Manderville: Han bor ju i Hockeystaden, The Heart of hockey eller allt annat tjafs om storebror och dittan o dattan. Han är väl lika frustrerad som en blind man på stripklubb nu och måste som en del andra Modoiter utrycka sin besvikelse på detta patetiska sätt.
Frazze: Om HV vinner då möter TIK Färjestad i semi. Om Brynäs vinner då får TIK möta Linköping. Detta förutsätter naturligtvis att vi verkligen går till semi. =Ödmjukhet! Självklart går vi till semi och sedan till final oavsett motståndare.=Kaxighet, men, so what!
NuMo: Gläds åt att ni har det "svinigaste" laget stället. Med ärkegrisen himself Per-Åge Skröder och hans småkultingar Döme och Blatny. Otroligt att de faktiskt har misslyckats med att skada någon Timrå-spelare. ...Samt teaterapan Krizan i mål som blir mer och mer mänsklig ju längre matchserien fortsätter...
Oj, vad nöjd o stolt jag är idag. Vilken underbart härlig match i går, trodde aldrig att vi skulle kunna ta 2 borta på raken o på det sättet dessutom.
Hoppas att vi tar chansen att avgöra imorgon nu´rå. Själv går jag mer rakryggad än vanligt i fiendeland. Gosse vad Modo:s supportrar grinar idag o jag hoppas dom gråter än mer imorgon. Själv är jag för erfaren för att gå i den fällan att det är klart, det ska spelas om det o imorgon kommer Modoiterna ut på isen som sårade tigrar för att vinna, det jag vill se är en förnedring av Modo! Men jag nöjer mig med en vinst. Hoppas!
Tycho: Jag tycker väldigt mycket om att leva i nuet, uttalandet handlade om inställningen inför förra matchen och det vet vi ju alla hur den slutade. Just nu är det fördel TIK men jag är fullt på det klara att det svänger fort. Har man följt TIK sedan mitten på 70-talet vet man bättre än att ta ut något i förskott!
Tycho: Ja, eller så kan han säga att han trots magsjukan ställde upp och spelade 25 minuter i matchen och ändå vann inte Modo, vilket får anses som att bragdguldet borde gå till Timrå.
viktor2112: de mest hängivna supportrarna kan aldrig ha åkt på en bortmatch heller.
Men en sak tycker jag är tråkigt, jag tycker en sak var bättre med allsvenskan... vi fick alltid, nästan alltid de biljetter vi vill. Jag kanske är bortskämd men jag tycker inte att 150 per är en så stor klack... men nu är ni väl 43... hoppas ni låter väl det kommer trigga de rödvitas anhängare mer.
willysson: De kan vara sista matchen, de kan vara den sista resan. Men inte om vi får bestämma. Imorgon, fredag är det dags att visa MODO att vi alltid ställer upp för dom.
Detta taget från MoDos hemsida...
Två saker; Den första...ska det inte stå den sista färden istället för sista resan??
Den andra... Är det inte smartare att visa på hemmaplan att man alltid ställer upp??
Ärkegrisen Skröder lyckades inte med sitt uppsåt att skada någon igår heller... I första matchen försökte ärkegrisen hugga armen av Sanny Lindström för att igår istället försöka sig på Niskanens näsben. Fy f-n vilken "smutsig" spelare!!! Sedan har vi småkultingarna då... Döme och Blatny, även de ryms i Haralds svinstia, i första matchen slog Döme på en liggande Johan Andersson (modigt?) och igår försökte han slå Sannys hjälmlösa huvud genom isen!!!
Nu går matchen från igår i repris på canal +.....Tror jag ska låtsas att det är 6.e kvarten ...För då vore det ju klart o Timrå skulle vara det segrande laget i denna duell...Japp...jag gör så...
Nu sparkas det hejvilt på Modospelarnas inställning. Det ger ännu lite komisk glans åt påhittet Heart of hockey som ju rent språkligt varit en otroligt rolig slogan från början. '
Undrar om det är Rullstols-Hasse som hittat på den själv eller om det är någon reklambyrå därupp i the Heart of Darkness som knäckt det? Är Lückner motsvarigheten till Kurtz?
DJ Hemp: När man tittar på DÖME , Liknar han inte Krutov när han han var på stupets kant.... Hjälmen verkar för liten, det är kanske därför han inte kan tänka ??????
iggy: Det har diskuterats TV-kanaler idag. Har man anständig uppkoppling (funkar bra på mina 2Mbit) kan man köpa matchen på web-TV på C+ webplats. Kostar 79 spänn, kanske inte bra kvalitet men åtminstone hyfsad.
Så stolt över att vara TIK-supporter i dag! En för alla, alla för en... Snacka om att laget gav allt och lite till i går... Tack Timrå IK. Tack alla tillresta supportrar som lät mest i TV. THE BIG RED MACHINE rör på sig! Ett hjärta är alltid rött...
Såg matchen på en öde sportbar i Köping. Började med ångest och svårmod. Slutade i ett fyrverkeri av one man show. Tack kocken som bjöd på hamburgertallriken!
Döme kan skippa hockeyskydd i nästa match. Han kan med fördel välja en tvångströja.
Om - och observera att jag skriver OM (tror fortfarande det kommer gå till 7 matcher) - vi skulle ta oss till semi, visst blir det FBK som vi får möta då förutsatt att HV slår Brynäs? Eller får topplagen välja sin motståndare även till semifinalerna??
{Lars Marklund är hemma i Boviken och laddar om, efter en omtumlande säsong i SHL-laget Timrå. För tillsammans med nye huvudtränaren Olli Jokinen tog laget flera steg, men avslutningen blev dock turbulent med dubbla kontraktsbrytningar ... | Läs mer