Äntligen så börjar kroppen att kännas klar för en ny drabbning och 2 dagars vila får väl anses vara rimligt för att nu börja ladda om batterierna för Bodenmatchen.
Boden! Brukar oftast bli jämna matcher och jag har för mig att sista gången vi mötte dom hemma i ladan så var det en mycket jämn drabbning som vi tillslut lyckades vinna med 3-2, var väl den där Modigh som gjorde comeback i Bodens mål då och storspelade! (Jimmy,rätta mig om jag har fel!)
Nu fortsätter vi i de nya spåren, -En för alla-Alla för en- och sluter upp i morgon för att visa Boden hur en slipsten ska dras.
mike66: Det finns många matcher man kommer ihåg då man tänker på Boden...
Den där du tänkte på var nästsenaste gången hemma vi mötte Boden... Kom ihåg att vi ledde med 3-0 efter den första perioden men de kom ikapp till 3-2 o var så när på att kvittera...
Sista gången vi mötte dem hemma var senare i den grundserien 99/00, då vann vi med 4-1 o jag minns ett mkt vackert mål av Tjobba Nänsén... Han kom fri o smällde till med ett av 90-talets hårdaste handledskott i slottet, klockrent upp i krysset bakom Olof Modig...!
Den Boden-match man kanske minns mest när man tänker på Boden är ju den som vara avgörande om vilket lag som skulle gå till Allsvenskan 97/98, vi vann med 4-0 efter att Manne Fredriksson strospelat... Vi slog ut dem i PlayOff senare den säsongen oxå...
Andra klassiska Boden-matcher: 95/96 5-1 vinst i Boden (hattrick i sista perioden av Putte Ulin) 94/95 Förlust uppe i Boden med 10-0... då var TIK som sämst...
Annars så av väl Boden vårt "Löven" på 80-talet... Boden-spöket
Jimmy.. kan berätta en liten grej när det gäller "spöket" Boden.. det var på slutet av 80 talet och TIMRÅ IK skulle upp till lapphelvetet och spela en avgörande match om en plats till play off..jag sitter på kansliet och det ringer en reporter från Dagbladet och vill snacka om matchen och den som svarade på kansli sa åt honom att INTE göra en sån stor grej av "spökert" Boden..men när man slog upp Dagbladet dagen efter så var det den STORA rubiken spöket Boden..hur ska det gå..men om jag inte minns helt galet så gick det bra för TIMRÅ IK i denna match..en av dom få på 80 talet..
gud: Kan bara ha varit en som gjorde detta! Gamla sportchefen på Dagbladet Herr Ehnberg!
Kom ju också ihåg en episod när Dagbladet med Herr Ehnberg i spetsen gick ut och dömde ut halva Timrå IK:s A- lag, han hade ringat in huvudena på spelarna som inte höll måttet och Herr Ehnberg var måttligt populär i vissa kretsar då! Ska nog vara glad att han överhuvudtaget lever idag!
Var en jäkla fart på tidningarna förr, lite annat mot för idag det, Dagbladet leder med hästlängder på sportsidorna i jämförelse med ST idag.
mike66... vi i supporterklubben på den tiden hade en bra kontakt med Dagbladet.. dom hängde bla med på resor och när vi mötte A-laget i en hockey match efter säsongen så var dom med o skrev.. men det var ju inte herr Ehnberg (hette inte han Engberg??) som var intresserad av TIMRÅ IK..utan den BÄSTA av dom alla Björn Brånfält...(nu stavar jag säkert hans namn fel..sorry)
gud: Nepp Pelle Ehnberg är hans namn och hans speciallité var Engelsk ligafotboll där det förövrigt inte var många som slog honom på fingrarna, han driver ett eget reportageteam idag tillsammans med Ralf Bergman.
Och alla dessa var intresserade av Timrå IK men det är väl som du skriver att det var Björn Brånfält som hängde med på resorna för det mesta.
mike66.. visst körde Ehnberg med pollisar ett tag?? har för mig det.. Björn Brånfält var mycket engagerad i TIMRÅ IK suppklubb på min tid..snart är mannen utan frisyr här i götet..Frella den fule...
Dagbladet styr beträffande den lokala sportbevakningen. Viktigast för ST är att ha en egen reporter på plats i VM i Hoppjerka på Thahiti, trots att TT sköter den bevakningen minst lika bra.
Jaja, imorn (läs idag) gäller det...! Som den gjutne optimist jag är tippar jag 4-2 till TIK i öppen kasse. Vore mäktigt om vi får igång ett "KOM IGEN TIMRÅ! - KOM IGEN TIMRÅ" mellan södra och norra. Vi synst imorngon kära kamrater.
Fan va Zetterberg har blivit dålig, han skjuter aldrig. Jag förstår inte vad han har med hockey och göra. Han kan ju inte ett skit, då skulle ni se min pappa. Han kan han! Han ska bara försöka göra det snyggt och sen tappar han pucken, vilken sopa. Näe skämt å sido, hur mår du idag då mike ?
Boden! Brukar oftast bli jämna matcher och jag har för mig att sista gången vi mötte dom hemma i ladan så var det en mycket jämn drabbning som vi tillslut lyckades vinna med 3-2, var väl den där Modigh som gjorde comeback i Bodens mål då och storspelade! (Jimmy,rätta mig om jag har fel!)
Nu fortsätter vi i de nya spåren, -En för alla-Alla för en- och sluter upp i morgon för att visa Boden hur en slipsten ska dras.
Krossa Boden!