser det bra ut, men man vet ju hur fort det kan vända. Tyvärr.

Det är väl bara att hoppas att laget har orken att fortsätta spela som de gjort hittills och att vi vinner på lördag. Då ska jag börja bli lite försiktigt optimistisk.

ralus: Hynning 4 ass... Känns stabilt. =)

Cyklob: Hej Cyklob.
Kul med en nyanserad modosupporter....

Du är så välkommen...

Mvh Shadar Logoth

EfordeM: Äh. Tufft att gå på Lander långt efter avblåsningen. Jättetufft.

ralus: Styfen är grymm, han har ett ruskigt skott och de är kanon att han blir kvar 3 år till, och han kan mycket väl bli ny kapten.

EfordeM: hur många modospelare använder INTE käften på plan då? typ inga..

EfordeM: "är less på dessa spelare som ständigt använder käften på plan..."

Kände du av något som stack till där bak efter att du postade den kommentaren? Den borde omgående ha flugit tillbaka och rakt upp i ditt eget arsle.

Dagens skrattattack iaf. Tack för det.
Skön ironi...

El Maco: Jag fattar inte hur vissa av er orkar.. detta är ju småpotatis. förra året avgjorde ju styf till MODOs fördel genom att sänka Skröder efter avblåsningen i andra kvarten.. Werner fick sitt straff för incidenten och ni fick 4 min PP.

Idag var Timrå flera gånger bättre än MODO så jag får gratulera till segern. Skriver inte i er gästbok för att jag är "bråksjuk"

Olle: Modospelarna kanske pratar teckenspråk med domarn ;P

El Maco: Att Wernblom går på Lander är inte så farligt, det jag tycker är lite underhållande är att mopedisten säger något som får fröken att se rött och börja klösas.

Hälge: Jag hoppas givetvis att Timrås ork tar tvärt slut på lördag, men Timråspelarna ser ju ut att ha ett helt annat klipp i skridskoåkningen än Modospelarna. Dessutom verkar det nästan som att MoDo redan på förhand gett upp matchen, eller det kanske bara är Timrås furiösa tempo i första perioden som får det att se ut som så.

Sen kan man väl bara konstatera att Timander är en värdelös hjälptränare. Två matcher, två förluster.

Förresten, kan inte vi få låna den där Johan Andersson, han gör ändå ingen nytta i ert lag...

Dagens kommentar av Virus efter Styfs 4-1
"Pucken la sig snyggt ner och sa nu kommer jag Per, slå till mig!"

Paddan: Tyvärr blir han väl sämre om han går till er, bättre han stannar hos oss och i landslaget. ;P

Paddan: #17 ingen nytta....?

Herregud....hur gör ni för att bli av med er hjärna....?

Tycho: Hehe, Virus verkar ha lite perversa böjelser.

Paddan: Tack Paddan. Alltid lika trevligt med i sin positiva bemärkelse gemtlemannamässiga uppträdanden.

Tycho: Äh, efter ett halvårs nedbrytning hos oss så kan ni få köpa tillbaks honom billigt. Några plastkoner bara, för att komplettera vår backbesättning.

73Sjöbba: Kunde inte sagt det bättre själv :D

« · 1005148 · »