1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598453 inlägg · 6213 ämnen

SM-slutspelet

Sv: SM-slutspelet
superfalle: Grattis Oscar Sundh, varför släppte vi dig så lätt då din räkel???

Jag trodde jag skådat flyt på högsta nivå då MoDo lobbade in pucken i match 6 mot Timrå i Slaget om Västernorrland för att sedan i match 7 SD, få en ynka kontring med Svartvadet och slå ut Timrå.

Men tog HV71 flytet till nya nivåer? det är ju frågan...

Av alla kommentarer i media och på div supporterforum kan man bara konstatera att snacket om att 'stockholmshockeyn är livsviktig för Elitserien' stämmer rätt hyfsat.

Trendbarometerna i Stockholm viftar med fingret och känner: fotboll, på väg ner - hockey, på väg upp. Hovet invaderas, publiksuccén förljs av en sportslig dito och 90% av resterande hockeysverige tävlar om att komma upp högst i brygga.

Kanske kan man göra som Nyström föreslår, och dela ut två guldmedaljer?
Jag menar...känner vi inte alla vilken 'seger för hockeyn' detta är??!1

Bragd-Birger: Ja det är bra, men vart var stockholmspubliken i fjol? "Medgångssupportrar" har sällan passat bättre.

Friman SR: ja varför??

Anonymous:
Att Djurgården har fått tillbaka publiken beror lika mycket på arbetet Järnkaminerna har haft tillsammans med Dif Hockey. Sen är det klart att trycket på biljetter blir större i ett slutspel, men det skulle det bli i Eon också. Så fort TIK är inne i en dålig trend tappar dom direkt några hundra på läktaren. Så skulle ni gå långt i ett slutspel kommer erat snitt på 5200 (?) också höjjas.

DIF sålde dessutom 1000 säsongskort i klacken inför säsongen, en säsong där DIF slogs om att inte hamna i kvalserien. Så sluta yra om medgångare nu.

Lenders: Lika mycket som vad? lika mycket som att resten av publiken är medgångssupportrar? "Skulle det bli", hur menar du då? TIK har nyss lirat slutspel, men det verkar du ha missat. Nej det var inte slutsålt då.

Anonymous:

"TIK har nyss lirat slutspel, men det verkar du ha missat."

"Så skulle ni gå långt i ett slutspel kommer erat snitt på 5200 (?) också höjjas"

Tycker du vi gick långt Anonymous, 4-1 i matcher eller hur var det....

Blizzard: Goddag yxskaft. Var har jag ifrågasatt att de gått längre i sluspel?
Man räknar aldrig publiksnitt i en grundserie så det finns ju inga sådana siffror, eller hur.

"Nuvarande säsong inleddens med två FULLSATTA matcher mot MoDo och Brynäs. DIF placerar sig som tvåa i Elitseriens publikliga och redan innan nyår har man ett publiksnitt på över 7.000 åskådare."

Vilken dum person i länken som tror att han kan redvisa siffror som inte kan redovisas. Ännu dummare vore att jämföra med TIK vid samma tidpunkt, för det går ju inte, vi spelade ju inte lika många matcher i slutspelet.

Alla lag har medgångssuportrar. Timrå också. Ja till och med alla småstadsbors favoriter, hammarby har medgångare. Det är sjukt löjligt att komma med kommentarer som "var var alla djurgårdare förra året" eller "vilka medgångare". Även om trycket på biljetter i slutspelet varit tyngre har det varit ett jävla drag på Hovet hela säsongen.

Asso fan, varför kan det inte vara 110% röda läktare och enormt tryck varje match i E:on? tycker vi ska starta vår egna lilla Hockey Town här i Medelpad.

-Jag var i Medelpad i helgen
-Jaså? såg du på hockey?

ska folk säga!

Åkerblom i 6e: Ja det skulle vara mäktigt, men då kommer mer folk behöva engagera sig i det också..
Och alla som är intresserade att engagera sig mer och köra på fritiden får gärna kontakta mig, för att göra ett mäktigt tifo behövs det mycket folk som hjälper till.
Och för att köra nya ramsor behövs det att en kärna på 30-40 personer är med och sjunger direkt och inte bara vi 10 runt trumman för det går ej

För oss som bara får se på...

T T: Bah! Det pågår fortfarande en stekhet slutspelskamp med ca 15 matcher kvar på andra sidan Atlanten :)

T T: AIK gör 0-1 mot HV...inte för att man gillar råttorna men FY FAN vad gött! :)

mikenomad: 0-2!! :D

mikenomad: SM-guld till AIK skulle väl innebära en liiiten upprättelse för oss. ;)

T T: Dom brukar ju varva igång dom där Jesus-bögarna vad det lider, men är det något år dom ska floppa så är det fan i år. Det känns som så. Så länge AIK orkar hålla på som dom gör. Åka, åka, åka.

T T: Tippar på att om dom vinner denna match blir det den enda.

Jockz: Tänkte preics säga att de kan nog bli en 2-6 idag eller något och imorgon är tidningarna lyriska. Men jag tror det inte blir mer fest än det, HV71 kommer att komma igen surare än någonsin och lägga i 3 växlar till när dom inser att AIK kanske håller ES standard' endå.

4-1 eller 4-2 i matcher.

----
Hade varit jävligt surt om AIK lyckas med detta och skrällar bort HV71, för det var faktiskt vi som var menade att göra de för 2år sedan, men skridskorna var inte på vår sida jävla skit sport.

Blizzard: Hm, lirar HV-AIK idag för att inte AIK och DIF ska krocka. För annars brukar väl att slutspelslag lira samma dagar.

Rått jävlarna kan väl spela i någon frusen kloak!

Undra om HV har glömt att tagit bort skridskoskyddet ? Man kan iaf tro det ! =)

Blizzard:

"Rått jävlarna kan väl spela i någon frusen kloak!"

Det är ju det de gör i kväll.

0-4 ??? Aprilskämt?

fredriko74: Helt galet.... Men man ska inte glömma att vi hade 3-0 i matcher mot fripastorerna när de vände o vann med 4-3...

fredriko74: säga vad man vill om AIK, men dom åker verkligen griller, spelar otroligt konsekvent och överlåtet till spel-idén dom har.

1-4 nu!

Patrick Polly: m och när vi väl får ut tummen ur röven i 6:e matchen så tappar lelle skenan och vips 3-3 i matchen sen skit av allting i 7:e. Ifs skulle vi gått i från i period två i 6:e matchen 5 mot 3 och inte ett mål, riktigt ineffektiva var i i den matchen, usch fy helvete. Nu "firar" vi ES kontrakt.

Patrick Polly: Då en viss skridskoskena lossnade olyckligtvis !

Patrick Polly: Vi hade 3-1. Jag tror inte att det har hänt än att något lag har tappat 3-0.

Så schönen att AIK(Motivation) slår HV(Klass)!

T T: Kändes som vi hade 3-0 =)

Jaha, Gnaget tar första segern nere i Jerusalem. Inte helt oväntat.
Jag tror inte den där ändringen där det högre "rankade" laget får hemmaplansfördel redan i första matchen egentligen spelar nån roll..
Lagen som slagits för sin överlevnad har ofta högre tempo inledningsvis i matchserierna, men HV lär väl reda ut stormen.

Har ni tänkt på att HV faktiskt var med (indirekt) och satte punkt för Timrå även denna säsong?

Det är hemskt att se att det är så glest på arenorna i kvartsfinalerna ikväll...4700,4800 och 5500:(
Är det serielunk eller?

Vad fruktansvärt tråkigt det vore om Luleå skulle gå till semi. Stockholmsderby i final skulle smaka.

Knylan: Det ska vara så tråkigt som möjligt när inte Timrå är med, hejar på Luleå! AIK ska rå torska jävla äckel lag med äkcle supportarar, både DIF och AIK ut så tidningarna slipper fylla 45sidor om äckel lagen!

Blizzard: Nä men fy fan. Vill du sitta och titta på ett slutspel som är utan publiklagen? SAIK och Lulä kan dra åt helvete.

Knylan: jag skiter i om det kommer publik eller inte för mig gäller Timrå och jag vill att allt ska vara så tråkigt det bara går när inte Timrå är med :) Helt utan skrällar och super matcher, det ska Timrå göra. Och vill inte att AIK ska få så mkt slagkraft till säsongen 11/12, allt som gynnar TIK är bra :)

BIF förlust, sånt gillar jag :)

Blizzard: Där ser man vikten av att ha en stabil målvakt i slutspelet. Jag hade blivit skogstokig :)

Blizzard: Jag skiter i vilka som vinner men jag vill ha korta serier. Färre matcher - mindre inkomster till våra konkurrenter.

Kattgubben: Undrar jag om inte Linköping blir ett lag att räkna med. Mina favoriter, Fbk och Skellefteå tycker jag inte visat prov på mästartakter. Fbk vinner förvisso ikväll och leder med 2-0 men Brynäs är SM-slutspelets sämsta lag och Fbk bör slå dem i fyra raka. Det Brynäs faller på är en målvakt med en förvisso hög räddningsprocent men som gör enkla misstag.
Linköping spelar klokt mot seriens offensivt bästa lag. Skellefteå har inget direkt svar på Linköpings defensiva spel. Hittils har ett defensivt LHC imponerat mer än ett offensivt SKAIK.
Efter 2 spelade matcher imponerar AIK mest på mig. Därefter måste jag nog säga att Linköping ser bra ut och Färjestad är inte långt efter. Luleå fortsätter med sin frejdiga hockey och kan bli en dark horse. Brynäs spelar nog efter sin förmåga, HV och Skellefteå kan betydligt bättre. Djurgården får jag inget grepp om.

Just nu gläds jag mest av AIKs sätt att spela hockey. Det motsvarar ungefär det spelsätt jag vill se Timrå spela. Inga megastjärnor utan ett hårt arbetande lag som jobbar för varandra. Hade jag varit AIKare hade jag varit väldigt stolt över hur laget genomfört sina kvartsfinalsmatcher.

En sak som jag funderat på är om alla antagonister i gävleboken någonsin träffar varandra på match och i så fall: Vad händer då? Börjar man veva direkt eller?

Redigerad kommentar

Olle: En sån som Huge gör nog bäst i att sitta under en korkek, smuttandes på en Baylis och lukta på blommor. Är rädd att hans blotta närvaro i fel kretsar kan sluta med katastrof.

Redigerad kommentar

Olle: Det vore väldigt bra i såna fall. Självsanering kallas det för!

ÖstrandsNisse: Hehe ja men jag tycker att var och varannan brynäsare vill slita huvudet av killen till höger om sig...så att säga.

Olle: HAHA +1 som brynäs packen skulle sagt!

Olle: Det där fenomenet förekommer bland Timrås fans också. Det är bara det att du är för naiv för att se det.
:))

ÖstrandsNisse: ääääsch det kan omöjligen inte finnas i samma utsträckning. Inte här på HS iaf.

ÖstrandsNisse: Vi bråkar inte alls med varandra sådär mycket efter en torsk. Vi har Jokela, Kolan att stycka om och om igen =)

Olle: Hehe. Vid det här laget har ett dussintal personer styckat och avrättat Linkan till oigenkännlighet. Bara en sån sak.
Förnekelsen är första stadiet...

« · 1260303 · »