1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580499 inlägg · 6216 ämnen

Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07

853278 · » Till forumet


Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
actionleif:


Rätt det..
Eftersom man icke får det i timrå hallen heller.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
Butch: Tanken var att göra det i Övik i torsdags men vi fick inte ta med påsarna in..
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
Set till att köra konfetti tifon på bortaplan om det är jobbigt att städa.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
Dalan: jag hade gärnat stannat kvar o städat om det fanns tid för de, men så va ju inte fallet nu..
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
Jonas_: Att ni inte kunde stanna kvar och hjälpa till då. Det är städningen efteråt som gör att vi drar oss från att köra konfetti tifon. Vi var kvar ett par timmar efter matchen och skyfflade konfetti...

Skönt säsongen är över nu, kan de inte göra mål 5 mot 3 i PP och sudden ska de fan åka ur i kvarten också. 2 raka för modo nu på måndag och onsdag.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
the_dude: Det är nog ryckt ur sitt samanhang kvällstidningarna är bra på att få till det.Han vart nog tillfrågad igår direkt efter matchen och svarade lite ogenomtänkt jag tror inte att han vill skada nån
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
Paddan:
Precis....

Jo det kan du nog ha noterat, lär finnas en Abron-tröja i Swedbank minst 2 matcher denna vecka åsså....
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
Från Sportbladet – Om det är någon spelare i deras lag jag inte vill skada, så är det Fredrik Warg, säger Svartvadet. Vill han skada resten då eller?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
Abron: ja de kanske inte va de minsta o pappersväg o så, men de va vackert TIFO =P
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
Abron: Jomenvisst, skottår kan man ju fira lite nu och då...

Tyckte jag såg en Abrontröja svischa förbi på ståplats mot ingången närmast bortastå, men jag är inte riktigt säker
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
Danfj:

Tack för att du hjälper till att höja nivån här inne.

Är det en slump att Disneydags nyss är slut?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
Paddan:
Vi kunde ju gjort det tillsammans efter er hyllning till laget. Kanske hade varit en fin avslutning på dagen ?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
Abron: Tja, Chief var av den åsikten att gästerna som kom till detta kalas skulle vara tvungna att städa upp efter sig. Med andra ord tyckte hon att det var vi MoDosupportrar som borde sopat upp pappersdrivorna... och detta sades redan i andra perioden, har jag för mig.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
Simmalugnt: det är faktikt allvarligt. måste vara rädd om den enda kula som timander har kvar efter att sundström sög ut den andra
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
Jonas_:
Men det var nog ett He,,, för dom som skulle städa upp efter oss på stå. Vi borde stannat kvar å hjälpt till, skäms lite....
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
nästa match tar vi mot foppa`s chicks
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
Spearing? Å herre jävlar man upphör aldrig att förvånas....
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
Fan vilket lyckat TIFO de va igår, riktigt snyggt grabbar!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
Lumber Jack: Tack för det. :)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
Wayne Gresky: Nej, det var en riktig icing. Vi spolade tillbaks och kollade.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
MODOJohan  Wayne Gresky: Hade vi inte avslutat just den här delen av diskussionen? Jag tror att de flesta härinne är tämligen överens om att det var avblåst, även om avblåsningen kom väldigt sent. Målet alltså helt korrekt bortdömt.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
MorganaLefaey: Den situationen är solklar. Är det blåst så är det, även om det var onödigt att dröja så med avblåsningen. Jag pratar dock om det riktiga 2-3 målet.

MODOJohan: Som vi uppfattade det så var Öberg över linjen, oattackerad, dumpade pucken och åkte lugnt för att byta. Det kändes väldigt fel när avblåsningen kom.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
Wayne Gresky: Har du Canal+ sport så brukar matcherna gå på repris där.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
Wayne Gresky: Det var icing i mina ögon. Någon missade en passning som gick ner i planket. Jag undrar om det var Peter Öberg som slängde ner pucken i ett annat skede av matchen i Timrås zon. Då blåser domarn för icing när både Öberg och pucken hade passerat mittlinjen. :S
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
Wayne Gresky: Om själva bedömningen var korrekt eller inte vågar jag faktiskt inte säga, men att signalen ljuder innan han en skjutit är korrekt. Vilket gör det hela ganska irrelevant. Då det aldrig kan bli mål efter avblåsning.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
MODOJohan: Efter att ha kollat på bilderna så kan jag inte säga att matchstraffet på Svartvadet är felaktigt. Däremot borde även spearingen mot Timander renderat i 5+GM.

Är det förresten någon som har matchen inspelad? Jag skulle gärna vilja veta om det verkligen var icing innan Timrå gjorde 2-3. Som vi uppfattade var det helt galet, men man kan ju se fel...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
Sjöberg gjorde en mycket bättre insats än Vimmelborg. Även om matchstraffet på Svarten, och utvisningen på Sanna på slutet var lite väl hårt. En rolig grej var väl ändå när två polare, som håller på vardera lag båda beskyllde dommarn för att blåsa till det andra lagets favör.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
Håller med Anrell i AB fullständigt, hård utv på Sanny på slutet men i stort sett bra domarinsatser, hoppas han har rätt vi vinner fler matcher
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
Dagens bildspel, med lite kommentarer från folk, bl.a. SK ordförande Kjell Sandberg

www.st.nu/bildspel/bildspel/Timra-Modo_match_3/index.html
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
Det var knappast medvetet det Svarten, speciellt inte med tanke på att de är polare vid sidan om isen. Det jag stör mig på är inte att han kritiseras av Timrå utan det som stör mig är att det är Hedström som gång efter gång ska vara den som uttrycker sig om vad som är rätt och fel. Inte fan är han rätt person för det? Igår en sak som kan liknas en spearing upp i skrevet på Timander och en gång tidigare en klubba innanför hjälmen på Krizan. Även om Krizan överdriver varje situation så han inte något där med klubban att göra. Att han dessutom sedan talar bort situationen i tidningen att Krizan filmar då han faktiskt var där med klubban gör mig irriterad.

Matchen tycker jag var rätt jämn igår även om skotten säger annat. Vi hade första perioden, ni andra, vi tredje och ni fjärde. Den fjärde tycker jag dock inte 18-4 i skott speglar då vi hade bra tryck vid ett flertal tillfällen också. Men jag är glad det var vi som avgjorde men tror inte den här serien är avgjord ännu. Timrå kan mycket väl stjäla iaf en match i Swedbank även om jag hoppas annat.

Hur än utgången av denna matchserien blir så är det nog den mest exhalterande kvarstfinalserien jag sett än så länge, precis som Anrell uttrycker sig så är det "MAGISK HOCKEY"
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
Hahl Bundy: Tydligen hade han jävligt ont igår och det kan man ju förstå. Ber till högre makter att han skall vara "fit for fight" i morgon.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
Lumber Jack: Ok, får hoppas han kan vara med igen imorgon. Vi behöver karln.

Kan fortfarande inte smälta att vi inte har marginalerna med oss, nån gång måste det ju studsa vår väg innan serien har runnit ifrån oss.
Imorgon får det gärna börja. Vändningen!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
Hahl Bundy: Ganska så bra, om man får tro den Aftonbladet.

" På sjukhuset röntgades Wargs huvud och nackrygg.
– Röntgen visade inte på några skador. Han har inte någon hjärnskakning, säger Timrås klubbläkare Johnny Karlsson till Sportbladet.


Om Warg – en av Timrås mest värdefulla spelare – riskerar att missa fortsättningen av slutspelet är ännu oklart.
– Det beror på symptomen.
– Vi kommer att kolla upp honom igen under söndagen, säger Johnny Karlsson."
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
Ja, vad säger man vilken match. Modo startar första 10-15 hur bra som helst men sen börjar vi äta in oss i matchen. Förlora i sudden med alla dom chanser vi hade i 4.e perren, fy skit vad surt.

TYvärr har vi inte marginalerna med oss, det är bara så denna säsong! Vi kämpar o sliter i uppförsbacke sen november o lite retroktivt flyt tycker jag vi mer än väl är förtjänta av!

Det är som sagt inte över men vi måste ta 2 matcher borta minst, o med dom här motgångsmarginalerna vi har just nu så blir det väldigt tungt.
Men jag har inte gett upp.
Vi syns imorgon i Ö-vik alla. Då ska vi äga hela Swedbank! OK?

Nån som vet hur det är med Warg?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
Talangscouten: Den feta damen sjöng långt efter att TIMRÅIK loosat.Av förklariga själ så såg jag inte matchen på plats utan följde via nätet.Min uppfattning är att TIMRÅIK förlorade matchen dom första 10min.Förjävla dåligt att inte vara fullt fokuserade direkt från start.Sen är jag helt övertygad om att vi vinner 1match i swebank arena och fred hemma o sen blir en 7:e avgörande på söndag däruppe och då kan det kanske vara en fördel att spela borta nerver o press du vet.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
Talangscouten: Verkar iaf som Warg klarat sig utan större skavanker, men osäkert om han spelar de närmsta matcherna ändå, verkar bero på Wargs smärttröskel.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
Känner mig inte så besviken trots allt. Spelarna kämpar så att man blir stolt.

Tyvärr faller vi på ett för dåligt powerplay spel. Pucktempot är obefintligt. I stället för att låta pucken göra jobbet så håller varje spelare i pucken minst 3-4 sekunder innan nästa passning kommer. Detta har Modo upptäckt o sätter press på TIK:s backar direkt. TIK blir stressade o får inte igång något spel. Ska vi vända denna serie så måste vi spela pucken mycket fortare.


"It aint over until the fat lady sings" brukar man ju prata om.

Tyvärr så sjöng ju den feta tanten igår på Melodifestivalen(Anna Book) Så det var ju inget bra omen, om man säger så...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
Kerstin_k: Ja skall vi klara det här så behöver vi nog lite övernaturlig hjälp!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
Kerstin_k: the beat goes on...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
DJ Hemp: Vi är absolut förtjänt av en 7:e avgörande match. Modo har på intet sätt förtjänat segrarna mer än oss. I dag hade vi otur. En ribbträff ifrån segern. Nej fan, ytterligare en match i eon har vi kämpat oss till. Nu återstår bara att sätta vår tillit till hockeygudarna och att det finns någon rättvisa i världen.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
orion:

I och med att jag har barnvecka avstod jag min annars självklara ståplats i E.ON arena. Kompromissen bestod i ett besök på stadens O´learys. Efter 3-3 vid full tid gick vi enligt överenskommelse hem för att se resten av matchen på hemma-TV:n. Precis när jag hade fixat snackstallrikar till femte perioden hörde jag jublet från TV:n och fick då för mig att vi hade vunnit. Döm om min besvikelse när jag såg att fel jävla lag firade segern... Därför önskar jag nu en sjätte match i E.ON arena. Som vi har spelat anser jag definitivt att en sådan förtjänas, väl medveten om att rättvisa saknas i denna värld...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
DJ Hemp: Mycket vackert TIFO! Själv har jag varit på femtioårskalas i Hudik...(avd. taskig timing!) och lyssnat på radion halva kvällen med ena örat, åsså får jag höra av Jonasson att "det är klart, och en spelare åker runt på isen och får applåder av sin klack"...självklart trodde jag att det var nån av de våra, åsså säger han namnet på spelaren, ridå!!! Håller med dej: en Timråvinst till, tack...för självkänslan!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
NuMo:

senaste inlägg av en modit i modoboken 00:26

senaste inlägg av en modoit i timråboken 01:22

say no more...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
Simmalugnt: Nej jag tror att det är fler modoiter (modolider va?) i Modos gb (med trasiga dna-stegar, eller vad det nu var) än vad det är modoiter (med banjos) här i den här gästboken.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
knaskamilla:

Ja, där ser man...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
NuMo: (gäller inte dig heller.)

Tror du inte att den låga nivån här inne kan ha att göra med att det faktiskt är fler modoiter här inne än i Modoboken?

Om Timrå skulle lyckas få ribba in i nästa match så får jag ribba men det är en helt annan femma.

En liten reflektion så här efter matchen nu på nattkröken..

Fantastisk stämmning på läktarna i dag, stämmningen gick genom tvrutan.

Men, Timrå stavas T-i-m-r-å...Klacken skriker Timro, Modoklacken däremot vars lags namn stavas M-o-d-o skriker Modå...skumt...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
Ett fantastiskt vackert TIFO stod vi för dessutom. Man blir fan tårögd när man beskådar grannlåten så här i efterhand. Vi gjorde allting rätt och förtjänade ett bättre öde, men straffades dessvärre av olyckliga marginaler på fel sida. Mer än så skiljer inte lagen åt. En sista önskan till Timrå IK: Vinn minst EN av kommande veckas bortamatcher. Jag vill så gärna uppleva ännu en match i E.ON arena, om den så är den sista för denna säsong. Hoppet är det sista som överger en...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
Simmalugnt:

I sporten Gaelic football har man löst det där problemet med målribbor genom att man får poäng både om man gör mål i målet och ovanför målet. Bra va? Nog för att det inte hjälper om man alltid bara träffar ribban, men man har ju dubbelt så stor chans att träffa något som inte är ribban (men ändå ger poäng) än vad man har om något absolut ska in i själva målet målet.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
Simmalugnt:(Gäller inte dig.) Hmm? Jag tror faktiskt att eftersom ribban är så lågt lagd här emellanåt så blev Modos ribba lägre i matchen. Vi får väl se om det blir ribba in nästa match.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
knaskamilla:

Jo nog fan var det blåst innan. Inget snack om saken faktiskt. OBS! Jag är INTE ironisk...(inte den här gången.)

kan man inte avgöra när man har 45-25 i skott (eller vad det nu blev.) och 5 minuter PP då ska man fan inte vinna heller...

Fast jag tycker ändå att målribbor borde avskaffas till nästa säsong..
Kommentera

853278 · »