Strindlund: det här var det bästa in lägget jag läst på länge av el macko :) nej, nu blandar du ihop kvartsfinalen med melodifestivalen. Det är inte så man går vidare. ha ha han har ju helt rätt!!!!!!!!
timrå_ik: dom har ju haft pride festivalen i dövik.Sussie Sundström tog ju första pris.Nu är det slut på pris för fjollorna från dövik.Hela dövik kommer att gå hem med svansen mellan bena.
Som skrivits åtskilliga gånger redan - detta är en seger för hockeyn. Om det sedan är en seger för estetiken, rättvisan och människan som art är en senare fråga. Sicken matchserie!
Misstänker att det lär bli småhetsigt här på hockeysnack. Just nu är det avvaktande gulligull, men när första modoiten tagit ett snedskär och slagit lillfingret ur led mot sargkanten brakar det loss. Förbered er på massiv slow-motion-analys, vänner!
RödVit: ja om dom var smart och ville ha två norrlands lag i semi, då ska man vell inte välja varran så dom måste slå ut ett norrlands lag, vi ska bort med dom där skit lagen neråt,,, ,,,hurra för norrlands lagen "men men" nu måste ett sticka redan i kvartten och,, tyvär modo det blir ni ;)
RödVit: Wennerholm i AB förutspår, inte direkt oväntat, att detta kommer att bli ett stentufft derby. Han kommenterar även sin egen teori om varför Lückner valde just Timrå:
"Timrå har klara slutspelskvaliteter, men jag tror de är lite för orutinerade för att överleva den här gången. Timrå har många unga spelare som inte varit med i något slutspel tidigare. Dessutom ser backsidan sämre ut än Modos. Mycket hänger på unge Anton Strålman. Men Timrå har vunnit tre av grundseriens fem möten, även om Modo vann en av matcherna med hela 8–1. Det var kanske den Harald Lückner tänkte på då han valde Timrå före Luleå."
MoDospelarna får gärna ha den matchen i fokus när de går in i matchserien. Vem vet, Freddan kanske klistrar upp den där artikeln från matchen i omklädningsrummet så att spelarna ständigt påminns om hur mycket bättre de är. SM-guld, det är väl det som det talats om på byn däruppe?
Förresten, brist på slutspelrutin - är inte det ett argument som påtalats under varje slutspel som Timrå spelats sedan säsongen 2002/03. Lockoutsäsongen givetvis undantagen. Under dessa slutspel är det väl snarare motsatsen som har bevisats. Så länge man ett lag som fungerar som det ska, så har det väl istället kunnat vara så att de yngre spelarna har vuxit med uppgiften och axlat den ökade pressen galant. Men, nu ska det förstås sägas, att det lag som fungerade nästintill prickfritt under senhösten inte är samma lag som vi har sett under den andra halvan av säsongen. Varför vet vi. Orsak och verkan. Men vi vet också att vi har en väldigt hög nivå hos spelarna när allt sitter. Försvarsspelet har fungerat bra under större delen av säsongen. Det har lyft sig nu under slutfasen, och blivit seriens bästa, kanske? Frågan är bara om vi kan få det att lossna offensivt, för det är givetvis ett måste.
Som sagt, det behövdes ju ingen Einstein för att begripa att det skulle bli de här kvartarna. (Se mina tidigare inlägg, ej min profil)
Modo i kvarten, Härligt! Underbart! Tjoff Poff! Vi ska rätt in Kaklet! Skicka hit de fredsbevarande styrkorna, Nu börjar slaget o kampen. Må Timrå vinna annars blir det ett H-vete här i Ångermanland, vilket det redan är så...... Déja Vú!
Dream Team: Jomenvisst, klart att vi pratar om SM-guld hela dagarna i ända, det är det enda mina elever får höra på lektionerna och det är det enda som jag pratar med mina ohockeyintresserade föräldrar om. Vad det gäller tal om SM-guld så har denna gästbok redan tagit en knockoutseger på MoDos gästbok. Fast, det är klart, Anrell och Wennerholm hade väl några febertoppar där de började svamla om SM-guld till MoDo.
Nyckeln måste väl vara försvarsspelet, och där har vi ju inte direkt rosat marknaden på slutet, även om jag givetvis hoppas att det bara var en tillfällig svacka. För oss gäller det ju också att Krizan får vara hel, för Zacke har ju sett allt annat än stabil ut de matcher han fått stå.
Hur är det med Jonte, är han en sån som höjer sig i takt med att det börjar att hetta till?
Strindlund: Ganska fantastiskt, 100 spänn tur och retur till Banjoland medans det kostar 90 med Hockeybussen tur och retur från Matfors till Proppskåpet.
T T: Varför släpper TIK biljetterna först i morgon? Ser att både i kvartarna i Luleå och Gävle är biljetterna redan släppta. Är det Entré:s öppetider som styr eller?
mikenomad: Kvartsfinalbiljetterna till matcherna i Luleå är inte släppta än, de släpps också imorgon. Det beror väl på när föreningarna väljer att släppa biljetterna till ticnet, skulle jag tänka mig.
Paddan: Fan vad strongt gjort av Harald, skönt att det finns Modoiter men balls, Detta blir en fest att minnas, nu blir det inteessant att se hur illa Timrås träningsupplägg varit. Tjohoo snart match. Må bästa lag vinna.
falo: Ja, eller varför inte damma av denna gamla story?
En skolfröken startar sitt nya jobb på en skola i Ö-vik. För att göra ett första gott intryck förklarar hon för klassen att hon är en Modo-supporter. Hon ber eleverna räcka upp handen om dom också är det. Alla utom en liten flicka räcker upp handen.
Fröken tittar förundrat på flickan och frågar: "Lisa, varför räcker inte du upp handen?" "För att jag inte är en Modo-supporter", svarar hon.
Fröken, fortfarande förundrad frågar: "Om du inte är en Modo-supporter vad är du då?" "Jag är en Timrå IK-supporter, och en stolt sådan," svarar Lisa.
Fröken kan inte tro sina öron. "Lisa, varför är du en Timrå-supporter?"
"För att min mamma är en Timrå-supporter och min pappa är en Timråsupporter, därför är jag också en Timrå-supporter."
"Jasså," svarar fröken lite irriterad. "Det är ingen anledning för dig att vara en Timrå-supporter.” Man måste inte tycka som sina föräldrar hela tiden. Tänk om din mamma hade varit prostituerad, din pappa varit en knarklangare och din bror en biltjuv. Vad hade du varit då?"
"Då," svarar Lisa. "Då hade jag varit en Modo-supporter!"
Kerstin_k: det stod i någon tidning att hahl ville spela att han var jätte sugen men att läkaren var tveksam och trodde på spel nästa vecka inte den här veckan men dom skulle kolla det på tisdag vi får hoppas:)
Strindlund: Såg din fråga nu, och jo, det var väl ett tag sen :) Vi har nog gjort den snyggaste läktarflaggan någonsin i dövik.. undrar om de kommer bjuda på något tifo motstånd i kvarten.
Dalan: Jag har hört, att det samlas in pengar för att få till något uppe i övik också. Frågan är, hur roligt det är att lägga ut pengar på ett tifo likt den där bilden jag länkade till dock.. Det är roligare, när det blir konstverk av det. Typ.
Du har rätt. Flaggan i övik var nog inte den fagraste. Men ack, den skönaste.
JimmyH: Oj. Ja, och jag menade nog att det antagligen var den sämsta ni gjort, under eran tid. Typ. Men som sagt, den skönaste. Men det du säger, tyder mer på hur bra det normalt är där uppe. Eller, inte.
Timrå Isstadion: Westfelt är ingen dålig center.. absolut inte. Sen kan man alltid tvista om att han är en offensiv center nog för en första . Men det finns säkert andra saker som väger upp..och han kan säkert göra en riktigt fin ... | Läs mer