1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 605123 inlägg · 6213 ämnen

Slaget om Västernorrland 2008

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Ambroo: Summa summarum:
Timrå spelar inte bra idag (bortsett från första 6-7 minuterna), samtidigt som MoDo spelar riktigt, riktigt bra - Trots detta:...så är det match i 59 minuter!
Kan inte tänka mej att Timrå kan tappa detta.
Vågar Challe bänka Lotvonen eller Kalle i förmån för Moe???
-Skulle inte tro det - men jag hoppas. Visserligen kan ju Moe göra några riktiga indianare i egen zon, men Lotvo och Kalle var bedrövliga idag!

Foyn: jag svor även jag högt och ljudligt men det måste va nån rim och reson i sågandet av laget

Kevin O Shea: Jag väljer att vara ett äckligt neggo så jag slipper bli besviken...

Frågan är ju annars hur så pass många rutinerade spelare kan vara så fantastiskt bleka på en och samma gång?

Kramer: Enligt mig är det inte ok att ta det piano efter en sån här förlust... Jag blir trött över sättet man förlorar på och hur man verkar hantera det

"Det är lungt vi vinner nästa match istället, inget lag har ju nånsin förlorat efter att tagit en 3-0 ledning...då betyder det ju att vi vinner per automatik..."

Timrå IK har bra spelare...men idag hade man en kass jävla inställning och då måste man bli förbannad över det... inte stå och flina och ha en lång analys om att idag gick det ju inte så bra hö hö hö...

Med lite eftertanke på matchen så tycker jag vi gör en godkänd bortamatch tyvärr så händer det som hänt så ofta denna säsong efter två kanon perioder av Backe så släpper han 3-2 målet mellan benen från en skit vinkel.
DET ÄR INTE EN TILLFÄLLIGHET ATT HAN STÅTAR MED 88.57 I RÄDDNINGSPROCENT vilket ger en 7:e plats bland målvakterna i slutspelet.
Bara Krizan sämre av förstemålisarna och då skall vi komma ihåg att han varit helt under isen ,utom idag då.
Ni biter Backlund ihop och bevisar att jag haft fel om honom denna säsong
nu får det vara nog med skitpuckar som trillar in.
Regin Hahl bra som vanligt synd bara att vi inte sätter fler av våra chanser.

Foyn: Gert fylking hade tagit 3-2 målet, i fyllan.

Hoppas de repar mod imorgon och kan visa upp samma tåga som de 3 första matcherna, då har jag lite på känn att de kan hämta ut biljetterna till semin.

Kalle K gör flera misstag och är nonchalant med pucken, finnfemman försöker bitvis men känns lite som de har tuggummi under rören, undantag för Kokko som idag är Tik´s bästa back enl mig.

Så kan de eliminera misstagen och anfalla vid rätt tillfälle och då få lite tryck i deras zon så vinner vi imorgon, låt säga 3-4 ord speltid.

Sen sist men inte minst, Backe där bak måste höja sig från dagens match om mitt tips ska gälla.

kidcox: Bra sammanfattning!!! Nu har jag tjurat klart...nu kör vi!!!

Tycker ni verkar bli väl nere efter en förlust. Menar ni leder endå med 3-1 i matcher. Ni gör ju ingen dålig match idag heller, skillnaden idag är väll att vi kämpar lite mer änn vad vi visat i dom 2 tidigare matcherna medans timrå kanske slappnade av lite idag. Sedan 3-2 målet känns avgörande för matchen.

fredriko74: Hade räckt med att vi lagt ut ett snöre längs isen så hade det inte varit mål där

Förstår det inte, Backe blandar och ger lite förmycket för att det ska vara roligt

Cyklob: Inte så nere men däremot en hel del aggression, krävdes ju inte en raketforskare att Modo skulle kliva ut och spela som om det var det sista dom gjorde den här säsongen och med det i bagaget så mönstrar man en inställning som säger att dom verkligen ville stanna i övik inatt... nån som hade bråkat med frugan kanske? ville slippa skotta snö hemma?

Nån som vet vart man kan se slutspelets spelarstatistik uppdaterad efter kvällens matcher?

Messiah: Nä självklart måste man få avreagera sig lite, men inte bhöver ni vara oroliga för att vi ska vända detta. Krizan kan ju för fan knappt röra sig i mål heller. Nä jag är i alla fall glad att vi fick vinna 1 match :).

John K: stats.swehockey.se/0708/html/smslutspel/page0001.html

Där tror jag det ska finnas. Om jag inte skrev något fel dvs.

Messiah: Ja, det målet är iaf helt matchavgörande.

Kom så otäckt nära inpå Styfens 2-2 mål så de hade knappt hunnit registrera det på tavlan.

Nä, bara komma igen och visa upp klass imorgon och hoppas att Backe visar upp bättre klass så är vi nog med.

Cyklob: Kan säga såhär att vinner ni imorn igen (vilket ni lär kunna göra av bara farten) och Challe flinar efter den matchen så ska jag personligen leta rätt på honom och sparka han på smalbenet.... hårt... med en stålbeklädd foppatoffel...

John K: Den vart fel likförbannat. gå in på stats.swehockey.se/ , klicka på SM-Slutspel uppe i bilden, sedan Scoring Leaders, där ska det vara uppdaterat.

Messiah: Ja chansen finns ju alltid, man måste ju spela om saken. Men jag krävde en seger och det fick jag nu i alla fall, så för mig är allt annat en bonus just nu :).

Okey boys ! Slut tjurat... Nya tag imöra !!! Kolla in 100 höjdare på 5:an så blir man gladare. Fhilip å Fredrik är helt jävla sanslösa !

Kom igen nu Timrå !!!

Nu har vi lagt ut Hockeypuls från Swedbank Arena. Hör Sanny Lindström, Johan Andersson, Peter Regin och Challe Berglund om vad som gick fel och hur dom laddar om.

I morrn är vi tillbaka med senaste nytt från värmningen och nytt eftersnack efter matchen.

Kändes tungt idag med alla puckar som ges bort. Vi hade guldläge att avgöra i början av tredje, men det gick inte vägen idag. Nu tankar vi om och imorgon hänger jag med till Swedbank

Henning:
Fan. Ny dag - nya tag.
Först till fyra gäller fortfarande, även om man vann tre första.

Skulle vara intressant att höra en kommentar från 250 kg kärlek, men han kanske befinner sig i ett annat solsystem nu.

Kom igen Timrå!

Heleniz: Ja lägen saknade ni då verkligen inte. Stundtals såg det ut som i dom tidigare matcherna där vi går bort oss rejält. Men det var trevligt att se en match med lite kamp äntligen om man får säga så.

Cyklob: Tycker Timrå gör en helt ok match, en del individuella misstag som avgör mycket. Skallen var inte riktigt med ibland på vissa.
Dock en hyfsad bortamatch mot ett vilt kämpande MoDo som hade bra fart idag.
Grattis, imorgon kväll är det hockeygodis igen. ;)

Lemmy: Ja ni gör ju ingen dålig match, men Modo kämpade mer änn vad dom gjort på bra länge. Men i morgon är det en ny trevlig match :).

Grattis modo till semi platsen,inte en chans att vi vinner en match till så värdelösa backar som vi har.
Att vi vann 3 i rad berodde på skador i modo och att dom var helt under isen,nu när kalle kanin och lotvonen får lite press på sig kommer dom att sänka oss,vi låter modo spela som i powerplay i vår zon när det är 5 mot 5 och tyvärr har tendensen även synts till lite i tidigare matcher.
Tyvärr grabbar vi skämmer ut oss och förlorar 4 raka.

Styf = Slutspelets skyttekung hittills =) vem hade trott det innan kvartsfinalerna började..

AndersN: Nu tar du allt i, allså ni gör ju ingen dålig match idag ens. Ni kunde lika gärna ledat med 3-0 i första om ni satt era chanser.

Nä i morgon är det semester tider.

Cyklob: Om pärssinen satt sin chans hade vi kunnat skaka er lite,men nä jag tror ni tar hem detta tyvärr.

Kongo: Jag orkar inte leta fram det inlägg (eller de inlägg) där jag hävdade att vi skulle gå vinnande ur denna matchserie med 4-1. Jag vidhåller det fortfarande.
Jag kan också vid något tillfälle sagt att det kunde bli 4-0. Men det berodde mer på att jag var ruskigt besviken på det motstånd Modo bjöd upp till. Idag visade Modo en helt annan glöd mot ett Timrå som inte hade det riktiga flytet.

Likt Strömstedt säger jag: i morgon är en annan dag. I morgon jublar Timrå.

Cyklob: Du måste kanske vara den "bästa" modosupportern ever. Det går ju till och med att diskutera med dig :D

AndersN: Hehe det finns inte på kartan så du behöver inte vara orolig. Jag krävde att Modo skulle gå in och vinna en match i alla fall efter denna start som man visat upp. Och den kom idag och i morgon tar det stop men nu slapp man att förlora med 4-0 i matcher, samt att vi visar upp att vi kan spela hockey med och inte uppträda som zombies i 3 matcher irad.

Cyklob: Ni var bättre och kämpade mer idag. Men det som framförallt avgjorde var att Timrå sänkte nivån på allt idag med ett par pinnhål. Minst 3 fruktansvärda misstag i mina ögon som leder till mål. Okey Modo hade väl i så fall kunnat göra mål på andra lägen som inte kommit fram av så stora misstag av Timrås spelare - Men då hade jag inte klagat heller.

Näe skärpning tills imorrn. Framförallt i försvarsspelet, spelar vi bra där så blir det mer tid att anfalla och då kommer nog alla spelare som vart bra offensivt fram igen!

IMORRN ska Modo dö och begravas på samma kväll!

Heleniz: Hehe det var trevligt att höra :), nä men jag tycker att det är trevligt att surra med alla jag. Jag är en social människa helt enkelt :).

andyo: absolut det var en blandning av att Timrå gick ner sig i tempo samt att vi kom ut och krigade som ett helt nytt lag.

I morgon är det ny match och det lutar åt att det tar stop här för våran del. Men då är det bara säga grattis till er :).

Cyklob: Jag får rätt du får fel,jag vann iallafall 250kr på oddset idag för hade 200kr singel på modo.
Tyvärr var jag upp och såg matchen men man fick ju igen biljett pengarna iallafall.

AndersN:
Instämmer. Grattis till Modo. Visar ändå på viss sportslig förmåga att två år i rad pressa ett topplag till sju matcher. Men visst är det synd att vi inte kunde gå vidare. Bara att jobba på! En vacker dag lossnar det.

Cyklob:

Skulle det bli så att Timrå vinner i morgon, vilket det inte ser ut som, så har du ju i alla fall Giffarna att glädjas åt, det är mer än man kan säga om dina själsfränder i Nolaskogarna.

Simmalugnt:
Giffarna? IFK Sundsvall!

Kongo: Skönt att inte bara jag lyckades räkna ut fortsättningen när jag såg dagens match,med kassa backar och en målvakt som gör tavlor varannan match håller det inte.

Kongo:

Haha är gammal IFK:are själv, men de kan man ju inte se på Råsunda.

Å andra sidan så förlorade Giffarna den enda gång jag såg de förra säsongen, på Studenternas....

AndersN: glöm inte undermåliga supportrar, du själv, t.ex.

På uppmaning från andra HS-medlemmar ska jag avlämna så kallade neggotips i gästboken. Idag trodde jag på 4-1 till MoDo, det blev 5-3. Till i morgon tippar jag 4-2 till desamma. Vi avgör på långfredagen - på hemmaplan!

AndersN: Hur många kvalificerade räddningar gjorde Backlund första två perioderna? 3-4 st som höll Timrå kvar i matchen. 3-2 får han ta på sig, 4-2 är ett jädra turmål och sista målet lastar jag helt och hållet Koskinen för. Hade hela laget spelat som Backlund gjorde under de första perioderna hade Timrå antagligen haft ett par måls försprång efter första två.

orion: jag varken spelar eller tränar,men kunde jag åka skridskor och dessutom få 200 000 i månaden för det så skulle jag iallafall klara av att stå still framför motståndarnas mål 1 minut i powerplay.

orion:
Realist med negativ prägel. Han ger nog järnet på läktaren. Hellre sånt stuk än lallande fåneri.

250kg kärlek: kalle var usel lotvonen oxå,det är dom alltid vid minsta lilla press i egen zon,däremot ger jag robin godkänt.

orion: Väldigt vad det tjatas om 7 matcher!
Imorgon är det klart, så enkelt är det.
Då är Werner med och förstör stämningen i MoDo och vi kan åka från dom.
Tror inte dom har Carol i mål heller och skulle han mot förmodan stå.
Då är han nog ganska orörlig och stel.
Det blir 2-5. Förutsatt att inte Kalle gör några mer sådana jätte missar.

Helg Ernest:

Ähh hoppas vi åker ut nu så man får raka sig nån gång...;oD

Helg Ernest: jag är nervös, helt klart!
ST tippade 2-4 i morse, dom dumma jävlarna! Undrar vad dom tror i morgon?
27-2 till Timrå?
Skaffa dej ett yrke, Roland Engström!

Simmalugnt:

På sätt och vis håller jag med Dig. Det börjar klia betänkligt i den undre ansiktshalvan. Men fan heller - Wir müssen weiter, Timrå IK!

« · 1008456 · »