1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582259 inlägg · 6215 ämnen

Snacka om upphämtning!

« · 804636 · » Till forumet


Sv: Snacka om upphämtning!
Dream Team: Har kollat på situationen ca 10 gånger nu. Jag tycker inte vi kan klandra Vinnerborg för att han friar.
Sanny böjer sig ned, Hirdina kommer bakom och bara lägger armarna lätt på rycken och sanny faller.

Man har sett betydligt värre grejjer som det har friats för.
Tycker inte det var utvisning. Det såg inte alls farligt ut.
Kommentera

Sv: Snacka om upphämtning!
Moverare:
Då det stog 0-3 efter tre byten nådde vi botten, böjde på knäna och tog sats uppåt.
Kommentera

Sv: Snacka om upphämtning!
Spännande match, första matchen i ladan på sittplats och för mig som är höjdrädd så kan jag säga att det inte var trevligt till en början (s-tn vad det lutar).

Jävligt härlig upphämtning men jag måste påpeka att försvarsspelet var fruktansvärt dåligt, dels så var ingen av målvakterna riktigt täta ikväll men den största boven är som sagt utespelarna som var urusla i försvaret. Noterbart är att Anfallarna hjälpte inte till med försvarspelet i vissa lägen (inte tillräckligt för mitt tycke iaf).

Rynos "vilje-mål" alá Sundh var hur härligt som helst och kvitteringen var rätt så trevlig den också (tror nog alla ställde sig upp vid det målet)..
Kommentera

Sv: Snacka om upphämtning!
Den här poängen känns nästan roligare än en tre-poängare.

Efter det tredje insläppta målet så trodde jag att klacken och resten av publiken skulle vara tysta resten av matchen, men så fel jag fick. Ibland är det kul att ha fel.

Så en stor eloge till klacken/publiken och givetvis en jätte-eloge till spelarna också som aldrig gav upp.

Kul var det också att höra Sanny på radiosporten berömma publiken "som aldrig gav upp och bar fram oss under matchen".

Nu blir det skönt med Kalle Anka på julafton.
Kommentera

Sv: Snacka om upphämtning!
uhahl: Jag är uppväxt i Järpen så jag är van att lida.
Kommentera

Sv: Snacka om upphämtning!
Moverare: måste kännas upplyftande.
Kommentera

Sv: Snacka om upphämtning!
Moverare: Tack. Det värmer lite extra när det är du som gratulerar.

Sett till matchinledningen var vi inte värda någon poäng alls. Nej, vi var nog inte värda kattskit i det läget. Men utan att ha sett matchen eller följt den via webradio eller något annat medium så vill jag ändå tro att den poäng vi nu kämpade till oss faktiskt var välförtjänt. Det faktum att HV alldeles säkert tog ut segern i förskott hjälpte förstås till, men det känns ändå smått bragdartat att vi snor med oss en poäng.

Hur osnygg var Hrdinas tackling i ryggen på Sanny innan HVs 1-4? Vad hade Vinnerborg för skäl att döma något annat än utvisning för HV där?

Nu tar vi med oss den här vändningen och firar en riktigt god jul!
Kommentera

Sv: Snacka om upphämtning!
uhahl: Tryggt i bottenträsket, men fördelen med att hålla på Sundsvall är att man slipper grusade förhoppningar. Det är omöjligt att ha förhoppningar och hålla på Sundsvall.
Kommentera

Sv: Snacka om upphämtning!
andyo: Den satt rakt i mellangärdet. Men ärligt, jag tycker inte att han är bland de fyra bästa. Nyberg däremot är emallanåt riktigt bra.
Kommentera

Sv: Snacka om upphämtning!
Jen: tror jag håller på svall i morn som luleå fans alltså :P
Kommentera

Sv: Snacka om upphämtning!
Ville bara säga att jag tycker klacken och publiken gör en heroisk insats Trots alla "stora" underlägen...
Roligt att alla spelare stannade kvar för att tacka"

Sanny uppmuntrade också til latt vi skulle fortsätta!!!


Efter en sån här match tar det ett tag innan man kan gå å knyta sej, pumpen måste lugna ner sej lite.

Blir det samma drag i hallen imorgonkväll? Eller har klacken/publiken tagit julledigt???
Kommentera

Sv: Snacka om upphämtning!
Moverare: Hellre det än att tvingas se Mannström som en av lagets bästa backar ;)
Kommentera

Sv: Snacka om upphämtning!
uhahl: nu kände jag igen dom eller inte i början men på slute visa dom moral mer moral och då blev det 3-6 4-6 5-6 och det härliga 6-6
Kommentera

Sv: Snacka om upphämtning!
Moverare: de blå vart huserar dom
Kommentera

Sv: Snacka om upphämtning!
Två poäng på sju matcher. Grattis.
Kommentera

Sv: Snacka om upphämtning!
Laban: Om HV's försvarsspel var under all kritik - vad var då Timrås? 26 sekunder tog det för HV att göra 3 mål. Det, om något, är under all befintlig kritik!
Kommentera

Sv: Snacka om upphämtning!
Röda Tallen: Tjoho, då löste det sig. Jag antar att det kommer att finnas på SVT's hemsida. Tack för det! :)
Kommentera

Sv: Snacka om upphämtning!
Grattis till poängen.

För mig känns det som en förlust då Hv
ledde med 0-3,1-4,2-6.

Hv:s försvarspel var under all kritik,visst
att göra 6 mål på vortplan är bra men
att bjuda in TIk i matchen var skandalöst
dåligt.Efter 3-0 så slutade Hv att spela
hockey, men cred till TIK som aldrig gav upp.
Kommentera

Sv: Snacka om upphämtning!
Talangscouten: Självklart inte om din skjuts åkte iväg och om du bor så pass långt från arenan att du måste få skjuts hem.
Kommentera

Sv: Snacka om upphämtning!
Klacken var underbar! Tack!
Och ännu större TACK till Knylan!!! Snygg frisyr, styrka och energi! Vilken grym trummarinsats! Det var bara att hänga med och göra en hyllad insats som TIK's extraspelare idag.
Jag ska sova sött och drömma ihop ett fint inlägg på min mini-TIK-blogg. Och på näthinnan ska bilden av Sanny vara etsad, när han vrålar ut sitt måljubel mot klacken! HALLELUJA!
Kommentera

Sv: Snacka om upphämtning!
Kerstin_k: Mittnytt visade precis alla mål
Kommentera

Sv: Snacka om upphämtning!
Röda Tallen: Ja, jag vet. Men problemet är att mozilla inte funkar där (iaf inte för mig) och explorer inte riktigt håller måttet för mig. Så det funkar tyvärr inte.
Kommentera

Sv: Snacka om upphämtning!
andyo:

Jag hoppas aldrig du får uppleva den känsla jag har i kroppen just nu.

Problemet var att jag ville stanna men den person jag åkte med gav upp o for på sitt jobb. Skulle jag tagit taxi till s-vall?

Okej jag är väl en medgångare om du tycker det då, men TIK-supporter är jag fortfarande!
Kommentera

Sv: Snacka om upphämtning!
Kerstin_k: Du kan snart se samtliga mål på hockeyligan.se
Kommentera

Sv: Snacka om upphämtning!
timrå_ik: Helt rätt! Anmäl dig till resan till Linköping så plockar vi upp dig i Gävle!
Kommentera

Sv: Snacka om upphämtning!
danne80: forza timrå!!! bye
Kommentera

Sv: Snacka om upphämtning!
SuperNille: håller med om att ward är en nolla... kolla hans fejs på EHM2005. rödhårig clown frisyr med super leende
Kommentera

Sv: Snacka om upphämtning!
SuperNille: jag var hemma och kollade på canal+ sport fy fan jag spran runt i hela huset när det blev 3-6 4-6 5-6 och jag sprang ännu mer när det ble det jävla sköööna 6-6 så jävla skön poäng
Kommentera

Sv: Snacka om upphämtning!
Kerstin_k: Gud vad irriterande att dom inte visade alla målen från sporten. Nu är det bara att hoppas att TV4 bjuder på samtliga. Men det lär ju inte hända. Tråkigt, då får jag inte med Wargs hattrick i fortsättningen på "Best of Timrå".

Förövrigt tycker jag att Lance Ward är dum, jättedum.
Kommentera

Sv: Snacka om upphämtning!
Kongo:

Strö inte salt i såren...
Kommentera

Sv: Snacka om upphämtning!
uhahl: Fy fan! Glädjen när Sanny trycker in 6-6 är obeskrivlig. Så fruktansvärt underbart och rättvist. Hur viktig var inte den här upphämtningen på en skala från 1 till 10? Otroligt viktigt.
Kändes blytungt att släppa in 3 mål på 26 sekunder. Skönt att spelarna visade vilja och hjärta.

Warg var hur grym som helst. Men Hedströms pojken såg lite loj ut till och från.
Jag måste dock ställa mig frågande till logiken bakom Backlund som sista utpost från start. Hade inte han haft ögoninflamation alldeles nyss? För mig är det en gåta att han får starta. Han hade ju inte heller en vidare lyckad första period. Fyra av sex skott gick in. Tjoho.

Men det är ändock svårt att känna någon besvikelse en kväll som denna. Så jävla starkt att hämta igen underläget. Klacken var suverän matchen igenom. De som beskyller oss för att vara medgångssupportrar borde ta en extra titt på reprisen från matchen. Det trummades på jäkligt bra matchen igenom. Strongt!

Winnerborg...tja, jag vet inte ens om jag orkar kommentera honom. Näe, jag skiter i det. Vi vände och det stärkte förmodligen Timrå otroligt mycket. Viktigt!
Kommentera

Sv: Snacka om upphämtning!
nixXz: Går man efter en halv ishockeymatch med endast 3 mål i baken är man antingen obekant med spelets regler & möjligheter, eller otroligt bekväm som person. I alla fall om man vill kalla sig timråsupporter. I vilket fall som helst så får de skylla sig själva, tycker inte det minsta synd om dem.

Däremot tycker jag synd om Per Styf som hade ett superläge att göra mål, bara det att hans klubba var extremt fasthakad och som väntat inte gav någon reaktion från domarn.

Var en riktigt jobbig match att kolla på. Antingen är man irriterad på att dom klantar sig ibland, rasande över hur fega kärringarna från jönköping spelade eller riktigt jävla förbannad på hur nonchalant, totalt brist i respekt emot spelarna och allmänt skrattretande illa Vinnerborg har mage att bete sig på sitt arbete - Men ju längre matchen led så satt man mer & mer och förundrades över hur alla kämpade till sista bloddroppen idag.

Sanny Lindström, behöver man säga något mer?
Kommentera

Sv: Snacka om upphämtning!
Röda Tallen: Ja vad säger man efter första perioden skrattade man åt spektaklen,Backarna var som bambi på hal is målvakten såg ut att vara skott rädd och forwards såg ut att sitta kvar i omklädningsrummet.
sedan händer ngt i paus alla kommer ut och visar upp ett stort hjärta och mycket vilja.
Warg så fruktansvärt suverän,man blev knäckt när han såg ut att bli näste man på skadefronten,men sen dök han upp som gubben i lådan.
Från 2-6 till 6-6 och närmast 7-6 ja vad säger man
Makalöst Hoppas det vänder nu,det är ju efter sådana drabbningar man kommer på varför man älskar detta TIMRÅ IK.
Se ner nu motståndare för nu kommer vi UPP.
Kommentera

Sv: Snacka om upphämtning!
Talangscouten:
Stå upp för att du vek ner dig. Hade Timrå ledat hade du aldrig åkt hem efter halva.
Kommentera

Sv: Snacka om upphämtning!
RTS: Carlssons återhämtning går visst Långt Långt över förväntan.
Kommentera

Sv: Snacka om upphämtning!
Kongo:

Kongo din pajas, nämn inte medgångsupporter o mig i samma mening!
Kommentera

Sv: Snacka om upphämtning!
Jag är säker detta VAR VÄNDNINGEN i dubbel bemärkelse,Warg skadad men Gud lade sin hand på honom och Warg blev "Helad" sedan upphämtningen. Detta var årets VIKTIGASTE poäng.
Nu vänder det !!!!!!!!!!!!!!!!! Tjoho.
Kommentera

Sv: Snacka om upphämtning!
Sanny lyrisk om publiken på sportradion!

"dom bar fram oss fast det stod 0-3"

Tyvärr kan man bara ta åt sig fram till 2-6, då Laken skulle på jobbet o man tänkte att det var kört. Jag som aldrig har lämnat en hockeymatch före full tid, jag skäms!!!

Har en grymt konstig känsla i kroppen, oerhört glad för poängen o comebacken(såg 3:e på c+) men jag mår ändå illa. Hemskt.
Kommentera

Sv: Snacka om upphämtning!
actionleif: ÄNTLIGEN fick man höra Var e vargen!
Kommentera

Sv: Snacka om upphämtning!
Röda Tallen: har dom rätt att göra det? har vi rätt att köpa han när lånet går ut?
Kommentera

Sv: Snacka om upphämtning!
nixXz:
Angående Laken/TGO kan man konstatera att medgångssupportrarna straffade sig själva.
Kommentera

Sv: Snacka om upphämtning!
nixXz: Några mål till så hämtar Frölunda tillbaka honom.
Kommentera

Sv: Snacka om upphämtning!
Essvikare: Jag köpte inte matchen. Och var jävligt glad över det när det stod 3-0.
Dessstå mer besviken nu.
Hoppas dom visar nått på sporten
Kommentera

Sv: Snacka om upphämtning!
tjobba: Hehe, kan tänka mig att Wargen var glad. Det är väl inte varje dag han gör Hattrick?!. Fan vad kul för han, och laget.
Kommentera

Sv: Snacka om upphämtning!
Johan Ryno 2 raka mål =) hoppas allt lossnar för han!
Kommentera

Sv: Snacka om upphämtning!
Kongo:

Va´ härligt!!!!!

Själv gick jag in och köpte matchen hos Canal+ efter 0-3.
Tänk bara vilket självförtroende detta ger inför fortsättningen.
Sitter här nere på västkusten och längtar till EON nått otroligt.
Hur kan man köpa biljett och rusa hem innan slutsignalen???

HEJA TIMRÅ!!!!!!!! NU TAR VI DOM EFTER JUL!!!!!!
Kommentera

Sv: Snacka om upphämtning!
Västrabo: Helt underbar match detta..detta kan vara vändningen för Timrå! Härligt att se viljan och inställningen, se glädjen när Wargen och Sanny målar, ojojoj!
Kommentera

Sv: Snacka om upphämtning!
mikenomad: Here!(som di säger i brittiska underhuset)

Visst är det konstigt att man är mer euforisk över 1 poäng nu än över serieledning med 12 poäng. Spänningen är A och O helt enkelt och jag känner ingen spänning när man glider hem med 3 poängare till synes lika enkelt som att köpa korv i korvkiosk, ungefär.
Kommentera

Sv: Snacka om upphämtning!
Kongo: då missade dom något =)
Kommentera

Sv: Snacka om upphämtning!
Riktigt riktigt skönt. Och oerhört oväntat.

Det är sånt här som kan göra att negativa trender bryts. Hoppas hoppas!

En stor eloge till laget som inte gav upp, fast jag och många andra gjorde det.

Så jävla starkt!
Kommentera

« · 804636 · »