DJ Hemp: Nu hoppas jag på Anti-jinx, men Walli har faktiskt varit riktigt blek. Spelade liksom fysisk slutspelshockey i jan-feb och nu är det i stil med vad Modano brujar kalla handväska.
DJ Hemp: Tempot på vissa spelare, i båda lagen, är så bedrövligt lågt att man kan tro att det är övertidsperiod 3 vi spelar just nu. Det här är inte en match man vill spela en massa boxplay i.
jokklas: Ja och Jonte är lite väl het i att dra iväg utan att vi har pucken i egen ägo ibland. Jobba klart så vi har 5 spelare på rätt sida av motståndarna.
She: Tycker Stenqvist gör det bra, Erixon lite för seg ännu men låser fast bra vid sargen. Hartmann o Lundin var giganter i första. Hanzel/JD hoppas jag snäpper upp.
Bästa hemmaperioden så långt i kvarten. Absolut bästa förstaperre i serien, vi har ju ofta blivit ägda första perrarna.
Jonte-linan svajiga som fanken i det defensiva över hela banan. En riskfaktor hela 1:a perioden och det bjuder på 3-2:an vid målet på ett väldigt onödigt sätt. Sen är det ju sjukt att det blir mål men lik förbaskat.. ett par situationer till där de har stora problem.
Zäta75: Man har fortfarande ångest V A R E N D A gång Örebro lastar i puckar från backplats. Det gör det inte bättre när JJ börjat skakigt i mål heller.
Simmalugnt: Har försvarat JJ hela säsongen men jag är fast övertygad om att vi hade varit klar för semi redan med Juel i målet. Men JJ har alla möjligheter att spela upp sig som han gjorde i match 5.