1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598441 inlägg · 6213 ämnen

SM-slutspelet

Sv: SM-slutspelet
superfalle: Grattis Oscar Sundh, varför släppte vi dig så lätt då din räkel???

dr-nix: klart hv var bäst .. utan tvekan . men man kan komma långt med en bra målvakt .

dr-nix: Löjligt och löjligt sveriges tråkigaste lag vinner guld !!!
Då måste man spy ..............

ersson: kan vara så, för läser man brynäs GB (som inte gillar DIF) då har HV vunnit väldigt välförtjänt och de är massa grattis... :P

Hur länge tar det innan guld firandet är över? jag ska isolera mig från media tills dess.

Springsteen: Det är fan inte sant..

EDIT: Det kan ju vara så att vi bara allmänt stör oss på HIV71 också, eller hur? ;)

Redigerad kommentar

Nu är ni lite löjliga, faktum är att bästa laget vann. Ni behöver inte gilla det faktumet men det är fakta.

Har ni inbillat er något annat så kan jag säga att vi inte sett på samma finalserie.

Åkerblom i 6e: Nä nu måste man gå och spy.................

HV71 FY FAN VILKET JÄVLA FLYT DOM HAR.

Per HApps: En billig utvisning på en djurgårdare nu följt av ett tveksamt godkänt sparkmål av HV så ska det nog kunna bli ännu mera magiskt.       ;)

Per HApps: Helskotta vad mäktig djurgårdens publik är. Och sedan att kvidderar på det.. Ojoj, vad häftigt! Skitkul!

T T: Ingen kommer i närheten av järnkaminerna när dom kör som ikväll. Det är ju magisk stämmnig på hovet i kväll.

Sudden igen...

de går inte i längden att vara mycket sämre men ha en bättre målvakt tyvärr .. faaan

Jockz: Ser inte varför man ska behöva välja, jag ville ha kvar båda. :)

mikenomad: Exakt det var ju precis det jag skrev! lr

Jockz: du är ironisk nu va

Sundh är varmt välkommen hit till Sundsvall igen, så får han spela i blått också så han känner sig hemma.

Jockz: Ja, Sundhs adelsmärke var ju verkligen inte hårt jobb..:-P

superfalle: Hellre honom än sundh tycker jag faktiskt :) Även fast Axelsson inte gör så mycket poäng är han en grovjobbare och bra boxplay spelare. Tur att Oscar sköt lågt där för ibland undrar jag om hans klubba är gjort av gummi.

mikenomad: nä .. usch .. anton axelson ska de va .

Det här slutspelets största vinnare är alla bookies.

KniveN: Alla lag behöver snipers.     ;)

KniveN: Nä, Sundh vill vi INTE se i Timrå, fy f-n vad skönt att slippa honom. Han slutade ju utvecklas för typ 1 år sen...

Oj, Sundh gör mål.

Assyriska - Öster och Atletico Madrid - Liverpool går före SM-finalen i kväll. Men det har varit möjligt att zappa över till hockeyn i halvtidspauser och dylikt. 0-3 har alltså blivit 3-3 och det sista målet i slutsekunderna då DIF spelade 5 mot 4, det är fan så man mår riktigt jävla illa. Jag tål inte någon av HV-spelarna, jag tål inte deras publik, jag vill inte se mer av skiten. Och detta trots att matchserien är intressant samt att man bjuds på bra hockey. Det får bli Atletico - Liverpool för hela slanten fram tills att ett av årets absoluta favoritprogram - Mauro och Pluras kök - tar vid i 8:an om en halvtimme.

Så där, nu vet ni alla vad jag sysslar med i kväll :)

Kattgubben: Tyvärr för Kanal5/9 så tycker jag att dom har på tok för dåliga "experter". Deras hockeyprogram är ju inte direkt något man rattar in (dom har ju en program liknande hockeykväll) då deras analyser vanligtvis suger.

Det ska sägas att jag bara är supporter vad gäller hockey, det är en sport jag är uppväxt med och tycker är kul att kolla på. Jag har dock ingen extrem taktisk kunskap utan där är jag nog bättre på fotboll. Men t.o.m. jag har sett deras program vid något tillfälle och blivit förbluffad och undrande ställa frågan om man kollat på samma match.

Det är mitt störta problem med Kanal5/9 när det gäller hockey, jag ignorerar totalt försnack och dyligt då jag inte tål "experterna". Leffe Boork var ju ingen favorit för några år sedan men trots hans mindre trevliga ord jämtemot Timrå så har jag fortfarande stor respekt för hans hockeykunnande och tycker det är intressant att lyssna på hans åsikter. Det samma gäller inte Rönnquist t.ex.

Jag förstår verkligen inte varför han och den där andra typen (minns inte hans namn) får vara kvar som experter. Det kan inte vara svårt hitta några som kan mer, bara att öppna dörren till studion och gå och fråga närmaste person om dom vore intresserad av att agera expert i ett tv-program om hockey.

Redigerad kommentar

dr-nix: Petter Rönnqvist ja... Jag tål inte karln. Jag får röda utslag av att lyssna på den där drygpellen...

Blizzard: ex-målisen där, han ogillar jag. Har nog aldrig hört honom säga något bra om Timrå. Han är väl föredetta modo-spelare så det kanske förklarar saken?

den där dryga jävla råttan i studion pratar i mun på petter 24/7, för att sedan säga typ exakt samma sak, stockholms syndrom - synas höras jämt. Fan lär dig vänta på talan råttfan.

Kattgubben: Pinsamma misstag nu...

BlackBay: Nu verkar man dock tappa i bästa TIK-manér...

Hahl Bundy:

Ja, det är ju därför dessa två "skitlag" är i final...

BlackBay: Fattar inte att man orkar bry sig om 2 skitlag i final.

3-0 till DIF nu.... vilket flyt.... 3 mål på 6 skott... tänk om TIK vore lika effektiva

Härligt att det äntligen är lite motgång för Håve

Djuuuuuuuuuuuuuu........

3-0 :D

T T: Jag har hört det nämnas i bandy och innebandy också. Någon annan kanske vet...

Gör man mål "på tennis" i andra sporter också eller är det bara i hockey?

Husqvarna Vätterstad - Djurgården.

Blizzard: Mjo jag vet men tror det blir extra fokus på HV om det blir i Kinnarps än vad det blir i ett glädje kokande globen!

Åkerblom i 6e: Ser hellre avgörande i Globen 13850 galna stockholmare som river arenan medans hv71 åker av isen med svensen mellan bena!

Ack, om dom kunde få avgöra i en 7e avgörande i Kinnarps då ska jag göra en 10 minuter lång film med nederlags bilder! med stort fokus på Thörnrosa.

fan va gött! HV prickar ribban och Djurgårn (!) avgör! rättvisa! riktigt snyggt mål också!

Simmalugnt: Kurt är en Småländsk byggfuskare av historiska mått mätt. 34 konkurser på lika många år. Han predikar dessutom om förlåtelse på Söndagar i pingstkyrkans lokalradio.

Skönt att Djurgårn vinner denna sudden, och Kruger hänger dit den riktigt kul :)

haha 6 sek kvar!!!

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lemmy: WooHoo!

KniveN: Man väntar sig inget annat, det är Vimmerborg hjärta Ollonblå vettu.

73Sjöbba:

Jadu, bra fråga, jag har ingen aning om vem det är...

« · 1260303 · »