1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577864 inlägg · 6216 ämnen

Slutspel 2023

« · 2497180 Till forumet


Slutspel 2023
Då öppnar vi upp den – slutspelstråden. Möjligen lite sent med tanke på att just slutspelet pågått i någon vecka, men Det Mest Väsentliga inleds i afton.

Örebro är ett sånt lag som aldrig känns omöjliga och där det alltid finns en rimlig vinstchans, samtidigt som vi har svårt att slå dem. Två fruktansvärt jämna lag, precis som de flesta redan konstaterat.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
När det stod klart att de skulle bli kvartsfinal, kändes det så avlägset, över en vecka bort. Men nu är vi här och senaste dagarna har verkligen nervositeten smygit sig på. Ska bli kul att se matchen på plats ikväll och heja fram vårat Timrå IK ♥️
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Knylan: 13 års väntan ä ÄNTLIGEN över!🎉🙏
Länge sen man va så taggad som nu!💪
Ja gråt av lycka!
Nu kör vi hårt i varje Timråhem runt om i Världen!!❤️
Tillsammans ä vi starka!!💪💪💪
Halleluja 🙏🙏🙏
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Ang. Youtube-intervjun med Ante, Marklund och Molinder så kanske jag hade önskat se lite mer vilja, glöd och beslutsamhet. Nu såg de mer ut som 3 ångerfulla skolpojkar inkallade till rektorn. Men det kanske ingår i den listiga underdog-planen.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Spanarn: Ja den matchen vann Örebro med 5-0. De har ett bra magasin på ca 25 min med intervjuer av VD, sportchef, tränare och spelare.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Knylan: Jag är en riktigt tråkig jävel som är nöjd totalt sett till prestationen hittills och således bryr mig inte ett skvatt om kvartsfinalen.
Men utav alla lag som fanns tänkbara i en kvart är verkligen Örebro det bästa möjliga tänkbara motståndet. Det blir säkert en riktigt bra serie!
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Knylan: Hoppas på en episk matchserie där vi INTE påverkas av en veckas vila.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Där försvann det hoppet man hade inför den här kvartsfinalen.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
SebastianH: Jag är inte alls nöjd. Sådant här bra utgångsläge får man sällan. Vinst mot Örebro och allt kan hända!
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Det kändes smått overkligt att vakna upp idag. Slutspel, 13 år sedan sist. Smått overkligt.

Man är så van kval och ångest att den glädje man känner inför stundande slutspel är en känsla som är ovan, annorlunda och spännande.

Det är vårkänslor, det är glädje och det spritter i kroppen =)

Vi har inget att förlora, nu släpper vi handbromsen och gasar förbi Örebro i ytterfilen!
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
FH - avdammad: Det lag av Örebro och Timrå som är minst nöjda med en kvart kommer gå vidare
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Otto1: WTF??? SAY IT AIN'T SO...please, säg att det är du som gjort nåt fotomontage bara för att skoja med oss
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Linus Fagemo började följa oss på Instagram nyligen. Kan det vara så att han bara vill följa sitt gamla lag igen för lite nostalgi eller kan det kanske finnas något mer i görningen? Att hans son Samuel kanske ska joina oss i sommar?
Väljer ändå att tro på det första där. Fina tider där i början av 2000-talet.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
JanneH: Florida Panthers mot Montreal inatt 10 mål i första perioden :) Panthers vann med 9-5. Tror inte att vi får se nåt liknande ikväll :) Underhållande var det iaf
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Blir hyperintressant att se hur preppat laget är ikväll. Efter tidigare uppehåll har det ju sett förjävligt ut vid omstart. Trendbrott där, please.

Börjar i a f tagga upp, men det känns märkligt att gå in i den här fasen av säsongen utan Do-or-die-feeling. Ingen SHL-existens på spel, vare sig uppåt eller neråt. Lyxigt men märkligt.

Öret blir en svår nöt, även om alternativen på förhud varit betydligt tuffare. Jämnt skägg under säsongen, men nu är det slutspel. Kan vi hantera allt vad det innebär? Hårdare spel, större press, ökad fysisk belastning, mer kostsamma konsekvenser av misstag. Hoppas det. Vår erfarenhet av att spela kval senaste säsongerna bör inte vara betydelselös.

Intressant också att se vilka spelare som steppar fram. Drömmen är att EP plötsligt får stolpe in och boostar sig själv till att bli den spelare han måste vara. Vore fantastico. Alternativet - att fortsätta åka runt med krampvita klubbhållarknogar - minskar våra möjligheter radikalt. Målskyttekapitalet är rätt skralt nu i Wedins frånvaro.

Men som sagt, slutspel är slutspel. Inte sällan man har en försäsongskung, en seriedito samt en slutspelskejsare. Inte heller sällan tre olika spelare.
Sätter en peng på att Hartmann kommer att leverera. Frågetecken för hur Jonte kommer att trivas när den fysiska nivån höjs.

Tips så. Tror att det blir svintufft. Inte minst nu när Wennerholm tippat att vi tar hem det. 4-1 i matcher till Örebro. Dumstrut efteråt önskas.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Bragd-Birger: Ja. det blir intressant att se hur detta utvecklar sig. Vi har allt att vinna och inte mycket att förlora. Verkar som att ledarna och spelarna tänker så också. Iaf säger de så utåt. Special teams blir sjukt viktigt. Det gäller att sätta pucken ofta i PP och hålla tätt i boxplay. Målvaktsspelet och backspelet en nyckel såklart. Kan JJ matcha Enroth eller t.om överglänsa honom? Jag tror och hoppas det. Men Enroth har grym rutin.

Kliver Dahlen fram och levererar? För EP det att lossna? Kan Hanzl spela som i kvalet mot Djurgården när han var lysande? Frågorna är många. Ikväll får vi ett första svar. Att man kommer att se glöden i Landers ögon tvivlar jag inte en sekund på. Brukar kunna dra med de övriga.

Tips och önskan: 3-2 till oss efter övertid. Eronen sätter en slagga från blå och Dahlen gör ett drömmål.

Forza Timrå IK!
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Zäta75: Fysiska spelet blir viktigast tror jag . Brukar vara helt annat i slutspel , tätare och tuffare
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Bragd-Birger: Mm, magkänslan säger att det blir tight. Mycket talar för Örebro i min bok, erfarenhet från slutspel, mm. Men de går också in som favoriter vilket blir till vår fördel, hoppas jag.

Örebro är starka på kontringar och framför motståndarmålet, så här gäller det att L A G E T spelar ihop tight över hela banan och att våra backar är starka framför eget mål. Hoppas Svensson kan kliva upp med Didde och blir Generaler i försvaret.

Hoppas också attWalli kan utnyttja sin irrationella spelstil och utmana en mot en. Och EP måste tillbaka i gammalt slag!

I övrigt så har man varit på Gröna Skylten och köpt hockeyjuice och nu får man en härlig arbetsdag fram till nedsläpp.

LETS GET READY TO RUMBLE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Bragd-Birger: En tanke som slår mig är att den här säsongen måste ha varit jäkligt tuff ur många perspektiv för spelarna.

Jämt så förbaskatt. Ett eller några misstag ihop med en dipp har direkt medfört en nagelbitare i tabellhissen.

Trycket utifrån har varit monumentalt. Från "avgå alla" till "HS-stormar" av bibliska mått när någon eller några inte levererat de 100% vi supportrar typ alltid kräver.

Vem fan klarar det?

Nu när krutröken lagt sig, då står vi där med ett gyllene läge. En perfekt storm ledde oss hit...

Nu kan våra rödvita krigare släppa sargen och ångesten över att göra misstag. Nu är det bara att njuta ända in i kaklet...

Precis som jag, som har biljett och snart ger mig av mot Örebro i sällskap med flera av SHL- bästa och mest hängivna supporters!!!

Kämpa Timrå. Ni gav oss frid.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Andersson: Ja, jag vill se Didde och Per Svensson mfl smälla på och vissa att det är vi som bestämmer. Redan från start och hela matchen tack! Vill se Lyytinen göra uppåkningar och dominera. Vi ska inte ge Örebro en millimeter. Erixon behöver spela sin bästa hockey. Synd att han verkar ha kvar visiret fortfarande, trodde att det skulle åka av nu. Stenqvist kan bli en joker, han satt ett mål senast och det kanske kan göra att det lossnar för honom. Hartmann en annan stor Joker. Och Palola. Hoppas han sätter några baljor han kan vara riktigt het med sitt skott om han kommer igång.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Smokey: Ja, förhoppningsvis kan vi släppa axlarna nu och inte hålla lika hårt i klubban. Spelar vi avslappnat men ändå koncentrerat är våra vinstchanser goda.

Om de får första målet hoppas jag att vi inte faller ihop som vi ofta gjorde under grundserien. Det var få matcher som vi vann när vi låg under med 1-0. När vi tog ledningen med 1-0 vann vi däremot de flesta matcherna.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Andersson: Jag är orolig varje sekund som #36 Emil Larsson i Örebro är på isen mot vårat älskade Timrå. Av de incidenter man sett involverat Emil historiskt får jag känslan att han alltid jagar "för hårda" tacklingar och därmed kompromissar på precisionen, vilket lett till flertalet vårdslösa tacklingar. I mina och många andras ögon en helt respektlös spelare, och jag kommer säkert älska att hata honom i denna slutspelsserie.

Tror precis som dig Zäta att de som lyckas med det fysiska spelet bäst tar denna serie. Jag ser mest fram emot att se Lyytinen ikväll! Forza Timrå!
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Ja tyck vi gör som Malmoe gör mot Brünäss!!
Full fart framåt å stenhård checking å stenhårt i närkamperna å folk fram på kassen å stör Enroten!!
Dä led till framgång 💪💪💪
Stenqvisten gör mål på sin födelsedag Ida!!🥳🥳🥳
Forza Timrå IK i vått och torrt alltid 🎉🎉🎉❤️❤️❤️
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Lichln: Nu går jag händelserna lite i förväg och drömmer mig bort. Tänk om vi slår Örebro och går till semi. Rögle slår Skellefteå, Växjö slår Luleå och Frölunda slår Färjestad. Inte helt omöjligt. Då har vi semi Växjö-Frölunda och Timrå-Rögle. Kan då bli en final Timrå-Frölunda :) De har vi övertag på det skulle jag vilja se. Bästa guldscenariot för oss. Inte helt omöjligt men långt kvar.

Vi fokuserar på en match i taget med start ikväll mot Örebro.

Vinn Timrå!
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Antijinx:
Vi trycker ner dem totalt i femton minuter, sen gör de mål på första skottet.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
SMÅLAND: Men frågan är ju ... rinn de lätt då ?
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
SMÅLAND: Royal!!??

Allt utom Guinness, Smithwick och Kilkenny går fetbort idag.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Andersson: En 50-årsfest sätter stopp för mitt deltagande i kväll. Det är väl fan. Men kanske lika bra, eftersom de alltid spelar bättre när jag inte tittar. Men lätt lär det rinna i vilket fall. Avslappnad hunger är ett vinnande koncept.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Kommer man efter eller under matchen skrika o spotta som en rabiessmittad bäver… frustrerad över dåligt spel i egen zon osv?
Eller kommer man att sitta o njuta av den första slutspelsmatchen på 13 långa ökenvandringsår? Sitta med ett fånigt lallande leende… bekväm o tillbakalutad som om man tagit en större dos av Sobril?
Vi får se… men just nu är jag bara glad o försiktigt optimistisk. Bäst av 7! Bring it on. Kom igen Timrå. Giv oss frid! Tysta hockey-Sverige. Gör oss ännu gladare. Bring it on… släpp pucken!
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Zäta75: Längtan till söndagens hemmamatch är, åtminstone för mig, större än nerven inför kvällens drabbning! Bara tanken av den stämning vi kommer skapa i hemmaborgen får mig att känna mig som ett barn på julafton. Den stämningen, kryddat med våra profiler, och det spel som vi vet att våra grabbar kan leverera, det kan leda oss långt i vår!

13 års ackumulerad längtan efter SM-slutspel kommer att släppas lös likt vårfloden genom Bergeforsens turbiner!

De experter som tror att Timrå är mätta med en femte plats i tabellen ska få äta upp sina ord. Jag tror knappast att det kommer vara en inställningsfråga för våra gubbar. Nu är förspelet slut och huvudakten kan äntligen börja!
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Zäta75: Det blir väl Växjö- Rögle i ditt scenario? Högst rankat mot lägst rankat gäller hela slutspelet. Kör bil nu, så kan missa något , men Rögle var väl sämst i serien av de fyra lagen du hoppas gå vidare
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Zäta75: Semi mellan Växjö - Frölunda och Timrå - Rögle är inte möjlig.

Lagen omseddas efter kvarten så det högst rankade laget möter det lägst rankade och de övriga två möter varandra.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
eltifoso: dom slutade 9a om jag minns rätt
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
SCAarena: Hoppas man spelar med bästa laget och bänkar en hemvändaren in med walli som tillhör topp 6
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Cartman: Mmmm och Frölunda 6’a

Ja då blir det Växjö - Rögle i det scenariot och Timrå - Frölunda i andra semin
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
RunarUp: Idag e lilla farbrorn så jävla taggad att igelkottar inte har en sportkeps!!!!!💪💪💪
De kommer att bli jämt mellan öret o TIMRÅS STOLTA FUROR MED RÖD O VIT HOCKEYDYNAMIT!!!!🌋🔥
Och det är Saint Patricks Day=Guinness!!
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
She: Tror Ante och gänget har koll på vilka som ska spela.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
JonteD: Slutspelsdags ÄNTLIGEN!

Vete fan hur detta ska gå nervmässigt då jag upptäckt att hela känsloregistret redan är på absolut max efter operationerna förra helgen.

Det lär bli, skrik, ilska, förhoppningsvis glädje, och kanske lite tårar också.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Svartvadet tror vi vinner ikväll efter förlängning och serien med 4-3. Inte ofta man hör en klok modoit.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
SCAarena: Jo tänkte fel där :) Det blir Växjö-Rögle och Timrå-Frölunda isf
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Lichln: Timrå islada i slutspelsform är svårslagen! Den ljudkulissen är ren magi!! Hoppas alla klär sig i rött och vitt också!!
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
kulltorp: Jag är nog partisk, men tycker ingen arena slår våran vad gäller stämning. Lär ju bli nåt Tifo också.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Simmalugnt: Hoppas du mår bäst just nu!👍👍 Har varit till Östersund o besiktat fyrhjulingen idag i en jävla snöstorm sikt på ungefär 50m fick köra i max 60!! Tänk om detta väder skulle varit i södra Sverige Ojojoj!!!😇🇺🇿🇺🇿
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Om drygt två timmar hämtas brorsan upp i Häggvik, sen bär det av mot Behrn arena, glömde att köpa biljetter i tid, så fick halvusla platser, men iallafall i närheten av Timråklacken.
Ska jag hälsa grabbarna på isen nåt särskilt tycker Ni?
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
erathoo: "Ska jag hälsa grabbarna på isen nåt särskilt tycker Ni?"

Giv oss frid, VINN!
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Otto1: Will do!
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
erathoo: Hälsa att vi älskar dem hur som och att de skippa domarsnack hur jävla usla domarna än är.
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
RunarUp: Tyvärr blev dä tyska fulöl på morgonen men nu börja dä rätta till sä 😅🥳
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
idag smäller de 💥
nu jädrar kör vi
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
roger_sundsvall: tagga till-tips!
Låst ämne

Sv: Slutspel 2023
Jävlar vad forumet tvärdog.
Nått fel?
Låst ämne

« · 2497180