1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581361 inlägg · 6216 ämnen

Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07

858453 · » Till forumet


Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Fyra borta vinster av sex så än är det inte kört.. En till i NördBank skulle sitta fint. Jag tror det kan bli en lång nervpressande drabbning i morgon...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
73Sjöbba: Jag har bara svårt att smälta det ständiga "nästan, nästan - men ändå inte...". Just nu känns det rätt svart efter gårdagens nervikning. Senaste 3 säsongerna har avslutats högst frustrerande, så nog fan känns det skit - konstigt vore väl annat. Bittert som fan...

Kenta kommer dock stå högt i kurs, han tog Timrå till slutspel 4 år av 5 och det är fan inte dåligt.

Annars ser ju laget ser riktigt bra ut och vi är i princip garanterade slutspel även nästa säsong - om nu inte Challe är helt under isen som tränare.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Nu glömmer vi allt som tidigare varit... I morrn gäller det.


En match kvar.. en match som gäller vår överlevnad i SM-slutspelet. Vi får inte tappa puck i egen zon, vi får inte tappa trycket framåt. Vi ska kriga hela vägen, med blod svett och tårar, hela vägen emot seger och Semifinal.

Grabbar!!
Känner ni att ni arbetar så hårt på isen att ni får blodsmak i käften...
Använd det!!! Ta i lite till, för det är vad som behövs. Den där lilla extra puschen. Ni är vilddjur och nu är det fullt krig utan nåd som gäller på Söndag. Nu ska vi bjuda Modoliderna på en hockeyupplevelse de sent ska glömma. RÖD VIT MAKT ÅT FOLKET !!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
RocknRolf2: Har aldrig du något positivt att säga? Jag menar, du lyssnar på webradion och tittar på tv'n. Något positivt borde det väl finnas? Hade jag varit du hade jag lagt ner. Vi lirar en 7e och avgörande kvartsfinal imorgon och dessutom slutade 5a i tabellen. Skapligt facit i mina ögon.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Tiks vinster i sm-spelet har visat sig bäst på bortaplan.
om jag inte missminner mig så har vi vunnit följande på Hemmaplan.

2st mot Luleå
1st mot LHC
1 mot Modo
1 mot Djurgården.
Totalt 5 hemma vinster.

På bortaplan:

2 mot Luleå
2 Mot Frölunda
3 mot LHC
1 Mot Färjestad
2 Mot Djurgården
2 Mot Modo
Totalt 12 borta vinster!!! Detta talar för oss!!!

Tror vi får se ett Timrå som ger allt och lite till Imorgon.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Captain Crash: exakt... det svider i ögonen att se när vi har kontroll på pucken men ger bort den. Vettigt utspel och vi hade antagligen varit i semi nu
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
RocknRolf2: Tänkte mest på målet. Fast egentligen, hälften av Modåås mål har ju sett ut sådär.
Och varför är TIK sämst i världen på att få ur pucken ur egen zon? DÄR, har vi ett problem.. hur många mål har man inte sett genom åren som orsakats pga att inte få ut pucken riktigt...?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
nectis: vill man vara säker så är ju alltid det säkraste sättet att prata direkt med Roger..

Vet att han inte skulle ha tillgång till mailen på förmiddagen iallafall då han är på fotbollscup.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Spelar Hahl på söndag??
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Anmälde mig till resan nu. Men jag har inte fått något mail. Skrev på resa Modo kvartsfinal 7. Någon som kan hjälpa mig? Eller är det någon som vet säkert om jag är anmäld.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Captain Crash: frågan är varför det alltid blir osannolika matcher när Timrå har läge att avgöra? Det är osannolikt att det bara är otur. Inte ett skit otur med Kokkos passningar igår t ex. Bara dåligt
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Gårdagen var helt ¤&/&¤ osannolik. Det som hände finns bara inte. Finns det nån rättvisa så vinner TIK imorgon! Och nu ska Hahl vara tillbaka.. skönt.
Kommentera


Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
gå matchen på kanal 9 eller?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Det hade väl varit lite för väl enkelt att Timrå vunnit igår. När alla trodde att Timrå skulle skicka ut packet så sket det sig.

Jag tycker ändå det är fördel Timrå imorgon. Timrå gör en strålande första period igår, åker snabbare och tacklar hårdare. Längesedan man såg Timrå trycka tillbaka sin motståndare så bra hemma i EON.
Man hämtar upp underläge till kvittering 2 gånger i matchen vilket är mycket starkt. Ett mål som egentligen inte finns avgjorde igår. Oerhört tungt såklart.

Men jag tror inte det kommer vara tunga röd-vita ben som åker ut på isen i den 7e kvarsfinalen. Timrå har 4 kedjor som kommer att åka sönder MoDo. Timrå har mindre förväntningar på sig än igår och kommer inte få en bättre chans att nå semifinal på minst 1 år. Jag tror Timrå tar chansen.

Statistiken talar för att Första målet vinner: De 17 senaste länsderbyna mellan lagen har det lag som gjort det första målet vunnit.

Slutspels-statisktiken i Swedbank ser ut så här för MoDo Hockey:
Vinster: 1
Förluster: 2

Dessutom sett till publikstödet så kommer Timrå IK spela sin 7e hemmamatch i denna kvartsfinalserie.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Nu får vi skärpa oss !
Kan dom kan vi
TIK-kaptenen lovar seger:

”Jag vägrar att åka ut mot Modo”

Chansen att avgöra på hemmaplan försvann i går.
Nu lovar lagkaptenen att Timrå vinner i Örnsköldsvik i morgon.
– Jag gillar inte Modo alls och vägrar att åka ut mot dem, säger Sanny Lindström.
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1024527,00.html

Modos mål var som att få sju rätt på Lotto. Det är väl ungefär en chans på några miljoner att det blir en sådan händelsekedja av ett ganska harmlöst skott från blå.
Jag kan inte låta bli att lida med Timrå, som var överlägset i första perioden. Då fanns det bara ett lag på banan och efter den perioden kunde jag ha svurit på att säsongen var över för Modo.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Hahl Bundy: Att vara supporter i allmänhet innebär stora doser ångest, att vara TIK-supporter i synnerhet ökar dessa doser X 1000 ungefär...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
mikenomad: Osannolikt? Det är det minsta man kan säga. Att vara Timråsupporter är ren o skär värk, molande ångestvärk, utan att få förlösa det hela till smärftri eufori.

Modo vann på lotto igårkväll. Vad vinner vi? En reservoarpenna i grön hårdplast efter att ha spelat tombola för 100-tals kr?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Frella: Modo vann för att de hade bättre ordning på försvarsspelet än oss samt det lilla x-tra flytet vid ett par av målen. Men vi hade bonnröta vid Jontes mål och var spelmässigt definitivt inte värda det andra.
Modo gjorde helt frankt en bättre match en oss i går. Därmed inte sagt att de skulle vara mindre trötta än oss eller så, det blir jäkligt tufft och nervöst på söndag! Konstaterar bara att det känns smått osannolikt att vi skulle ta tre raka i bankvalvet i ett slutspel...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Skarin: Lite för många spelare som vek ner sig och verkade känna av pressen för att det ska kännas bra inför söndagen. Förhoppningsvis berodde det på press från hemmapubliken och inte att spelarna inte har vinnarskallen. Hahl får gärna medverka på söndag, likaså Svedberg, han brukar iaf få puckarna ur zon till skillnad från vissa andra. Sedan måste Warg kunna kliva fram nu också om han ska vara förstacenter. Blir äckligt spännande på söndag, kanske är det tur man missar halva matchen så man bara får en halv hjärtinfarkt.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Skarin: Du har helt rätt... Vi är inte tröttare än något satans MöDö, capice... Köp en lott MoDo, den turen ni hade igår det finns inte, på söndagar. Det här med hockey är mycket psykologi och en jäkla massa tur, hade stolpen efter 8 sekunder kanske varit lite mer gjord för inåtstuts, ja, då hade vi vunnit lätt som plätten i hela matchen sen...

Skarin, du har HELT JÄVLA RÄTT... "Vi är inte tröttare än dem!", och det är inte många lotter som det finns vinst på om söndagen...

FORZA TIK.........alltid, alltid..........
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
LingaN: Varför stod ni kvar då?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
kidcox: "Den som inte kan erkänna aatt modo hade tur är dum i huvudet tyvärr håller inte Backe måttet därförr förlorar
vi.!!!!!!!"

Hade de tur att Backe inte håller måttet?

Skämt åsido.. Jag kollade matchen i efterhand igår och resultatet speglar verkligen inte matchbilden. Men som alla vet.

Det är inte matchbilden som avgör utan resultatet.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Skarin: Nja, nog fanns aggresiviteten där. För många individuella misstag sammanfattar händelserna bättre. Vi hade full koll
 på matchen, det fanns inte mycket som talade för MoDo. Likt förbannat kan man kontra in något mål och dessutom få ett billigt med sig. Hade Strålman prickat mål i inledningen så vette f-n ur det gått....

Rutinen att spela slutspel visar sig. Vi är på tok för dålig att behålla kylan. 3-2 pucken är riktigt usel att släppa in.

Annars ett grymt bra tryck i hallen. Vi som befann oss där gjorde vad vi kunde. Någon som vet vilken medelålder det är i MoDos klack? Maken till hormonstinna tonåringar får man söka efter.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Roligt att Hedström säger: vi bara S K A vinna på Söndag, så är det bara.
Upp till bevis boys! rödvit är mina färger i vilket fall!
Kommentera


Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Långben:

Sedan var det även en tok-interference framför mål när Kokko försökte stöta...
Men det är väl klart att Vimmelborg missade den !
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Långben: tur att ni har bortafördel i sjunde matcjen i alla fall. Slå ut Modo tack.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
zigge: regins gubbe tveklöst!!!han tekar ju mot svarten,svarten bak till back!alla spelar man mot man där eller hur!svarten kör ju en hallinare fast svarten gör ju mål(hallin brukar ju åka ett varav till)regin totalt borta i man man spelet dom andra har ju sina gubbar eller hur!jonte står ju på modoback så inte svarten ska kunna lägga upp på skott..Wennerberg står på andra backen och skär av,helt rätt...tuungt mål...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
kidcox: Vi förlorar därför att aggresiviteten och farten var någon annanstans. Det var för få gånger som det hettade till i offensiv zon helt enkelt. Samtidigt trycker ju Övik ut oss i sarghörnen. Men visst var marginalerna mycket långt borta denna gång.

Det som inte fick hända hände. Det blev krampaktigt. Kanske blev pressen för stor.
Men det blir ingen upprepning på söndag. Aggresiviteten kommer tillbaka. Vi kan inte vara tröttare än dem. Att dem har gått på färre folk måste spela in nu. Våra 4 kedjor kommer mala sönder dem.

Om inte så, ja. Ja då blir det inte så roligt det här.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Skarin: Och inte minst domarna.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Skarin: Den som inte kan erkänna aatt modo hade tur är dum i huvudet tyvärr håller inte Backe måttet därförr förlorar
vi.!!!!!!!
TUr som fan har dom
men vi skall ju trösta dom är chanslös mot FBK
Hata MODO
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
zigge: Varsegod. Det är ju misstag och tur som ofta avgör.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Skarin: Klarar verkligen Backlund av ett slutspel? Jag känner mig lite osäker. Fast Krizan och Backlund har ungefär varit lika bra i kvarten, de har båda gjort tabbar och båda gjort rejäla räddningar. Det återstår att se på söndag vem som egentligen har bästa nerverna och kan spela fram laget till en seger. För målvakternas form och nerver kommer betyda mycket.

Fan vad jobbigt, nervigt och pirrigt det lär bli på söndag. Tänk att få åka hem med en vinst, vi skulle kunna få hela hallen att koka som i onsdags då Modoliderna på sittplats blev lurade att klappa till "hela hallen". Stackare. Vågar inte tänka på hur jävla roligt det skulle kunna bli med en vinst. Ryser...

Men en förlust skulle vara så jävla tragisk och tråkig. Det skulle svida en bra bit in på sommaren. Hua...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Skarin: Vid Svartens mål står Jonte uppe vid blå å tittar på, samt en TIKforward till som står lite längre ner i zon, men inte ens gör försök att ta Svarten. Tack för det!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Fortfarande känns detta som ett enda stort frågetecken. Vad fan hände! Sådana här mål finns inte!

Eftersom sågningarna har svävat här inne ett tag så kanske det är läge för lite plusbetyg. Men vem bryr sig egentligen efter denna misär och kramp-hockey. Tyngsta förlusten sedan 1407.
Sanny och Kalle är riktigt bra. Strålman är ju alltid en av de bättre på isen. Framåt gör Regin, Svensson, Sundh och Jonte bra ifrån sig.

Sedan kan inte jag vara sämre utan är tvungen att såga en spelare :) #79 har inte många rätt just nu. Han var inte bra förra matchen, ikväll var han riktigt dålig. Det håller inte.

Att vi har ett fjantigt powerplay känner ju samtliga till. Det håller inte.

Jag är imponerad över Modo, även om vinsten till största del stavas en nästan oförklarlig tur. De får ner farten på oss riktigt bra. För jag kan omöjligt inbilla mig att vi är tröttare än dem! De vinner på ett mål som inte är något mål. Sundh smeker en puck i stolpen efter 8 sekunder (är väl egentligen svårare att missa där) och Timo trycker också en i stolpen.

Trots detta har jag mycket goda förhoppningar om seger. Även om det är smått osannolikt att vinna där uppe tre gånger i rad. Men vi ska göra en bragd!

Det mest nerviga inför söndagen är målvaktsduellen.

Vi är inte tröttare än dem!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Realist:sen har ju vi inte nån som kan sätta upp ett riktigt bra PP om man nu ska vara riktigt kritiskt!för mycket slarv med puckhanteringarna och farten på pucken,slarvas ju lite för mycket å det är ju inte Modo sen på att utnyttja i en sån här match!ta bara jonte hedströms pass i PP i tredje 3dm ovanför bladet till den som ska ta imot passet!för dåligt helt enkelt...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
LingaN: okeej ..aja ..på söndag vinner vi FORZA TIMRÅ IK
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
zigge: Personligen så skulle jag vilja se Calle i den där stolen i ett par år till innan jag skulle kalla honom för expert. Det är väl en sak och tycka att det är starkt att stå emot en sån sak och en annan att anklaga någon för filmning. Sån kritik har ju annars riktats mot modospelare från det hållet.
Jag tycker att Vinnerborg har varit ungefär lika usel rakt igenom. Åt båda hållen.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
timrå_ik: Det var inget riktigt tifo. Det var bara en banderoll med texten "Ut med packet" och tre stycken jumboflaggor. Så jag tror inte det filmades.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Olle: Självklart är vi alla 'enögda' i såna här saker, men även Experten (Calle J) på C+ satt o kommenterade, o tyckte Wimseborg var stark som stod emot alla hemmafansens vilda visslingar o krav på utvisning.
O ja, jag tycker nog Wimseborg får GODKÄNT ikväll, inte pga MODO-vinst, utan för att han inte 'märktes på fel sätt'.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Olle: var det någon som filmade timrå"s tifo idag:) ?????
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
zigge: Såg faktiskt ingen uppenbar sådan situation men om man håller på Modo i den här matchserien så skulle åtminstonne jag dra mig för att anklaga motståndarlaget för just Diving.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Olle: Modo var lite bättre så var det,sen powerplay ja, vi möter ett ganska bra lag,som gör det svårt för oss.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Olle: Nej, TIK är märkliigt ineffektiva i PP kommer ingen vart. Under serien har man klankat på MoDo's, men de har ju skärpt sig något, även om det inte heller är klockrent, men dock (oftast) något bättre än TIK's.
Ikväll tycker jag dock TIK åtminstonde 2 ggr var 'osportsliga' o sökte utvisninngar, bla när nån slängde sig på Svarten's klubba, han släppte den o det blev ingen utvisning, eg borde TIKaren åkt för diving. Även Skröders utvisning var lite billig.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Realist: Var Modo lite bättre? Jag tycker snarare att Modo var lite mindre dåliga. Sen har man ju flytet med sig.

Förstår inte varför det blir ett jävla debackel över just backarna i denna match. Jag tycker snarare att helhetsbilden enbart är pinsam. Nivån på utvisningar är satt, dock fortfarande på pinsam nivå och Timrå får chanserna i PP men vad händer? Absolut ingenting alls. Jag hade hellre matchat Malmös andra PP-formation än Timrås första, jag hade hellre sett att man direkt efter att ha fått en utvisning med sig, klubbat ner en modoit för att spela av tiden i 4-4 istället. Inte en chans för backarna att skjuta ett direktskott när man håller sånna avstånd imellan varandra och forwards byter bara positioner nere i hörnen tills man slutligen gör ett felpass.

Gör man inga mål i PP då bör man heller inte vinna några matcher.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
73Sjöbba: Jag ser matchen (konstigt nog) igen på tv nu. Det är ett mäktigt tryck stora delar av matchen. Går nog inte att begära så mycket mer. Vi ska komma ihåg att det är fruktansvärt nervöst. Precis som det kan bli krampaktigt på isen kan det även bli det på läktaren stundtals.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
DJ Hemp: Jodå, just densamme!!
Har utvisat mig själv från HS under några år, sen jag somnade på Zambonin på Löta IP...Men sen råkade jag gå förbi, o är fast IGEN. Ja jiiiii...
Är inte Sven den Vilde i farten längre? Lika stum som övriga Norr-botningar.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
Skarin: Matchen mot HV när det blev 6-6, då sade det pang, pang, pang och 0-3 till HV. Det som hände då var att klacken istället för att bua blev aggressiv(i positiv bemärkelse). Det saknade jag idag.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland Del 6 Timrå-Modo 16/3-07
EfordeM: Det finns många Forwards som är Duktig både defensivt och offensivt..Det måste troligtvis vara det optimala. men håll med om att på papperet så Ser modos forwardsuppställnig starkare ut..och det vill dom modoite rjag känner gärna påpeka ofta och mycket.typ krizan är bättre än Backlund i mål och att Sundström är bättre än hedström.men som tur är avgörs inte matcher på papperet.
Kommentera

858453 · »