Lub: Det märks att vi Timrå-supportrar inte direkt är bortskämda med framgångar historiskt. Har inte märkt särskilt stor hybris trots en gediget genomförd grundserie. En jämförelse med mina bekanta som är Lövenfans så är det en enorm skillnad. De är i princip redan klar för SHL...
JoseGonzales: Vet inte, men tror de blåser eftersom spelaren är skadad och riskerar att skadas än mer om denne ligger ner när spelet fortgår. De brukar blåsa om spelare är skadade, ex. när Lodin skadade sig igårdagens match...
JoseGonzales: Det är väl lite kutym men rent krasst kan jag inte hitta något i regelboken som stödjer att de blåser av.
Om en spelare skadas så att han är oförmögen att fortsätta spela eller att ta sig till sitt spelarbås, ska spelet inte stoppas förrän spelarens lag har erövrat pucken och förutsatt att laget inte har en målchans. Om det är uppenbart att en spelare har skadats allvarligt ska spelet stoppas omedelbart.
Med allvarlig skada menas en skada där domaren bedömer eller befarar att spelarens liv eller hälsa kommer att försämras ytterligare om spelare inte får omedelbar vård.
Tycho: Jag tappade det först, hade han spelat vidare hade jag tyckt det var skandal. Men ser ut som att hans knä ryker, så kan ändå köpa att han blåser. Dock är det enligt regelboken fel.
rabon: 1. Platsar F. Lander numera i TIK? 2. Det verkar inte påverka brorsans återkomst? 3. Ante Karlsson hade väl knappast avvikande mening jobbandes kvar med långt kontrakt?
{297}: Tyvärr så visste man detta på förhand. För många viktiga kuggar borta, speciellt GrinDaggen som hade varit rolig att se flippa ur mot Americanos.
JoseGonzales: du är ganska lik Vesel och dom andra legoknektarna, har ni ett par mål upp så börjar käften att gå, när ni ligger under är ni borta med vinden :)
Denna kedja tycker jag har fungerat bra och Genborgs spelstil påminner om Hållanders. Så Genborg tror jag stenhårt på om han får dessa två rutinerade rävar bredvid sig. Jag hoppas att denna trio kan bli ... | Läs mer