250kg kärlek: Tror inte heller Wernbloms frånvaro får någon större negativ modolideffekt. Han har varit ganska menlös spelmässigt, och degraderades ju sist till fjärdekedjan. Skön manöver dock av Andersson, när han flög upp i ansiktet på Wernblom visste/hoppades han att det skulle smälla. Ridå Werner.
Annars känns det lite märkligt just nu. Dagen efter, liksom. Serien känns smådöd. Hoppas nästan på att Modo ska sprattla till i morgon och sätta lite press. Nästan. Mest av allt hoppas jag på en klinisk avrättning och omladdning för semi. Ur det perspektivet vore det bra med lite längre återhämtning. Dessutom ökar givetvis respekt-kontot inför semin. Att smiska upp mästarna i fyra raka skickar sköna signaler.
Denna matchserie som den utvecklat sig är någon man bara kunnat drömma om, men som en vis man sa innan slutspelet började "De blir bara 4 matcher mot MoDo" och visst han verkar få rätt, för MoDo verkar totalt ha lagt av nu.
Jag blev så förbannad igår när jag såg vad "Fröken Wernblom" håller på med, alltså hur dum får man bli? Detta bevisar ju att han inte ha några hjärnceller. Skönt dock att han inte spelar nästa match ,för vad kan hända om MoDo ligger under med ett par mål i slutet? Han kan ju skada nån för livet. Slå av nån armen eller nåt. Så oerhört positivt att han inte spelar.
Jag måste säga vilket fruktansvärt tryck de var i hallen igår, de var nog de bästa på många år. Roligt även att vågen gick runt ett par varv. RIKTIGT SKOJ!
TACK FÖR EN UNDERBAR LÖRDAGS UNDERHÅLLNING!
Nu reser vi till MoDo och gör slut på deras lidande en gång för alla!
Bragd-Birger: Om jag går händelserna i förväg och tittar på en eventuell motståndare i semin tror jag att Timrås spel talar för en annan motståndare än HV71 (som bör vinna mot Skellefteå). Det spel Timrå visar upp måste verkligen inge respekt hos de andra lagen. Om denna matchserie blir kort tror jag att det kan ha positiva effekter inför fortsättningen.
Det är långt kvar, detta kan vända även om det inte finns några som helst tendenser som pekar på det. Jag tycker att Modo vikit ner sig och verkligen underpresterat de 3 matcher som spelats. Om det är Timrå som gör Modo dålig eller om det är Modo som gett sig in i fighten på ett utomordentligt dåligt sett. Ja, det är svårt att säga.
250kg kärlek: jag tror det är en blandning, visst har MoDo vikt ner sig lite och underpresterat men samtidigt har Timrå varit riktigt bra och fått lite utdelning på sina chanser (det man har varit rejält dålig på).
Så jag tror inte att Timrå är så bra resultatet visar men samtidigt skulle jag inte vilja möta Timrå om jag varit HV71 supporter t.ex.
dr-nix: det där med utdelning ser jag att jag uttryckt lite oklart, det jag menade var att man fått utdelning på sina chanser (inte maximalt men bra) och det har man varit dålig på tidigare.
250kg kärlek: Ja, visst går du händelserna i förväg, dock med all rätt att spekulera men ta det försiktigt!
Nedan finns kopia av ett inlägg som jag gjorde på Modo's HS för en stund sedan.
"Wayne Gresky: Väldigt låg nivå på HS hos Modo. Dock kan jag förstå Modofansens besvikelse och frustration inför det som håller på att hända.
Jag är ingen vän av skadeglädje och tycker därför uppriktigt synd om supportrar med ett så ofokuserat gäng lirare som Modofansen har. Det är troligen underskattning som gjorde att man valde Timrå i kvarten och nu får smaka på hur det kan gå när ödmjukheten och respekten saknas. Detta gäller både Modo's spelare och supporters som både under grundserien och inledningen av slutspelet har varit allt för kaxiga. Dock finns ett undantag och det är signaturen Cyklob som uppträder både sportsligt och sansat i sina inlägg. All heder till dig för det!
En sak till, den omröstning ni har för närvarande är ett bevis som styrker mina åsikter, för också där saknas det sportsliga alternativet. Nämligen att Timrå faktiskt kan spela Modo ur slutspelet."
dr-nix: Det går inte att sticka under stol med att Timrå har spelat förbannat bra och samtidigt inte gett Modo några som helst chanser. Det var jämt i första matchen, men i de övriga två har Timrå spelat ut Modo.
Timrå har uppträtt oerhört fokuserat och målmedvetet. Precis som du säger har man också fått utdelning på sina chanser i en större utdelning än i grundserien. Man går på mål, man skjuter och man bryter in. Och det värsta (eller skönaste) är ju att man faktiskt också gör mål då.
Citerar Listan från Hockeysverige, ganska skön läsning:
"1) Timrå Håller på att slå ut självaste mästarlaget och har, de säg sju senaste perioderna spelat drömhockey. "Sen när blev Hynning en bra passningsspelare? I didn´t get that memo", sa Jante till mig igår. Sen gick Hynning ut och levererade en gång till. Förarbetet fram till Styfens 2-0 var en uppvisning i kyla och spelsinne. Fortsätter Timrå spela den här hockeyn, så kan man vinna hela skiten. Dom är som i trans, när dom gäller som mest. Sånt är livsfarligt. "
Någon som vet någon sida där man kan ladda hem matchen från igår (var på den live) :) ? såg att den visades på C+sport2 men har bara C+sport1. Eller är det NÅGON som har spelat in HELA från i går på kanal9 :) ?
John K: Jag lider också med Modosupportrarna. Jag skulle vara vansinnig om jag höll på Modo när de visar upp det spel de gör. Det finns antagligen ingen som håller på Modo som inte känner frustration, besvikelse och en viss uppgivenhet när man ser det man ser. Det finns betydligt fler än Cyklob som försöker hålla diskussionen här i Timrås gb och även på Modos, på ett bra sätt. Sedan finns det avarter både i Modolägret och bland oss. Det kommer vi aldrig ifrån.
En skön grej igår från matchen var när S. Erixon i slutet av matchen var nära och tokproppa Svartvadet vid blå ! Lander snackade lite skit och Svarten vart hellt jävla galen ! Så jävla skönt att se våra junisar gå in å köra...
Kan Timrå skicka på Kokko en monsterlön ?? Han ska va kvar !!!
Jag skäms som modosupporter, men samtidigt tror jag det hade varit bättre för TIK om modo inte varit så passiva. Fortsättningen i nästa matchserie kommer inte att bli så här enkel, men samtidigt kanske dom får några matchers vila och hinner slipa lite mer på vissa saker. Lite insideinfo säger att fler nu har feber och ligger nedbäddade än vad vi hittills vetat om. Synd för båda föreningarna att det inte blev fler matcher bara, klirr i kassan behöver alla norrlandslag. Hoppas tik går hela vägen detta år, för sämre är man väl inte än att man vill att regionen ska ha ett sm-guld.
Nu ska vi bara ta en match i taget,jag säger inte att timrå spelar semifinal nästa match är mot modo borta,so far so good.men ändå nån som har koll på hur man spelar semifinal får högst placerad välja eller blir högst mot lägst? NÅN SOM KAN SVARA PÅ DET.
Jo så är det.Men Wennerholm har noll koll som vanligt:
"Sedan skulle jag inte vilja vara i Kenta Johanssons kläder, när han ska välja motståndare till semifinalen (jag förutsätter att HV 71 slår Skellefteå).
Jag skulle i alla fall inte välja Timrå – vilka andra som än tar sig vidare."
arf: Jag hävdar bestämt, kanske med en dåres envishet, att vi måste behålla ödmjukheten och inte bli för kaxiga. Jag vill heller inte dämpa optimismen, jag tror själv att vi fixar dettta och går till semi, men men, allt kan hända. Notera också att Modoliderna bytt banner på HS, den säger allt om vad det nu handlar om. Här nedan följer en redovisning från en tidigare kvartsfinalserie med Modo inblandade. Här hade Luleå ledningen med 3-0 i matcher för att sedan tappa till 3-3. En serie som till slut ändå gav Luleå en fortsättning efter en 7:de avgörande match. Det var dock farligt nära att 3-0-ledningen förbyttes i ett Luleåfiasko.
Rond 1 Luleå-Modo 2-1 (1-1, 0-0, 0-0, 1-0)
1-0 till Luleå.
Rond 2 Modo-Luleå 1-3 (0-0, 1-2, 0-1)
2-0 till Luleå.
Rond 3 Luleå-Modo 4-3 (2-1, 1-2, 0-0, 1-0)
3-0 till Luleå.
Rond 4 Modo-Luleå 6-1 (2-0, 3-1, 1-0)
Plötsligt hade Modo marginalerna med sig och redan i början på andra perioden avgjordes matchen.
3-1 till Luleå.
Rond 5 Modo-Luleå 6-1 (0-0, 3-0, 3-1)
3-2 till Luleå.
Rond 6 Luleå-Modo 1-2 (0-1, 1-0, 0-0, 0-1)
3-3 i matcher.
7:de matchen vanns av Luleå som gick vidare till semi.
Att Sundh skulle vara ljumskskadad (som det skrevs om nedan) verkar inte vara fallet.
Enligt Challe avser Timrå spela med samma lag som igår SAMT att han ju var inne med ett pr minuter kvar av metchen och den befarade skadan inträffade med fem minuter kvar. Han fick dock ett rapp över armen i en sekvens och såg lite tagen ut, dock inte värre än att jag tror att han spelar.
Tjalle: Jag kollade efter det där på reprisen i dag och det var i 11-12 minuten i tredje som han fick en klubbspets i byxhöjd. Han grimaserade illa men det är nog ingen fara.
nu börjar ja bli lite orlolig i allafall med alla som ska börja måla upp timrå som kommer vinna sm guld i år okej dom har spelat en enormt bra hockey dom senaste 7 perioderna men de är långt kvar och nu ska vi inte börja på och vara kaxiga mot alla lag här utan fortsätta vara ödmjuka
men därimot så är jag väldigt nyfiken på va detta lag kan lyckas få till med tanke på vad de har presterat här till en början och ja hoppas att de inte bara är tillfälligheter de här nu utan att dom fortsätter å trumma på
Red-line: Vad jag förstår så stämmer det. Men vi ska inte gå händelserna i förväg och säga att vi kommer att vinna även nästa match. Tror den blir toksvår.
Härligt att se att "Klagomuren" HS är ett så pass positivt forum igen; inte en skymt av Laken, RocknRolf eller Ambro! Jag håller med El Maco: Bump! Och njuter så länge det varar...
diffe: Det spelar ingen roll vad du säger för jag tycker fortfarande att Tenkrat var en besvikelse från början av säsongen. Han var värvad som målskytt men jag tror t.o.m Laine gjorde mer poäng än Tenkrat dom första 20 matcherna. Ok han kämpade och slet men det var inte därför han var värvad utan han skulle göra mål och det gjorde han inte. Klart att ingen skriver negativa inlägg eller vill bli av med han nu när han producerar som han ska. Man måste få kritisera en spelare som inte gör det han ska göra för att se in i framtiden kan varken jag eller du.
superfalle: Jag menar han är jävligt bra nu och han levererar det ska han ha cred för, men det ändrar ändå inte inledning hans och jag var riktigt besviken på han då.
Annars känns det lite märkligt just nu. Dagen efter, liksom. Serien känns smådöd. Hoppas nästan på att Modo ska sprattla till i morgon och sätta lite press. Nästan. Mest av allt hoppas jag på en klinisk avrättning och omladdning för semi. Ur det perspektivet vore det bra med lite längre återhämtning. Dessutom ökar givetvis respekt-kontot inför semin. Att smiska upp mästarna i fyra raka skickar sköna signaler.