1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599952 inlägg · 6212 ämnen

Slutspel -07

Sv: Slutspel -07
knaskamilla:

Jonasson säger sig hålla lika mycket på Timrå som MoDo, men i och med hans ångermanländska bakgrund har jag fått insidertips på att han håller MoDo närmast hjärtat...

DJ Hemp: Min känsla är att han närmast hatar TIK. Sveriges sämste kommentator ??, nja Virus, och för all del Petter Rönnqvist

DJ Hemp:

"Jonasson... i och med hans ångermanländska bakgrund har jag fått insidertips på att han håller MoDo närmast hjärtat..."

Innerst inne gör alla människor det...

DJ Hemp:

Jotack, eftersom vi inte kunde enas om vilket lag han höll på för några år sedan frågade jag honom, och han berättade då för mig att han höll på bägge lagen. Fast det är ju tydligt att han håller lite mer på Timrå. Muahaha.

En annan journalist som inte är omtyckt av sina egna supporters är förresten Ronney Jerrevång, fast jag tror att de börjat älska honom nu bara för att vi tycker att han är dum i huvudet. Han går för övrigt snart i pension, det är ju bra. Det borde fler göra.

Gorkyman:

Personligen har jag minst lika stora problem med sådana som Chris Härenstam (skrikhals) och Henrik Strömblad (pladderhatt)...

Hellge:

Det är fan så mycket coolare att hålla på lag som ännu inte har vunnit något, det vet även du innerst inne...

Knaskamilla:

Ronney Jerrevång är ett totalt obekant namn i min bok, måste jag erkänna. Men Jonasson, han är fan MoDoit. Allt annat är bara hyckleri...

Nämen, tog du bort mitt inlägg. Det följde ju alla regler. Vad taskigt

Okey, jag kan väl ta det då. Vi är ju trots allt bäst i Sverige. Bäst, bäst bäst!

hellge: Ibland är takhöjden ungefär som den var i sossarna under EMU-debatten...till och med Leif Pagrotsky slog i huvudet...

orion:

Hehe, det kanske var Foppa som dängde han i taket. (-:

Här är reglerna för de som missat:

www.hockeysnack.com/hockeysnack/regler.php

hellge:

" Skriva kommentarer som saknar intresse för övriga."

;)

Lemmy: jo, lite som att skjuta sig själv i foten hehe.

Lemmy:

Du menar väl inte finalen i den liga som Timrå också deltog i.

(:

hellge: Ni är inte bäst i Sverige, ni vann SM-guld....

Shadar Logoth: Så, om Timrå vann SM-GULD så skulle dom inte vara bäst i Sverige, utan bara ha vunnit SM-GULD, eller?

70 Rodrigues: Den som ligger i topp efter 55 omgångar är bäst i Sverige enligt mitt sett att se det...

Shadar Logoth: Bäst när det gäller slår högre.

Shadar Logoth:

Men vilken tur då. Det är ju inte ditt sätt att se som utser Sveriges bästa lag. Det har man ett SM-slutspel som gör. Finurligt va?

Jag antar att det skulle bli lite enformigt med att varje säsong vänta på att Shadar Logoth ska utse bästa laget.

hellge: Modo är inte sveriges bästa hockeylag....att ha flax i några veckor på vårkanten kan alla lag ha.

Är det någon som minns Australiensaren som van OS-guld i shorttrack...?

Han vann OS-guld men är ändå inte en av världens 100 bästa shorttrackåkare.

Shadar Logoth: Haha. Jag gillar liknelsen. Dock känns den lite off då det gällde ett lopp och inte bäst av 7 lopp.

Shadar Logoth:

Personligen anser jag att Timrå IK var den moraliske segraren denna säsong. Antar att det finns de som håller med. Vi såg ju alla att TIK var bäst när laget var ordinarie och att det nästan enbart handlade om tur för MoDo i kvartsfinalserien är väl i stort sett alla överens om...

Dragan 2k:

Steven Bradbury hade faktiskt bonntur i samtliga lopp inklusive finalen. Världen har sällan sett något liknande. Fullt jämförbart med MoDos kvartsfinalserie...

DJ Hemp:

Favorit i repris...

DJ Hemp: Jo jag håller med dig lite.Känns surt att timrå var ett stolpskott från att slå ut modo.Men jag har inga problem med att modo blev svenska mästare,bättre det än att det hade blitt frölunda,fbk,hv71,linköping.Modo vann rättvist och jag är stolt över att det blev ett lag från norrland.Skulle dock vara mycket roligare om det blev timrå men nu blev det modo dom hade den lilla turen som behövs,vi kommer igen nästa år.

DJ Hemp: Japp... :-)

Det är inte ofta vi är överens men det gick det med.... ;-)

« · 873688