Fantastiskt Bra gjort! Oj oj oj vad man sover gott i natt. Tycker att vi gör en kanonmatch på alla sätt!!!
Just nu känns det urtråkigt att Kokko lämnar! Han går ju från klarhet till klarhet. Ruggugt bra idag och hela senaste tiden! Kampanjdags? Stanna Kokko!!!
Kerstin_k: Till att börja med grattis till en välförtjänt seger. Sedan över till Wernblom incidenten på slutet där jag håller med om att det är riktigt onödigt och fult. Men Tenkrats pååking är ju inte heller av den finare sorten.
Cyklob: Vilken pååkning syftar du på? Tänkte du den på Krizan? Isåfall håller jag inte med dig. Det händer titt som tätt under hela säsongen. Se bara vart Pirnes tog vägen efter att ha gjort 1-0 idag mot Frölunda.
Kerstin_k: Jo det var den jag syftade på, men alla har ju rätt att tycka till om saker osv. Men jag brukar inte vara den som klagar eller så men jag tycker den var ganska onödig faktiskt. Lika onödigt som wernblom agerar på slutet.
Hälge: Ok verkade ju dock ganska slutsålt där till på måndag, förståligt.... hur fungerar det om man man köper ståplats, kan man stå på timrådelen då eller är det reserverade biljetter?
Springsteen: Jag kanske är lite subjektiv nu men jag tycker att Wernblom ska anmälas för en såndär grej. Många skador har uppstått av sånna där käftsmällar när motståndaren inte är beredd på det och det hade kunnat ta mycket värre. Psykopatvarning på gnällspiken. 2+2 utvisningsminuter är ett skämt i det här sammanhanget.
Olle: Så jävla skönt att se Anton psyka Wernblom, alla vet ju att Wernblom har en diagnos och Anton psyka han ur balans, ruskigt viktig och skön seger också.
Blizzard: Ytterligare artiklar i ämnet gnäll Modo(se länk) .
FM: Näe jag säger inte emot det var en grym första "perre" jag har sett en bättre första period det var en bortamatch i samma arena förra säsongen tror vi ledde med 3 el 4 mål efter första perioden och Roland Engström skrev att det var det bästa han sett TIK prestera så länge han följt dem som sportjournalist sedan 70-talet.
Fyfaan vad skönt att åka till matchen på lördag med 2-0 i matcher vi har nu 5 chanser vi måste vinna två av dessa(jag hoppas iofs vi slipper en 7:e avgörande i Swedbank).
Nu tar vi Modo på Lördag så har vi 4 "matchbollar".
Hälge: Usch vilken hemsk match, kändes som att det gick femton Timråspelare på varje modoit. Egentligen borde man göra en parafras på den gamla "Japaner, Japaner" men det hoppar jag över. Jag får gratulera till en taktiskt väl genomförd match och ett fint utgångsläge inför fortsättningen.
Snoop: Om du sitter och säger att Anton psykar Werner får han ju för fan ta konsekvenserna.. är less på dessa spelare som ständigt använder käften på plan...
EfordeM: Ja Akke tog konsekvenserna, så vad är problemet ? Anton blev ju slagen och de är väl klart att Wernblom ska ut och att han får skylla sig själv.
EfordeM: Alltså är du less på halva MoDo? Sen är ju Wernblom rätt söt, som en liten teddybjörn som hoppar på de minsta i klassen liksom. Är han lika gammal som Landers farfar också?
Ja, visst ser det bra ut, men man vet ju hur fort det kan vända. Tyvärr.
Det är väl bara att hoppas att laget har orken att fortsätta spela som de gjort hittills och att vi vinner på lördag. Då ska jag börja bli lite försiktigt optimistisk.
El Maco: Jag fattar inte hur vissa av er orkar.. detta är ju småpotatis. förra året avgjorde ju styf till MODOs fördel genom att sänka Skröder efter avblåsningen i andra kvarten.. Werner fick sitt straff för incidenten och ni fick 4 min PP.
Idag var Timrå flera gånger bättre än MODO så jag får gratulera till segern. Skriver inte i er gästbok för att jag är "bråksjuk"
El Maco: Att Wernblom går på Lander är inte så farligt, det jag tycker är lite underhållande är att mopedisten säger något som får fröken att se rött och börja klösas.
Hälge: Jag hoppas givetvis att Timrås ork tar tvärt slut på lördag, men Timråspelarna ser ju ut att ha ett helt annat klipp i skridskoåkningen än Modospelarna. Dessutom verkar det nästan som att MoDo redan på förhand gett upp matchen, eller det kanske bara är Timrås furiösa tempo i första perioden som får det att se ut som så.
Sen kan man väl bara konstatera att Timander är en värdelös hjälptränare. Två matcher, två förluster.
Förresten, kan inte vi få låna den där Johan Andersson, han gör ändå ingen nytta i ert lag...
Tycho: Äh, efter ett halvårs nedbrytning hos oss så kan ni få köpa tillbaks honom billigt. Några plastkoner bara, för att komplettera vår backbesättning.
Jag är böjd att hålla med honom.